Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2014 | 1,95 | |||
Commander 2017 | 1,95 | |||
Commander Forgotten Realms | 0,01 | |||
Scars of Mirrodin | 1,00 | 4,95 |
Ik heb dit ooit online tegen mij gehad op een groot Legacy toernooi. Was niet mijn meest trotse moment. De pot wel gewonnen, maar het was bloed, zweet, en tranen. Magic kan soms raar lopen.
Beest gaat gewoon dood, de abilitie is van de Armor. Er staat namelijk niet: "Equipped creature has: "When ... attacks, destroy target creature". Daarom is de abilitie van de Armor.
Even een snel vraagje, wist niet helemaal zeker hoe het nou zit, maar als je deze equipt aan een creature, en je valt aan en je probeert een creature te destroyen die protection from creatures heeft, werkt dit dan, of komt de ability van de equipment af, Ik had altijd het idee dat de equipment de ability aan de creature geeft namelijk.
Gewoon combineren die plannen. Zorg dat Godo je 5e creature spell is. Quest zoekt Armor en geeft het aan Godo, Godo zoekt Lightning Greaves of ander goedkoop haste equipment, en je kan meteen 2x rammen met een Vindicatende 9/9.
ja, maar dan kan je er niet 2x mee aanvallen
Beter gewoon heel snel spelen met Quest for the Holy Relic
heerlijk kaartje zolang je tegenstander er geen antwoord op heeft...
kost alleen veel mana, maar je zoekt hem natuurlijk en legt hem in het spel met Godo, Bandit Warlord waar hij bovendien perfect mee combineert.
Ook in Duels of the Planeswalkers is het niet zo dat equipment 'eraf valt' wanneer een creature wordt overgenomen.
Dat spreek ik als 360-speler grondig tegen, dus.
Idd, enkel wanneer het "creature" verandert in een een "non-creature" permanent (zoals bv Chimeric Mass) of wanneer het "creature" removed wordt from the game zal het equipment eraf vallen.
De relevante regel:
CR 301.7d - An Equipment's controller is separate from the equipped creature's controller; the two need not be the same. Changing control of the creature doesn't change control of the Equipment, and vice versa. Only the Equipment's controller can activate its abilities. However, if the Equipment grants an ability to the equipped creature (with "gains" or "has" ), the equipped creature's controller is the only one who can activate that ability.
---
Blijkt inderdaad niet uit dat hij eraf zou vallen.
Het zal in Duels of the Planeswalkers wat vereenvoudigd zijn om rekenwerk te besparen.
Het equipment blijft erop, maar de tegenstander kan hem in de main phase unattachen, en op een beestje van zichzelf zetten doet hij dat niet, dan blijft de equipment onder het beestje dat jij net hebt overgenomen
Als ik me niet vergis bleef een equipment nog wel geattached op een beestje dat is afgepakt, tot het weer geattached wordt op een ander beestje? Natuurlijk krijg je de equipment er niet bij..
Of is dit veranderd, dat zoals hiervoor gezegd, de equipment eraf valt?
Oh je speelt hem op de Armor en niet de creature, never mind ^^
Ik speel Duels of the Planeswalkers wel op mijn PS3, als daar een beestje overgenomen word valt de equipment eraf, deze gaat niet mee naar de nieuwe eigenaar.
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +6/+6.
Whenever equipped creature attacks, destroy target permanent.
Equip 6
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
The second ability triggers and resolves during the declare attackers step. The target permanent will be destroyed before blockers are declared.
1/1/2011
You may target any permanent with the triggered ability, not just one controlled by the defending player. If no other player controls a permanent, you must target one of your own.
Decktips