Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: M12 (M12)
Serie | Normaal | Foil | ||
Born of the Gods | 0,15 | 0,40 | ||
Conspiracy Take the Crown | 0,15 | 0,35 | ||
Dark Ascension | 0,15 | 0,40 | ||
Dominaria | 0,15 | 0,40 | ||
M10 | 0,15 | 0,40 | ||
M12 | 0,15 | 0,40 | ||
M13 | 0,15 | 0,40 | ||
M14 | 0,15 | 0,40 | ||
M15 | 0,15 | 0,40 | ||
M19 | 0,15 | 0,30 |
In een betadraft komt Divination niet eens voor. (Niettegendstaand de enorme schade aan je bankrekening die zo'n draft zal berokkenen.)
Maar een Recall zal meestal gespeeld worden in een Power Cube waarbij het probleem natuurlijk is dat alle andere draw spells altijd inferieur zijn.
Ik denk iets met Beta of Unlimited boosters en Arabian Nights ofzo. Het punt dat ik (schertsend) probeer te maken is dat niet elke speler elke kaart tot zijn/haar beschikking heeft en dat Divination in heel veel situaties nog lang niet de beroerdste kaart is om te spelen.
Wat voor draft toernooi heb je hierbij in gedachten?
Ja, gelukkig is er Ancestral Recall, waardoor niemand ooit nog een andere draw spell wil spelen. Buiten het effectiever kaarten rapen om wint hij ook nog eens van Divination omdat het een potentiële kill kaart is...
Gelukkig zijn er altijd betere kaarten dan Divination.
Ehm ja, ik ging er even van uit dat Hill Giant groen was. Oops. Vervang de Hill Giants door Zodiac Ox en het verhaal klopt weer
@Maurits: dat is totaal niet het punt. Ik weet helemaal niet wat sterker is: groens combat tricks of blauws card draw. Wat ik wél weet: in plaats van je 23e creature heb je liever een spell, zij het een removal, een pompspell of een draw spell. De discussie hier was niet of een pomp spell beter is dan Divination, maar of Divination uberhaupt speelbaar is.
@Dustin. Stel speler A heeft 17 vanilla creatures, 17 land en 6 Giant Growth. Speler B heeft dezelfde 17 creatures, 17 land en 6 Divination. Ik denk toch echt dat speler A in het voordeel is.
Dustin die een kleurenfoutje maakt met het maken van z'n deck, dat zie je ook niet vaak.
(Ik zou bij voorkeur een voorbeeld gebruiken waarin je je grotere creatures ook echt met groene mana kunt casten, zoals een Rumbling Baloth misschien, maar goed voorbeeld!)
Je hebt helemaal gelijk dat Divination niet goed genoeg is voor constructed, er zijn gewoon te veel betere alternatieven. Maar in Limited is Divination nou precies wat blauw laat winnen!
In de meeste Limited formaten zijn de meeste decks midrange decks, die dus flink wat beurten nemen en waar het vaak gebeurt dat er een board stall optreedt, zodat beide spelers in een topdeck war belanden. Beide spelers hebben ongetwijfeld een aantal bommen en een aantal removal spells, maar je verliest als je tegenstander meer bommen heeft dna jij removal trekt, en je wint als je meer bommen hebt die het overleven dan je tegenstander. Dit zijn dus twee belangrijke redenen waarom Card Advantage zo ontzettend doorslaggevend is in Limited!
Divination is een anti-tempo play: voor 3 mana doe je helemaal niets aan het board. Je speelt hem dan ook bij voorkeur niet beurt 3, maar laat in de game. Het mooie is dat je dan dus ook meteen de kaart die je ermee trekt kunt casten.
Let er op dat Divination niet in elk blauw deck gaat; als je een tempo-deck of een aggro-deck hebt, is Divination een slechte kaart. In een formaat waarin blauw al ontzettend veel andere manieren van kaartvoordeel heeft, of in een deck waarin je al 4 andere draw-spells hebt, speel je deze ook niet. Maar dit zijn uitzonderingen, en nagenoeg elk blauw Limited deck wil wel ten minste één Divination runnen.
Laten we een gedachten experiment doen: ik speel een deck met 13 Bear Cubs, 10 Hill Giants en 17 Forests. Jij speelt een deck met 10 Bear Cubs, 7 Hill Giants, 6 Divination, 10 Forests en 7 Islands. Wie gaat de meeste van onze potjes winnen? Al onze beestjes ruilen met elkaar, maar op een gegeven moment is het board leeg of gestald. Als jij dan af en toe 2 kaarten per bert pakt en ik altijd maar 1 kaart per beurt, ga je het met gemak winnen.
Dit lijkt me mogelijk vooral een goede kaart in draft, niet dat je hem als eerste pakt, maar die kan mooi je deck opvullen.
Evengoed heb ik dit soort "dubbele cantrip" kaarten nooit begrepen. De cantrip werd in Ice Age geintroduceerd als een "card for nothing", waarbij met "nothing" niet zozeer de mana cost bedoeld werd of de card slot, maar het aantal kaarten in de hand dat bij een cantrip niet omlaag ging, waardoor je het als een soort freebie kon zien. Maar het vertraagt je eventueel wel en het verwatert je deck dus een prijs is er wel degelijk. Natuurlijk zijn er ook wel cantrips waarvoor dat veel minder geldt maar die zijn vaak maar 1 of 2 mana en ze doen nog iets erbij wat best sterk is!
Voor recycling of copying vind ik hem iets te duur. Maar ik denk dat je deze eventueel wel wil spelen met kaarten die Sorceries goedkoper maken. Goblin Electromancer, Arcane Melee. Vroeg in het spel is ie nog best betaalbaar, helpt het ook om in het begin snel genoeg extra land te trekken en later wordt ie een turbo.
De realiteit is dat Divination een matige kaart is. Twee kaarten trekken in ruil voor 1 kaart + 3 mana is gewoon duur. Er zijn tal van gunstiger alternatieven. O.a. zijn er creatures als Thieving Magpie, artifacts, enchantments en auras die je helpen om elke beurt 1 kaart extra te trekken.
quote: "-Weave Fate is instant, met alle voordelen vandien."
Onderschat dat verschil niet. In een control deck bijvoorbeeld hou je je mana open om counters te spelen en cast je een kaart als Weave Fate pas als je die mana daarvoor niet nodig had.
Sorceries zijn tactisch gezien heel onhandige dingen.
@salamander
Je hoeft echt niet bij iedere kaart te vermelden je hem beter vindt dan zijn varianten. Er zijn ook 99 burn spells waarbij je 'slechter dan Lightning Bolt' zou kunnen posten. Op zich waar, maar niet heel relevante informatie.
En in dit geval is het zowiezo afhankelijk van je deck welke daadwerkelijk beter is. Divination is de beste optie (van de hier genoemde) als je puur goedkoop kaartjes wil pakken, maar de anderen hebben ook hun eigen voordeeltjes in ruil voor de extra mana;
-Implement of Examination werkt samen met alle mogelijke artifact themas
-Coastal Discovery kan desgewenst een redelijk beest maken.
-Weave Fate is instant, met alle voordelen vandien.
Slechter dan Ancestral Recall.
Sorcery
Draw two cards.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips