Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Darksteel Juggernaut

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Rare Scars of Mirrodin Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2018
 -
0,50    
Scars of Mirrodin
 -
0,60
 -
2,50
Darksteel Juggernaut | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 0,60

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2011 11:47:00

De reden is dat indestructible twee dingen betekent:

1. Lethal damage destroyed het creature niet
2. Destroy effecten hebben geen effect op de permanent

Maar 0 toughness is geen van beide, en exilen ook niet. Vandaar dat die wel werken. Dus je kunt een Darksteel Colossus 1.000 damage doen en hem daarna -10/-10 geven en hij blijft leven als een 1/1 met 1.000 damage. Maar geef je hem dan nogmaals -1/-1, dan is het een 0/0 en gaat hij dood door de spelregels die zeggen dat een 0/0 direct naar de graveyard gaat.

26-4-2011 11:22:00

Indestructible zegt dat het wezen niet kapot kan gaan, door destroy/lethal damage. Het spel zelf zegt echter dat iets met 0toughness doodgaat, of het nu indestructible is of niet. Als je Darksteel Juggernaut dus genoeg -1/-1 counters heeft om 0toughness over te houden, gaat deze gewoon dood.

Premium lid Bats (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2011 11:19:00

ik vraag me af ivm indestructable/-x/-x counters wat er met dit beestje gebeurt als je attacked als 4/4 en hij geblocked wordt door Hateflayer of als er een Mutilate gespeeld wordt met 4 swamps

16-3-2011 22:32:00

Gooi hier een Sword of Vengeance op, en dan kan je wel lachen (heb het zelf vaak gedaan en hij wordt echt heel irritant voor je tegenstander )

20-1-2011 09:13:00

Prototype Portal + Voltaic Key + Everflowing Chalices. En veel beurten wachten omdat ik niet door een Darksteel Myr kwam.

Portal + Key = : Maak een getapt Voltaic Key token.
Everflowing Chalice op 4 = Voltaic Key heeft ": Add to mana pool".
Everflowing Chalice op 190 = Voltaic key heeft "T: Add 189 mana to mana pool." = : Maak 90 Voltaic Keys.

19-1-2011 23:28:00

Ben je dan infinate gegaan en noemde je dat als getal? Want dan heb ik wel eens grotere tokens uitgepoept met Phyrexian Processor

19-1-2011 23:25:00

En eh, hoe deed je dat?

1-12-2010 18:50:00

Mijn nieuwe recordhouder voor Largest creature ever. (Op MWS)

8 500 000 000 000 000 / 8 500 000 000 000 000

30-11-2010 21:54:00

Leuke kaart voor mijn Myr Battlesphere-deck. 1 keer had ik 22 (!) Myr ARTIFACT creature tokens op het veld liggen. Met alleen een battlesphere is dat al sterk, maar met darksteel juggernaut...

24-10-2010 23:22:00

zie hier

24-10-2010 22:57:00

@Marco
The Unstoppable Force en The Immovable Object zijn ook bekende termen uit het Amerikaanse 'Pro Wrestling'. Dat stamt al van voor WOW dus ik denk dat het daar van is of gewoon een soort algemene Amerikaanse uitspraak is.

24-10-2010 22:17:00

Echt een prachtkaart.
Ik speelde met deze tegen elfjes en de tegenstander had die ene Elf Lord uit SOM waarmee hij steeds kon regeraten.
Verder had hij 2 Elvish Archdruids liggen en nog wat andere elfjes.
Ik had nog 2 Wurmcoil Engines liggen, dus hij durfde mij ook niet aan te vallen.
Ik had in totaal 8 artifacts in het spel en bleef maar aanvallen met deze + Basilisk Collar en vervolgens gebruikt ik Voltaic Key om hem weer te untappen om met hem te blocken voor het geval dat nodig was.
Ik had na iets van 8 beurten dus ook 100 leven door de Collar en steeds aanvallen. Toen trok ik Lux Cannon en met mijn 2 Voltaic Keys was het daarna snel gebeurd met zijn Renegade Leader en toen gaf hij maar op. big smile

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-10-2010 23:14:00

De falvortekst op deze kaart, komt dat nou uit World of warcraft? Want daar heb je ook twee items die zo heten en (iig vroeger) heel erg bekend waren.

17-10-2010 23:06:00

Als hij nou niet indestructable was maar gewoon trample of flying had was hij een stuk beter. Ja, dan vlogen de Doom Blades e.d. je wel om de oren maar als hij 1x door komt, dan ben je ook wel de spreekwoordelijke lul.

17-10-2010 18:49:00

Hij is niet te vergelijken met Broodstar, want toen die kaart in standard zat had je artifact land en andere afinity kaarten waardoor je hem soms al turn 2-3 kon spelen. Bovendien heeft de broodstar flying. Dit ding doet niet zoveel want voor 5 mana zonder manier om hem voor minder te spelen zijn er zoveel betere opties.

Oracle

Artifact Creature - Juggernaut * / *

Indestructible
Darksteel Juggernaut's power and toughness are each equal to the number of artifacts you control.
Darksteel Juggernaut attacks each combat if able.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Since Darksteel Juggernaut is itself an artifact, its power and toughness will always be at least 1 while it’s on the battlefield (unless a spell or ability somehow changes its card type).

1/1/2011
Lethal damage and effects that say “destroy” won’t cause Darksteel Juggernaut to be put into the graveyard. However, it can be put into the graveyard for a number of other reasons. The most likely reasons are if its toughness is 0 or less or it’s sacrificed.

1/1/2011
If, during your declare attackers step, Darksteel Juggernaut is tapped, is affected by a spell or ability that says it can’t attack, or is affected by “summoning sickness,” then it doesn’t attack. If there’s a cost associated with having Darksteel Juggernaut attack, you aren’t forced to pay that cost, so it doesn’t have to attack in that case either.

1/1/2011
The first ability works in all zones.

Decktips