Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 44,95
Het is wel een Djinn (zie Oracle tekst).
Het is geen Djinn, het is een Marid, die zijn sterker ofzoiets, er is een gradatie van Djinn naar Efreet naar Marid.
Opa met superkracht = bezeeten (door een kwade geest/duivel oftewel djinn in de arabisch cultuur) djinns zijn waarschijnlijk een overblijfsel van de polytheistische godsdienst van voor de islam.
Waarschijnlijk is het een Djinn die de gedaante van een oude man aanneemt.
Misschien is hij wel aangespoeld in een fles en is hij zo'n geest aan wie je 3 wensen mag vervullen.. Alleen komen ze altijd slecht uit
Gezien art en ability, lijkt deze kaart te slaan op de old man mythe van man-op-nek-die-je-truukt-en-als-rolstoel-gebruikt. Echter, waarom heeft hij het creaturetype djinn en is het geen human?
Dat is The Old Man and the Sea, niet of the Sea.
Concreter argument: Dat verhaal heeft vrij weinig met de kaart te maken, buiten het feit dat de naam van het verhaal een beetje op de kaartnaam lijkt.
De Old Man of the Sea is echter ook een personage in een van de verhalen van 1001 nacht (een van sindbads verhalen als ik het goed onthouden heb), waarin hij reizigers overhaalt hem op de schouders een lift te geven, waarna hij er niet meer af gaat, precies zoals de art/werking van deze kaart.
Edit: Net te laat.
Hij komt wel degelijk uit Arabian Nights! Hij zit in het verhaal van Sindbad de zeeman.
Sinbad the Sailor encountered the monstrous Old Man of the Sea on his fifth voyage. The Old Man of the Sea in the Sinbad tales was said to trick a traveller into letting him ride on their shoulders while the traveller transported him across a stream. However, the Old Man would then not release his grip, forcing his victim to transport him wherever he pleased and allowing his victim little rest. The Old Man's victims all eventually died of this miserable treatment, but Sinbad, after having got the Old Man drunk with wine, was able to shake him off and kill him.
Maar blijkbaar is hij een bekend mythisch figuur. Hij zit bijvoorbeeld ook in Griekse mythologie:
In The Odyssey by Homer, Menelaus recounts to Telemachus his journey home, and how he had to seek the advice of the Old Man of the Sea. The Old Man can answer any questions if captured, but capturing him means holding on as he changes from one form to another. Menelaus captured him, and during the course of questioning, asked if Telemachus' father Odysseus was still alive.
Het is dan ook niet vreemd dat hij voor meer verhalen gebruikt wordt (:
Dit is geen arabian nights verhaal maar een cubaans verhaal volgens mij? Gebasseerd op the old man and the sea
hier
The Old Man and the Sea is the story of an epic battle between an old, experienced Cuban fisherman and a large marlin. The novel opens with the explanation that the fisherman, who is named Santiago, has gone 84 days without catching a fish. Santiago is considered "salao", the worst form of unlucky. In fact, he is so unlucky that his young apprentice, Manolin, has been forbidden by his parents to sail with the old man and been ordered to fish with more successful fishermen. Still dedicated to the old man, however, the boy visits Santiago's shack each night, hauling back his fishing gear, getting him food and discussing American baseball and his favorite player Joe DiMaggio. Santiago tells Manolin that on the next day, he will venture far out into the Gulf to fish, confident that his unlucky streak is near its end.
Thus on the eighty-fifth day, Santiago sets out alone, taking his skiff far onto the Gulf. He sets his lines and, by noon of the first day, a big fish that he is sure is a marlin takes his bait. Unable to pull in the great marlin, Santiago instead finds the fish pulling his skiff. Two days and two nights pass in this manner, during which the old man bears the tension of the line with his body. Though he is wounded by the struggle and in pain, Santiago expresses a compassionate appreciation for his adversary, often referring to him as a brother. He also determines that because of the fish's great dignity, no one will be worthy of eating the marlin.
Klinkt als de zelfde
als we dan toch niet magic related gaan posten en het hebben over jeugdsentiment... Rembo en Rembo, dat was pas tof!
hier en nog steeds te zien op kindernet!
hehe lees ik een stukje terug zie ik dat ik hem ooit al genoemd had
Pokemon? Dat is niet vroeger, dat draait nog steeds in ieder geval is het niet waar ik aan denk bij vroeger, en zo oud ben ik ook weer niet (22).
En het is zoals mijn medeMaarten zei: zondagmiddag niets te doen, en dan heerlijk tekenfilms kijken. Nostalgie is fantastisch!
He-Man is OK, maar kan je je King Arthur and the Knights of Justice herinneren? hier inclusief vette solo! Dungeons and Dragons? fantastisch was dat! hier
Heman, de serie waar menig kind vroeger om smeekte om te zien. Om nog even sentimenteel te worden:
hier
Vroeger hadden wij Pokémon, dat is pas jeugdsentiment. En nog gewoon series in het Engels, ik ben ook niet van die nagesynchroniseerde troep, hoor
Vroeger keken wij sinbad en wickie. Tegenwoordig heb je alleen disney channel met lachband grollen van kindersterretjes. Bah. Nee heman was pas een vent. Optimus prime ballen van staal. Zo. Er valt niets te proesten dus.
Creature - Djinn 2 / 3
You may choose not to untap Old Man of the Sea during your untap step.
T: Gain control of target creature with power less than or equal to Old Man of the Sea's power for as long as Old Man of the Sea remains tapped and that creature's power remains less than or equal to Old Man of the Sea's power.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
You lose control of the creature if the Old Man leaves the battlefield. This is because it is no longer tapped.
10/1/2009
If Old Man of the Sea stops being tapped before its ability resolves - even if it becomes tapped again right away - you won’t gain control of the targeted creature at all. The same is true if the targeted creature’s power becomes greater than Old Man of the Sea’s power before the ability resolves.
10/1/2009
The ability doesn’t care whether Old Man of the Sea remains under your control, only that Old Man of the Sea remains tapped and its power remains large enough. If an opponent gains control of Old Man of the Sea, you’ll keep control of the affected creature (until Old Man of the Sea stops being tapped or it no longer has enough power).
10/1/2009
Once the ability resolves, it doesn’t care whether the targeted permanent remains a legal target for the ability, only that it’s on the battlefield and its power remains small enough. The effect will continue to apply to it even if it gains shroud, stops being a creature, or would no longer be a legal target for any other reason. If it stops being a creature, its power is considered to be 0.
Decktips