Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Valakut Fireboar

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Uncommon Rise of the Eldrazi Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 8
0,15
 2
0,40
Valakut Fireboar | Rise of the Eldrazi

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,40 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
17-4-2011 03:40:00

Zoals al eerder werd gezegd, maar nu met één toevoeging:

Speel Assault Strobe om Valakut Fireboar Double Strike te geven, dan Goblin Tunneler's ability om Valakut Fireboar unblockable te maken. Aanvallen! Dan snel Fling spelen en BAM!

Mee meteen afgelopen.. (21 damage!).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-3-2011 21:47:00

Nou, erger nog.

Hij switcht power en toughness als hij aanvalt, dus hij wordt dan 7/1.

En vervolgens zegt Doran dat hij schade doet naargelang de hoogte van zijn toughness, 1 dus.

Maar aangezien hij 1 toughness heeft (en 1 damage doet), is een blockende Squire al te veel voor hem.

7-3-2011 21:34:00

Is het zo dat als ik deze speel en{doran, the siege tower} dat die dan gewoon een 1-7 beestje blijft?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-11-2010 16:17:00

Ack. Naja, dat is minder, haalt het surprise element weg. );

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-11-2010 16:11:00

Ik zou de volgorde iets aanpassen.

Een sorcery in de combat phase?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-11-2010 16:07:00

Leuk met Goblin Tunneler, maak hem eerst unblockable en dan val je aan. 7 to the Dome! Maar dan opeens uit het niets komt er een Assault Strobe opduiken, en BAM! Gehoekt voor 14.

21-7-2010 14:45:00

Ik ben het helemaal eens met je uitleg van de layers, maar niet met de toepassing ervan...
Als je Berserk speelt voor of in reactie op de switch-trigger, ziet het spel een 1/7 die hij +1/+0 geeft, zodat je eindigt met een 7/2 als alles afgehandeld is (zover klopt je uitleg dus!).
Maar als je eerst de switch-trigger laat resolven, ziet het spel een 7/1 beest met, jawel, 7 power. Berserk geeft dan dus +7/+0, wat uiteindelijk neerkomt op een 7/8 beatstick

21-7-2010 13:34:00

het wordt dan een 7/2 ongeacht of je het voor/na de trigger doet

Layer 7A Characterics Definition Abilities
Dit is de eerste layer en is dus de p/t als je er voro de rest vanaf blijft, let wel op dat de sterren op bijv Tarmogoyf of {terravore} hier al WEL van toepassing zijn.

Layer 7b: Effects that set power and/or toughness to a specific number or value are applied.
Dit zijn effecten zoals Ovinize, Diminish en andere kaarten waarop een soortgelijk iets staat (in dit geval niet van toepassing)

Layer 7c: Effects that modify power and/or toughness (but don't set power and/or toughness to a specific number or value) are applied
Simpel gezegd, pas effecten zoals Giant Growth, Berserk, Darkblast ect (hier dus berserk of de distraction)

Layer 7d: Power and/or toughness changes from counters are applied.
Deze spreekt voor zich neem ik aan, note wel dat -1/-1 en +1/+1 coutners elkaar opheffen

Layer 7e: Effects that switch a creature's power and toughness are applied. Such effects take the value of power and apply it to the creature's toughness, and take the value of toughness and apply it to the creature's power.
Eigenlijk een lang verhaal voor iets simpels; wissel de waarde die je na uiteindelijk in layer 7d om. Was het een 2/3 dude in layer 7d dan wordt het een 3/2 dude in layer 7E

Als je deze lijddraad volgt en de distraction icm de fireboar toepast dan kom je (als je het goed doet) uit op een 7/0 mannetje

Ik hoop dat dit het ietswat duidelijker maakt, mocht het niet zo zijn of er nieuwe vragen boven komen drijven voel je vrij om die te stellen hier of via pm

21-7-2010 12:55:00

Dus als je hier een {=beserk} op speel 'nadat' hij heeft aangevallen word hij een 7/2?

Of lees ik de vraag en uitleg van de -1/-0 bonus verkeerd?

21-7-2010 12:06:00

maakt niet uit wanneer je de distraction speelt, hij wordt hoe dan ook 7/0

het wisselen van de power/toughness is hetgeen dat als allerlaatste gebeurd als je de p/t van een dude gaat berekenen, dus nadat je +X/+Y of -X/-Y effecten hebt toegepast

pallie (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-7-2010 11:22:00

Maar dat moet dan op 'm liggen voordat ie aanvalt of niet?

rory (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-7-2010 12:59:00

owhja tuurlijk, ben er niet helemaal bij vandaag. ik zat al raar te kijken van hoezo dood je een beest met -1/-0 xD maar je hebt gelijk

5-7-2010 12:45:00

met verwisselde power/toughness is -1/-0 hetzelfde als een normale -0/-1.

In het geval van Valakut Fireboar wordt is het een 1/7 met -1/-0 wiens power en toughness verwisseld zijn. Van 1/7 naar 0/7 naar 7/0 naar de graveyard.

rory (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-7-2010 12:40:00

je kan beesten niet killen door ze -1/-0 te geven, -0/-1 zou wel prima werken

5-7-2010 12:37:00

kheb het even gegoogled, blijkt dus echt zo te zijn... Die layers maken het er wel gemakkelijk op zeg (not).

Oracle

Creature - Elemental Boar 1 / 7

Whenever Valakut Fireboar attacks, switch its power and toughness until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/15/2013
Effects that switch power and toughness apply after all other effects that change power and/or toughness, regardless of which effect was created first.

4/15/2013
Switching a creature’s power and toughness twice (or any even number of times) effectively returns the creature to the power and toughness it had before any switches.

Decktips