Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 9,95 | 14,95 |
Prijs:
€ 9,95
FOIL
€ 14,95
De Nim Deathmantle ziet de creatures nog dood gaan, dus je mag per creature betalen om creatures terug te halen. Maar Nim Deathmantle blijft zelf in de graveyard liggen en kan zichzelf niet attachen aan een creature.
Als je deze in het spel hebt liggen met wat creatures, en er wordt bv een Planar Cleansing gespeeld, dan kan je nog steeds creatures in leven houden door 4 per creature te betalen toch? De Deathmantle zelf blijft dan wel in de graveyard lijkt me.
Klopt, ik las later de vraag nog eens en bedacht me toen pas dat met "ineens" één effect bedoelt werd. Maar dat maakt Sybren al duidelijk.
Voor de volledigheid: Ron heeft het over de volgorde waarin de creatures naar de graveyard gaan, maar dit is alleen van belang als er verschillende destroy effecten zijn of als er creatures door first strike dood gaan; als er gewoon combat of een Day of Judgment achtig effect is, gaan alle creatures tegelijk dood. De eigenaar van die creatures mag bepalen in welke volgorde ze naar de graveyard gaan, en geheel onafhankelijk daarvan mag de eigenaar van de Deathmantle kiezen in welke volgorde de triggers op de stack gaan (ze resolven as usual in omgekeerde volgorde).
TL;DR: ja, je mag betalen, dan krijg je beide creatures terug, en je kunt zelf bepalen aan welk creature de Deathmantle equipped blijft; het andere creature ligt wel op de battlefield, maar unequipped.
Hij triggert voor elk creature dat dood gaat, dus ja.
Edit: Ron was eerder en als ze beide tegelijk gaan, moet je zelf bepalen hoe de triggers op de stack komen. Dus als je hem geequiped wil aan beest A dan moet je eerst de trigger van beest A op de stack leggen en dan die van beest B.
Ja, Nim Deathmantle triggert dan twee keer en per trigger kan je betalen om het creature terug te halen. De volgorde waarin ze naar de graveyard gaan en daarmee de triggers dus op de stack komen is van belang om te kijken aan welk creature de Nim Deathmantle uiteindelijk attached wordt.
Als er 2 creatures ineens naar GY gaan, kan ik door 8 te betalen ze beide terughalen?
Sowieso kun je triggers stacken als ze tegelijkertijd op de stack willen. Als je het zodanig stackt dat de trigger van Nim Deathmantle als eerste resolvet, heb je geen last van de Persist trigger.
Plus dat Persist in dit geval toch al niet triggerde omdat Woodfall Primus doordat hij terugkwam in stap 2, al een -1/-1 counter had.
Kun je hem sowieso terughalen met deathmantle? Want door de persist ability komt hij toch automatisch terug? Of betaal je die 4 in respons?
* Sacrifice Woodfall Primus aan Ashnod’s Altar voor .
* Hij komt terug door de Persist.
* Sacrifice hem nogmaals aan Ashnod's Altar voor .
* Betaal aan de trigger van Nim Deathmantle om hem terug te halen.
Zoiets?
Kan iemand me de combo eens uitleggen met Ashnod’s Altar en bv Woodfall Primus. Daar zou je alle non-creature permanents mee moeten kunnen mollen. Maar is geen infinite combo hé?
Ja, in de rules text tellen alleen manasymbolen mee voor de color identity. Color words tellen niet mee.
Mag je deze ook spelen in niet-zwarte commander decks?
Omg dat is echt sick, helemaal met Multani, Maro-Sorcerer. Thanks!
Grotendeels.
Dat Shroud creatures hiermee teruggehaald worden klopt; de ability target niet en heeft daardoor geen last van shroud. Dat Nim Deathmantle daarbij niet attached klopt niet. Als je hiermee een shroudbeest terughaalt komt de Mantle er gewoon op te zitten. Equipments targeten alleen wanneer je de equip ability activeert ('Equip ' = ': Attach to target creature you control', grof verwoord.) Normaal equippen op shroud kan daardoor niet, maar met dit soort omwegen is het prima te doen. (Bij protection is het hetzelfde verhaal, alleen wordt er daar niet attached omdat protection dat ook verbied).
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +2/+2, has intimidate, and is a black Zombie. (A creature with intimidate can't be blocked except by artifact creatures and/or creatures that share a color with it.)
Whenever a nontoken creature is put into your graveyard from the battlefield, you may pay 4. If you do, return that card to the battlefield and attach Nim Deathmantle to it.
Equip 4
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
Once Nim Deathmantle returns a card from your graveyard to the battlefield, it will remain on the battlefield indefinitely, even if Nim Deathmantle becomes unattached from it.
1/1/2011
Nim Deathmantle’s color-changing and type-changing effects override the equipped creature’s previous colors and creature types. After Nim Deathmantle becomes equipped to a creature, that creature will be a black Zombie, not any other colors or creature types.
1/1/2011
Nim Deathmantle causes the equipped creature to be a black Zombie even if it didn’t return that creature to the battlefield from the graveyard.
1/1/2011
Once Nim Deathmantle becomes unattached from a creature, its color-changing and type-changing effects stop affecting that creature. The creature will no longer be black and will no longer be a Zombie (unless its printed characteristics or some other effects still cause it to be black and/or a Zombie, of course). This is true even if Nim Deathmantle returned that creature to the battlefield from the graveyard.
1/1/2011
You choose whether to pay 4 as Nim Deathmantle’s second ability resolves. Although players may respond to this ability, once it begins to resolve and you decide whether to pay, it’s too late for players to respond.
1/1/2011
If the nontoken creature that caused Nim Deathmantle’s second ability to trigger is somehow removed from your graveyard before that ability resolves, you may still pay 4 as it resolves. Even if you do, however, no card will be returned to the battlefield.
1/1/2011
Nim Deathmantle’s second ability may return a card it can’t equip to the battlefield. For example, if a nontoken artifact that’s become a creature is put into your graveyard from the battlefield, Nim Deathmantle’s second ability triggers. If you pay 4 as it resolves, you’ll return that card to the battlefield. However, Nim Deathmantle can’t equip it, so Nim Deathmantle remains attached to whatever it was already equipping (or, if it was unattached, it remains so). The same is true if a nontoken creature with protection from artifacts is put into your graveyard from the battlefield, for example.
1/1/2011
If multiple nontoken creatures are put into your graveyard from the battlefield at the same time, Nim Deathmantle’s second ability triggers that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so you’ll determine in which order they resolve. If you pay 4 more than once, each card you paid 4 for will end up on the battlefield under your control, and Nim Deathmantle will end up attached to the last card that returned to the battlefield this way that it could equip.
Decktips