Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Mirrodin Besieged (MBS)
Serie | Normaal | Foil | ||
Mirrodin Besieged | 0,15 | 0,40 |
ik zie hier geen hond in .
hoe erg ik mijn fantasie gebruik, ik kom er niet tot een hond uit
Hij kan toch een Fauna Shaman regeneraten?
Hmm, als hij nou een Fauna Shaman ofzo kon regeneraten was hij matig, nu is hij ronduit crap.
@Alex
The vassal regenerate sowieso nooit met zijn eigen ability. Hij regenerate het creature waar hij de -1/-1 counter op zet.
Er zit by the way een typo in de Oracle tekst:
-/1-1 counter
Merci, fixed! - Magnus
Ja, je doet de effecten in de volgorde dat ze op de kaart staan.
Eerst een -1/-1 counter op.
Dan de toughness controleren en eventueel een regeneration shield erop.
"Then, if that creature's toughness is 1 or greater"
hiermee bedoelen ze denk ik NA de counter? dus een creature van minimaal 2thoughness origineel?
niet echt, want als je iets sact dan helpt regeneration er niet tegen
Sacrifice effecten kan je niet regeneraten dus dat zou gewoonweg niet werken, Alex.
jammer ik las hem eerst als: sac hemzelf geef iemand -1/-1 (van de oppo!) en hij regenerate... maar dat zou je dan natuurlijk ongelimiteerd kunnen doen
@pallie: Wat Leslie zegt, ff voor de duidelijkheid: Het activeren van Gore Vassal's ability zorgt er NIET (direct) voor dat het target creature getapped wordt en uit combat gehaald wordt. Dat gebeurt pas als het creature daadwerkelijk dood dreigt te gaan (aan lethal damage of een destroy-effect).
Correct! Je legt alleen een regeneration shield neer, dat weggaat aan het einde van de beurt of wanneer het creature lethal damage krijgt of destroyed wordt. Wel erg leuk om je Carnifex Demon mee te regeneraten trouwens
dus je kan niet een aanvallende 5/5 van je tegenstander 4/4 maken om hem uit combat te halen omdat hij pas uit combat gaat als ie daadwerkelijk geregenerate wordt wat pas gebeurt als hij lethal damage/destroy krijgt?
't Is een regeneration shield. Pas wanneer het creature destroyed wordt of lethal damage krijgt, moet je alle damage van het creature halen en tappen. De vraag is nu; wil je je eigen creature zwakker maken zodat het overleeft?
Dus je kunt er een X/1 creature mee slopen, of een creature van jezelf redden ten koste van wat power en toughness.
Creature - Hound 2 / 1
Sacrifice Gore Vassal: Put a -1/-1 counter on target creature. Then if that creature's toughness is 1 or greater, regenerate it.
Vraag: Kan ik hiermee een aanvallend creature van mijn tegensander uit combat verwijderen zodat mijn blocker kan redden?
Antwoord: Nee, want het creature krijgt een regeneration shield dat blijft liggen tot het einde van de beurt of tot het creature lethal damage krijgt of destroyed wordt. Maar het wordt dus niet op dat moment regenerate (wat hem uit combat zou removen).
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/1/2011
You can activate Gore Vassal’s ability targeting itself, but it won’t get a -1/-1 counter or regenerate because it’ll be an illegal target when the ability resolves.
6/1/2011
The regeneration shield will last until the turn ends or until it’s used.
6/1/2011
Let’s say you activate Gore Vassal’s ability targeting a creature with 3 toughness and 2 damage marked on it. The regeneration shield will be created just before the creature is destroyed for having damage marked on it equal to or greater than its toughness. The creature will then regenerate. That is, all damage will be removed from it and it will become tapped; any counters on the creature, including the -1/-1 counter put on by this ability, remain.
Decktips