Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Wauw, vet.
Ik ben onder de indruk!
Je moet lethal damage assignen aan het blockende creature, waarbij je de reeds op het creature gemarkeerde damage in ogenschouw neemt, maar effecten die invloed hebben op de hoeveelheid damage die uiteindelijk uitgedeeld gaat worden of die invloed hebben of die damage al dan niet lethal gaat zijn, laat je buiten beschouwing.
Hij heeft al 4 schade erop gemarkeerd, die hij echter heeft overleefd door de Indestructible.
Vanwege het laatste stukje van mijn eerste alinea laat je Indestructible echter buiten beschouwing voor trample om te bepalen hoeveel damage je moet assignen. Hij heeft al 4 damage erop gemarkeerd terwijl zijn toughness 3 is. Dat is voor trample voldoende, dus tramplet alle schade tijdens de aanval door. Cyclops Gladiator zal om die reden 4 trample schade aan je tegenstander doen.
(Overigens overleeft Cyclops Gladiator dit niet vanwege de 6 damage die nu in totaal op hem gemarkeerd is.)
Nog even een vervolgvraag:
Stel ik geef Cyclops Gladiator trample met een Messenger’s Speed.
Ik val aan en gebruik de ability van Cyclops Gladiator om 4 schade uit te delen aan de Darksteel Gargoyle van mijn tegenstander. De Darksteel Gargoyle doet 3 schade terug aan mijn Cyclops Gladiator maar besluit na dit opwarmertje ook mijn cycloop te blokkeren in het gevecht.
Hoeveel schade doet mijn Cyclops Gladiator met trample nog aan mijn tegenstander?
Lifelink werkt ook. Zie een willekeurige kaart met reminder text voor Lifelink: Abzan Guide bijvoorbeeld. Daar staat simpelweg "Damage", dus mag het zowel combat als non-combat damage zijn.
First strike is echter degene die niet werkt, want dat werkt alleen in combat. First strike heeft namelijk alleen invloed op hoeveel combat damage steps er zijn in de combat phase en in welke combat damage step het aanvallende of blockende creature precies zijn schade mag verdelen.
zowel met deze woorden als met "fight" gaan effecten zoals wither, infect, deathtouch, first strike,... toch mee in rekening he?
bvb deathtouchequipment en damage = dode 5/5 bij tegenstander
lifelink werkte niet dacht ik? dat moet combatdamage zijn dacht ik?
Duidelijk,
Thanks
Blijft lastig state-based actions, laat staan Layers
Ja.
Sowieso worden state-based actions pas gecheckt nádat de ability helemaal klaar is met resolven en dan gaat de 2/2 dus pas dood.
Als hij zo een creature kapot knalt (zeg een 2/2) doet dat beest alsnog damage terug? Omdat het 2 zinnen zijn is het een beetje verwarrend.
Je spreekt geen Nederlands?
He will die. Marked damage is not removed from creatures until the end of the turn. As a result of the ability he gets 2 damage. Then when combat damage is dealt, he gets another 3 damage. In total 5 damage will now be marked on him, which will be lethal, so he'll die when state-based actions are checked.
What happens if I use the ability to attack a 2/2 creature, and afterwards the opponent blocks it with a 3/3? Will cyclops gladiator die or will he survive?
Dat werkt inderdaad. Cyclops Gladiator doet als eerste damage. Daardoor is de tegenstander 0/0 wanneer hij aan de beurt is en doet hij 0 schade, om vervolgens dood te gaan aan zijn 0 toughness.
Maar hoe zit het dan als je deze infect geeft? stel je oppo's beest is ook 4/4 en je besluit daarmee te gaan vechten. Dan overleeft deze het toch gewoon?
Geweldig hoe kaarten met het power level als deze tegenwoordig niet hoger zijn dan 0.50-1.00. Naja, heb ik ze lekker goedkoop. <3
Ohja. *facepalm*.... Infect is ECHT saai.
Ik denk dat je na Hand of the Praetors te slopen niet veel meer zal doen met je 1/1 cyclops.
Creature - Cyclops Warrior 4 / 4
Whenever Cyclops Gladiator attacks, you may have it deal damage equal to its power to target creature defending player controls. If you do, that creature deals damage equal to its power to Cyclops Gladiator.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/15/2010
Cyclops Gladiator’s ability triggers and resolves during the declare attackers step, before blockers are declared. If it survives, it continues to attack (presumably with some damage marked on it) and may be blocked.
8/15/2010
If the targeted creature leaves the battlefield (or otherwise becomes an illegal target) before the ability resolves, the ability doesn’t resolve. Cyclops Gladiator isn’t dealt damage.
8/15/2010
On the other hand, if Cyclops Gladiator leaves the battlefield before the ability resolves, the ability continues to resolve. Cyclops Gladiator deals damage to the targeted creature equal to the power it had as it last existed on the battlefield.
Decktips