Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Heyhey! De CvsC en de SvdW zijn een beetje later deze week, had het drukdrukdruk.. Gelukkig is dat nu weer voorbij en kunnen jullie weer naar hartelust reageren op onze *hopelijk* leuke topics!
Ik ben fan van de Quarter, gewoon omdat hij veelzijdiger is. Maar qua echte vergelijking, mmmmmmm. Lastig.
Sowieso is het verschil er al dat de Edge echt alleen land vernietigt. Ghost Quarter is namelijk ook nog een desperate laatste middel in de quest naar colorfixing.
En Quarter is legal in STandard, en Tectonic wordt weer meer gespeeld in Modern, mijn favo formaat (speel hem zelf alleen niet, misschien sideboard).
Ik ga dan toch voor Quarter, omdat ik hou van wacky dingen.
Tectonic Edge, toen deze in standard zat was het heerlijk om manlandjes te slopen (toen de Worldwake landjes nog in standard zaten) en Inkmoth Nexussen te slopen. In standard komt je tegenstander altijd wel tot 4 land en is deze kaart een heerlijke Wasteland. Tegenwoordig zitten er geen manlandjes meer in standard, maar ik zou maar wat graag Kessig Wolf Run en Gavony Township willen slopen. Dit doe ik liever met Tectonic Edge dan met Ghost Quarter, want daarmee gaat je tegenstander er netto 1 landje op vooruit. En voor mana-fix wil je Ghost Quarter eigenlijk niet gebruiken, dan ben je wel heel desperate.
Ik vind het jammer dat we nu Ghost Quarter moeten spelen, want ik had veel liever Tectonic Edge gehad.
Ligt aan het format: Bij een langzamer format (Standard/EDH) zou ik de Tectonic Edge kiezen. Bij een sneller format is de Ghost Quarter beter.
waarom is in een sneller formaat Ghost Quarter beter?
tec edge is slechter, omdat je tegenstander er om heen kan spelen, ghost quarter heeft dat niet.
je speelt deze kaarten meest om het gare landje te mollen. als je iemand wil collor screwen dan moet je betere alternative spelen van tec edge. maar dat is de enige situatie waarin hij me beter lijk tegenover ghost quarter.
@lekrutes
Omdat Tectonic Edge 4 land nodig heeft, wat je in snellere formaten minder snel tegen komt. En Edge kost nog om te activeren, wat je in snellere formaten minder snel kan missen.
@lord
welk non basic landje wil je in een snel slopen en doet wat met minder dan 4 land en is speelbaar in een formaat waarin wasteland niet gespeeld wordt?
ze zijn allebij goed op hun eigen manier.
maar heb ze beide nooit gespeeld dus zou niet weten welke beter is.
en land destruction speel ik eigenlijk nooit dus weet ook zo snel niet wat handig is.
Ik kies voor Ghost Quarter, omdat je daarmee in noodgevallen ook je eigen land kunt targetten zodat je zelf kunt zoeken.