Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Venser, the Sojourner

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
11,95
 -
24,95
Venser vs Koth
 -
11,95    
Venser, the Sojourner | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
13-7-2011 17:07:00

Mooi, is dat duidelijk

Was het voor een potje waar je a.t.m. in zit? Zo ja, succes!

13-7-2011 17:01:00

Ik bedoelde inderdaad het blinken van zo'n aura. Ik snap dat als je een Pacifism speelt het een spell is, en op dat moment de Emrakul niet als legaal target mag aanwijzen.

13-7-2011 16:57:00

Of je laat Venser's ultimate afgaan, waarna je een spell speelt. Door het emblem mag je een permanent exilen (let op: dit is een ability, geen spell!) en exile je emrakul!

13-7-2011 16:56:00

Wat je wel kan doen is natuurlijk de Pacifism blinken met Venser, dan mag je hem wel onder Emmy proppen.

13-7-2011 16:55:00

Helaas, op het moment dat je een Pacifism speelt, moet je al een target aanwijzen. Pacifism is op dat moment nog een spell, en mag Emrakul dus niet targeten

Het verschil met Pacifism en Oblivion Ring is het "enter the battlefield"-gedeelte. Op het moment dat Oblivion Ring zijn ability triggert, ligt hij al op de battlefield en is dus geen spell meer (zoiezo is een ability geen spell)

13-7-2011 16:53:00

Als ik het goed heb is een Emrakul dan dus ook een legaal object voor een enchantment (Like Pacifism, Arrest)? Hoewel hij protection heeft is dit alleen voor gekleurde spells. En als je een target aan moet wijsen als de aura in het spel komt, is de aura geen spell meer, of denk ik nou heel fout?

11-7-2011 21:00:00

bummerski

11-7-2011 20:52:00

Als je de reminder tekst leest:

"As you cast this spell"

Nee dus

11-7-2011 20:49:00

Mag je voor kaarten zoals Apex Hawks de kicker kost betalen als deze terug komen met de eerste ability van venser?

26-6-2011 01:08:00

Via Venser kun je dus ook een aura zoals Reality Acid op een beest met shroud of hexproof krijgen! Aura's targeten inderdaad alleen als spell op de stack, als ze "los" op het battlefield komen, maak je ze gewoon vast aan een legaal object.
Let op: een beest met shroud is een legaal object (kan alleen normaliter niet getarget worden), maar een beest met protection is en blijft een illegaal object voor een aura!

25-6-2011 21:38:00

Zeker relevant. =p
Het kan dus wel, al vind ik het toch een beetje raar. =O
(maar Magic is dan ook wel een beetje raar =p)

I stand corrected.

25-6-2011 21:36:00

Even gegoogled. Ik dacht dat dit wel relevant was:

''303.4f If an Aura is entering the battlefield under a player's control by any means other than by resolving as an Aura spell, and the effect putting it onto the battlefield doesn't specify the object or player the Aura will enchant, that player chooses what it will enchant as the Aura enters the battlefield. The player must choose a legal object or player according to the Aura's enchant ability and any other applicable effects.

303.4g If an Aura is entering the battlefield and there is no legal object or player for it to enchant, the Aura remains in its current zone, unless that zone is the stack. In that case, the Aura is put into its owner's graveyard instead of entering the battlefield. ''

25-6-2011 21:30:00

Een aura komt toch niet eerst in het spel wanneer je 'm hebt gecast, en dat hij dan pas op een beest komt te zitten?
Wanneer je een aura cast, moet je z'n target aanwijzen, dan resolved ie, en komt hij in het spel aan een permanent vast, hij heeft nooit alleen in het spel gelegen.
Dan lijkt het mij ook raar dat wanneer hij terug komt door de +2 van Venser, dat hij meteen weer op een permanent komt te zitten.

25-6-2011 21:15:00

Met een aura enchant je niet daar mee attach je iets, en het klopt inderdaad dat je een aura niet hoeft te casten om iets te attachen, anders zou anders zou een beestje equipen ook niet meer gaan.

25-6-2011 21:14:00

Kijk, dat dacht ik dus ook al. Ben alleen scheite moe dus mijn hoofd werkt soms niet meer zo goed

Oracle

Legendary Planeswalker - Venser 

+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.

1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.

1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.

1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.

1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.

1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.

1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.

Decktips