Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: New Phyrexia (NPH)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 24,95 | 49,95 | ||
Double Masters (BL) | 49,95 | 19,95 | ||
Modern Masters 2015 | 29,95 | 119,95 | ||
New Phyrexia | 59,95 | 169,95 | ||
Ultimate Box Toppers | 94,95 | |||
Ultimate Masters | 49,95 | 50,65 |
Prijs:
€ 59,95
FOIL
€ 169,95
geloof me, als je Karn eenmaal hebt gespeeld wordt het een target.
net als bij vele andere planeswalkers wordt hij aangevallen en niet jijzelf tenzij je weinig levens hebt want dan kun je het beter afmaken.
kijk naar tez 2.0, die kun je de volgende beurt al gebruiken en kan voor veel schade (lifeloss) zorgen in een mooi artifact-deck. vind ik persoonlijk gevaarlijker.
speel hem dus pas als je verdediging hebt. en kun je zelf niet door de verdediging van je tegenstander komen moet je je Karn maar gebruiken. beschouw het als een 'perk'.
wat betreft zijn waarde, net als tez zal hij rond de 30 blijven hangen. de planeswalkeres worden steeds beter.
Ik ben het met Mab eens. Goed gezegd
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Karn kost al 7 mana en het duurt bovendien een aantal beurten voordat de ultimate af kan gaan. Shazzarad geeft direct een nieuwe game en vertraging, bij karn kan er nog veel aan gedaan worden. De meeste games zullen beslist zijn voordat karn er ligt, waarna karn beter is om de controle te houden dan het spel opnieuw te starten en de tegenstander een nieuwe kans te geven.
waarschijnlijk wordt deze nog wel ooit gebanned omdat hij simpelweg teveel tijd rekt en potten op draws gaan uitlopen als hij eenmaal afgaat
Ik heb meer het gevoel van, karns ultimate is een 'Last Resort'.
Je wint liever in dezelfde game, maar als het uit de hand loopt, is het tijd voor drastische (restartende) maatregelen
ha woops klopt ja
Maar dan nog, kun je beter twee gamewinners in t spel hebben ipv Karn.
Wat hebben levens ermee te maken? Je begint het spel opnieuw, dus iedereen gaat weer naar 20 life.
Dat heeft niet zoveel zin.. Dan zit je met nog een Karn. Opzichzelf is hij geen gamewinner.. (Typisch voor Karn )
Als je zijn ultimate laat afgaan moet je ervoor zorgen dat je diezelfde beurt kan winnen, of evt de beurt daarop. (Dus twee sterke beesten van jezelf exilen om aan de 14 loyalty te komen)
Want reken er maar op dat tegen de tijd dat je hem op tafel hebt en zn ultimate kan gebruiken, dat je waarsch niet meer zoveel leven hebt..
Je wil je oppo geen kans meer geven op te bouwen.
Speel Karn, target mezelf met de 1e ability, exile nog een Karn, go...dan weet je iig zeker dat je wint wanneer je ultimate....
Ik hoop het wel ja, anders wordt hij best duur voor mijn Karn EDH. Ach, we zullen zien. Boven de 50 denk ik het in ieder geval niet .
k denk dat karn niet boven de 50 uitkomt en na uitroteren daalt tot ver beneden de 30 ik denks zelfs de helft daarvan
Hoeveel Karn's zullen er afgaan morgen op de prerelease? Ik hoop niet eentje tegen mij!
Nee, en dat is ook onzin. Er wordt teveel geopend om die prijs te halen
en dan te bedenken dat iemand hier gepost had:
let op mijn woorden deze word 200 euro, foil 800 xD
ik weet niet meer wie dat was, maar dat word het toch echt niet denk ik zo
lol die Rode chancellor geeft wel een chumpblockertje , hoewel dat niet werkt met de colossus ivm trample. Maar toch best wel grappig dat het in dezelfde set zit
Legendary Planeswalker - Karn 6
+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.
Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:
* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.
* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.
* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.
* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.
* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.
* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.
* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.
* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.
* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.
* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.
* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.
* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.
* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.
Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/1/2011
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.
6/1/2011
A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.
6/1/2011
In a multiplayer games (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.
6/1/2011
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.
6/1/2011
After the pre-game procedure is complete, but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.
6/1/2011
Creatures put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under their controller’s control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.
6/1/2011
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.
6/1/2011
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.
6/1/2011
Players won’t have any poison counters or emblems they had in the original game.
6/1/2011
In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.
6/1/2011
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.
6/1/2011
If a player’s commander was exiled with Karn at the game restarted, that commander won’t be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.
6/1/2011
In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability’s controller.
Decktips