Submenu - Informatie
Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Energy wordt weergegeven met het symbool {E}. Energy counters zitten op een speler, net zoals poison counters en experience counters. Iedere speler moet zelf bijhouden hoeveel energy hij/zij heeft, bijvoorbeeld met een dobbelsteen, energy tokens/chips/muntjes of met pen en papier. Energy werkt dus anders dan mana: het leegt niet aan het einde van steps en phases. Je kunt alleen energy uitgeven die je daadwerkelijk hebt. Energy counters zijn exact dat: counters! Je kunt dus een extra energy genereren als je proliferate. in 2HG hebben jij en je partner allebei jullie eigen energy voorraad, net zoals mana deel je die niet. Een lastig concept kom je tegen bij kaarten zoals Harnessed Lightning. Het is een spell met een target, die op resolutie eerst energy geeft, en je dan de mogelijkheid geeft energy te betalen. Laten we dit in stapjes opsplitsen en kijken hoe dit precies werkt! *Je cast Harnessed Lightning, betaal en kiest een target creature. Je geeft nog niet aan hoeveel energy je van plan bent te betalen. *Als de spell gecounterd wordt (bijvoorbeeld door een Counterspell), krijg je geen energy. Als de spell op resolutie gecounterd wordt door de spelregels (bijvoorbeeld omdat het creature er dan al niet meer is, of omdat het inmiddels protection from red heeft gekregen), krijg je ook geen energy. *Als de spell resolvet, gebeuren alle volgende dingen na elkaar, maar zonder dat een speler tussendoor kan reageren met andere spells of effecten. Eerst krijg je EEE (3 energy). Daarna kies je een hoeveelheid energy om te betalen (minstens 0, maximaal wat je hebt; als je al energy in je energy voorraad had, mag je die ook uitgeven, je hoeft dus niet per se 3 energy te betalen). Je betaalt die hoeveelheid energy, je doet zoveel damage aan het getargete creature, en de spell is klaar met resolven. *Harnessed Lightning gaat naar de graveyard, en als State Based Actiosn worden uitgevoerd gaat waarschijnlijk het creature dood. Let op: als je tegenstander wil reageren met bijvoorbeeld een pompspell zoals Giant Growth op het getargete creature, moet hij/zij dat doen voordat je hebt aangegeven hoeveel energy je gaat betalen; jij mag dan dus alsnog besluiten 0 of juist heel veel energy te betalen. |
Enkele kaarten met Energy. |