Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Kaart van de dag: Energy chamber (11-07-2011)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
11-7-2011 10:23:00

Kaart van de dag: Energy Chamber!



Energy ChamberVandaag is Energy Chamber aan de beurt; een kaart die ik zelf graag gebruik, en daarvoor dus ook een ereplaatsje verdient naar mijn mening. Erg handig, mits goed gebruikt!

RulesLaten we de regels er eens even bij nemen:

Oracle text:

Artifact
At the beginning of your upkeep, choose one - Put a +1/+1 counter on target artifact creature; or put a charge counter on target noncreature artifact.

Redelijk simpel:
Een artifact die in het begin van je upkeep triggert en:
-Of een artifact creature een +1/+1 counter geeft.
-Of een non-creature artifact een charge counter geeft.

Het is dus duidelijk dat Energy Chamber in een artifact-deck hoort.
Echter, het moet wel een deck zijn dat Energy Chamber natuurlijk optimaal gebruikt!
Het moet dus OF creature-based zijn (en dan wel artifact-creatures) OF het gebruik van charge-counters stimuleren.
Laten we eens kijken wat daar goed mee samengaat.

CasualGoed, er zijn dus 2 elementen bij Energy Chamber.
Allebei supporten een bepaald type kaart, waarvan we eens gaan kijken wat voor leuks we kunnen vinden.

+1/+1-countersWelke kaarten kunnen +1/+1 counters goed gebruiken?
Artifact creatures komen in vele soorten en maten, laten we eens even rondkijken.

-Kaarten die iets met +1/+1-counters doen, zoals bijvoorbeeld Triskelion of Pentavus!
Triskelion zorgt ervoor dat je standaard wat hebt liggen tegen de kleine critters,
waar Pentavus weer kan zorgen voor een sterke verdediging in de lucht.



-Modular!
Modular is een mechanic, puur gebaseerd op +1/+1-counters.
Kaarten zoals Arcbound Worker en Arcbound Stinger worden steeds sterker, en mocht je tegenstander removal spelen: geen probleem!
Je zet je +1/+1-counters gewoon op een ander beestje!



-Unblockable?
Kaarten als Ferropede en Trespassing Souleater vinden het zeker niet erg om wat sterker te worden!
Terwijl jij lekker steeds harder doorkomt zit je tegenstander met zijn handen in het haar!
Zelfs kaarten als Pilgrim’s Eye zijn nog handig; Nadat ze voor je mana-fix hebben gezorgd, worden het gewoon sterke beaters!



Charge countersEchter, +1/+1-counters zijn niet het enige handige aan Energy Chamber!
Charge counters zijn zeer krachtig, mits goed gebruikt.
Is er ook daar wat voor te vinden?

-Lux Cannon bijvoorbeeld vind het niet erg om een paar charge counters te krijgen! Om de beurt (of misschien wel 1x per beurt!) een permanent slopen lijkt me zeker niet verkeerd, en met Energy Chamber lukt dat prima, zeker als je er meerdere op het veld hebt liggen!



-Darksteel Reactor is ook een leuke kaart in combinatie met Energy Chamber. Met 1 Chamber ernaast ga je al 2x zo snel, met 3 chambers is het zo goed als GG!
*Let wel: is dit niet hoe je wilt winnen, doe dat dan niet. Het gaat vooral om het plezier, en mijn ervaring is dat de meeste mensen dit geen leuke manier vinden om te verliezen *



-Echter het hoeft allemaal ook niet zo groot. Een Sphere of the Suns zorgt voor een aangename mana-fix zolang Energy Chamber op het veld ligt. Iedere beurt weer een nieuwe charge counter op je Sphere, en je hebt altijd goede mana! (Ook leuk met Everflowing Chalice, wat in de Duel Decks is gedaan > lees je dadelijk nog wat over!)



DecklistIk speel atm. zelf met een lijst waar Energy Chamber in zit, een lijst die er ongeveer zo uitziet:

20x Plains
4x Myrsmith
4x Ornithopter
4x Memnite
4x Journey to Nowhere
4x Signal Pest
2x Runed Servitor
4x Soul Warden
4x Accorder Paladin
2x Darksteel Myr
2x Ichor Wellspring
2x Tempered Steel
2x Origin Spellbomb
En als laatste:
4x Energy Chamber

Mijn lijst leunt nogal zwaar op de Myrsmith, waarmee ik al gauw een klein leger maak van myrs. Deze zullen steeds sterker worden door de Energy Chamber (verschrikkelijk leuk met bijvoorbeeld Signal Pest of Darksteel Myr, door de Energy Chamber worden ze een stuk sterker dan normaal!) en de Tempered Steel, waarna mensen mogen gaan surfen op mijn grote golf van kleine beestjes!



Energy Chamber heeft in mijn lijst dus vooral de functie +1/+1-counters uit te delen, iets wat toch wat extra's toevoegd aan de kleine myrs. Echter, toen ik weer eens opnieuw begon met MTG had ik een leuk deckje met Darksteel Reactor en Triskelion, vandaar ook die toevoegingen hierboven.

Al met al is Energy Chamber dus een kaart waar ik zeer prettige ervaringen mee heb, en ik hoop dat jullie die ook zullen hebben! Heb je de kaart nog niet geprobeerd? Ik daag je uit het wel te doen; het is een ontzettend prettige kaart om mee te spelen!

Duel DecksEnergy Chamber is tevens ook een kaart die voorkomt in de Elspeth vs. Tezzeret Duel Decks. De lijst waarin hij voorkomt staat hier.

In deze lijst heeft Energy Chamber synenergy met Everflowing Chalice, Arcbound Worker, de Clockwork-creatures, Pentavus, Triskelion en natuurlijk de beaters zoals Juggernaut. Een mooie plek dus. Echter, het is geen belangrijke key-kaart, vandaar het feit dat hij er maar 1x in zit.

Het zijn zeker leuke decks, en ik raad ze aan: mocht je er nog 1 vinden, gewoon halen! Zitten leuke dingen in, en ze zijn zeer aanpasbaar!



TournamentIn Tournaments wordt Energy Chamber op dit moment niet gespeeld. Affinity is te snel voor de Chamber, beurt 2/4 ben je al klaar. Helaas, dit is het enige deck dat met genoeg artifacts speelt voor de Energy Chamber, hij zal dus ook nergens anders verschijnen.

FeedbackEn, wat vond je van de kaart van de dag?
Heb je nog verzoekjes, wil je graag een kaart uitgelegd/besproken hebben?
Laat het me weten!

CreditsCredits gaan vandaag naar Wizards, voor het maken van de Duel-Decks!

 Reactie plaatsen

Reacties (6)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
11-7-2011 10:34:00

Leuke veelzijdige kaart inderdaad. Ik heb de kaart pas ontdekt in de duel decks (leuk om te spelen, heb ze nog steeds intact omdat ze erg leuk zijn tegen elkaar). Kan het iedereen aanraden.

Wel grappig deckje wat je in elkaar hebt gezet, idd erg jammer dat het te langzaam is voor veel toernooi spel want ik vind het wel een leuke kaart.

-Bram

11-7-2011 10:40:00

Ik had ook ooit een deck met Energy Chamber erin. Het was een charge counter deck met manieren om +1/+1 counters om te zetten naar charge counters. Ik speelde dingen als Dismantle op Darksteel Reactor (Reactor gaat dan niet dood maar je krijg wel counters ergens anders op). Pentad Prism gaf me gekleurde mana voor sunburst dingen zoals Etched Oracle. Ook speelde ik Power Conduit om counters op andere dingen te zetten. Solarion zat er ook in, vooral als Dismantle target. Coretapper kon ook heel snel charge counters uitgeven. Een van mn kills was heel veel charge counters krijgen op Orochi Hatchery. Tussendoor gainde ik ook altijd wel veel life met Sun Droplet en Clearwater Goblet.

Het was niet het beste deck, maar wel heel leuk om mee te spelen!

11-7-2011 10:46:00

Dat soort decks spelen al heel gauw heel veel dingen, en dat is juist wat ze zo leuk maakt: de veelzijdigheid!
Coretapper en dat soort dingen zijn daar ook echt perfect in; er zijn zoveel dingen die met charge counters werken, ik kan dagenlang blijven opnoemen!

11-7-2011 11:00:00

Aanvraag
Massacre Wurm

11-7-2011 12:13:00

Magistrate’s Scepter is er ook leuk mee.

11-7-2011 14:38:00

Inderdaad, die was ik vergeten.. Ik weet niet of het heel erg geappricieerd wordt aan de keukentafel, maar zeker niet iets om licht over te doen, een zeer sterke kaart!

Scroll: [boven|reacties|beneden]