Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Venser, the Sojourner

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
11,95
 -
24,95
Venser vs Koth
 -
11,95    
Venser, the Sojourner | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-10-2010 20:51:00

Als je een beest van jezelf exiled until the next end step, dan krijgt je beest toch opnieuw 'summoning sickness'... toch?

1-10-2010 21:20:00

Als je een Apocalypse speel met deze, kan als je ook duel lands spelen (Worldpurge heeft een makkelijkere kleur)

Ook kan ik niet echt veel nadelen van deze max ability zien.
Ik speel een Glory Seeker nu verliet jij je uberkaart, lijk mij niet echt slecht.

Verder is blauw/wit echt een kleur voor control decks/kaarten.
waardoor het makkelijker is om deze te protecten.

Ook heeft blauw nu wel een paar leuke kaarten met "Proliferate" wat het toch makkelijker in leven houd/beste effect mogelijk maakt.

1-10-2010 19:03:00

Die unblockable ability is erg goed. Tevens de exile permanent is zwaar handig met kaarten als: "when this comes into play it does/gives/deals damage" ect. De laatste ability is leuk maar alleen echt nuttig als jij deze kaart zelf exiled en dan een Apocalypsespeelt ofzo. Hij komt terug en jij kan iedere permanent removen at will. Maarja das ook pas ergens beurt 8/9 met geluk winking smile

1-10-2010 00:06:00

de vraag is eerder:
speel je MONOrood? dan kun je hem erin gooien.
En dan krijg je ook nog eens een restrictie. Speel alleen mountains. Geen andere rode landen.

beiden vergen ze hulp van de rest van je deck. Alleen koth speel je in een agressief deck waarin het fijn is dat koth direct kan schoppen voor 4. Venser speel je in control dat evasion en blinken weer veel leuker vindt en het ook minder erg vind dat venser iets meer mana cost.

Ze zijn totaal niet vergelijkbaar. Ik vind venser leuker. Ik denk dat hij breder inzetbaar in controldecks dan koth in aggrodecks.

30-9-2010 21:36:00

yuri,

koth maakt een berg manadoet (indirect) 4 damage dezelde beurt dat ie ligt en kost bijna niets. 3 lousy mana!

ik vind venser beroerd omdat hij een berg mana kost (5!!!), geen damage kan doen en omdat zijn ultimate zwak is. ja hij kan iets exilen om naar zn ultimate te werken.. daar is vast wel iets leuks mee te bedenken maar dan moet ik ff nadenken. Bij koth hoef je niet na te denken, speel je rood? koth erin gooien. koth, wie houdt er niet van hem?

30-9-2010 20:46:00

je kan koth op meerdere manieren misbruiken/gebruiken
zen ultimate voor damage schieten of zijn -2 voor een huge big a$$ fireball tongue smile vind Venser ook nog eens zo heel slecht.
zijn +1 op Wall of Omens of als je myr gaat spelen op je Myr Battlesphere.elspeth heb ik ook leuk deck idee voor.
ik vind geen enkele planeswalker slechter/beter dan de andere in scars.

29-9-2010 11:40:00

Ja, maar.... Kothje overleeft het doorgaands waarchijnlijk niet. Immers, als je monorood speelt heb je heel weinig defense.
In mijn beleving past Kothje gewoon niet goed genoeg in het rode klimaat.

Overigens wel qua flavor, epiciteit, etc. Maar waarom Kothje nou meer gewaardeerd wordt dan Venser, the Slayer of the Abyssal Slayer begrijp ik nog steeds niet.

Iedereen zegt wat Koth kan, maar dat is gewoon lezen en een beetje inlevingsvermogen.

Voor mij is Venser nog steeds The Bomb en zou die, en overigens ook Abyssal Persecutor, meer waard moeten zijn dan Koth of the Hammer. Maar goed, dat is mijn mening.
Misschien moet ik er maar eens over op houden.

Cheers,
Yuri

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-9-2010 10:55:00

Cast Koth, untap een Mountain en hoek ermee of tap 'm voor mana (dus Koth kost eigenlijk maar 3!)

Volgende beurt, speel Mountain, activeer -2 en tap je land. Dan heb je redredredredredredredredredred...dat is niet verkeerd smile

En een andere route is zijn ultimate. Wanneer je die geactiveerd hebt kun je met al je land schieten EN er mana uit halen (door z'n -2 te gebruiken).

Dat is best heftig smile

29-9-2010 10:49:00

@Shai,

Voor Venser hier kan ik het me ook nog wel voorstellen. Persoonlijk vind ik dit The Bomb van deze reeks (zie mijn commentaar verder beneden). Echter voor bijvoorbeeld Koth of the Hammer is het voor mij totaal onduidelijk (zie ook mijn commentaar bij Koth). En Koth is daarbij ook nog eens duurder dan Venser!?!

Kan iemand mij vertellen waarom Koth of the Hammer beter zou zijn dan Venser, the Sojourner?

29-9-2010 09:38:00

Ik denk dat Planeswalkers domweg de neiging hebben om héél goed te worden, maar vaak moet de massa dit nog ontdekken.
Wanneer we naar de abilities van bijvoorbeeld Venser kijken, dan zou je misschien zeggen mwah, dat is allemaal niet zoveel speciaals, maar wat nou als de volgende ideeen toernooiwaardig blijken te zijn?
1. Val aan met Grave Titan, krijg 2 2/2 tokens. +2 op de Grave Titan, krijg 2 2/2 tokens én je kan blocken met Grave Titan! Sowieso is dit een ability die op z'n minst gecombineerd gaat worden met Wall of Omens of met Æther Adept.
2. Maak al je infect beesten unblockable met de -1 ability. Gebruik eventueel Proliferate om de counters op deze walker weer aan te vullen én de tegenstander onder de poison te krijgen.
3. Gebruik de -8 ability en copieer deze met Rings of Brighthearth om vanaf dat moment iedere spell in een dubbele Vindicate te veranderen.

Kortom, een planeswalker zoals Venser heeft een enorm potentieel. Men moet gewoon afwachten en bij het eerst volgende toernooi zal men zien of deze planeswalker daadwerkelijk interessant is of bij de crappies mag worden toegevoegd.
Vooralsnog is dit een kaart met potentie en dáárom zal deze ook dat prijskaartje moeten hebben winking smile

29-9-2010 09:06:00

Overigens, als de dozen van Worldwake niet veel geopend zijn, stel ik me voor dat ook Abyssal Persecutor straks heel duur gaat worden. Initieel is deze namelijk relatief goedkoop geworden voor wat hij kan, omdat het zeer rendabel was om dozen open te rukken uitsluitend voor het bemachtigen van een Jace 2.0.

Ben echt benieuwd of de Abyssal Persecutor nog eens de waardering gaat krijgen die ik persoonlijk vind dat hij verdiend.

29-9-2010 09:02:00

Voor mij is het ook wel duidelijk dat de prijzen en door webwinkels zo ingezet worden. Mijn vraag lag natuurlijk meer in de richting van "waarom precies de PWs?".

Samenvattend lijkt me de strekking:
1: "Het is een Planeswalker. Cool!"
2: "Als ik hem nu niet koop, wordt die straks vast weer heel duur".

Persoonlijk weet ik nog niet of dit het dan is, maar iets anders kan ik zelf ook niet bedenken.

28-9-2010 20:54:00

Ja michiel. Klopt wel. Maar de prijzen gaan vanzelf toch wel omlaag.

En je hebt per doos meer dan 1 rarewinking smile
+het feit dat handelaren dozen kopen voor minder dan 70 euro

28-9-2010 20:51:00

Wow. Opeens was ik weg... O_o'
Maar goed, waarschijnlijk geeft letterlijk NADA persoon me gemist. xD
Want ik was neit bijzonder boeiend hierzo. >_> (Tja, misschien Peanut... mwhoa.)

Afijn, eerste wat ik kom zeggen: MOET. HEBBEN. VENSER.
Ik ben zo {U}{W}, van mezelf (Niet per se in Magic), en vind wit-blauw gewoon awesome (Niet per se in Magic). Nu opeens zo'n planeswalker. O_o'
Hierrrrrrrrrrr... >=|

En als dat lukt, is de voorspelling dat hij goed wordt ook wel grappig. ^^

28-9-2010 15:00:00

ik vind deze art mooi. vind het zort ice age planewalker.

Oracle

Legendary Planeswalker - Venser 

+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.

1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.

1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.

1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.

1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.

1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.

1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.

Decktips