Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Wat zijn de ergste RAMPkaarten van magic?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
16-3-2012 15:17:00

Naar aanleiding van de discussie in Vedalken Dismisser en wat zijn de Beste Rampkaarten:

Ik vraag me af wat de rampkaarten van magic zijn . Hoewel Vedalken Dismisser al niet zo goed, zou ik hem niet compleet afschrijven. Hij is simpelweg erg duur in mana kost.

De goedheid van een kaart wordt enkel uitgedrukt in situationaliteit en efficientie. En zo zijn er kaarten die misschien goed zijn, maar alleen in weinig situaties - daarom worden ze weinig gespeeld.

Zo is Deathmark situationeel gezien veel beter tegen groen en wit dan een Bone Splinters. De Bone Splinters heeft echter andere eigenschappen en is in andere situaties weer veel beter, bijvoorbeeld met een Savra, Queen of the Golgari in het veld.

Veel meer voorbeelden!

Anyway, sommige kaarten vervullen geen niche in situationaliteit. Een voorbeeld van zo'n kaart is Zephyr Spirit .

En daarmee is Zephyr spirit echt een complete rampkaart .
Dus post hier de rampkaarten!

Geen functie, geen niche-vulling, kortom...Alleen maar ruimtebeslag in Michiel zijn mappen ^^ !!!!

1. Zephyr Spirit Wie hier een combo mee kan bedenken? .
2. Wood Elemental
3. Great Wall Echt een koning!
4. Sorrow’s Path Tja....
5 De "band"-landjes (hoewel, groene en witte zijn, aldus Kenshin...betwistbaar!)
6 Moonlace Omdat het kan....
7 Rakalite
8 Deep Water
9 Warping Wurm
10 Divine Intervention

Update: 20 maart

Sommigen van jullie suggesties overtuigen me niet helemaal, anderen zijn echt hilarisch . Keep it coming! Totaal nutteloze kaarten. Maar, dan kun je ook kaarten uit de lijst argumentern natuurlijk .

 Reactie plaatsen

Reacties 26-34 (34)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
20-3-2012 01:35:00

Als je op zoek gaat naar kaarten die een echte ramp zijn kan je zo goed als alle creatures al uitsluiten. Want daar kan je bijna altijd je tegenstander wel mee dood maken. Wood Elemental is een uitzondering, want die maakt eerder jezelf dood.

Ander voorbeeld is Chimney Imp, en die is inderdaad slecht maar zoals al een aangehaald met recursion erbij toch nog potentieel combomateriaal.

Zephyr Spirit echter hoort helemaal niet thuis in de top 10. Leg er een Doran, the Siege Tower naast en je schopt gewoon voor 6. Je hebt er 4 verschillende kleuren voor nodig maar het kan.
Ook zijn er best wel veel kaarten die triggeren als je een Spirit of Arcane spell speelt (kamigawa block) of zoals Lookky voorstelt met Aethermage. Als je dan een deck speelt dat makkelijk veel mana genereert, kan je de Zephyr Spirit prima gebruiken om te blocken, cardadvantage en om triggers te genereren van bvb Cloudhoof Kirin om je tegenstanders te millen.

De echt slechte kaarten zijn daarom doorgaans non-creatures vind ik zelf. Sorrow’s Path is naast de creature-uitzondering Wood Elemental een veel voorkomende kaart op dit soort lijstjes. Maar er zijn nog wel veel leuke slechte kaarten te vinden, die ofwel echt niets/te weinig doen of een te grote drawback hebben of een belachelijke kost in vergelijking met de alternatieven.
Rakalite was een goed voorbeeld, ook North Star vind ik ook een leuke als je ziet wat voor alternatieven je intussen kan spelen.

20-3-2012 11:26:00

Als je toch vergelijkt met alternatieven, wat dacht je van Zephyr Spirit vs Wall of Junk?

20-3-2012 11:41:00

Op SCG staat een lijstje (uit 2004): hier

Nummer 9 geeft trouwens wel te denken hoe kwaliteiten van kaarten kunnen veranderen in de tijd. Overigens vind ik North Star wel een ontzettend cool-factor hebben, wat in multiplayer vaak enige gewicht heeft.

20-3-2012 11:47:00

Gare lijst.. Masticore is best te doen :\

20-3-2012 13:56:00

Tja, het is allemaal interpretatie. Ik dacht dat er laatst wel lijsten met Masticore en Training Grounds waren?

Ach, zo'n zelfde experiment probeerde ik hier ook te doen . De top 10 hier is niet in volgorde. Ik probeer te peilen wat echt slechte kaarten zijn - volgens het Nedermagic publiek. Waarbij de nadelen van een kaart niet te overwinnen of de kaart is veel te situationeel om er nog iets nuttigs mee te doen. De scg ranking is uit 2004 .

En nee, ik ben niet overtuigd van Zephyr Spirit uit de top 10 . De efforts om hem enigszins (let op het woord enigszins!) werkbaar te maken, zijn veeeeeeel te groot.

En daarom. Een RAMPkaart! Overigens...goeie suggesties all ! Tnx!

20-3-2012 14:15:00

Nog niemand die Divine Intervention heeft genoemd?

Acht mana, twee beurten en een kaart investeren om te zorgen dat je niet verliest... dat had je ook wel kunnen bereiken door deze kaart niet te spelen

20-3-2012 14:29:00

nice one!

20-3-2012 15:01:00

Ik heb dat SGC artikel wel eens eerder gelinkt hier op Nedermagic en toen waren er al een aantal die het net zo goed doorlazen als Lookky dat nu deed, scroll maar eens wat verder door naar onderen:

''If you've read this far, then you'll know that Masticore isn't really the worst card of all time, but I wanted to see how many people would read the whole article and how many people would scroll down to the bottom of this list to see which card occupied the #1 slot. I wonder how many knee-jerk reactions we'll get in the forums, eh? Ok, that's enough tomfoolery for now - let's get to the real #1 worst Magic card of all time!...''

20-3-2012 15:20:00

*Pijnlijk

Maar ja, zijn intro te lezen is de beste man best..."fanatiek" .

Anyway, RAMPkaartjes!

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2