Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Mirrodin Besieged (MBS)
Serie | Normaal | Foil | ||
Mirrodin Besieged | 0,15 | 0,50 |
O ja; SoM block. da's waar..... Stom van me, niet goed gelezen.
Tsja, als Mr. MR het zegt, dan zal het inderdaad wel niet komen.
SoM Block, dus ook niet in Mirrodin Besieged of wat daarop volgt.
Op dezelfde manier behoort Worldwake tot het Zendikar Block.
Zoals MR schreef: "In addition, thanks to the low power level of poison, it was hard enough to win with poison. Did the game really need an answer to a threat this anemic?"
Tsja, die low power levels, daar is nu niet echt sprake meer van hè? Zolang daar wèl sprake van was, ben ik het helemaal met hem eens. Het hoort gewoon niet bij poison dat je het kunt verwijderen. Maar nu is dat wel anders, hè? (Zie ook Blightsteel Colossus).
Ook zegt hij: "As such, you will not see any card in the entire Scars of Mirrodin block that removes poison."
Dus niet in SoM, nee.....
Even de bron opgezocht van wat ik net beweerde:
---
Poison did not show up in Fallen Empires or Ice Age, much to my dismay. Then came Homelands. There are many reasons to dislike Homelands. I have stated numerous times that I believe it was the biggest failure of Magic design in the game's seventeen year history. The reason I hated it most though was one card. This card: <Leeches>
This card was a slap in the face of every poison lover. One of the things I had always loved about poison was that it differed fundamentally from life in one important way—you couldn't get rid of it. Once you were poisoned, that poison would always be there. In addition, thanks to the low power level of poison, it was hard enough to win with poison. Did the game really need an answer to a threat this anemic?
My hatred of Leeches did one important thing. It cemented in me the importance of poison not just being another life total. (This theme will become very important in Scars of Mirrodin's design.) As such, you will not see any card in the entire Scars of Mirrodin block that removes poison. It cannot be done. There are answers. There are ways to deal with poison but healing yourself of it is not one of them. If you want to remove poison counters you will only have one way—Leeches.
---
Zie: hier
Op wizards is meerdere malen gezegd dat er geen poison weghaal kaarten komen. Ik zou er ook in toekomstige sets niet op rekenen zolang MaRo actief is. (Jammer overigens, ik zou best een antwoord willen).
Infect is wel eng, maar de grote infecters vind ik eigenlijk niet zo bedreigend; Ja, ze maken je dood, maar dat doet ieder beest voor die manacost. Ik word nog steeds banger voor Primeval Titans en kleine infecters met Giant Growth.
Verder is infect inderdaad vervelend, maar overpowered is het zeker niet. Op toernooien bereikt het nog steeds geen resultaten. Gewoon een beetje removal spelen en klaar.
En als overpowered inderdaad maar een mening is heeft dus ook minder nut om iets zo te noemen.
De reden die ze opgeven, is dat anders poison gewoon een tweede levenstotaal wordt.
En daar zit op zich wel wat in.
Hoe recent is dat bevestigd?
Overpowered of niet is toch een kwestie van mening. Je kunt denk ik niet keihard stellen dat het niet overpowered is, hooguit dat jij het niet overpowered vindt (en die mening kan best de algemeen overheersende mening zijn). Ik ben niet overtuigt door jou stellige mededeling en vindt nog steeds dat infect zo langzamerhand overpowered dreigt te raken....
Nee, er komt geen kaart die poison counters removed. Dat is bevestigd vanuit Wizards.
En het is niet overpowered, je moet er alleen rekening mee houden.
Toch vraag ik me af of het met dat Infect niet een beetje uit de hand begint te lopen...
Vroeger waren poison counters een obscuur randverschijnsel waar eigenlijk niemand mee speelde. Met het verschijnen van Infect in SoM werd het ineens een aantrekkelijke speelbare strategie. Nu, met de komst van steeds meer en grotere infecters in het Phyrexia-kamp begint het voor mijn gevoel toch een beetje overpowered te raken!
Het begint tijd te worden voor een nieuwe Leeches!! Zou me niet verbazen als dat al deze set gebeurt...
zucht met dit soort uncummons voor phyrexia wordt het moeilijker en moeilijker om toch voor mirran te blijven kiezen in sealed
Hele goeie unc zelfs. Hier ga je gewoon lastig mee dealen in limited.
Goed uncommon denk ik, alleen juggernauts moeten wel echt juggernauts zijn. ALhoewel het kwa dikkerds natuurlijk een beetje druk is met eldrazi, titans sphinxen en andere reuzen tegenwoordig.
Omdat ik wat commentaar neerzette om de kaart die ik net had toegevoegd onder de aandacht te brengen
Daarnaast vind ik het idee van Juggernauts wel cool. Niet te stoppen machines die maar doordenderen, ongeacht de consequenties
Juggernauts zijn stom
(waarom vind je dat?)
Juggernauts zijn cool
Artifact Creature - Juggernaut 5 / 5
Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
Phyrexian Juggernaut attacks each combat if able.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips