Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Daar ging het niet om. De vraag was op hoeveel momenten tijdens het resolven van Cloudshift er abilities kunnen triggeren. Op één moment, zeg maar aan het einde van het resolven of op meer momenten.
Maar het zijn er dus twee: tussen het exilen en het returnen kunnen er ook abilities triggeren.
Dat als je hem definitief exilet, het geen permanent meer is en je dus ook geen permanent met een phylactery counter meer hebt, spreekt voor zich.
Dat zou wat zijn zeg, dan gooi je Skullbriar gewoon de game uit en vervolgens kan je Lich vrijwel niet meer dood.
Cloudshift zijn twee events:
1) kaart komt in exile terecht.
2) kaart komt weer terug op de battlefield.
Na elk event kunnen er abilities triggeren.
Maar nu weet ik nog steeds niet of Phylactery Lich blijft leven als de phylactery counter op Skullbriar, the Walking Grave is gelegd (die toen met een Liquimetal Coating een artifact was geworden), en de Skullbriar vervolgens wordt geCloudshift.
@Johannes: Maar een trigger "Whenever you have no cards in hand" zou wel degelijk triggeren. Had ik erbij moeten zeggen dat die trigger op een andere kaart staat?
En nee, de eerste ability is een static ability/replacement effect en geen triggered ability. Triggered abilities herken je aan 1 van de woorden At, When of Whenever. Staat er niet 1 van die drie woorden, dan is het GEEN triggered ability.
Een "as ... enters the battlefield" replacement effect pas je toe vlak vóórdat hij de battlefield betreedt, waarbij je het event dat hij de battlefield betreedt vervangt door "hij betreedt de battlefield en krijgt gelijk een counter". Vervolgens wordt dat gewijzigde event als één event uitgevoerd. Triggers gaan nooit af halverwege 1 event.
De counter en Lich komen tegelijk in het spel. Daardoor triggered hij niet, want vanaf het moment dat hij er ligt, is er een permanent met een counter die hem in het spel houd.
Eigenlijk net zoals beesten die in het spel komen met +1/+1 counters. Niet helemaal, maar uiteindelijk werkt het hetzelfde.
Ik zie niet helemaal hoe dit "hetzelfde verhaal" is. Deze sacrifice ability zou namelijk triggeren wanneer je tijdens het resolven van een effect tijdelijk zonder permanents met een phylactery counter zit, maar voor het einde van het resolven van het effect er wel weer eentje hebt.
En het Maro verhaal is dan anders, omdat die geen triggered ability heeft.
Is de eerste ability eigenlijk een triggered ability? En zo ja, waarom gaat Phylactery Lich dan niet dood met de ETB ability op de stack?
Overigens bestaat er wel een concreet voorbeeld: Leg de counter op Skullbriar, the Walking Grave die met een Liquimetal Coating toen een artifact was geworden, en Cloudshift de skullbriar vervolgens.
Technisch gezien is het niet op het moment van checken van state-based actions maar gewoon vlak na het exacte moment dat hij van controller wisselt tijdens het resolven van de betreffende spell/ability. Trigger(-condities) zijn wat anders dan state-based actions.
Stel dat je een hele vreemde spell zou hebben die zou zeggen "Gain control of target permanent, then another target player gains control of it", waarbij de laatste speler wel weer permanents met phylactery counters heeft, dan zou hij toch triggeren. (Of de trigger tijdens het resolven al dan niet wat spannends doet, is een ander verhaal.)
Hetzelfde verhaal als Maro in combinatie met Tolarian Winds. Dat overleeft hij omdat alleen halverwege tijdens het resolven zijn toughness nul is, maar op het moment dat state-based actions gecheckt worden, heeft hij weer een toughness van boven de nul.
Maar een trigger "Whenever you have no cards in hand" zou wel degelijk triggeren.
Njah, er staat een RA logo voor je naam. Goed genoeg voor mij! =D
Ik ben geen judge, maar hij triggered inderdaad meteen door SBA.
'The game continually checks whether you control a permanent with a phylactery counter on it. The moment you don't, Phylactery Lich's last ability triggers. The ability doesn't check again, so you'll have to sacrifice Phylactery Lich when it resolves even if you wind up controlling a permanent with a phylactery counter on it by then.'
Nou, ik antwoord hier, geen gemail. =p
Ja, je blijft de owner, maar de "you" op deze kaart, kijkt naar controller. Zodra dit ventje under control komt bij een speler zonder permanents met zo'n counter erop die de Lich op een artifact moet leggen, triggered hij, en moet hij gesacced word. Ik weet alleen niet zeker wanneer hij precies triggered. Ik denk nadat SBA's zijn gechecked.
Am I correct, any RA/Judge? =)
Wat gebeurd er als iemand control neemt van Lich untill end of turn? Wil dat dan zeggen dat hij automatisch dood gaat omdat de tegenstander dan geen artifact heeft met een counter op? Of blijf ik dan alsnog de owner ookal istie untill end of turn controlled by the enemy?
mail me het antwoord thnx
Daarom begon hij op 6 euro en is hij nu 50 cent
Volgens mij is deze een stuk minder interessant in het huidige standard (M13, Innistrad block en Return to Ravnica block), toch? Of zijn er artifacts die hier leuk mee samen werken?
Al target het, er staat "you control" op de lich, dus spellskite kan dit niet jatten
Creature - Zombie 5 / 5
Indestructible
As Phylactery Lich enters the battlefield, put a phylactery counter on an artifact you control.
When you control no permanents with phylactery counters on them, sacrifice Phylactery Lich.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/13/2018
Phylactery Lich’s first ability doesn’t target the artifact. No player may take actions between the time you choose an artifact and the time you put a phylactery counter on it.
7/13/2018
If you control no artifacts as Phylactery Lich enters the battlefield, its first ability won’t do anything. As soon as it enters the battlefield, its last ability will trigger (unless you control some other permanent with a phylactery counter on it) and you’ll have to sacrifice it.
7/13/2018
If Phylactery Lich and an artifact are entering the battlefield under your control at the same time, you can’t put a phylactery counter on that artifact. You must choose an artifact you control that’s already on the battlefield.
7/13/2018
Phylactery Lich’s last ability is a “state trigger.” Once a state trigger triggers, it won’t trigger again as long as the ability is on the stack. If the ability is countered and the trigger condition is still true, it will immediately trigger again.
7/13/2018
Phylactery Lich’s last ability checks your permanents for any phylactery counters, not just the specific one that it caused you to put on an artifact. For example, if you control two Phylactery Liches and two different artifacts with phylactery counters, neither Phylactery Lich will be sacrificed if one of those artifacts leaves the battlefield.
Decktips