Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Venser, the Sojourner

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
11,95
 -
24,95
Venser vs Koth
 -
11,95    
Venser, the Sojourner | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
27-11-2010 12:23:00

Simpel: Jace is al erg goed op zichzelf, Venser alleen in combinatie met andere kaarten.

27-11-2010 12:02:00

Deze is naast met de al eerder genoemde Gilded Drake ook er leuk met een Peacekeeper.
De mogelijkheden van deze kaarten zijn zo enorm dat ik persoonlijk vind dat dit naast Jace2.0 toch ook wel een zeer sterke PW is. Ik snap dus ook niet waarom een zeer gelimiteerd toepasbare Koth of the Hammer meer gewaardeerd lijkt te worden.

Deze kaart is geniaal en lot's of fun, IMO!

Cheers,
Yuri

27-11-2010 11:30:00

Cool! D8 ik al

Ben van plan om een themadeck (warping) rond deze walker te gaan maken, met "leave the battlefield" abilities.

27-11-2010 11:27:00

ja dat kan, als je hem exiled verlaat hij het spel en moet je tegenstander zijn beestje saccen

27-11-2010 11:24:00

Ja, toch?

27-11-2010 11:23:00

Kan ik Venser's eerste ability gebruiken icm Reality Acid om mijn tegenstanders tot saccen te dwingen?

18-11-2010 13:45:00

Vriend van me had het volgende:
T1 Island, Mana Vault
T2 Plains, Venser.

Vervolgens had hij elke beurt een kleurloze lotus

Berat (5) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-11-2010 13:03:00

Ja bedankt voor het opfrissen we deden het dus toch goed....er waren dus een paar andere gozers die daar zker van waren dat het anders was dus vandaar m'n vraag

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-11-2010 09:26:00

Je kunt de Energy Field exilen, spells casten, en aan het einde van je beurt komt hij weer terug...meer kan ik niet bedenken

18-11-2010 09:16:00

@Control Sorcerer
Ik snap niet waarom Energy Field zo goed gaat met deze kaart.
Gilded Drake is een klassiek voorbeeld van een kaart die goed met Venser werkt, dus daar is iedereen het snel over eens.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-11-2010 08:18:00

"doe ik er gelijk een lightning bolt op...kan hij dan nog reageren"


Hier is dus waar het fout gaat. Hij is (als actieve speler) - nadat er iets geresolved is - de eerste die weer wat mag doen. Er gelijk een Lightning Bolt op gooien is er dus niet bij. Je moet even op je beurt wachten...

18-11-2010 02:11:00

je kan dus wel je lightning bolt spelen op een creature die hij wil weg toveren.
De bolt zal wel eerst resolven maar bij het eerdere verhaal is dus het probleem dat de +2 een cost is en hij eerst priority heeft.

18-11-2010 01:46:00

Nou eh, als hij in het spel komt dan gaat er eerst een rondje priority. Dat betekend dat de caster van Venser (of een andere kaart) mag beslissen of er nog iets gaat gebeuren. Vind hij dat er niets gebeurd dan geeft hij de priority door en dan kan jij hem neerknallen. Wat hij wel kan doen is de priority gebruiken door zijn +2 abilitie te gebruiken en te zorgen dat hij op 5 komt te staan. Dan pas mag jij Lightning Bolten en helaas overleeft hij dat.

Berat (5) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-11-2010 01:42:00

Jongens mijn tegenstander speelt een venser ok......nadat hij hem inzet doe ik er gelijk een lightning bolt op...kan hij dan nog reageren om met die Venser die eerste effect nog te gebruiken +2 zodat hij nog leeft...? Ik wist dit niet zeker meer duss een vraag aan jullie.
Alvast bedankt

11-11-2010 22:24:00

zie wel control met Energy Field , Gilded Drake en wat counter. zou wel leuk kunnen zijn in een goede casual pot : )

Oracle

Legendary Planeswalker - Venser 

+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.

1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.

1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.

1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.

1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.

1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.

1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.

Decktips