Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Venser, the Sojourner

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
11,95
 -
24,95
Venser vs Koth
 -
11,95    
Venser, the Sojourner | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-7-2011 16:01:00

wat gebeurt in de volgende situatie:

Venser in play

Oblivion Ring ligt op een Chandra Nalaar

Ik speel de + van venser, oblivion ring gaat weg

In reactie dat de Chandra Nalaar terug komt activeer ik mijn Sundial of the Infinite.

Ik denk dat het volgende gebeurt:
- De beurt wordt beëindigt dus hij krijgt zijn Chandra niet terug, dat effect gaat immers van de stack
- Je Oblivion Ring komt terug aan het eind van zijn end step.

Klopt dit?

22-7-2011 21:49:00

Deze kaart lijkt me ook best goed in een vigilance based deck en dan alleen gebruik maken van zijn 2e ability. 3 beurten achter elkaar unblockable zijn kan een kill zijn en met vigilance beesten heb je toch nog steeds alle blockers

22-7-2011 19:46:00

Bijvoorbeeld, en er zijn genoeg andere triggers de moeite om te herhalen.

Nog 2 doeleinden voor de +2:
-Gebruik hem op een tapped permanent en het komt untapped terug (tenzij het uit zichzelf tapped in play komt). Het kan best nuttig zijn om dingen als Wurmcoil Engine semi-vigilance te geven, of je Obelisk of Alara opnieuw te kunnen activeren.
*Note: Creatures die terugkomen hebben wel weer summoning sickness.

-Kwijtgeraakte permanents terughalen. Als je tegenstander jouw Squire Mind Controlt own jij de Squire nog steeds, dus kan je hem met Venser terugkrijgen. Kan erg gemeen worden met dingen als Puca’s Mischief en andere omruilers.

22-7-2011 17:31:00

Oww bijv met sun titan en gravedigger, Ken je 2 keer een wezen terug halen

18-7-2011 20:14:00

Damn, je hebt gelijk. Ik bedoel dus een random beest met vanishing, maar dan zónder shroud

18-7-2011 16:20:00

De Calciderm gaat een beetje lastig worden.

18-7-2011 15:08:00

Je kunt er ook counters mee resetten; denk aan dingen zoals Serrated Arrows, Calciderm en misschien zelfs een Planeswalker die je nagenoeg "leeggetrokken" hebt.

18-7-2011 14:19:00

Je kunt zo "comes into play" abilities wederom laten triggeren.
Stel je hebt een Inferno Titan die door een effect van een andere kaart haste krijgt. Je tegenstander krijgt dan 3 dmg door het "comes into play", je valt aan en mag wederom 3 dmg uitdelen en als klap op de vuurpijl exile je hem na de combat phase om in je End Step wederom 3 dmg uit te delen.
Dit is dan een voorbeeld met dmg, maar zo zijn er ook bounce, kaartdraw, landzoek etc. mogelijkheden

Of je kunt iets beschermen tegen een Damnation/Wrath of God/Armageddon, zodat jij er minder last van hebt

18-7-2011 14:17:00

Dingen met een ETB-abilitie als Wall of Omens of Highway Robber werken hier goed mee.

18-7-2011 14:09:00

Ja de zin moest zijn mag je ook kaarten uit je graveyard pakken. Of mag je ook kaarten uit je graveyard exile

Maar als je alleen kaarten op het veld ken exile. Snap ik het nut er niet zo van.

18-7-2011 00:51:00

Voorzover ik zie wil hij met de +2 kaarten uit zijn graveyard terughalen.

Dat gaat helaas niet lukken. Venser exiled alleen permanents, en permanents bestaan alleen op de battlefield.

Permanents = Kaarten op de battlefield.
Op de stack zijn het nog permanent spells, en in overige zones (graveyard etc.) permanent cards.

18-7-2011 00:46:00

Kan je je vraag iets anders formuleren? Ik snap er namelijk geen hout van

18-7-2011 00:43:00

Mag je ook kaarten exile uit je graveyard pakken? Dan is tie wel handig

Tom (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-7-2011 19:25:00

Ik wil er best eentje hoor

14-7-2011 19:24:00

Hoe gezocht is een Venser, the Sojourner?

Oracle

Legendary Planeswalker - Venser 

+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.

1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.

1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.

1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.

1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.

1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.

1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.

Decktips