Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Chandra, the Firebrand

Serie: M12 (M12)

Rarity: Mythic M12 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 6
1,25
 -
9,95
M13
 -
1,95
 -
9,95
Chandra, the Firebrand | M12

 Op voorraad 

€ 1,25 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
1-7-2011 11:02:00

Je mag, als Lightning Bolt resolved, de damage redirecten vanaf de speler naar Chandra.

JLT Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-7-2011 10:45:00

volgens mij mag je niet eens een lightningbolt op een planeswalder spelen

Official Rules Advisor Joost (76) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-7-2011 10:45:00

Ja dat kan,
De stack ziet er dan zo uit:
--boven--
Lightning Bolt
Chandra, the Firebrand
--onder--

Op het moment dat de bolt geresolved is komt chandra pas in het spel.

Verder ben jij de eerste die priority krijgt nadat iets resolved, dus als chandra in het spel komt, dan ben jij de eerste die iets mag spelen (instant of sorceryspeed, maakt niet uit).
Als je eerst de +1 van chandra wilt gebruiken dan kan dat, pas zodra je priority doorgeeft kan je tegenstander reageren met een bolt.

1-7-2011 10:41:00

stel dat ik deze cast, en mijn tegenstander speelt dan onmiddelijk een lightningbolt, kan ik chandra dan nog gebruiken?

1-7-2011 09:11:00

Die mening deel ik met je. Zelfs Sorin is van tijd tot tijd beter. Tot nu toe hebben (helaas) de Chandra's het niet echt gehaald tot een goede Walker. Nu hoop ik dat deze het samen met Koth wel gaat redden, want Chandra is wel een gaaf personage.

1-7-2011 00:56:00

Ik heb in mijn originele post aangegeven dat ik Chandra niet zo goed vind, maar ik denk dat ik mij daar iets te sterk heb uitgedrukt. Ik heb vergelijkingen gemaakt met andere walkers en heb daar - in mijn ogen - terecht geconcludeerd dat de abilities van Chandra niet bijzonder spectaculair zijn. Ik wil met deze post echter duidelijk maken dat ik planeswalkers over het algemeen zeer goed vind en dat zal niet anders zijn bij deze walker. Ik ben echter wél van mening dat Chandra niet het power-level van de meeste andere planeswalkers haalt!

30-6-2011 21:14:00

Jazeker! Het casten zelf kan nooit worden gecounterd. Als je iets counterd, wordt het van de stack verwijderd. Je kan pas reageren op iets dat wordt gecast en op de stack gaat. De -2 activeer je als sorcery. Vervolvens cast je LB, Lb gaat op de stack, copy gaat op de stack. En daarna mag iemand reageren.

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2011 20:57:00

Wat als je de -2 ability gebruikt om bv. Lightning Bolt te spelen, en het orgineel wordt gecounterd. Is chandra dan slim genoeg om alsnog een Bolt te fabriceren?
Ik neem aan van wel, maar ik wil het graag even zeker weten .

Dan moet ik haar namelijk ook hebben!

30-6-2011 19:33:00

Ik vind het een goede planeswalker, zeer makkelijk te splashen en heel veelzijdig. Ik denk dat haar sterkste punt de -2 ability is (helemaal in combinatie met proliferate zoals men al heeft gezegd). Jammer genoeg zal ze wel weer duur worden in het begin, zoals altijd het geval is met nieuwe planeswalkers (of ze het nou waard is of niet).

Als je hier een Tezzeret’s Gambit mee zou copyen en deze voor en 2 life uitspeelt, dan kost dit je slechts 1x 2 life voor het origineel, toch?

PaulR (27) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2011 19:13:00

waarom natuurlijk moet je chandra hebben liggen en net Time Stretch in je hand hebben en genoeg mana voor Time Stretch maar ja als het lukt is het zeker leuk

30-6-2011 18:34:00

Dat idee met Time stretch is leuk, maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen (Maar als het je lukt, 4 extra beurten? als je dan niet kan winnen doe je iets fout )

En, mensen die dit een prul noemen zijn juist de mensen waar tegen ik met deze wil spelen! Dat ze ingemaakt worden door een prul

Maar tot nu toe vind iedereen waar ik tegen speel haar cool

30-6-2011 18:04:00

Ik snap best dat dit een minder goede planeswalker wordt gevonden vergeleken met de rest. Ik ben het er mee eens!
Alleen het woord 'prul' vind ik niet alleen overdreven, maar ook niet leuk klinken tegenover mensen zoals ik die d'r maar al te graag willen spelen!

PaulR (27) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2011 17:58:00

je zou maar die -2 ability spelen en dan Time Stretch!

Njah, zoals Michael Flores al zei. T4 Koth of the Hammer, -2 -< Chandra the Firebrand.

HOPPA

30-6-2011 15:57:00

Denk dat ik de -2 niet snel zou gebruiken op een burn spel als Volt Charge. Dan doe ik liever 2 damage meer en geef ik chandra 2 counters. Misschien wordt het anders als je bv met 2 andere planes walkers als Gideon en Jace ernaast liggen want dan wordt 2x proliferate wel erg mooi.

Oracle

Legendary Planeswalker - Chandra 

+1: Chandra, the Firebrand deals 1 damage to any target.
-2: When you cast your next instant or sorcery spell this turn, copy that spell. You may choose new targets for the copy.
-6: Chandra, the Firebrand deals 6 damage to each of up to six targets.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
Chandra’s second ability creates a delayed triggered ability that will copy the next instant or sorcery spell you cast that turn, regardless of whether that spell has targets.

9/22/2011
When the delayed trigger resolves, it creates a copy of a spell. You control the copy. That copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. The copy will then resolve like a normal spell, after players get a chance to cast spells and activate abilities.

9/22/2011
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

9/22/2011
If the spell Chandra copies is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. You can’t choose a different one.

9/22/2011
If the spell Chandra copies has an X whose value was determined as it was cast (like Consume Spirit does), the copy has the same value of X.

9/22/2011
You can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. For example, if you sacrifice a 3/3 creature to cast Fling after activating Chandra’s second ability, the copy of Fling will also deal 3 damage.

9/22/2011
When you activate Chandra’s last ability, you choose up to six target creatures and/or players. No damage is divided, and Chandra can’t deal more than 6 damage to any one target. Chandra deals 6 damage to each target that is still legal when the ability resolves.

Decktips