Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi fanatieke Prijsvraagbazen!
Zoals jullie wellicht vernomen hebben is Dustin op de Grand Prix in Turijn, hierdoor zal ik Prijsvraag #39 deze week van hem overnemen! Ik zal de introductie niet te lang maken, ik weet dat jullie liever lekker bezig gaan. Pak je kladblok (of Wordpad) en een pen (of infra-rood muis) en maak er wat tofs van!
In Ice Age zitten een viertal 'hate-enchantments'. Dit zijn multicolor enchantments die een kleur of basic land type proberen te dwarsbomen. Deze enchantments zijn Glaciers, Flooded Woodlands, Monsoon en Reclamation. (Ik tel Ghostly Flame niet mee in de cycle, hoewel hij er wel bij hoort. Voor mijn Prijsvraag valt hij even buiten de boot.)
Aan jullie de opdracht om een vijfde 'hate-enchantment' te ontwerpen die in Ice Age zou kunnen passen. Houd er bij deze Prijsvraag rekening mee dat ik niet alleen op de fucntie en de balans let, maar ook let op de flavor!
De opdracht: Verzin een 'Hate'-enchantment die in Ice Age zou kunnen passen:
*Enchantment (geen World of Aura!)
*Benadeelt of 'hosed' één basic land type en/of één kleur
*Multicolor; alléén tweekleurig, friendly colored (, , , of )
*Vermeld naam, mana cost, rules text en eventueel flavortext
*Printbaar als rare in Ice Age
*Alle tekst, inclusief flavor, moet op de kaart passen
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op
*Geef een toelichting in maximaal 300 (!) woorden
*Gebruik alléén abilities die ten tijde van bestonden (dus geen Landfall, Faithful Hour, etc.)
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Acid Storm
Enchantment
Whenever an opponent taps a plains for mana, Acid Storm deals 1 damage to that player.
"No helmets, no scalps. They might need more blacksmiths."
-Lim-Dul, the Necromancer
(Tip: Gebruik de spoiler als inspiratie/informatiebron voor je inzending.)
Je ontwerp is tot een dag (24u) na je inzending aan te passen,tenzij de deadline voorbij is. Hierin ben ik dus wat minder streng dan Dustin. (Maak er geen misbruik van! )
De winnaar krijgt 5 euro Nedermagic tegoed, de deadline is op maandag 2 april 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Succes! Leslie
Hier is mijn inzending:
hier
Het is puur tegen wit. Aangezien wit vaak nogal sterk met creatures speelt kan je hiermee mooi je tegenstander dwarsbomen. Om een beetje in het thema van te blijven gaat het bij deze kaart om regenend bloed, geen normaal bloed, maar lijm. (Ja, ik weet het, ik heb mijn fantasie behoorlijk aan het werk gezet) Door de lijm blijven de (witte) creatures plakken en kunnen ze niet meer lopen. Het worden dus defenders, en in dit geval Walls omdat er toen nog geen defenders waren.
Hoort Naked Singularity niet ook bij deze cycle, die dwarsboomt alle kleuren
Mijn Inzending voor deze prijsvraag
hier
Ik speel zelf graag met en heb dus ook voor die kleuren gekozen. De shared enemy is zwart dus deze kaart haat op zwart. Zwart speelt veel met de graveyard dus in deze kaart zien we een stukje graveyard haat terug.
Ik vind dat de kaart de cycle af moet maken. Ter verduidelijking: de enchantments hebben allemaal het volgende gemeen:
- 2 vriendschappelijke kleuren worden gecombineerd om een gezamelijke vijandelijke kleur te dwarsbomen;
- De kaarten rommelen met de mana van de vijandelijke kleur, hetzij door een verandering van kleur, hetzij doormiddel van nadelen tijdens aanvallen/ niet gebruiken van mana;
- mana cost = + mana kleur 1 + mana kleur 2;
- De naam van de kaart is geinspireerd door een combinatie van de vriendschappelijke landen;
- De flavourtekst bevat een (wijze) waarschuwing.
De laatste kaart van deze cycle moet een een /-enchantment zijn, aangezien dit de enige combinatie is die mist.
Het is een enchantment tegen wit.
-------------------------------------------
Quagmire Peaks
Plains cannot be tapped to cast summon spells.
"When the mountains get marshy, trouble is near."
– Kunda Eckernut, mudflow survivor
(Past trouwens goed binnen Ice Age aangezien besneeuwde vulkanen ontzettende mudflows kunnen genereren )
Solar Aurora
Enchantment
Islands don't untap during their controller's untap step.
"I had to put it on fire.. It almost looked better than me!"
--- Jaya Ballard, Task Mage
-------------------------------------------------------------
Jaya is een mage met die zichzelf wel redelijk tof vind, vandaar zijn wijze woorden onder aan deze kaart. Auroras komen vooral voor rond ijzige plekken. Nu hij "in vuur en vlam staat" smelt dat ijs, gaat het water omhoog en dat is uiteraard nadelig voor Islands waardoor ze niet untappen. Als ik wist hoe je zo een kaartje zelf kon maken had ik graag een mooie vurige aurora opgezocht! Ik ben hiervoor gegaan omdat ik ook vind dat het toch wel duidelijk de mana is die moet worden gedwarsboomd bij deze kaarten.. om maar in thema te blijven.
Mijn bijdrage: hier
Een andere manier van hosen dan Reclamation doet. Maar het lijkt er wel zoveel op dat zowel de naam als de art enigzins verwant zijn.
Succes allemaal, er zitten weer hele coole tussen!
hier
Ik heb gekozen voor een 2WU enchantment. Het idee is dat je makkelijk kan verdwalen als het sneeuwt in de bergen. Sommigen vinden de weg terug en sommigen blijven voor eeuwig in de bergen om nooit weer terug te zien.
Edit voor mijn inzending: Het moet zijn "haar wijze woorden". Slecht ik weet het!
Met dank aan Jan!
Plains of Starvation
Cumulative Upkeep
Whenever a white creature enters the battlefield its controller sacrifices a creature.
"On the plains of starvation even the purest of heart will turn to canibalism"
Het enchantment is goedkoop omdat het ding vroeg neer gelegd moet worden tegen white weenie, anders heeft het geen zin.
Cumulative Upkeep is nodig omdat het enchantment anders te goedkoop is voor z'n effect. Dit is tevens een mechanic in Ice Age.
Het idee achter het effect is om white weenie zo klein te houden. Volgens mij past deze mechanic nog wel in Ice Age.
Downburst -
Enchantment
At the beginning of each end step, if a player controls an Island, tap all noncreature permanents that player controls.
"The lightning-quick thermodynamics required even magic to call on all of its inherent power to prevent glacial erosion"
Leuke prijsvraag:
Maintenance Tax (rare)
Enchantment
Cumulative Upkeep .
All red creatures have cumulative upkeep .
"Nothing is certain but taxes and death."
Deze kaart heeft volgens mij niet zoveel uitleg nodig.
Ik hoop dat dit er nog niet tussen staat, want ik heb nog niet alles gelezen xD
Cut down the trees
Enchantment
All green creatures lose all abilities and become 2/2 creatures.
"The forest will fall. The water will flow. The swamps will rise."
Voor sommige groene creatures zal dit niet erg zijn, maar wel voor het (overgrote) merendeel wel. Verder behoeft dit geen uitleg denk ik. Dit is pure haat tegen groen, zowel qua functie als qua flavor text
Flooded Woodlands en Reclamation zijn elkaars gelijke, met een zelfde effect. Monsoon en Glaciers vallen daar een beetje buiten. Daarnaast is er geen Enchantment met de kleuren rood en zwart.
Om de cirkel af te maken denk ik daarom aan een tegenoverstelling van Glaciers.
Volcanic Winter
Enchantment
At the beginning of your upkeep, sacrifice Glaciers unless you pay .
All Plains are Mountains.
"Ash can often travel for thousands of miles, as it can stay in the stratosphere for days to weeks following an eruption."
Korte toelichting:
Een vulkanische winter is de vermindering van de temperatuur als gevolg dat vulkanische as en druppels van zwavelzuur de zon verduisteren (de rode en zwarte magie).
Door de dichte luchtdeeltje zal er meer zonnestraling gereflecteerd worden wat de temperatuur verlaagt. 'Plains' hierdoor zullen stoppen met groeien en 'bevriezen' (het 'iceage-effect').
Dit gebeurt na een grote en bijzondere vulkanische uitbarsting (de upkeep-cost).
Ongeveer het 'tegenovergestelde' van een glacier dus
Icy Blizzard
Enchantmend - rare
Cumulative upkeep: Put a Snow Counter on a Pernamend you Control.
If you cant put any more snow counters on Pernamends you control, Sacrifice Icy Blizzard.
Each Pernamend you control with a snow counter on, is a snow Pernamend
The Storm here makes a snow desert..
Hoop het goed engels getypt heb, technisch gezien dan.
Leuke prijsvraag. goed bezig Leslie!
Er zijn inderdaad echt alleen maar goede inzendingen volgens mij
Conclusie: Een winnaar aanwijzen kan niet volgende week meer geluk
Below Tropical
Enchantment
Whenever a green creature comes into play, that player chooses one -discard a card from your hand, or the controller of Below Tropical draws a card.
@ Danny: ik heb de prijsvraag ook best open gehouden; hoewel er wel een goed idee is van wat er verwacht wordt heb je toch bepaalde limieten. Ik ben natuurlijk al een beetje aan het kijken naar een potentiele winnaar, maar... pfoe, lastig!
Ik zag dat er een fout in mijn kaart zat, dus hier de verbeterde versie.
Stap 1: De kleuren.
De cycle moet compleet worden gemaakt met een Enchantment die de kleur wit hoost. De cycle bestaat uit Enchantments die 4 mana kosten waarvan kleurloze, en iets nadeligs doen met de kleur of het landje behorende bij de kleur wat de gezamelijke enemy kleur is van de kleuren van de enchantments zelf. Dus de mijne moet kosten en iets met witte kaarten of Plains doen.
Stap 2: De flavor.
We zitten in een (de) Ice Age, en zwart en rood moeten hierbij iets gezamelijks doen tegen vlaktes. Als eerste dacht ik aan Drought, maar die bleek tegengesteld te werken: Een witte Enchantment die zwart hoost! Maar er is iets anders waar vlaktes veel last van hebben in een Ice Age: Erosie. Het slijten door de extreme weersomstandigheden, nog versterkt door rode (onweers)stormen en zwarte dood en verderf, hebben vooral impact op Plains, want elke slijtage erin valt meteen op, wat vlaktes onherkenbaar maakt.
Sap 3: De Uitwerking.
Maar ook Erosion bestaat al en is al ouder. Maar dit geeft meteen inspiratie tot wat de kaart moet doen, namelijk hetzelfde maar dan op alle Plains in plaats van op een target land. Dit komt wel vaker voor, zoals bij Rootwalla varianten en Pox varianten. Wat ook bij deze kaart past is dat hij zelf een nadeel heeft vergelijkbaar met wat hij anderen aan doet: Erosie houdt namelijk geen rekening met landsgrenzen en controllers.
Stap 4: Het resultaat.
Massive Erosion
Enchantment -
At the beginning of your upkeep, sacrifice Massive Erosion unless you pay or 2 life.
At the beginning of each player's upkeep, for each Plains that player controls, he or she sacrifices it unless he or she pays or 1 life.
"A plains never is the same after an ice mass has rested on it."
Pff damn.. m'n link werkt niet.. dus hier nog eens de verbeterde versie, dan maar zonder kaart.
Volcanic Winter
Enchantment
At the beginning of your upkeep, sacrifice Volcanic Winter unless you pay .
All Plains are Mountains.
"Ash can often travel for thousands of miles, as it can stay in the stratosphere for days to weeks following an eruption."
EDIT: Ik ben echt een n00bie..
Betere laat dan nooit, mijn inzending.
Beckoning Faults
Whenever a creature your opponent controls attacks, remove it from the game at the end of combat unless its controller sacrifices a plains.
''This hole, it was made for me!''
hier
En een plaatje om her verhaal af te maken.
Veel uitleg lijkt me niet nodig, heeft wit als shared enemy. Wit staat er om bekent dingen te kunnen exilen, dus krijgt die nu een koekje van eigen deeg.
Zo, dat was het dan, morgenavond heb ik de uitslag! Alvast bedankt voor jullie inzendingen