Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Knowledge Pool

Serie: Mirrodin Besieged (MBS)

Rarity: Rare Mirrodin Besieged Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin Besieged
 2
0,75
 -
4,95
Knowledge Pool | Mirrodin Besieged

 Op voorraad 

€ 0,75 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
30-9-2018 09:50:00

Dit staat in de official rulings:

6/1/2011
Timing restrictions based on the card's type are ignored. For example, you can cast an exiled creature card this way. Other restrictions, such as Spinal Embrace's "Cast Spinal Embrace only during combat" are not ignored.

Dus dat soort restricties gelden normaal gesproken niet voor Knowledge Pool.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-9-2018 09:38:00

Ik weet dat deze kaart een combo vormt met Teferi, Mage of Zhalfir, zodat jij nog spells can casten (via Knowledge Pool), maar je tegenstanders niet (omdat de stack niet leeg is). Maar als je tegenstanders niets kunnen casten omdat de stack niet leeg is, impliceert dat niet dat jijzelf dan ook enkel instants kan spelen (en creatures owv Teferi, Mage of Zhalfir)?

benny (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-5-2014 18:28:00

Vraagje,

Wordt elke kaart die je speelt vanuit je hand geexiled door Knowledge pool en mogen die dan ook gekozen worden wanneer iemand anders later een kaart cast? Dus als je een spell cast vanuit je hand, dan wissel je die als ware om met een andere kaart die geexiled is (door casten of etb van de pool zelf) door knowledge pool?
Alvast bedankt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-11-2013 22:48:00

Klopt. "Kan niet" wint het altijd van "kan wel".

Knowledge Pool zegt "kan wel". Ethersworn Canonist zegt echter "kan niet", dus die wint het.

Een ability doet echter altijd zoveel als mogelijk: Het resultaat: Je cast een nonartifact spell vanuit je hand en dus triggert Knowledge Pool. Vervolgens, als de trigger resolvet, moet je de spell exilen (waardoor de spell dus niet resolvet), maar vervolgens mag je van de Ethersworn Canonist dus geen nonartifact spell meer casten.

---

@Stidjen: Late reactie, maar klopt. Als je de spell exilet met de trigger kopie, dan kan de originele trigger hem niet meer terugvinden en die kan hem dus ook niet meer exilen, waardoor het "If the player does" gedeelte dus ook niet meer op gaat.

25-11-2013 22:36:00

Als deze met en een Ethersworn Canonist in het spell is, kan er toch niet een non artifact spell gekast worden en een non artifact spell uit de knowlage pool gekast worden?

11-7-2013 16:28:00

Als ik de tweede trigger kopieer met een Strionic Resonator, dan mag ik nog steeds maar één spell gratis spelen toch? Vanwege de 'if the player does'-clausule.

19-6-2013 14:14:00

Inderdaad, beide spells worden gecast, dus tellen mee voor storm.

19-6-2013 14:07:00

Deze kaart zorgt er toch voor dat kaarten met storm extra copies krijgen? je eerste kaart die je cast wordt ge-exiled, de 2e cast je gratis, dus ik neem aan dat dit klopt, maar toch ff om bevestiging vragen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-10-2012 16:06:00

Voor de volledigheid de regels erbij:

CR 117. Costs

117.9. Some spells have alternative costs. An alternative cost is a cost listed in a spell's text, or applied to it from another effect, that its controller may pay rather than paying the spell's mana cost. Alternative costs are usually phrased, "You may [action] rather than pay [this object's] mana cost," or "You may cast [this object] without paying its mana cost." (...)

117.9a ---> Only one alternative cost can be applied to any one spell as it's being cast. <--- (...)


CR 702.35. Morph

702.35a Morph is a static ability that functions in any zone from which you could play the card it's on, and the morph effect works any time the card is face down. "Morph [cost]" means "You may cast this card as a 2/2 face-down creature, with no text, no name, no subtypes, no expansion symbol, and no mana cost by paying ---> rather than paying its mana cost <---." (...)

5-10-2012 15:52:00

Niet heel bijzonder. Als je een morph spell cast wordt die exiled door de Knowledge Pool. Eenmaal in exile gaat de kaart face up en kan iedereen weer zien wat het is/was. Als je een kaart met morph uit de Pool wil spelen mag je morph niet gebruiken: Morph en Knowledge Pool zijn beiden alternatieve manieren om je spell te casten, en je mag maar 1 alternatieve methode per keer gebruiken.

5-10-2012 15:33:00

Een vraagje.... hoe zit dit met morph kaarten?

25-8-2012 19:33:00

gameplay verzieken noem je dat!

14-12-2011 18:32:00

Face up. Altijd face up en anders wordt het erbij gezegd. Zou een beetje stom zijn als het face down moest zijn, want dan moest iedereen de hele tijd spieken

14-12-2011 18:30:00

Worden de kaarten die je moet exilen eigenlijk face up of face down neergelegd?
Bij Intet, the Dreamer bijvoorbeeld staat het erbij. Of is de regel 'face up, tenzij anders vermeld?'

27-8-2011 01:56:00


Phage the Untouchable: "Do you know everything?"
Glissa, the Traitor: "Sometimes I know everything."
Jalum Grifter:"Sometimes you don't."
Glissa, the Traitor: No, I know everything! I know everything!!!"

Oracle

Artifact 

Imprint - When Knowledge Pool enters the battlefield, each player exiles the top three cards of their library.
Whenever a player casts a spell from their hand, that player exiles it. If the player does, they may cast another nonland card exiled with Knowledge Pool without paying that card's mana cost.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
You may cast any other card exiled by Knowledge Pool, including one owned by an opponent. Any card exiled by Knowledge Pool’s enters-the-battlefield ability or its other triggered ability may be cast.

6/1/2011
The spell a player casts from their hand won’t resolve if it’s exiled, even if that spell can’t be countered by spells or abilities.

6/1/2011
If the original spell isn’t exiled (perhaps because it’s countered by another spell or ability before Knowledge Pool’s second triggered ability resolves), the rest of the ability does nothing. The player doesn’t get to cast an exiled card.

6/1/2011
If there are no nonland cards exiled by Knowledge Pool, the original spell is still exiled.

6/1/2011
You may pay additional costs, such as kicker costs, of the exiled card.

6/1/2011
If the card has any mandatory additional costs, as Kuldotha Rebirth does, you must pay them in order to cast the spell.

6/1/2011
Timing restrictions based on the card’s type are ignored. For example, you can cast an exiled creature card this way. Other restrictions, such as Spinal Embrace’s “Cast Spinal Embrace only during combat” are not ignored.

6/1/2011
If the card you cast without paying its mana cost has an X in its mana cost, you must choose 0 as its value.

6/1/2011
Any other abilities that trigger when you cast the original spell (for example, if you cast Emrakul, the Aeons Torn) will still trigger and go on the stack.

6/1/2011
If multiple Knowledge Pools are on the battlefield, keep track of which cards are exiled by each of them. Whenever a player casts a spell from their hand: -- If all Knowledge Pools are controlled by the same player, that player chooses the order in which the triggered abilities are put onto the stack. The last one put onto the stack will be the first to resolve. -- If multiple players each control one or more Knowledge Pools, the active player put their triggered abilities on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last ability put onto the stack this way will be the first to resolve. -- The first triggered ability to resolve will exile the original spell, then the player who cast that spell may cast one of the nonland cards exiled by the Knowledge Pool that generated that triggered ability. The abilities of other Knowledge Pools will do nothing when they resolve, as the original spell will already have been exiled.

Decktips