Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 2,50
FOIL
€ 4,95
met Pristine Angel leuk tegen rood ggggggggg
Duidelijk, dus eerst effect en dan if: NIET intervening. Bedankt!
Concerted Effort heeft dus geen intervening if-clause.
De trigger conditie is "At the beginning of each upkeep".
En het effect is "all creatures you control gain flying until end of turn if a creature you control has flying. The same is true for fear, first strike, double strike, landwalk, protection, trample, and vigilance.".
Het woordje "if" staat ergens halverwege het effect, dus is het geen intervening if-clause. Hetgeen inhoudt dat het alleen gecheckt wordt tijdens het resolven (en NIET tijdens triggeren en tijdens het resolven).
Een intervening if-clause staat altijd vlak na de trigger conditie en er staat altijd een komma vlak voor en een komma vlak na. Met andere woorden als Concerted Effort een intervening if-clause had gehad, dan zou de wording zoiets als dit zijn:
"At the beginning of each upkeep, if a creature you control has flying, all creatures you control gain flying until end of turn."
Dat heb ik even opgezocht.
Direct gekopieerd van hier
[When, Whenever, or At] [triggering condition], if [intervening if clause requirements], [effect].
Hoe zie je of een ability een "intervening if" clausule heeft?
Dan doet de kaart nog altijd iets anders dan daadwerkelijk vermeld staat, dat proberen ze toch te vermijden
Een nieuwe versie is misschien wel tof ja, of speel gewoon Angelic Skirmisher die kan ook veel abilities uitdelen
Zat meer te denken aan de coreset evergreens.
Flying, first strike, double strike, trample, flying, protection, landwalk, deathtouch, vigilance, lifelink, reach, intimidate, fear.
Retroactief upgraden heeft wel een flink nadeel: je moet maar net weten dat deze kaart niet meer precies doet wat er op staat... en wil je dat ook doen voor abilities zoals wither, infect en deathtouch? Waar leg je de grens? Nee hoor, gewoon laten zoals het is
Ik vind het jammer dat er niet weer zo'n soort kaart wordt geprint. Of dat dit retroactief wordt geupgrade. Denk dat niemand daar bezwaar tegen heeft.
Dit is bij mijn weten de enige kaart met dit effect. Als je per se lifelink wil zou je misschien True Conviction of Noble Purpose kunnen proberen.
Is hier ook een nieuwere versie van die bovenop alles ook nog eens lifelink geeft? Van ongeveer dezelfde manakost?
Fear is oud, Intimidate nieuw. Ten tijde van Ravnica hadden ze alleen fear.
Nee, fear is niet hetzelfde als intimidate.
Fear: cannot be blocked except by black and/or artifact creatures.
Intimidate: cannot be blocked except by creatures which share a color with this creature and/or artifact creatures.
Er zit dus wel degelijk een verschil in.
klopt, al jou creatures hebben protection from red and white en doublestrike.
En volgens mij is fear ook praktisch gezien hetzelfde, behalve dat intimidate ook op nonblack creatures kan voorkomen. Fear zal wel eerst geprint zijn en daarna intimidate ofzo.
Hoe zit 't wanneer een equipment protection geeft? of een creature pas een ability krijgt wanneer ie equiped is?
Dus stel Kor Duelist is equiped met Sword of War and Peace... In beginsel is Kor een simpel poppetje, maar nu er een sword onder zit heeft ie double strike en protection from white and red. Hebben alle andere creatures dit nu ook!?
ennuh...fear is toch praktisch hetzelfde als intimidate???
Enchantment
At the beginning of each upkeep, creatures you control gain flying until end of turn if a creature you control has flying. The same is true for fear, first strike, double strike, landwalk, protection, trample, and vigilance.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2005
For example, a player controls three creatures when Concerted Effort’s ability resolves: one creature with flying and protection from red, one with islandwalk and protection from green; and one with vigilance. All three creatures will have flying, islandwalk, vigilance, protection from red, and protection from green until the end of the turn.
10/1/2005
Creatures keep all abilities granted this way until the end of the turn, even if Concerted Effort or the original creature with that ability leaves the battlefield.
5/1/2006
In Two-Headed Giant, triggers only once per upkeep, not once for each player.
Decktips