Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Phyrexian Obliterator

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Mythic New Phyrexia Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Masters 25
 -
14,95
 -
59,90
New Phyrexia
 -
19,95
 -
39,95
Phyrexian Obliterator | New Phyrexia

Prijs:

€ 19,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 39,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
10-5-2011 19:49:00

Okee, @ dragon je begrijpt dat alle andere gelijknamige kaarten ook geen Come into play effecten hebben?

En het matige argument van removal: zo kan je alles wel wegwerken en is alles slecht. Dan kan ik ent zogoed zeggen: thrun kan lekker wel geObliterated worden of geApocalypsed. Thrun is dan ook een hele andere kaart zoals je zelf al aangeeft. Maar let wel dat thrun geen trample heeft en geen enge sac-abilities. Dit ding waltz over jou battlefield heen

10-5-2011 19:43:00

Ik zeg maar 1 ding.. 'Behold blessed perfection'..

10-5-2011 19:42:00

Ik begrijp alle "powercreep" argumenten. Van mij mogen ze dit soort kaarten blijven uitbrengen. Dat zegt misschien meer over het type speler dat ik ben.

Ik begrijp niet waarom ik puur alleen moet kijken naar wat op de kaart staat. Ja, dat is beter dan alle andere genoemde zwarte dikkerds voor 4 mana. Dus? Het is een beest dat geen come into play abilities heeft. Dat betekent dat removal de Obliterator prima neutraliseert. Dat vindt ik geen argument om er eventjes voor het gemak los van te zien. Het is namelijk redelijk essentieel. Om even wat peren bij deze appels te slepen: imo Thrun >>> Obliterator. Waarom? Geen insane sac bij damage effecten, maar probeer die troll maar eens weg te krijgen.

@Beeblz

Jij vindt BBBB geen nadeel. Prima. Ik dus wel. "Zwart de kleur die alles kan tegen een prijs". Hmmm. Zwart heeft wel eens wat moeite met artifacts en enchantments die in het spel liggen. Natuurlijk kun je dat met artifacts oplossen. Dit geldt voor iedere kleur en is zelden bijzonder efficient.

10-5-2011 19:38:00

(sorry voor het gepost hoor, maar ik zag niet dat David aan het typen was tijdens mijn eigen getype )

@ david, met paar fetch en wat shockduals (en wellicht duals) kom je er zo aan hoor.

10-5-2011 19:36:00

oh sorry, dat was @ Beeblz bedoelt

10-5-2011 19:36:00

Ik kon het zelf niet goed verwoorden, maar jah, daar ben ik het mee eens.

Ook nog 1 note: Phylactery Lich en Abyssal Persecutor zijn toch echt wel recent wat betreft lage mana cost + hoge P/T met/zonder nadeel.

10-5-2011 19:36:00

Trouwens, misschien in competitive vintage wel, maar waarom zou je deze willen spelen in dat format?

10-5-2011 19:35:00

Bouw jij maar eens een multicolor deck waar je BBBB consitent kan casten. veel succes daarmee Maakt niet uit in welk format.

Verder ben ik het wel met je eens dat het een 'domme' kaart is. Maar er horen ook timmy kaarten in magic.

10-5-2011 19:30:00

Nouja, ik niet dus

Die voorbeelden uit de andere tijd geven juist mooi die (over)stijgende lijn van dit soort zwarte 4-drops aan (want daar gaat het even om, als je deze kaart in een hokje moet plaatsen).

De magic speler is wel heel erg verwend als een mono colored manacost een 'nadeel' is. Het maakt hem misschien minder speelbaar in verschillende soorten decks, omdat je geen toegang meer hebt tot andere kleuren. Aan de andere kant is met een 'dure' manabase (fetch, duals, shock duals en meer van dat soort land) zijn manacost toch echt wel uit te sluiten als nadeel. Dit argument gaat niet op voor alle formats natuurlijk, hoewel standard zelfs toegang tot fetch en de m11 cycle en er nog tal van andere goede vormen van manafix hierin beschikbaar zijn. Ook het argument dat hem 'alleen kunnen spelen in monoblack' (voor zoveer dat uberhaupt al op gaat) een nadeel zou zijn, gaat niet echt op. Dit is misschien wat beperkender, maar zeker geen nadeel. Zwart staat overigens bekend als de kleur die alles kan/toegang heeft tot alles binnen magic, ook al is that at a price. Daarnaast kunnen artifacts (en tegenwoordig Phyrexian mana kaarten) eventuele ongedekte zwaktes opvullen.

Kortom, deze kaart is niet overpowered want hij verstoort niet in een keer alle mogelijkheid het spelletje nog te winnen ofzo. Het is wel een belachelijk sterke kaart en eentje die zich een weg zal wurmen in veel inspiratieloze decklijsten wiens enige doel is het spel zo rap mogelijk te beeindigen. Als dat je daar je fun uithaalt is dit een uitstekende kaart om mee te spelen. Persoonlijk hoop ik dat Wizards het aantal van dit soort kaarten printen beperkt, ze komen mijn definitie van 'fun' magiccen in ieder geval niet ten goede maar stimuleren de bouw van 'domme decks'.

I rest my case.

10-5-2011 19:02:00

Naj dat kan, en dat respecteer ik dan ook wel. I rest my case.

10-5-2011 19:00:00

@ Peanut Ik snap jullie verhaal wel hoor, je hoeft jezelf niet te herhalen. Ik ben echter van mening dat je het zo los dus niet kan zien. Als je 'm vergelijkt met de voorbeelden waar je mee komt en niet naar casting cost kijkt, ja dan is het inderdaad een zieke powercreep. Kijk je naar casting cost dan vind ik het zelf dus wel mee vallen.

En waarom ik steeds over oplossingen begin is gewoon omdat het met de huidige hoeveelheid aan removal en andere antwoorden een prima gebalanceerde kaart is. De meeste voorbeelden die je noemt stammen uit een andere magic tijd.

Maar goed, het blijven allemaal meningen. Ik vind 'm in elk geval sterk, maar zeker niet magic-verneukend.

10-5-2011 18:59:00

Kijk alleen even naar de kaart.

Voor 4 mana (welliswaar zwart) een 5/5 MET trample? Redelijk gestoord.. met een super regel als je hem ook nog een blockt...

Over het algemeen een goede kaart toch?

10-5-2011 18:52:00

Ik vind zijn mana cost voor wat ie doet inderdaad geen nadeel nee. Goed gezien.

10-5-2011 18:49:00

@Peanut

Als je de manacost wegdenkt, dan heb je gelijk. Deze is een factor 10 of zo beter dan Negator.

Ik denk dat daar het verschil in inzicht zit. Ik vind BBBB een heel zwaar nadeel aangezien dit je bijna altijd beperkt tot monozwart. Jij vindt BBBB geen nadeel en daarom zie jij dit als een veel te sterk beest.

Het lijkt er dus een beetje op dat jij van mening bent dat monozwart zijn geen nadeel is.

10-5-2011 18:47:00

Ik moet zeggen dat deze kaart bij nader inzien toch nog een fun side heeft: het is een prima discussiepunt

Oracle

Creature - Horror 5 / 5

Trample
Whenever a source deals damage to Phyrexian Obliterator, that source's controller sacrifices that many permanents.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/16/2018
If creatures an opponent controls are dealt lethal damage at the same time that Phyrexian Obliterator is dealt damage, those creatures will be destroyed before that player chooses permanents to sacrifice.

Decktips