Submenu - Informatie
Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Adapt is een activated ability die voorkomt op kaarten van de Simic Guild () uit Ravnica Allegiance (RNA). |
Uitleg |
"Adapt N" betekent "If this permanent has no +1/+1 counters on it, put N +1/+1 counters on it." Adapt is dus een ability die je creature sterker kan maken door er één of meer +1/+1 counters op te leggen. Het wordt altijd geschreven als [cost]: Adapt [N]. Waarbij N het aantal +1/+1 counters is dat het creature krijgt. Zodra je de ability activeert en deze daarna resolvet, controleer je of het creature op dat moment al +1/+1 counters heeft. Als dat zo is, dan gebeurt er niets. Maar heeft het creature nog geen +1/+1 counters, dan krijgt deze N +1/+1 counters. Het mooie is dan ook, dat als je creature naderhand zijn +1/+1 counters kwijtraakt, door bijvoorbeeld de ability van Sage of Fables, of Power Conduit, dat je opnieuw de Adapt ability kunt gebruiken. |
Voorbeelden |
* Voorbeeld A: Je hebt een Skitter Eel op de battlefield. Je activeert de Adapt ability (en betaalt dus ). Niemand reageert daarop. De ability resolvet. Er liggen nog geen +1/+1 counters op Skitter Eel, dus je legt er nu 2 +1/+1 counters op. Hij is nu 5/5. * Voorbeeld B: Je hebt een Sauroform Hybrid op de battlefield. Je activeert de Adapt ability (en betaalt dus ). Je tegenstander reageert daarop door Battlegrowth te casten en target jouw Sauroform Hybrid. De stack ziet er dan zo uit: === TOP - Battlegrowth - Adapt van Sauroform Hybrid === BOTTOM De Battlegrowth resolvet nu eerst en er komt een +1/+1 counter op je Sauroform Hybrid. Daarna resolvet Adapt, maar er ligt nu een +1/+1 counter op je Sauroform Hybrid en deze ability doet nu dus niets. Hij eindigt dus niet met 4, maar slechts 1 +1/+1 counter! * Voorbeeld C: Je hebt een Aeromunculus op de battlefield liggen. Je activeert de Adapt ability. Je tegenstander reageert erop door een Lightning Bolt te casten met als target je Aeromunculus. Daardoor ziet de stack er zo uit: === TOP - Lightning Bolt - Adapt van Aeromunculus === BOTTOM Je Aeromunculus zou nu doodgaan aan de Lightning Bolt, omdat die als eerste resolvet. Echter, als je nog over hebt, zou je nogmaals de Adapt ability kunnen activeren. Daardoor zou de stack er zo uit gaan zien: === TOP - Adapt van Aeromunculus - Lightning Bolt - Adapt van Aeromunculus === BOTTOM Nu resolvet eerst de tweede Adapt en krijgt je Aeromunculus een +1/+1 counter. Daarna resolvet de Lightning Bolt, maar Aeromunculus overleeft dat nu, want is 3/4 geworden. Tot slot resolvet de eerste Adapt, maar die doet niets, want er ligt al een +1/+1 counter op! |
Enkele kaarten met Adapt. |