Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 0,75 | 3,95 |
Het antwoord is ja op je eerste vraag, en nee op je tweede vraag.
In het geval van je eerste vraag kan je reageren met de Diamond Valley op de triggered ability van de Infiltration Lens. Ookal is het creature dan dood, de trigger van de Lens ligt al op de stack en zal nog resolven, afzonderlijk van (het bestaan van) het eerder equipte/geblockte creature.
Mocht je dat tweede toch nog willen dan zal je 't creature first of double strike moeten geven. Doordat je creature als eerst damage mag doen met first/double strike komt er een hele nieuwe damage step in de combat waardoor je weer spells kan casten en abilities kan activeren. Dat is hét moment om je Diamond Valley te activeren. Zonder deze extra stap zullen de creatures elkaar tegelijk damage doen en elkaar dus doodmaken als ze lethal damage krijgen. Je kan namelijk niet reageren op de combat damage zelf.
Als je deze equipt op een creature, je valt aan en hij wordt geblocked kun je hem dan ook nog saccen met Diamond Valley waardoor je en levens krijgt en aan de voorwaarde van de lens hebt voldaan? En dus 2 kaarten kunt drawen.
Stapje verder; En kun je evt ook nog schade doen aan de blocker en dan nog saccen en kaarten krijgen?
Ja hoor, dat werkt wel. Maar pas wel op voor een alpha strike in de beurt van je opponent.
zou dit werken met Lure en Predator Ooze?
Ik speel m ook graag, best wel kaartvoordeel of damage voordeel waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat de tegenstander mag kiezen
Ik vind dit toch wel een prima kaart, waarom ziet deze zo weinig play? Ik zie hem bijna alleen terugkomen in infect deckjes.
Deftblade Elite werkt hier leuk mee
Ongetwijfeld
Heeft iemand dit ding al eens uitgeprobeerd op beestje met provoke?
Heel mooi, bedankt!
Ja dat mag, je pakt kaarten voordat de damage gedaan wordt!
Een snelle vraag:
Mijn hand is leeg. Ik val aan met een willekeurige 1/1, waarop een Infiltration Lens ligt. Deze wordt geblokt door een 2/2. Mag ik dan na het declaren van de blockers direct 2 kaarten rapen en dan nog eventueel een Giant Growth spelen, zodat mijn beestje het overleeft?
Alvast dank!
Mvg,
Twan
@GH en Erwin:
Jullie discussie hier loopt nu behoorlijk uit de hand, en gaat veel verder dan waar kaartcommentaar voor bedoeld is. Als jullie je welles-nietes spelletje verder willen uitvechten, mag dat via NederMessage of in een daarvoor te openen forum topic.
Alstublieft niet verder dit commentaar vervuilen, en zeker niet proberen nog snel even een laatste woord te behalen. Open een topic en plaats hier een linkje, of laat dit onderwerp verder rusten. Bedankt voor de medewerking!
@Erwin ::
Ik spreek mezelf niet tegen ben ik bang. Bonesplitter heeft bijvoorbeeld dezelfde kosten in CMC en Equip, en ziet ook play in Aggro decks. Wat ik alleen niet snap is waarom jij de mana bij elkaar optelt? Ik kan de mana over beurten verdelen, en een enkele mana is echt niet veel hoor. Okay, als de CMC 2 en/of Equip 2 hadden gekost had ik hem ook niet leuk gevonden, maar nu is de Staff gewoon aggresief ge-cost. De kaart die jij zojuist aangaf als een 0 kostende artifact die cantript, zou absoluut geen common geweest zijn. Snap dat de kaart een common is.
Het removal idee, is geen onzin. Als jij je deck volstopt met removal, waar wil je je beaters vandaan halen? Removal houd een keertje op, en uiteraard moet je de kaarten in kwestie op hand hebben. Weliswaar geld dit ook voor een Aggro deck, die de Critters op hand wilt hebben, maar een Aggro deck zit vol met beesten, en zoals eerder gezegd zal removal je geen game winnen. (Tenzij LB of andere burn als je die op de tegenstander richt.) In Pauper moet je het grotendeels van je creatures hebben.
De Staff kost me helemaal geen kaart? Als je de critter ownt met een Blade, kan je hem gewoon hergebruiken. Je loopt er niet direct verlies op, en om eerlijk te zijn. Als ze mijn 2/1 of 1/1 doden in response op de equip, prima toch? Hebben ze hun removal verspild op een kleinere beater. Ik volg wel met een Gathan, of een Oxidda Golem, of een Marauders. Bijv.
Storm. Het speelt vaak een Ritual Engine, dus volgestopt met Rituals en Manamorphose zodat je naar je Grapeshot of Empty kan drawen en dan winnen. Of ze gebruiken het untap engine, met Frantic, Cloud, en Snap tesamen met kaarten zoals Overgrowth en Karoolandjes om af tegaan. Een goed geplaatse Duress, en andere Discard, ofzelfs een klein beetje Land-destruction killed beide de decks. Ook is het zo dat de Mana-bases in Pauper niet altijd even stabiel zijn, afterall hebben we geen toegang tot dure landjes, zoals duals.
De kaarten die je hebt genoemd zijn inderdaad redelijk goed. Sinkhole is niet echt een staple zover ik weet, en word niet echt vaak gespeeld, Rituals zie ik vaker dan een Hole, om eerlijk te zijn. Hymn is okay, echt niet slecht, alleen in de meeste gevallen is een Duress even goed. Counterspell en LB spreken voorzich. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat de normale staples geen staples zouden zijn in Pauper. Maar, OOK Pauper heeft zijn eigen staples, ofdat juist die kaarten nou wel of niet worden gespeeld in andere formats. Errant Ephemeron, Spire Golem Bijv.
Pauper is geen Legacy, Pauper is ook geen Vintage. Ieder format heeft zijn eigen speelstijl, ofdat je het ermee eens bent of niet zal mij een worst zijn, maar zo is het nu eenmaal wel. Ook Pauper heeft zijn eigen Tier decks, en recent heeft het deck "Where's your Staff?" Goud behaald, en raad eens? Het speelde 4x Sylvok Lifestaff. Als de kaart echt zo middelmatig zou zijn als jij beweert, dan is het toch een beetje gek dat er een deck naar vernoemd word, niet? En dat de kaart er vervolgens ook nog eens 4-maal inzit.
To each it's own.
Nu spreek je jezelf dus weer tegen he.. Je zegt dat het een snel formaat is en de kaart dus goed is, maar tegelijkertijd wil je 2 mana gebruiken in dat snelle formaat om je beest 1 power extra te geven. En dat je geen games wint op removal is natuurlijk ook weer onzin. Control decks hebben de tijd nodig om op rauwe kaartvoordeel te winnen, en removal spells helpen om die tijd te geven.
Volgens mij vergeet je dat de lifestaff je a) een kaart kost en b) mana kost. Als hij nou 0 mana kostte en cantripte als ie in het spel kwam, dan verdiende hij misschien de credits die je hem nu geeft
Oh, en storm werkt niet omdat FoW niet mag? Leg die nog eens uit. Je gaat af zonder dat je bang hoeft te zijn voor FoW, ja dat maakt storm echt slechter.. !?
De echte staples in pauper zijn voor zover ik weet nog steeds de kaarten die in legacy ook speelbaar zijn. Kaarten als Hymn to Tourach, Sinkhole, Dark Ritual, Counterspell, Lightning Bolt enz. Natuurlijk zijn er een paar kaarten die in legacy geen play zien die in pauper vast heel goed zijn, maar daar is de lifestaff geen van. Zelfs in limited is het maar een middelmatige kaart.
Artifact - Equipment
Whenever equipped creature becomes blocked by a creature, you may draw two cards.
Equip 1
Vraag: Dus als mijn beest door 3 creatures geblocked wordt, mag ik 3*2=6 kaarten pakken? Best leuk dan met Lure!
Antwoord: Ja, en ja De Lens triggert voor elk blockend beest, anders had er wel gestaan "whenever equipped creature becomes blocked".
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
If the equipped creature becomes blocked by multiple creatures, Infiltration Lens’s ability triggers that many times.
Decktips