Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sorin Markov

Serie: M12 (M12)

Rarity: Mythic M12 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 -
9,95
 -
24,95
Zendikar
 -
9,95
 -
29,95
Sorin Markov | M12

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
25-5-2011 10:11:00

Geen enkele Planeswalker met CMC >4 goed? Misschien doelde je op toernooiwaardig en zelfs dan gaat die uitspraak (imo) niet op. Zelfs Sarkhan the Mad is in toernooidecks gespeeld (i.c.m. Abyssal Persecutor).

Ik moet zeggen dat de goedkoopste (in eurootjes) Planeswalker, Chandra Nalaar, al ontzettend goed van zichzelf is. Ze beschermt zichzelf met haar -X ability, kan iedere beurt bloodthirst triggeren (dat is weer relevant buiten casual misschien met de komst van M12) en haar ulti is een absolute gamewinner (waar veel 4 mana Planeswalkers nog wel eens falen omdat de ulti's een stuk lastiger zijn te bereiken vaak, m.u.v. Garruk). Ik denk dat sinds de komst van Proliferate veel Planeswalkers sowieso al een stuk beter zijn geworden (crack 2x Throne of Geth voor een Chandra ulti? Sign me up!). Proliferate combineert weer goed met kaarten als Sphere of the Suns & Everflowing Chalice waardoor het uitspelen van de duurdere walkers een walk in the park wordt

25-5-2011 06:57:00

Ze zijn allemaal goed, maar ze zijn niet allemaal snel genoeg voor toernooien. Sorin Markov zou best goed zijn wanneer die ligt, maar 6 mana is voor sommigen dan weer iets te duur. Ook ligt het eraan hoe goed die abilities bruikbaar zijn, denk ik. Zijn abilities zijn goed, maar het moet ook nog goed genoeg aansluiten op de rest van het deck. Misschien brengt Innistrad wat leuks.

25-5-2011 01:13:00

Tezz is eigenlijk best wel goed. De oude dan, hij is 5 mana en hij wordt in Vintage als wincon gespeeld. Goeg genoeg lijkt me.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2011 01:10:00

Super, dat deze gereprint wordt. Niet de meest speelbare Planeswalker*, maar wel leuk. En een goede manier voor mensen als ik, om aan deze kaart(en) te komen.

*Ok, eigenlijk is geen enkele planeswalker met CMC > 4 écht goed...

23-5-2011 23:11:00

misschien zitter en wel 2 jaces in m12? jace 3.0 en 4.0 - komop zeg wil nooit meer jace horen behalve de japanse anime jace 1.0 die is mooi

23-5-2011 23:10:00

En waarom? Sorin is op dit moment ook gewoon T2 legal.

23-5-2011 23:08:00

yes mono black wordt eindelijk weer mogelijk!

23-5-2011 22:58:00

*BadaBoom*

23-5-2011 17:54:00

NieTkijken moeT misschien zijn posTs even door een spellingsconTrole halen voor hij op senD klikT...

23-5-2011 16:08:00

jace 2.0 gaan ze echt 10000% zeker niet reprinen Misschien dat er een Jace 3.0 komt. Wie weet.

23-5-2011 16:05:00

elspeth krijgd mischien haar kans bij de volgends set (M13).

en weten niet zeker of jace terug komt . jace heefd zijn tijd gehad vind ik. dominante kaarten moeten niet domineren voor een lange periode vind ik.

23-5-2011 15:59:00

Tja, {=r&d’s secret lair} he. Hm, zou Mindslaver nieuwe wording krijgen?

23-5-2011 15:54:00

Wie zit er in M12? SORIN zit in M12!

Zo blij

23-5-2011 11:34:00

Dat zei ik ook al ja

23-5-2011 11:20:00

"You control target player during that player's next turn."

Dit is idd episch. "Nu ga je drinken voor me halen!"

Oracle

Legendary Planeswalker - Sorin 4

+2: Sorin Markov deals 2 damage to any target and you gain 2 life.
-3: Target opponent's life total becomes 10.
-7: You control target player during that player's next turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
If the targeted permanent or player is an illegal target by the time Sorin’s first ability resolves, the entire ability doesn’t resolve. You won’t gain life.

10/1/2009
For a player’s life total to become 10, what actually happens is that the player gains or loses the appropriate amount of life. For example, if the targeted opponent’s life total is 4 when this ability resolves, it will cause that player to gain 6 life; alternately, if the targeted player’s life total is 17 when this ability resolves, it will cause that player to lose 7 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

10/1/2009
Sorin’s third ability allows you to control another player. This effect applies to the next turn that the affected player actually takes.

10/1/2009
The player who is being controlled is still the active player.

10/1/2009
While controlling another player, you also continue to make your own choices and decisions.

10/1/2009
While controlling another player, you make all choices and decisions that player is allowed to make or is told to make during that turn. For example: -- You choose which lands the other player plays. -- You choose which spells the other player casts, and make all decisions as those spells are cast and as they resolve. For example, you choose the value of X for that player's Earthquake, the target for that player's Lightning Bolt, what mana that player spends to cast Day of Judgment, and what card that player gets with Diabolic Tutor. -- You choose which activated abilities the other player activates, and make all decisions as those abilities are activated and as they resolve. For example, you can have your opponent sacrifice their creatures to their Vampire Aristocrat or have your opponent's Caller of Gales give one of your creatures flying. -- You make all decisions for the other player's triggered abilities, including what they target and any decisions made when they resolve. -- You choose which creatures controlled by the other player attack, who or what they attack, and how they assign their combat damage. -- You make any choices and decisions that player would make for any other reason. For example, you could cast Fact or Fiction, choose that player to divide the revealed cards into piles, and thus divide those cards into piles yourself.

10/1/2009
You can’t make the affected player concede. That player may choose to concede at any time, even while you’re controlling their turn.

10/1/2009
You can’t make any illegal decisions or illegal choices - you can’t do anything that player couldn’t do. You can’t make choices or decisions for that player that aren’t called for by the game rules or by any cards, permanents, spells, abilities, and so on. If an effect causes another player to make decisions that the affected player would normally make (such as Master Warcraft does), that effect takes precedence. (In other words, if the affected player wouldn’t make a decision, you wouldn’t make that decision on their behalf.) You also can’t make any choices or decisions for the player that would be called for by the tournament rules (such as whether to take an intentional draw or whether to call a judge).

10/1/2009
You can use only the affected player’s resources (cards, mana, and so on) to pay costs for that player; you can’t use your own. Similarly, you can use the affected player’s resources only to pay that player’s costs; you can’t spend them on your costs.

10/1/2009
You only control the player. You don’t control any of the other player’s permanents, spells, or abilities.

10/1/2009
If the player affected by Sorin’s third ability skips their next turn, the ability will wait. You’ll control the next turn the affected player actually takes.

10/1/2009
Multiple player-controlling effects that affect the same player overwrite each other. The last one to be created is the one that works.

10/1/2009
You could gain control of yourself using Sorin’s third ability, but unless you do so to overwrite someone else’s player-controlling effect, this doesn’t do anything.

6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, Sorin’s second ability causes the targeted opponent’s team’s life total to become 10. Only the targeted player is actually considered to have actually gained or lost life.

7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.

7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.

Decktips