Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander Legends | 0,15 | 0,30 | ||
Jumpstart | ||||
Masters 25 | 0,20 | 0,40 | ||
Scars of Mirrodin | 0,20 | 1,00 |
Jep. Alles gaat dood.
Damage blijft liggen tot ergens eind van de beurt.
Wanneer de Ranger wordt geblocked door de 2 Myr krijgt hij twee schade. De twee Myr gaan dood en hun controller schiet wederom twee naar de Ranger. (Lethal) en vervolgens 2 naar de Familiar.
Ranger gaat dood, en de Familiar gaat van 4/4 naar 2/2. (Lethal).
Stel:
Opponent heeft 2 x Perilous Myr,
ik heb een Borderland Ranger gepaired met Druid’s Familiar
Ik val aan met alleen de Borderland Ranger, want de druid heeft nog ss.
Nu wil de opponent het volgende doen: met de 2 myrs de borderland ranger blocken en de schade van de ability van de myr 2 naar de ranger en 2 naar de druid. gaat dan alles dood??
ik hoop dat het een beetje begrijpbaar is
tnkx
je kunt dus wel alle schade op 1 wurm gooien om die i.i.g. weg te krijgen. of hij moet nog een elfje hebben om te saccen.
Eh, nee.
Het eerste wat je doet bij een spell casten is het op de stack leggen van die spell. Pas daarna kies je targets, en pas daarna betaal je de costs.
Je kiest dus als eerste een target voor de Shrapnel Blast. Vervolgens sacrifice je de Myr bij het costs betalen en triggered myr. Daarna gaat Myrs trigger de stack op en kies je daar ook een target voor, en daarna mag er gereageerd worden. Je tegenstander weet dan dus welke schade waar op gaat komen.
Omdat je de Myr sacrificed aan Shrapnel Blast, komt zijn trigger eerst op de stack en daarna komt de Blast op de stack. Daarna kies jij een target voor de Blast.
Dus de stack ziet er nou zo uit:
TOP
Shrapnel Blast
Perilous Myr
BOTTOM
Dus eerst doet Shrapnel Blast zijn damage en daarna Perilous Myr.
Je tegenstander mag op elke spell van jou reageren met bijv. het oppompen van zijn Ambush Commander.
Als ik deze sac aan een Shrapnel Blast en mijn tegenstander heeft een Ambush Commander en twee Arrogant Wurms liggen.
Mag ik eerst zeggen dat ik 2 damage van de Perilous Myr op de Commander doe en wachten welke dat hij buft voordat ik de target van de Blast zeg? Of moet dit ook dadelijk gebeuren en mag hij degene kiezen die ik de 5 damage doe?
Thx
Mijn ex is hard bezig met haar eigen Path to Exile, net zo makkelijk
volgens mij volgde bartelrune het gesprek niet helemaal haha.
maar nee ik ga niet mijn ex vriendin in de buurt van een Rocket Launcher stoppen. dan krijgen we rare Damnation achtige praktijken gok ik zo.
@ Bartelrune vier vriendinnen die op Artifacts schieten? Wat? You Mad?
Doe er dan gelijk vier van in, + 4 Aeolipile, 4 Pyrite Spellbomb en als je toch aan het artifact schieten bent: Aladdin’s Ring of Rocket Launcher.
Ik heb er nog steeds zo'n een. Bevalt me prima, denk dat ik haar maar main deck ga spelen.
Lol zo een had ik er ook, alleen moest ik altijd haar spullen dragen
zoiets heb ik een tijdje gehad maar die is na een tijdje weggelopen. Ik noemde het altijd: mijn vriendin.
snap nog altijd niet waar dat beest heen is.
@PenPen, eigenlijk wil ik een huis dwerg ipv een huisdier... Die dan altijd achter me aanloopt en mijn telefoon en portomonee draagt enzo, en de lichten uitdoet als ik het vergeet
ik wil volgens mij echt niet weten hoe jullie huisdieren er uit zien als ik dit zo hoor...
Artifact Creature - Myr 1 / 1
When Perilous Myr dies, it deals 2 damage to any target.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/16/2018
If your life total is brought to 0 or less at the same time that Perilous Myr is dealt lethal damage, you lose the game before its triggered ability resolves.
Decktips