Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 39.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3 4  [volgende] [laatste]
29-3-2012 18:05:00

Hoi fanatieke Prijsvraagbazen!

Zoals jullie wellicht vernomen hebben is Dustin op de Grand Prix in Turijn, hierdoor zal ik Prijsvraag #39 deze week van hem overnemen! Ik zal de introductie niet te lang maken, ik weet dat jullie liever lekker bezig gaan. Pak je kladblok (of Wordpad) en een pen (of infra-rood muis) en maak er wat tofs van!

In Ice Age zitten een viertal 'hate-enchantments'. Dit zijn multicolor enchantments die een kleur of basic land type proberen te dwarsbomen. Deze enchantments zijn Glaciers, Flooded Woodlands, Monsoon en Reclamation. (Ik tel Ghostly Flame niet mee in de cycle, hoewel hij er wel bij hoort. Voor mijn Prijsvraag valt hij even buiten de boot.)
Aan jullie de opdracht om een vijfde 'hate-enchantment' te ontwerpen die in Ice Age zou kunnen passen. Houd er bij deze Prijsvraag rekening mee dat ik niet alleen op de fucntie en de balans let, maar ook let op de flavor!

De opdracht: Verzin een 'Hate'-enchantment die in Ice Age zou kunnen passen:
*Enchantment (geen World of Aura!)
*Benadeelt of 'hosed' één basic land type en/of één kleur
*Multicolor; alléén tweekleurig, friendly colored (, , , of )
*Vermeld naam, mana cost, rules text en eventueel flavortext
*Printbaar als rare in Ice Age
*Alle tekst, inclusief flavor, moet op de kaart passen
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op
*Geef een toelichting in maximaal 300 (!) woorden
*Gebruik alléén abilities die ten tijde van bestonden (dus geen Landfall, Faithful Hour, etc.)

Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Acid Storm
Enchantment
Whenever an opponent taps a plains for mana, Acid Storm deals 1 damage to that player.
"No helmets, no scalps. They might need more blacksmiths."
-Lim-Dul, the Necromancer



(Tip: Gebruik de spoiler als inspiratie/informatiebron voor je inzending.)

Je ontwerp is tot een dag (24u) na je inzending aan te passen,tenzij de deadline voorbij is. Hierin ben ik dus wat minder streng dan Dustin. (Maak er geen misbruik van! )

De winnaar krijgt 5 euro Nedermagic tegoed, de deadline is op maandag 2 april 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Succes! Leslie

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (79)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3 4  [volgende] [laatste]
29-3-2012 18:49:00

Salification

Enchantment

Forests don't untap during their controller's untap phase

"Forests are delicate ecosystems, one small change can
ruin the course of events. Given time the change is inevitable"



Ik was aan het kijken naar processen die het meest schadelijk zijn voor de
bodem van een bos en daar is verzilting er een van. Vandaar dat ik voor een
kaart met die naam ben gegaan. De bossen produceren bij verzilting dan
geen voedingsstoffen meer en de voedingstoffen die er zijn raken uitgeput.
Daarom leek me de ability ook wel toepasselijk, Verder heb ik bij de flavour
text gekeken naar Glaciers

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2012 18:54:00

Zover ik heb begrepen moet het een Enchantment zijn die iets tegen Wit doet. Wit is namelijk de enemy color van zowel Zwart en Rood.

29-3-2012 18:56:00

mn inzending voldoet aan alle requirements lees maar

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2012 18:58:00

Haha. My bad, ik denk dat ik wat snel over bepaalde dingen heb gelezen. xD

29-3-2012 20:28:00



In een wereld waar alles bevroren is, zal een Meltdown voor Blauw een zekere impact hebben. Deze kaart belichaamd de gevolgen. Er moet wel Sneeuw aanwezig zijn om deze ecnhantment te laten leven aangezien dat de ''brandstof'' is. Verder affect deze spell de resterende sneeuw door ze te laten smelten en geen meer kan produceren. Ik wilde de nadruk niet op snow leggen aangezien snow geen kleur is.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2012 22:05:00

Leuke opdracht. Wordt even inlezen voor mij, want het is van voor mijn tijd xD

En even kijken naar 'bevriende' kleurtjes. Tenzij iemand zo lief wil zijn dit even onder elkaar te zetten (A)

29-3-2012 22:16:00



hier is mijn isnchrijf
als je de flavor tekst niet goed kan lezen er staat

-with lava running in this forest
there's no water enough in the whole world to put it out -

29-3-2012 22:18:00

@Danny

Bekijk de achterkant van een magic kaart. de 5 kleuren staan in een vijfhoek. naast elkaar liggende kleuren zijn 'vriendjes' en de kleur tegenover hen is hun gezamenlijke vijand:

zijn bevriend, met als gezamenlijke vijand.
zijn bevriend, met als gezamenlijke vijand.
zijn bevriend, met als gezamenlijke vijand.
zijn bevriend, met als gezamenlijke vijand.
zijn bevriend, met als gezamenlijke vijand.

29-3-2012 22:24:00

Ik zie nu net dat Meltdown al bestaat ! haha Ik neem aan dat dit niet een hele erge DQ oplevert Anders verander ik hem bij deze naar: Agressive Meltdown.

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2012 22:35:00

Thick Snow

Enchantment

Green creatures do not untap during their controller's untap step.


Ohnee! Een dik pak sneeuw! Mijn beren/elven/spinnen/beesten kunnen zich niet meer bewegen want ze zijn onder gedolven.

Edit: Peanut, maak er dan van Aggressive Meltdown, dan is ie correct Engels.

29-3-2012 22:43:00

Dat ja, Aggressive Meltdown.

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2012 23:23:00

Ik bedoel natuurlijk: Maak er dan Aggressive Meltdown van. Nou ben ik ook weer correct Nederlands bezig.

30-3-2012 00:29:00

Leslie 'oldscool' Holten met een toffe prijsvraag, nice!

Insuperable Fire
Enchantment
Whenever damage is prevented, Insuperable Fire deals that much damage to the player from whom damage was prevented, or to the source's controller from which damage was prevented.

"There's no such thing as inviolability; there's nothing alive that can't be killed." -Lim dûl, the Necromancer

Ik laat de flavor weer voor zich spreken Kleine side note: Hoewel dit ontwerp niet letterlijk 1 kleur haat, was damage preventen een van de main abilities van wit (zo niet, DE main ability). Vandaar dat ik voor deze verwoording heb gekozen.

30-3-2012 00:46:00

Ik neem aan dat je moet doen alsof de kaart echt in Ice Age uit zou komen, dus namen zoals Meltdown die later pas zijn geprint zou je moeten kunnen gebruiken.

30-3-2012 01:13:00

'sunrise'
enchantment
rare

whenever a snow-covered land is tapped for mana it produces collorless mana instead.

'after an endless night, the sun rises and the land shivers under it's warmth'

logisch denk ik... als besneeuwd land smelt dan wordt het waardeloos en produceerd heet enkel nog maar kleurloze mana...

omdat het binnen de reeks een erg sterke kaart is is hij rare en kost hij 5 mana (en 2 kleuren). Hij is ook rare omdat in het hoge noorden na een hele tijd duisternis plots het licht komt en dat best wel speciaal is dan...

ik koos voor blauw-zwart omdat dit typisch de kleuren zijn die controle spelen en deze kaart daar dus ook erg doeltreffend voor is. Het legt echter geen basics vast en is dus buiten de set vrij nuttoloos... tenzij je een slimmerik in je spelersgroep hebt die snowcovered land speel met zijn dungrove elders

30-3-2012 02:53:00

Glacial Plane

At the begining of your upkeep pay or sacrifre Glacial Plane

Red creatures enter the battlefield tapped.

"Even beasts as though as orcs struggle in these wastelands."


UW neemt graag de tijd met nieuw binnen gekomen beesten. Rood kan daarin erg vervelend zijn.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-3-2012 09:13:00

@Ivo thanks had het ooit ergens gelezen, maar nooit echt onthouden. Staat nu op mijn com in een bestandje xD

30-3-2012 10:00:00

Windwatt Tides
Enchantment
At the beginning of your upkeep, pay or sacrifice Windwatt Tides.
If an Island is tapped for mana when it's not it's controller's turn, it produces instead of any other type or amount.
"The land waxes and wanes; and so will the power of our enemies" - Lovisa Coldeyes, Balduvian Chieftain

Linkje naar wat een Windwatt is: hier

wat de enchantment zelf betreft: in het Ice Age block is vaker te zien dat wind en weer ook een element is waar rood en groen controle over hebben: Stormbind, Blizzard, Maddening Wind. Hier gebruikt de R/G mage deze wind om de blauwe mage zijn manabond met Islands te beinvloeden door de essentie van de blauwe mana af te schermen.

30-3-2012 10:21:00

Fires of the Depths 4BR
Enchantment
Damage can't be prevented
At the beginning of your upkeep put a flame counter on target land.
At the beginning of each player's upkeep Fires of the Depths deals damage equal to the number of flame counters to each plains he or she controls to each white creature without flying he or she controls.

In je vraagstelling was het enige kleur die niet gehosed werd wit.
Dus heb ik daar even iets op gemaakt...

Dure cost, dat komt omdat zwart en rood mana acceleratie hebben.

Flavor, Rood en zwart associeer ik met lava, hell, etc etc... wat uit flavor voortkomt dat ze uit de diepste van de aarde komen. En het makkelijkste is dat het wordt verspreid vanuit de plains, (geen hoge bergen, niet uit water (dan koelt de lava), hoeft niet door bomenwortels... plains is het makkelijkste. En als witte beesten steeds terugkeren naar de plains zullen ze verbranden door de hitte die daaruit vrij komt...
Verder is wit een kleur dat graag damage prevent, life gained etc etc... en dat extra'tje dat prevent doet nu eigenlijk niets meer...

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-3-2012 10:44:00

-- --

-- Tekst versie --

Snowscape
Enchantment [ Rare]

Forests don't untap during their controller's untap step.
Green creatures don't untap during their controller's untap step.

Dominara, sharp, white, and perfect.
- Heidar, Rimewind Master.

-- Toelichting --

In een alternatieve tijd lijn is het de badass Heidar, Rimewind Master gelukt om Garza Zol, Plague Queen te vermoorden (ipv. Vice versa.) om zo dus de tweede Ice Age te creëren. (Zie flavor Heidar + Snowscape.) ;D

1e ability. - Flora hebben het moeilijk met de eeuwige kou en daarom zullen ze niet meer untappen.
2e ability - Bepaalde creatures houden hun winterslaap, denkende dat de winter daadwerkelijk is aangebroken. Ze ontwaken niet meer en blijven dus tapped.

-- /Toelichting --

30-3-2012 11:44:00

Shifting Sandbanks
Enchantment -

Shifting Sandbanks enters the battlefield with 10 sand counters on it.

Whenever a player would add to his or her mana pool, that player adds to his or her mana pool instead.

: Remove one sand counter from Shifting Sandbanks. Any player may use this ability.
When the last sand counter is removed from Shifting Sandbanks, destroy it.

30-3-2012 12:33:00

Dit valt niet mee. Heb ik eindelijk een anti-witte Droogte-kaart bedacht, blijkt Drought al te bestaan als monowitte Ice Age Enchantment...

30-3-2012 14:27:00

Toby heeft wat betreft deze prijsvraag gelijk; je hoeft geen rekening te houden met kaarten/kaartnamen die na Ice Age uitgekomen zijn.

@ Johannes: Dan moet je er even een andere naam voor verzinnen. Google is je vriend voor het zoeken naar synoniemen.

@ Peanut, maak je geen zorgen. Je kaartnaam is gewoon Aggressive Meltdown.

30-3-2012 14:29:00

Okidoki!

30-3-2012 15:03:00

Otherworldly Balefire



Enchantment

Rare

Whenever a White creature attacks, Otherworldly balefire deals 1 damage to that creature's controller.

''Phyrexia is exploring new worlds. I can see the traces where unnatural corruption resides''. -Darien, King of Kjeldor


In de tijd van Ice age waren de phyrexians al aanwezig in Dominaria, en waar ze in de wereld landden, lieten ze een spoor van onnatuurlijk vuur achter, wat de mooiste grasvelden liet verdorren en moedigste krijgers tegen de vlakte wierp.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3 4  [volgende] [laatste]