Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Mirrodin Besieged (MBS)
Serie | Normaal | Foil | ||
Mirrodin Besieged | 14,95 | 49,95 |
Wow, deze is LEUK.... Komt zeker in mijn living land deck
wow! hij is nu al 1,50 gedaald
Die verdwijnen inderdaad als hij doodgaat. Op de battlefield is het weliswaar een land artifact creature, maar in de graveyard is het nog maar een simpele land card.
Let ook op het verschil tussen een land (= permanent, op de battlefield) en land card (in de graveyard). En dat geldt ook voor artifact vs. artifact card en creature vs. creature card.
even een onwaarschijnlijke situatie:
je wordt aangevallen door 'n Tarmogoyf terwijl er nog geen beesten, artifacts of landjes op het kerhof liggen. je besluit je inkmoth te activeren om te blokken. in reactie krijgt hij 1 schade (-1/-1 counter of zo) of 'n destroy op z'n dak, dus dood... hoeveel sterker wordt tarmo hiervan? in ieder geval 1 omdat het 'n landje is en blijft. maar krijgt hij "until end of turn" ook de artifact- en creature bonus of verdwijnen die zodra hij dood is?
Je kan een Llanowar Elves ook tappen voor mana. Waarom deze niet? hij heeft immers een 'T: add ' ability. Daar hoef je geen land voor te zijn (wat hij zelfs nog wel is).
en als de nexus dus een 5/5 is kan je hem dan alsnog tappen voor 1 mana? of heb ik daar nu overheen gelezen?
Ah, thanks!
Kort samengevat: Waar artifact staat, moet je artifact creature lezen, maar de rest blijft onveranderd.
Weer wat bijgeleerd.
Volgens mij is dit hem:
204.1b Some effects change an object's card type, supertype, or subtype but specify that the object retains a prior card type, supertype, or subtype. In such cases, all the object's prior card types,
supertypes, and subtypes are retained. This rule applies to effects that use the phrase "in addition to its types" or that state that something is "still a [card type]." Some effects state that an object
becomes an "artifact creature"; these effects also allow the object to retain all of its prior card types and subtypes.
Example: An ability reads, "All lands are 1/1 creatures that are still lands." The affected lands now have two card types: creature and land. If there were any lands that were also artifacts before the ability's effect applied to them, those lands would become
"artifact land creatures," not just "creatures," or "land creatures." The effect allows them to retain both the card type "artifact" and the card type "land." In addition, each land affected by the ability retains any land types and supertypes it had before the ability took effect.
Example: An ability reads, "All artifacts are 1/1 artifact creatures." If a permanent is both an artifact and an enchantment, it will become an "artifact enchantment creature."
Mijn bron is hier en zij hebben het eigenlijk altijd wel goed. Kan het zo snel niet in de CompRules vinden, maar ik heb nu ook niet zo'n zin om te zoeken
Hmm... Leg eens uit... Want dat staat er niet, toch?
Ok, ik ben net ergens achter gekomen. De -1 ability van Tezzeret betekent toch echt "in addition to it's other types" blijkbaar. De Nexus blijft dus wel een land!
@Wout: Ja, dat werkt.
@Zithr: Ja, klopt. Het effect van de Nexus zelf stopt, maar het effect van Tezz is permanent.
Wacht even, je activeert deze, en dan target je m waardoor het een 5/5 artifact creature wordt, en dat valt er niet vanaf aan het eind van de beurt, ondanks dat hij dan normaal weer puur een landje zou worden? Grappig.
Maar het zou dus wel mogelijk zijn om hem te activeren, 5/5 te maken, aanvallen, volgende beurt activeren en weer tezz erop, dan val je 2x met een 5/5 infecter aan toch?
Niet super goed ofzo maar vroeg het me af Thanks voor de antwoorden.
Dat "it's still a land" zit in de activatie van de Nexus, maar die wordt overschreven door de activatie van Tezz. De reden dat het erbij staat is dat de Nexus anders van zichzelf een Artifact Creature zou maken die geen land meer is.
Land
T: Add C.
1: Inkmoth Nexus becomes a 1/1 Blinkmoth artifact creature with flying and infect until end of turn. It's still a land. (It deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/1/2011
If Inkmoth Nexus entered the battlefield this turn and it’s not a creature, it can be tapped for mana. If it becomes a creature that turn, it can’t attack or be tapped for mana.
6/1/2011
If you’ve controlled Inkmoth Nexus continuously since your most recent turn began and it becomes a creature, it can attack or be tapped for mana.
Decktips