Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Masters 2015 | 0,35 | 0,75 | ||
Scars of Mirrodin | 0,30 | 0,50 |
Let wel op: de Sphinx doet dan geen damage, tenzij hij first/double strike heeft. Je moet hem namelijk exilen voordat de damage gedaan wordt.
Ja hoor, dat mag.
Je blocked de 10/10 met de Argent Sphinx en betaalt vervolgens om de Sphinx weg te blinken. De 10/10 is nu geblocked en doet dus geen damage. Aan het einde van de beurt krijg jij je Sphinx weer levend en wel terug.
Let wel dat wanneer de 10/10 Trample heeft, dat blinken dan niet veel zien heeft. Je kan wel weg blinken, maar trample zorgt er dan voor dat de volle 10 schade nog steeds gedaan wordt.
Mag je met deze kaart een block declaren tegen een 10/10 en dan exile voordat deze kaart naar de graveyard gaat? Zodat ie dus weer terug komt maar de block blijft staan?
Ja. Ik weet dat mijn reply wat laat komt, maar ik wil toch even reageren op de comment van Bas. Iets wat ik overigens wel vaker zie.
-- Als je deze 2 beesten al hebt liggen, of 2 andere beesten met een vergelijkbare cost, dan win je. <<
Het is niet zeker of je dan wint. Hetzelfde als er een Titan gedropped wordt. De meeste mensen zeggen dan ook dat je wint. Dat is helemaal niet het geval. For all you know, heeft de tegenstander removal, een beetje deck kan vaak met een hoop 'Druk' dealen.
-- Leven gainen + Semi Vigilance is een prima combinatie.
Niet alleen houd het een blocker tegen, maar tempo wise loop je heel snel voor.
8 Leven per beurt voor vind ik toch niet zo heel erg denderend. Als je deze 2 beesten al hebt liggen, of 2 andere beesten met een vergelijkbare cost, dan win je, in plaat van wat life gainen.
Als je dan wil life gainen, is Isochron Scepter + Lightning Helix beter denk ik. Of Feudkiller’s Verdict in een Panoptic Mirror
Probeer maar eens een deck te maken dat combinatie heeft met Archon of Redemption, als je 2 blauwe mana over hebt is dat 8 leven per beurt. Je hoeft tegen veel decks niet eens meer te blocken. Enkel je Archon of Redemption moet wel beschermt worden.
Hiermee zou voor hetzelfde geld hetzelfde kunnen gebeuren als wat met Tarmogoyf en Stoneforge Mystic het geval was; sleeper rares heb je in elke set wel... deze zou voor mijn gevoel nog zo (iets) kunnen stijgen. Hij is zó goed, eigenlijk!
Met Metalcraft niet meer?
bwa egt geweldig is ie niet, hij staat binnen bolt range enzo
Best erg dat deze maar 50cent kost. Een 4/3 flying voor 4 is toch helemaal niet zo slecht?
ik krijg hoogtevrees van de art...
sorry, miste idd het feit dat time reversal niet alle permanents ook wegshuffelde. Dan kan het helaas niet.
Ik denk dat hij dacht dat Time Reversal ook permanents terugshuffled. (Worldpurgeachtig) .
Hoe werkt dat precies met time reversal?
Volgens mij mis ik dan iets. Hoe wilde je precies deze combo uitvoeren?
Creature - Sphinx 4 / 3
Flying
Metalcraft - U: Exile Argent Sphinx. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step. Activate this ability only if you control three or more artifacts.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
If you activate Argent Sphinx’s metalcraft ability, Argent Sphinx will return to the battlefield at the beginning of the next end step no matter how many artifacts you control at that time.
1/1/2011
If you activate Argent Sphinx’s metalcraft ability during a turn’s end step, Argent Sphinx will return to the battlefield at the beginning of the following turn’s end step.
1/1/2011
If you control an Argent Sphinx owned by another player and activate its ability, Argent Sphinx will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step. You’ll retain control of it indefinitely.
Decktips