Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 11,95 | 24,95 | ||
Venser vs Koth | 11,95 |
Prijs:
€ 11,95
FOIL
€ 24,95
Yep. Het emblem staat helemaal los van het bestaan van Venser. Ook bevind het zich trouwens niet op de battlefield maar in de Command-zone als ik het goed had, en is het geen permanent (je kan er dus niet vanaf komen door bijvoorbeeld Disperse). Ik zal even een link zoeken waarin alle info staat over emblems.
Edit: hier staat alles wat je wilt weten!
Als je Venser, the Sojourner verliest, behoud je dan nog het Emblem en mag je de triggered ability (Whenever you cast a spell, exile target permanent) nog uitvoeren?
Ja, Venser kan zichzelf targetten, want er staat "Exile target permanent you own" en niet "Exile target pemanent other than Venser, the Soujourner you own" (iets in die richting).
Venser exiled zichzelf en komt dus pas aan het eind van je beurt weer terug (met 3 loyalty counters) en dus kan je na het exilen van Venser Elspeth's laatste ability gebruiken zonder dat Venser er dood aan gaat.
Zolang je Venser owned kan dat. Venser zegt niet another target permanent, dus hij mag zichzelf targeten.
Kan venser zichzelf targetten met zijn eerste ability? Stel dat je Elspeth Tirel's laatste ability wil laten afgaan maar je venser wil redden.
leuk met Abyssal Persecutor...
zo van: o, dus jij hebt nog maar 2 levens? (of -4 levens)
nou dan exile ik hem wel even tot het eind van mijn beurt.
win.
Dat is het zeker. Als ie niet zo enorm duur was zat ie al 10x in m'n Flicker Op edh. Naja, 1x he...
leuke combo lijkt me dat dan
Elke keer als iets ge-resolved is, krijg je weer een rondje priority om spells te casten en abilities te activeren.
Flashback verandert echter alleen maar de zone waarvandaan je de spell mag spelen, vanuit de graveyard in plaats vanuit je hand.
Een instant blijft een instant. Een sorcery blijft een sorcery.
En aangezien je in je end step zit, mag je wel instants spelen, maar geen sorceries. Dingen op sorcery speed mogen alleen in je main phase (als de stack leeg is).
Instant wel, sorcery niet. Flashback staat gelijk aan de kaart zelf, eventuele restricties worden gewoon toegepast.
vraagje bij de +2 ability:
stel dat ik Snapcaster Mage exile,
dan triggered z'n ability omdat hij de battlefield entered..
maar we zitten in de endstep dus mag ik die instant of sorcery dan wel nog spelen?
alvast bedankt
Dan zou ik eerder voor Gilded Drake gaan. Die zit in de kleuren van venser en is sowieso belachelijk goed Ruil met de tegenstander je Drake voor een dude van hem. Exile Gilded Drake met Venser en krijg 'm weer terug aan het eind van je beurt en ruil nog een keer
Hmm, misschien dat ik 'm voor de gein eens ga playtesten in m'n venser deckje.
ook leuk samen met Phyrexian Infiltrator
beetje omslachtig maar fun als je het in werking kan zetten.
Coming up: Koth vs. Venser hier
Eindelijk een dual deck met 2 Planeswalkers die ik NIET heb Nice!
Ik denk dat je gelijk hebt.
Als je de ability van Sundial activeert met de trigger van Oblivion Ring nog op de stack, dan gaat die trigger inderdaad weg.
De delayed trigger van Venser hangt dan nog in de lucht, maar je skipt de end step van je beurt in zijn geheel, dus de next end step is dan inderdaad die van je tegenstander. (Je bedoelt trouwens aan het *begin* van zijn end step... )
Legendary Planeswalker - Venser
+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier
Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.
1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.
1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.
1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.
1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.
1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.
1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.
1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.
Decktips