Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Karn Liberated

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Mythic New Phyrexia Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
24,95
 -
49,95
Double Masters (BL)
 -
49,95
 1
19,95
Modern Masters 2015
 -
29,95
 -
119,95
New Phyrexia
 -
59,95
 -
169,95
Ultimate Box Toppers
 -
94,95    
Ultimate Masters
 -
49,95
 -
50,65
Karn Liberated | New Phyrexia

Prijs:

€ 59,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 169,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
30-5-2011 11:29:00

kun je eigenlijk met een {=mirror galery} twee karns in nhet veld hebben?

29-5-2011 16:49:00

Omdat je de keuze hebt je general naar de exile zone of naar de command zone te laten gaan als de ability van karn gebruikt wordt. Als je kiest je general naar de command zone te laten gaan is je general niet exiled. Dus wordt de general dan niet op de battlefield gelegd.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2011 16:36:00

Maar als hij niet ge-exiled is, waarom krijgt mijn tegenstander hem dan?

29-5-2011 15:30:00

Als jouw Commander niet in de exile-zone zit dan is het ook niet geëxiled.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2011 15:04:00

* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.

Ik heb eigenlijk toch moeite met deze regel. Ik snap, dat het werkt als onderdeel van Karn's ability, maar er staat (op Karn):

"leaving in exile...those cards onto the battlefield"

Maar je commander zit niet in die exile-zone. Ja, hij is ge-exiled, maar komt toch braaf weer terug in de commander-zone? Het houdt totaal geen steek!

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2011 15:01:00

Je hebt gelijk, dit loopt toch uit op een welles-nietes gesprek. Dus; time will tell.

29-5-2011 14:42:00

een voordeel met Beast Within is samen met Defense of the Heart. hij heeft 3 beesten liggen maar een daarvan moet kapot. doe je dat met een Vindicate moet je dat doen in je eigen beurt en de defense wordt dan niet getriggerd maar met Beast Within wel. handig, toch?

29-5-2011 13:28:00

Dat zeg ik ook niet Nico

En dat ie een nadeel heeft, heeft weinig met de kleur te maken. Een destroy target permanent voor 2G zonder nadeel was gewoon echt te geschift geweest.

De vergelijking met Vindicate kun je niet maken omdat planeswalkers nog niet bestonden en het huidige type 2 klimaat dus compleet anders. Dat is toch logisch?

Maar goed, ik denk niet dat we hier uit gaan komen. Dus voordat het weer een welles nietes discussie wordt: We zullen het vanzelf zien. Ik denk in elk geval niet dat er zoiets komt voor zo'n lage cost. Het maakt planeswalkers zeer breekbaar en dat is helemaal niet de bedoeling van een planeswalker. Die moet zeer krachtig zijn. Waarom denk je dat de + ability van vrijwel alle planeswalkers er voor zorgt dat een lighting bolt ze bijvoorbeeld niet meer killt? Over dat soort dingen wordt na gedacht

Anyhow, we zien het wel.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2011 10:37:00

Ik denk ook niet, dat je een "wit enchantment dat exiled" zo makkelijk kan vergelijken met een "zwart-witte sorcery die destroyed" kan vergelijken.

Daarnaast was Vindicate toen toch ook al erg sterk? En de kaart bestaat toch? Ik vind het de vergelijking waard.

Ook lijkt het me, dat Beast Within zo'n nadeel heeft, omdat het groene creature-removal is, niet vanwege de potentie tegen planeswalkers.

29-5-2011 00:57:00

Tijdens de dagen van vindicate waren er geen planeswalkers. Niet te vergelijken. Je zou het kunnen vergelijken met een Oblivion Ring misschien. Die past prima in de huidige standaard. het nadeel is dat ie removebaar is. En zo zal dat voorlopig wel blijven. Daarom heeft Beast Within ook een redelijk nadeel.

Maar goed. Dat is mijn visie daarop Misschien ga je wel gelijk hebben. Ik zou het alleen erg raar vinden als er een disenchant voor planeswalkers zou komen.


Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2011 00:48:00

Tja, dat zou je dan Legendaries ook zeggen, maar Hero’s Demise bestaat ook.

Trouwens, "destroy target planeswalker" bestaat al voor 3 CMC in de vorm van Vindicate. En die kan ook landjes etc slopen. Hoe specifieker, hoe goedkoper. Deze kaart maakt planeswalkers toch ook niet kapot?

Dus "Destroy target planeswalker" gaat zeker 2 of minder moeten kosten.

29-5-2011 00:37:00

Hah Dat zou wel humor zijn.

29-5-2011 00:34:00

: target planeswalker gains phasing

Die zou wel kunnen

29-5-2011 00:25:00

2 CMC ook.

planeswalkers zijn iets speciaals, iets krachtigs. Zo'n removal spell zou dat kapot maken imo.

29-5-2011 00:24:00

@ Nico Ik denk het niet hoor. Dat zou planeswalkers namelijk vrijwel compleet nutteloos maken. Dat is echt way to powerful. Als er al zo'n spell zou komen dan gaat ie minstens 4 CMC kosten.

Beast Within is welliswaar maar 3 CMC maar geeft wel een 3/3 beest aan je tegenstander waardoor je 'm alleen kan spelen als je een extra 3/3 prima aankan.

1 mana destroy planeswalker is echt super broken

Oracle

Legendary Planeswalker - Karn 6

+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:

* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.

* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.

* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.

* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.

* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.

* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.

* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.

* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.

* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.

* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.

* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.

Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.

6/1/2011
A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.

6/1/2011
In a multiplayer games (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.

6/1/2011
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does: -- Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn's ability). -- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing). -- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans. -- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.

6/1/2011
After the pre-game procedure is complete, but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

6/1/2011
Creatures put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under their controller’s control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.

6/1/2011
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.

6/1/2011
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.

6/1/2011
Players won’t have any poison counters or emblems they had in the original game.

6/1/2011
In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.

6/1/2011
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

6/1/2011
If a player’s commander was exiled with Karn at the game restarted, that commander won’t be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.

6/1/2011
In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability’s controller.

Decktips