Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Mirrodin Besieged (MBS)
Serie | Normaal | Foil | ||
Gateway | 1,95 | |||
Mirrodin Besieged | 0,90 | 2,95 |
Prijs:
€ 0,90
FOIL
€ 2,95
owja lache, maar we hebben nog iets meer kaarten nodig voordat het speelbaar word
Nuisance Engine maakt al heel lang pest tokens.
Artifact Creature - Schaamluis ?
Artifact insect vind ik wel passend.
Of artifact flee... Of ben ik de enige die in het plaatje het menselijk hoofd ziet, met een weelderige haardos? Alwaar een elektronische luis loopt te pesten?
Misschien vanwege toekomstige plannen.
Misschien omdat geen enkel bestaande creature type passende was.
ik had even gezoght op NM maar dik is de enigste "Pest" kaart in het spel, snap niet waarom ze nou niewe creature types maken als ze er niks mee doen
Goh, nooit op gelet, maar dat zou goed kunnen. Thanks!
Bij mijn weten is het Mirrodin Besieged embleempje de symbols van Mirran en de Phyrexian in/door elkaar.
Haha, ik dacht altijd dat de Mirrodin Besieged art een vogel was. Maar dat is dus een klauw.
Als aanvulling op Xander zijn hier de officiële regels over de combat phase:
"506. Combat Phase
- 506.1. The combat phase has five steps, which proceed in order: beginning of combat, declare attackers, declare blockers, combat damage, and end of combat. The declare blockers and combat damage steps are skipped if no creatures are declared as attackers or put onto the battlefield attacking (see rule 508.4). There are two combat damage steps if any attacking or blocking creature has first strike (see rule 702.7) or double strike (see rule 702.4)."
En hier de regels over 'beginning of combat':
"From the Comprehensive Rules (Innistrad)
- 507. Beginning of Combat Step
- 507.1. First, if the game being played is a multiplayer game in which the active player's opponent's don't all automatically become defending players, the active player chooses one of his or her opponents. That player becomes the defending player. This turn-based action doesn't use the stack. (See rule 506.2.)
- 507.2. Second, any abilities that trigger at the beginning of combat go on the stack. (See rule 603, 'handling Triggered Abilities.')
- 507.3. Third, the active player gets priority. Players may cast spells and activate abilities."
Die laatste regel (507.3) geeft aan dat er dus nog een rondje priority is. Je tegenstander zal dus hier jouw Signal Pest bouncen. Vervolgens zal de 'declare attackers step' komen.
Duidelijk, bedankt!
Als jij aangeeft dat je aan wil gaan vallen, dan spring je naar de combat phase, behalve als je tegenstander expliciet aangeeft dat hij nog wil reageren in je main phase.
Als je dus hebt aangegeven dat je wil aanvallen, je tegenstander zegt "prima" en bouncet hem vervolgens, dan zit je dus in de beginning of combat step. En kun jij hem dus niet meer spelen. Je tegenstander kan dus niet zo veel fout doen. Alleen als hij ongeduldig is. Of om de een of andere reden de shortcut niet accepteert. Maar als hij de shortcut accepteert, zit je automatisch in de combat phase.
Even een vraag over wat timing regels.
Stel:
Ik heb Signal Pest, 5 random beesten en een Cranial Plating equipped op een van mijn beesten.
Ook untapped. (niet relevant voor de timing, maar geeft meer logica om de Pest te bouncen ipv de equipped critter)
Mijn tegenstander kiest er voor de Signal Pest te bouncen voordat de Battle Cry af kan gaa, dus dit gaat "aan het einde van mijn main phase". Kan ik omdat ik in mijn main phase zit de Signal Pest weer op tafel gooien, of ga ik gewoon door naar mijn combad phase omdat ik heb aangegeven hier naartoe te willen gaan voor dat de bounce kwam?
Met andere woorden, is het slimmer voor de tegenstander de Signal Pest te bouncen in de "beginning of the combat step" ipv de main phase, en kan ik hier op deze manier misbruik van maken?
Altijd gedacht dat hij iets uit z'n bek schoot... Blijktvhet z'n linker klauw te zijn en heeft ie een heel klein hoofd!
Jep!
Artifact Creature - Pest 0 / 1
Battle cry (Whenever this creature attacks, each other attacking creature gets +1/+0 until end of turn.)
Signal Pest can't be blocked except by creatures with flying or reach.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips