Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 2,95 | 9,95 |
Nullstone Gargoyle werkt trouwens ook prima in plaats van Gratuitous Violence!
Mooie kaart om je Ruric Thar, the Unbowed the equippen. Gratuitous Violence ernaast en het is afgelopen met het casten van noncreature spells.
Je hebt gelijk, ik dacht aan Two-Headed Giant. Excuus.
hmmm gewoon 10 hoor waar haal je 15 vandaan?
15.
Maar hoeveel poison-damage moet je iemand geven met je commander in EDH om te winnen dan?
Overigens zou je met het bouncen van het equipment dus wél het beest moeten sacrificen, maar wellicht was dat geen optie?
Sweet, tnx voor het snelle antwoord en de duidelijke uitleg.
Als de equipment wordt verwijderd van het wezen, triggered deze pas. Als de spell (het bouncen) resolved is, gaat deze trigger pas op de stack. En dan is het wezen al lang veilig in de hand).
Het probleem is dat tijdens het resolven van een spell niks anders wordt gedaan dan het resolven. Daardoor zijn dit soort dingen "te laat".
Vraagje:
Als je een creature bounced die equipped is aan de exoskeleton wat gebeurt er dan?
Ik dacht dat dat het creature dood ging omdat het equipment eerst
geunattached wordt en dan pas gebounced wordt.
Mijn tegenstander zei dan dit wrsch niet het geval is en dus het creature gewoon gebounced wordt.
Wat is het juiste antwoord???
En die dan weer samen met de masticore
Of Arc-Slogger.
gewoon Spikeshot Elder nemen
Euh... nee. Oeps
Je hebt wel door dat banshee dan ook poison counters aan jou geeft?
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +2/+2 and has infect. (It deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
Whenever Grafted Exoskeleton becomes unattached from a permanent, sacrifice that permanent.
Equip 2
Vraag: Hoe werkt infect?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
A player who has ten or more poison counters loses the game. This is a state-based action.
1/1/2011
Infect’s effect applies to any damage, not just combat damage.
1/1/2011
The -1/-1 counters remain on the creature indefinitely. They’re not removed if the creature regenerates or the turn ends.
1/1/2011
Damage from a source with infect is damage in all respects. If the source with infect also has lifelink, damage dealt by that source also causes its controller to gain that much life. Damage from a source with infect can be prevented or redirected. Abilities that trigger on damage being dealt will trigger if a source with infect deals damage, if appropriate.
1/1/2011
If damage from a source with infect that would be dealt to a player is prevented, that player doesn’t get poison counters. If damage from a source with infect that would be dealt to a creature is prevented, that creature doesn’t get -1/-1 counters.
1/1/2011
Damage from a source with infect affects planeswalkers normally.
1/1/2011
In addition to the effect of its equip ability, Grafted Exoskeleton becomes unattached from the creature it’s equipping if a spell or ability (such as Fulgent Distraction) causes it to become unattached, if Grafted Exoskeleton leaves the battlefield, if the equipped creature ceases to be a creature, or if Grafted Exoskeleton ceases to be an Equipment. (It also becomes unattached if the equipped creature leaves the battlefield, but the triggered ability won’t do anything in that case.)
1/1/2011
If Grafted Exoskeleton’s last ability triggers, but you don’t control the permanent it became unattached from at the time that ability resolves (perhaps because another player has somehow gained control of it), you won’t be able to sacrifice it.
Decktips