Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ik ben van plan een Angel deck te maken.
- Welke kaarten vinden jullie noodzakelijk?
- Angels zijn grote creatures en vaak erg duur in mana.
Hoe kun je deze snel spelen?
- Welke kleine creatures moet ik erin doen en welke artifacts?
hoop dat dit een leuk onderwerp wordt
Let's brainstorm..!!
Met vriendelijke groeten,
Michael Bex.
Exalted Angel is altijd wel een goede.
Ik zou even in de catalogus op angel zoeken en dan plaatjes dan kun je alles doorlopen hier.
Mother of Runes kan je erg goed helpen in het begin Ook kun je je angels sneller neerleggen met dingen als Sol Ring.
Met een angel deck is het denk ik vooral zaak het begin door te komen en het later in het spel met sterke angels af te maken! Misschien is Martyr of Sands goed om je aan het begin een flinke boost in levens te geven!
Ook is het altijd verstandig removal kaarten te spelen om van de vervelende beesten van je tegenstander af te komen!
Ik speelde ook altijd 2x Luminarch Ascension in mijn Angel deck maar dat is ook pas iets voor later in het spel .. Je bent inderdaad vrij kwetsbaar in het begin van het spel .. Maar daar heeft iemand hier vast wel iets voor
Ghostly Prison houd vaak aggro deckjes wel een beetje op afstand, gebruik ik meestal. +Tithe zodat je altijd wat mana kan blijven spelen.
-Bram
Knight of the White Orchid is een prima front linie kaart voor de eerste paar beurten.
Turn 3
- Tap 2 Plains voor Orchid en zoek een Plains uit je deck.
- Speel nu je normale land drop.
Beurt 3 - 4 Mana.
Mits de tegenstander uiteraard 3 landjes op het veld heeft.
--
Zelf denk ik dat het best onnodig is om mana versnellers te spelen. Exalted Angel is bijvoorbeeld al een 3 en 4 drop. Etc.
Beetje laat, maar kaarten als Path to Exile en Swords to Plowshares helpen je voor weinig mana een gevaarlijk beestje te slopen van je tegenstander. Natuurlijk kun je die path ook op je eigen creatures gebruiken voor een extra landje, maar da's misschien wat zonde
In plaats van Sol Ring zou ik Thran Dynamo gebruiken voor mana. Die heeft voor dit deck drie voordelen:
1. Past beter in de mana curve van een mono wit angel deck (bijna alle angels kosten 5 mana of meer, dus in beurt 4 doe je toch niets nuttigs).
2. Is volkomen legaal in alle formaten, je mag er 4 van in je deck hebben (Sol Ring is restricted / banned).
3. Kost minder geld.
Voor early defense lijkt Angelic Wall me erg stijlvol.
Land Tax en Endless Horizons voor snel veel mana en filter
Wat dacht je van Angelic Destiny dan? Concerted Effort lijkt me ook wel handig tbh.
Heb een beetje dingen uitgeprobeerd met proxy kaarten. Eerlijk gezegd vond ik Thran Dynamo toch net niet lekker spelen, niet zo'n goed idee van mij. Die Urza’s Incubator speelt daarentegen heerlijk.
Dit is waar ik op uit kwam, commentaar graag.
hier
Na meer playtesten nog wat aanpassingen gedaan. Wrath of God past thematisch en werkt ook goed in dit deck. Het veld leegruimen en dan een angel of twee neerleggen.
Planar Gate zou ook kunnen werken. Enkel is de castingcost nogal groot, dus deze kan je pas laat in het spel afleggen. Maar dan kan het snel vooruit gaan! Zeker als je er 2 hebt liggen!
Urza’s Incubator
goede artifact voor tribal decks met duurdere creatures