Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Reverberate

Serie: M11 (M11)

Rarity: Rare M11 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M11
 -
3,50
 -
5,95
M12
 -
3,25
 -
5,95
M13
 -
3,50
 -
2,50
PD Fire Lightning
 -
3,95    
foil
Reverberate | M11

Prijs:

€ 3,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
14-2-2018 11:33:00

Omdat Fork op de reserved list staat en dit op een haar na een functionele reprint is, was er ook best wel wat ophef toen deze uitkwam.

13-2-2018 23:00:00

Yup, met als enige verschil dat Fork de kopie rood maakt.

13-2-2018 21:56:00

Is dit niet gewoon zoals Fork?

11-12-2014 16:13:00

ah ik zie het al in de comments bij harrow. Alsnog bedankt

11-12-2014 16:13:00

De copy wordt gewoon op de stack gelegd, dus costs hoef je niet te betalen (je cast de copy immers niet). Je hoeft dus geen extra landje te sacrificen.

Edit: Xander was me voor!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-12-2014 16:13:00

Klopt.

Je kopieert alleen het effect en niet de cost.

11-12-2014 16:10:00

Vraagje: Ik speel een Harrow en copy die vervolgens met deze. Ik hoef geen extra landje te saccen right?

17-11-2014 12:23:00

Je vraagt het alsof deze kaart alleen het target veranderd. =O
Maar de copy die deze kaart van de Counterspell maakt, daarmee kan je de orginele Counterspell inderdaad counteren.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-11-2014 12:13:00

Mag ik in respons op een Counterspell deze casten en dan als nieuwe target de originele Counterspell aanwijzen?

6-8-2014 00:50:00

Daarom moeten ze zo'n ding een keer met Split Second printen, zodat je er 90% van de keren wel wat aan hebt

5-8-2014 00:47:00

De rest van de info staat gewoon bij de rulings van Mana Short zie ik al.

10/4/2004 Since this is an Instant, your opponent may use Instants in response to the casting of this spell. Note that such spells and abilities will be resolved before the mana pool is emptied by the Mana Short. This makes it useless as a countermeasure for spells. To use it effectively, you need to use it during Upkeep and even then it will not prevent the use of Instant spells and abilities.
10/4/2004 If you play Mana Short in response to a spell, it will have no effect on that spell since the mana has already been paid.

4-8-2014 20:44:00

Sowieso gebruiken mana abilities de stack niet en je kunt ze (nagenoeg) altijd activeren wanneer je wilt, ook tijdens het betalen van een cost. Als je eenmaal betaald hebt voor een cost van een kaart kan die als spell de stack op en kan een Mana Short er niet meer voor zorgen dat je ineens die spell niet meer zou kunnen casten.

4-8-2014 20:00:00

Dit was mid-game, er lagen zo'n 5-6landjes en ik had een Zhur-Taa Ancient liggen, ik wist dat hij Mana Short had en wilde dus begin van de beurt meteen Grand Abolisher op gooien.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-8-2014 19:18:00

Nee. Waarom?

Die ligt al op de stack en resolvet dus gewoon. En komt dus in het spel.

Ik zat me al een beetje af te vragen wat beide spelers precies probeerden te bereiken. Mana Short zal per saldo niet veel gedaan hebben. De landjes die je gebruikt hebt om Grand Abolisher te casten, lagen al getapt, dus daar gebeurt verder niets bijzonders mee. En je mana pool was hoogstwaarschijnlijk al leeg door het betalen voor Grand Abolisher (of je moet meer landjes getapt hebben dan je nodig had), dus daar valt weinig meer aan leeg te maken. Uiteindelijk heeft hij alleen je andere landjes ook getapt.

4-8-2014 19:13:00

Top, altijd fijn dat snelle antwoorden! Die Grand Abolisher gaat welterug naar de hand toch?

Oracle

Instant 

Copy target instant or sorcery spell. You may choose new targets for the copy.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/15/2010
Reverberate can target (and copy) any instant or sorcery spell, not just one with targets. It doesn’t matter who controls it.

8/15/2010
When Reverberate resolves, it creates a copy of a spell. You control the copy. That copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. The copy will then resolve like a normal spell, after players get a chance to cast spells and activate abilities.

8/15/2010
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

8/15/2010
If the spell Reverberate copies is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. You can’t choose a different one.

8/15/2010
If the spell Reverberate copies has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), the copy has the same value of X.

8/15/2010
You can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. For example, if a player sacrifices a 3/3 creature to cast Fling, and you copy it with Reverberate, the copy of Fling will also deal 3 damage to its target.

8/15/2010
If the copy says that it affects “you,” it affects the controller of the copy, not the controller of the original spell. Similarly, if the copy says that it affects an “opponent,” it affects an opponent of the copy’s controller, not an opponent of the original spell’s controller.

Decktips