Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 47.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
24-5-2012 17:45:00

De prijsvraag van deze week is een stuk uitgebreider dan normaal... omdat ik deze keer de inzending van de winnaar ook daadwerkelijk ga gebruiken! In mijn column hier heb ik beschreven hoe we een Home Made Cards Draft hebben gedaan, en dat gaan we binnenkort weer doen. Voor deze draft ben ik dus op zoek naar een idee voor een nieuwe set, en daar ga ik jullie hulp bij inschakelen! De bedoeling is dat ik 45 kaarten design (33 commons, 9 uncommons, 2 rares, 1 mythic) die samen een thema uitdragen; deze kaarten worden gedraft samen met de kaarten van de andere deelnemers, dus het is geen set die in zijn eentje gespeeld wordt.
Ik ga natuurlijk zelf alle kaarten ontwerpen, maar voor het zo ver is, moet ik een leuk idee hebben waar ik de set aan op kan hangen. En dat is de vraag van deze week:

Beschrijf een mogelijke set met bijbehorende mechanics:
*Omschrijf het thema/idee van de set
*Beschrijf 1 of 2 mechanics die de set bevat
*Het thema en de mechanics moeten ook op commons gebruikt kunnen worden!
*Het is een set die natuurlijk 5 kleuren en verschillende mana costs bevat...
*Geef eventueel 1 of 2 voorbeeld-kaarten (commons of uncommons)
*Het hoeft allemaal niet perfect te werken, templating is irrelevant, het gaat om het idee
*Zorg dat het idee open genoeg is om meerdere kaarten mee te kunnen maken
*Niet overpowered, unglued, of al bestaand
*Voor mij zijn de belangrijkste beoordelingscriteria:
#Kan ik hier een set van maken?
#Vind ik dit leuk?
*Maximaal 300 woorden; tekst op voorbeeldkaarten wordt niet meegerekend in deze limiet
*Voor deze prijsvraag geldt: maximaal 2 inzendingen per persoon! elke inzending graag in een aparte post, en per post geldt de woordlimiet.
*EDIT: je mag hetzelfde thema nemen als iemand anders, maar het met andere mechanics uitwerken; je mag ook een mechanic van iemand anders overnemen, en het met een ander mechanic in een andere setting uitwerken.

Ja, dit is een erg subjectieve prijsvraag, want dat is uiteindelijk waar het mij om te doen is: ik ga aan de slag met het idee van de winnaar, en ik wil daar wel lol aan beleven

Een voorbeeld van een foute inzending: Angels vs Demons! Allemaal dikke vliegers en toffe abilities zoals fight!
Ehm nee, dat werkt niet op common, wat ga je doen voor lage CMC, wordt moeilijk in rood, groen en blauw, er zit geen nieuw mechanic in en het is allemaal al eens eerder gedaan...

Een voorbeeld van een redelijke inzending: Lord of the Rings; Elfjes en Hobbits hebben de ability Silence, waarbij je ze uit combat mag removen omdat ze zich midden in een gevecht kunnen verstoppen; denk aan Hollowhenge Spirit. Blauwe tovenaars hebben de ability You Shall Not Pass, waarmee ze creatures verbieden aan te vallen (geen mechanic, maar eerder een thema). Zwart heeft het mechanic Ringing, waarbij creatures ring-counters krijgen die ze gebruiken voor verschillende doeleinden; voorbeeld kaart: Small Nazgul, 2/1 horsemanship, whenever this deals combatdamage to a player, put a ring counter on it. Ringing: remove a ring counter to destroy target creature without flying and without horsemanship. Rood heeft een sterk thema van Land Destruction.
Stukken beter, een inspirerend idee waarmee ik aan de slag kan, maar ik zou graag nog meer de thema's uitgewerkt willen zien in keywords/mechanics.

Voorbeeld van een betere inzending: Schaak! Paarden kunnen over muren heenspringen (can't be blocked by walls), pionnen hebben transform into something awesome als ze combat damage doen, torens hebben trample en zijn indestructible when blocking. Lopers heten in het Engels Bishop, dus die bekeren een creature als ze combat damage doen aan dat creature (soort Soul Seizer maar dan anders). Queens hebben de ability changeling en een soort van Necrotic Ooze iets.
Erg leuk, maar ik wil nog beter de keywords en nieuwe abilities uitgewerkt zien!

Voorbeeld van een goede inzending: verras me met iets leuks, waar ik mee verder aan de slag kan en wil!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel succes en plezier met verzinnen, en alvast bedankt voor de hulp met mijn Home Made Cards!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (46)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
24-5-2012 19:05:00

Hier dan mijn inzending:

Het Thema: Skyrim

ik heb altijd al mijn eigen Skyrim MTG set willen ontwerpen, en hier dan de Ideeën ervoor!
Er zijn de volgende 5 facties, gebaseerd op allied color pairs:

in Wit en Blauw: de Imperials. Elves of Humans. Zij zijn uit op orde en wetten, en willen de macht terug nemen.
Spelen control.
in Rood en Zwart: de Dragons en Dragon Priests. Ook Draugr (zombies) vallen hier onder. Keyword: resurrect.
in Groen en Wit: de Stormcloaks. voornamelijk humans. Sterke humans en veel synergie met Shouts (zie verder).
in Rood en Groen: de Forsworn. Zijn human shamans of barbarians, aggro strategie, en veel met de natuur.
in Blauw en Zwart: de Dark Brotherhood. Spelen control, met veel removal, unblockable en hexproof. Wezens van de nacht. equipments en enchantments hebben ze veel affiniteit mee.

mechanics:

-Resurrect
Resurrect target creature betekent simpelweg return target creature from your graveyard to the battlefield. Had een
keyword nodig naar mijn mening. Komt voor bij zombies en bij Alduin.

-Shout: dit zijn instants, sorceries en evt. activated abilities die een additional cost hebben waarbij je de
desbetreffende shout (soort toverspreuk) moet roepen.

creature types: Daedric. Dit zijn demonen uit Oblivion. Er zijn bv. Daedric Elementals , tribal artifacts - daedric
en een cycle van mythic legends met als type Deadric Prince. Andere veel voorkomende creature types zijn:
Zombie(draugr)die kunnen resurrecten, Human, Elf, Cat(Khajit), Dragons (exilen permanents), Bandit(stelen landjes), Wizards (vaak elven, soms humans, hebben vaak activated abilities), Construct/golem(artifact creatures gemaakt door de Dwemer).

kaarten:





Groeten Boris

24-5-2012 20:18:00

Code naam: AI
en o,a gemaakt voor Steamflogger Boss!!

Wit/rood: Humans/Riggers/Goblins: assemble a Contraption, ze zullen dingen kunnen maken, zoals parts van een artifact creature, of repairen.


Voorbeeld: Left arm of Dordisa Uncommon

Artifact- Equipmend

when left arm of Dordisa comes into play with a assemble a Contraption counter.
when it hase 4 Contraption counter on it, it has: Equipt creature gets +3/+0 and firts strike.


Equip

We Need to repear her quick!



Voorbeeld: Steamflogger blue prints Rare


Enchanmend

When ever a Pernament comes into the battlefield with a assemble a Contraption counter.
Put another one assemble a Contraption on it.

With this design, we wil be running this fast !


Voorbeeld: Tweek the engineering Common

Creaute - Rigger Goblin
Sacrifice tweek the Engineering, you may put ore remove a assemble a Contraption counter.
Form target Pernament you control.

1/1


Help Help help it WIL EXSPLO......BOEM!!!!


Nieuw Abillity: Repair !
Voorbeeld

Op een artifact die jij controlt, een 1-/1- counter licht. kan jij die verminderen.

Dit is Slechts alleen Rood/wit.
Dus hier mee kan Dustin alles nog bij om heen denken. of als iemand anders iets heeft wat er mooi bij past, te gebruiken om een leuk set van te maken !

24-5-2012 20:32:00

Thema BioShock.

Wit: Dit zijn de Little Sisters. Ze zijn puur in de wereld onderwater en hebben helende krachten. De absorb ability keert terug op deze kaarten. Ook zijn prevention en lifelink-achtige effecten aanwezig met de naam Heal. Zo krijg je kaarten met deze ability: Heal- For each 1 damage prevented, <insert effect here>.
Voorbeeld kaart:



Blauw: Blauw zijn vooral Splicers. Dit hangt ook wel eens samen met een andere kleur. Splicers hebben daarom ook diverse tactieken waar ze op focussen, om zo de Plasmids van BioShock te benadrukken. De een kan goed met vuur omgaan en de ander kan bijna vliegen/klimmen. Ook werken de kaarten met Splice counters om voordelen te krijgen. Voorbeeld kaart:



Zwart: Zwart gaat samen met Artifact en stellen de Big Daddy's en de verschillende Tonics voor in BioShock. is een rare combinatie, maar een Daddy met een Sister is ook een raar gezicht Perfect dus! De Daddy's zijn lompe beesten maar zijn erg sterk. De ability Armored komt voor bij Daddy's. Het is de bedoeling dat een Daddy eerst zijn Armor verliest om damage te kunnen krijgen. Voorbeeld kaart:



Rood: In deze kleur worden de machines benadrukt die in Rapture alles in stand houden. Denk aam Camera's, Turrets en andere mechanische dingen. De ability Connected is hier van toepassing om zo de onderlinge link tussen de mechanische creaties te belichamen. Zie hier de voorbeeld kaart:



Groen: Groen zijn de overige personen in Rapture die nog niet insane zijn. Dit gaat meestal samen met een andere kleur. Hun keyword is Protagonist.
Voorbeeld kaart:



>>269 woorden exclusief deze.<<

24-5-2012 20:40:00

Oh shit! Ik lees net dat ik maar 2 voorbeelden moest doen. Woops. DUSTIN! Wat mag nog?

*zucht* Lezen doet wonderen.

EDIT: ik negeer gewoon alle voorbeeldkaarten na de 2e, heeft verder geen andere negatieve consequenties - Dustin.

24-5-2012 21:45:00

Daar gaat mijn winkans, lol. Bedankt Dustin!

24-5-2012 22:35:00

Thema: Het oude Egypte

Mechanics:
- Praised: In het oude egypte worden verschillende goden aanbeden. Deze goden worden sterker naarmate het aantal worshippers (worshipcounters) toeneemt.
- Worship: Zorgt ervoor dat goden sterker kunnen worden door er meer worshipcounters op te leggen, als bijv humans in play komen of als je een piramide bouwt.


---------------------

2UU

Au Set, Godess of Fertility
Legendary Creature - God

Praised 3 (Au Set, Godess of Fertility comes into play with 3 worshipcounters)

At the beginning of precombat mainphase, add X mana of any one collour to your mana pool, X is half the worshipcounters on Au Set, Godess of Fertility rounded down.

2/3

------------------------

4R

Horus, God of War
Legendary Creature - God

Praised 4 (Horus, God of War comes into play with 4 worshipcounters)

Haste

Horus, God of War his power and toughness are equal to the number of worshipcounters on Horus, God of War

X / X

24-5-2012 22:56:00

Wat een super leuke prijsvraag toch weer, ik ga maar is hard brainstormen en daarna mij winnende inzending insturen.

24-5-2012 23:55:00

ok had dit geschreven maar het was te lang... dus even in puntjes :-p

idee:
- zondvloed!
gevolg:
- blauw-groene alliantie
- merfolks en ander zwemmend ongedierte
--> rare: een reusachtige legendary boom die merfloks maakt
--> key abilety, controleer de bovenste kaart
--> lord die islandwalk geeft (uncommen)

zwart-wit
- veel vliegende dingen, vogels, vleermuizen, ...
- geen engelen en demonen... die heeft god netjes van de kaart geveegd.
- rare: een zwartwitte grifioen die vliegende dingen een bonus geeft en vogeltjes maakt.
- key abilety: 'grab and trow' een vis op het droge gooien eigenlijk :-)... schakelt een ander creature uit voor 1 beurt door het in een 0/1 zonder abileties te veranderen (het spartelt terug naar het water)
- uncommen: iets dat landwalk kan stoppen

rood:
- weet niet goed wat het wil:
- de rest van de uncommens! telkens in 2 of 3 kleuren met 1 van de andere kleuren in combinatie, of met een abilety dat een bepaalde samenwerking vereist. Vernietigt echter niet door burn maar eerder via rare achterwegen die wat combo vergen (dingen zoals fling in creature vorm).
- geen echte vliegers of island walk maar eerder dingen zoals bergtrollen, berggeiten, ...


mythic:
broodmother, the old
legendary dragon

5/5
: destroy lands equal to the the half the number of red manasymbols of permanents you control, from each player!
if the opponent sacrefices an island ignore this effect.

de oude draak die alles weer terug in kale bergen wil veranderen!

kern idee van de set:
- kleine beestjes die draaien op intelligentie ipv. op kracht! het is immers survival of the fittest, en grote logge beesten horen daar niet meteen bij.
- rood heeft een duidelijke splash rol, en brengt een invloed op het spel terwijl de andere kleuren voor minder interactie zorgen!

sorry... ik hou van aggro :-D
eens kijken of ik deze set zelf kan ontwerpen

25-5-2012 00:09:00

Leuke prijsvraag!
Ik was eigenlijk van plan iets in te zenden in het thema van het Songfestival, maar met deze prijsvraag wordt dat moeilijk...
Gelukkig had ik nog een Block idee, wat ik in kan zenden.

25-5-2012 00:56:00

Verhaal:
Er zijn vijf hoofdtheorieen of religies die over het bestaan en het einde van de Plane, of in ieder geval over het einde van de dominerende mensheid daarop 'profeteren'. Elk van deze theorieen wordt gerepresenteerd door een eigen kleur.

: Een religie die op het Christelijke geloof lijkt. Het einde lijkt dan ook op zoals beschreven in de bijbel.

: Geen geloof hier, maar wetenschap! Met machines (artifacts) moet alles naar je hand gezet kunnen worden. Het begin en einde van de Plane is een soort Oerknaltheorie.

: Ondode wezens die geen last meer hebben van sterfelijkheid, omdat zij de duistere ritueel al hebben ondergaan.

: Materie, leven en energie zijn een, want het komt allemaal vanuit eenzelfde Zon. De ultieme voortzetting van het leven is dan ook om helemaal op te gaan in pure energie, wat uiteindelijk de hele planeet zal doen.

: De evolutie is nog niet ten einde, en de mensen en andere wezens zullen dan ook evolueren tot sterkere of hogere wezens.

Mechanics:
Het draait hier om dubbel-tribal decks. Dat wil zeggen, voor elke kleur zijn er twee Tribes die veel synergie met elkaar krijgen.
: Clerics en Angels.
: Wizards en Merfolks.
: Zombies en Demons.
: Goblins en Dragons.
: Elves en Plants.
En met Synergie tussen twee tribes van dezelfde kleur bedoel ik zoiets:

Merfolk Mechanicien
Creature - Merfolk (Uncommon)
Whenever Merfolk Mechanicien enters the battlefield, you may search your library for an Artifact card with converted mana cost lower than or equal to the number of Wizards you control, reveal it, and put it in your hand. If you do, shuffle your library afterwards.
1/2

Het rode "volledig opgaan in energie" wordt gerepresenteerd in een nieuwe mechanic, genaamd AEther. Met dit mechanisme kunnen permanents veranderen in een Instant of Sorcery, en de AEther ability mag je dan ook spelen alleen wanneer je een spell van dat type kan casten. De kaart komt dan opnieuw op de stack.
Een voorbeeld om te laten zien dat AEther niet per se rood hoeft te zijn:

Evolving Trees
Creature - Plant (Common)
AEther - Whenever this card is in your hand or on the battlefield, you may cast this card as a green Sorcery for that reads: "Search your library for a basic land card and put it onto the battlefield tapped. Then shuffle your library."
0/2

25-5-2012 09:29:00

ik vond het een geniaal idee en ben al met een set bezig het idee van de set is als volgt: dure dingen veel te goedkoop kopen via allemaal verschillende wegen. ik noem de set Ithara.

rood en zwart hebben mutations / mutated creatures : de bedoeling hiervan is dat je creatures veranderd in andere creatures. in praktijk komt het erop neer dat je bij het spelen ervan een ander creature ( van jezelf uiteraard) moet exilen of een andere mutation moet bouncen.

blauw heeft iets dat het al veel eerder had moeten hebben met al die geniale breinen: scientists en inventions. scientists geven je research counters die je kan betalen om inventions goedkoper te casten zo krijg je ook hier dikken dingen goedkoper.

wit en groen verzwakken hun eigen walls om daarvoor inplaats kaarten, mana of tokens te krijgen.

voorbeeld mutation:

raising mutation 1BB

mutated creature - horror (common)

mutate ( as an additional cost to cast raising mutation exile a creature you control or return a mutated creature you control to your hand)

5/5

voorbeeld scientist.

inventor 1U (common)

creature - scientist

T: gain 1 research counter

1/1

25-5-2012 09:55:00

ik heb nog eens nagedacht en vond dat het slapper maken van je eigen walls te moeilijk te combineren is met eventuele andere dingen. Daarom wil ik het mechanic van groen en wit veranderen naar dingen die iets doen als je minder creatures hebt als je opponent en kaarten die je opponent niets doenende creatures geven. mag dit nog.

mvg jitse

Sure! - Dustin.

25-5-2012 11:36:00

Op de plane Valensis gedraagt mana zich op een vreemde manier. In plaats van vrij te stromen hoopt het zich op op bepaalde plekken en vormt het kristallen. Hierdoor is het voor de bewoners van de plane erg moeilijk om zomaar een spell te casten (sorceries en zeker instants zullen wat duurder zijn in de set zijn) maar met enige voorbereiding zijn deze kristallen een zeer krachtig gebruiksvoorwerp (mana accel is goed vertegenwoordigd, zolang er maar wat opzet voor nodig is, zie voorbeeld landje).

Een kristal is een geordend geheel van dezelfde onderdelen. Hoe meer onderdelen van een kristal samen komen, hoe groter (en in dit geval sterker) een kristal kan worden. Deze flavor wordt gepakt met het Ability word Resonance:

Pyrite Cistern
Land Common
: Add to your mana pool
Resonate – : Add to your manapool. Play this ability only if you control two non-land, non-token permanents with the same converted mana cost.

Het probleem is dat de plane steeds verder stagneert. Er is geen verandering meer. De witte facties zijn strak in controle en houden de plane in een ijzeren greep. De enige die nog redelijk kunnen bewegen onder dit schrikbewind zijn de specters die in staat zijn om hun eigen mana te genereren zonder kristallen. Een protagonist zal het mysterie rond de mana moeten ontrafelen door de aard van de specters te begrijpen en op zoek te gaan naar de dwarves, die als enige weten waarom de mana zich zo gedraagt.

Kleurverdeling
Wit: Loxodon
Instelling: Ziet kristallen als mogelijkheid om magie te reguleren
Eigenschap: Taxing abilities voor spells en abilities, midrange

Blauw: Vedalken
Instelling: Oneindige mogelijkheden door gestructureerde magie
Eigenschap: Off-color mana matters, non-combatants

Zwart: Specters
Instelling: Als enige in staat om vrije mana te gebruiken, incorporeal
Eigenschap: Saboteur abilities met betrekking tot mana en evasion

Rood: Dwarves
Instelling: Hoarders, als enige kennis over toestand van de mana
Eigenschap: One shot mana, weenies, tribal

Groen: Elementals
Instelling: Spontane generatie rond groene mana kristallen, intelligent
Eigenschap: Variabele P/T, mana in manapool matters

Voorbeeldcreature:
Jet Pervasor
Creature – Shade Rogue Uncommon
Trample
Whenever Jet Pervasor deals damage to an opponent, add that much to your mana pool
2/1

25-5-2012 12:46:00

------------------------------------------------------------------------
Thema: "Plane of Beasts"
------------------------------------------------------------------------
Deze plane wordt in zijn greep gehouden door vijf gigantische wezens die constant in bedwang moeten worden houden en gevangen zitten in elk een andere magische gevangenis. De monster zijn ooit opgesloten door een magiër met de naam Ertazu. Het zijn intelligente duistere wezens die duizenden jaren geleden over de plane heersten. Om de wezens zijn vijf steden ontstaan om de dieren te voeren en te aanbidden om zo aan te wraak van de beesten te ontkomen. Eigenlijk controleren op deze manier de wezens nog steeds de plane. Nu precies tien duizend jaar nadat Ertazu de plane redde van de ondergang zetten de wezens de bevolking van de plane op tegen elkaar.
------------------------------------------------------------------------
Kleurverdeling
------------------------------------------------------------------------
Wit: Dit is een menselijke tribe die het monster Zar zijn gaan aanbidden omdat hij hen misleid heeft met de leugen dat hij eigenlijk een engel is. Ze bouwen tempels in zijn naam en denken daardoor dat zij voor de goede zaak strijden. Denk aan Knights en Priests
------------------------------------------------------------------------
Knight of the Sacred Zar

Creature – Human Knight

First Strike
When Knight of the Sacred Zar enters the battlefield, you may gain
Life equal to the highest toughness amongst creatures you control

2/2
------------------------------------------------------------------------
Blauw: Dit is ook een menselijke tribe, maar meer de trade nation. Zij voelde zich aangetrokken tot het beest Qur die hen rijkdom beloofde. Denk aan Pirates en Rogues. Zij doen alles om rijker te worden, omdat Qur ze dat opdraagt. Ook kopen zij anderen om, om zo geen werk te hoeven doen of juist uiteindelijk meer winst te maken. Het nieuwe subtype Human Trader zal hier ook geïntroduceerd worden.
------------------------------------------------------------------------
Urge of Greed

Instant

Counter target spell, that spells controller may draw up to one card

"It is surprising how some money can lead to ‘are you sure you wish
to do that?" – Dek, sky pirate
------------------------------------------------------------------------
Zwart: Dit is ook een menselijke tribe, maar dit zijn eigenlijk de mensen die tot het kwaad zijn aangetrokken. Het is een soort vreemde sekte de groep die zich rond Nuz (het beest) heeft verzameld. Sluipmoordenaars, dat is hoe ze zichzelf het liefst zien. Denk aan assassins en ninja's. Mogelijk een terugkeer van het mechanic ‘Ninjutsu'
------------------------------------------------------------------------
Stalk

Sorcery

Destroy target creature

"Before the members of the shadow cult kill they have often studied the
Victim for a long time
------------------------------------------------------------------------
Rood: Dit is een tribe van goblins, dus die waren niet zo moeilijk om de tuin te leiden door het wezen
Dor. Waarschijnlijk waren de goblins gewoon geinteresseerd in de grootte van het wezen, of heeft het beest hen verteld dat hij stiekem ook een goblin is die vast zit in zijn grote vorm. Wat het ook is geweest het resultaat is hetzelfde: Goblins
------------------------------------------------------------------------
Dor Claw

Creature – Goblin Warrior

Sacrifice Dor Claw: Dor Claw deals 2 damage to each creature blocking it.

"Don't pay attention to him, he is one of the claw. He might just decide
to pay some more attention to you and you don't want that to happen"
- Ek, Goblin Matron

1/1
------------------------------------------------------------------------
Groen: Waar goblins zijn, zijn elfen. Deze elfen zijn natuurlijk verwonderd door de enorme levensvorm en het het wezen Muq hoefde alleen maar te vertellen dat hij een beetje ziek was en verzorging nodig had en de boomknuffelende elfen begonnen hem al te verzorgen. Denk hierbij dus aan Elf Druids en soortgelijke wezens.
------------------------------------------------------------------------
Care for the Wild

Instant

Regenerate all creatures.

"We care for all that live not only those who chose to side with us, though'
That might be simply because our healers have not found a way to heal only
our people" – Hentazu, Elvish Druid
------------------------------------------------------------------------
Mechanics
------------------------------------------------------------------------
Oude bekenden: Ninjutsu & Radiance

Ik heb besloten deze twee mechanismen terug te laten keren, omdat Ninja's zonder Ninjutsu wel erg lame zijn en Rsdiance erg goed past bij het kleur of ras georienteerde van deze set. Vandaar dat deze mechanismen weer in de set zitten. Een reprint van een enkele ravnica of kamigawa kaart is niet onmogelijk in dit licht.
------------------------------------------------------------------------
Nieuwe mechanics: Bribery & Devotion

Bribery is een geheel nieuw mechanic. Het werkt als volgt. De persoon die de kaart met bribery uitspeelt kan kiezen minder te betalen voor de spell die hij speelt. Het resultaat is echter dat er een drawback aan zit. Het kan gezien worden als het tegenovergestelde van Kicker. Het mechanisme komt alleen voor in wit, blauw en zwart. Hieronder even een voorbeeldkaartje om er wat duidelijkheid in te brengen:
------------------------------------------------------------------------
Early Tax Collection

Instant

Bribery (you may play this card any time you could play a
sorcery for its bribery cost)

Destroy all creatures you don't control, if Collect all taxes' bribery cost
Was paid destroy all creatures instead.
------------------------------------------------------------------------
Devotion is een mechanic wat heel erg veel lijkt op kinship. Het is bedoeld om aan te geven dat de tribes momenteel niet echt lekker tegenover elkaar staan. Waar kinship triggered op creature types is dit vooral bedoelt voor kleur. Devotion creatures checken ook elke beurt de top kaart van de library en dan kan er een positief effect afgaan, vaak in de vorm van devotion counters.
------------------------------------------------------------------------
Collecter of Bones

Creature – Human Assassin

Devotion – At the beginning of your upkeep reveal the top card of your library,
If it shares a color with Collecter of Bones put a devotion Counter on Collecter
of Bones

Collector of bones gets +1/+0 for each devotion counter on it.

1/2
------------------------------------------------------------------------

25-5-2012 13:33:00

Welke held gaat overigens banding in zijn inzending verwerken ?

25-5-2012 14:07:00

Magic heeft een lang verleden heeft, en heeft ook al eens wat gedaan met 'grandeur' en 'champion a creature' om ook bepaalde beesten enige 'heritage' te geven, maar vind dit beiden niet echt leuke effecten omdat ze vrij gelimiteerd zijn in gebruik.
Dus bij deze mijn uitwerking van Heritage, een mechanic die kaarten in staat moet stellen om de macht van oude roots erbij te trekken. Aangezien ik morbid een hele mooie mechanic vind omdat het een bepaalde vorm van tactiek toevoegd, heb ik mij hier dus ook door laten inspireren.

De core mechanic is Heritage X: "When you cast this spell you may pay X and exile a card that shares a colour with it from your hand or graveyard any number of times."
De bedoeling is om hier dus een ability aan te knopen, behalve dat hij altijd afgaat zodra je de spell cast / het creature in play komt.

Een tweetal voorbeelden:

Duke's Debutant
Creature - Human Noble
Heritage
Duke's Debutant enters play with one Healer counter on it, plus one for each time its Heritage cost was paid.
: Prevent X damage to target creature or player, where X is the number of Healer counters on Duke's Debutant.
1/2

Een soort van Samite Healer, maar waarvan haar sterkte afhankelijk is van de grote van haar 'heritage'. Erft ze veel skills, of juist weinig?
Maar dit werkt ook met spells:

Legacy of Torture
Instant
Heritage
For each time Legacy of Malice's Heritage cost was paid, each other player sacrifices a creature.

Wiens idee is dat een tyrant, ookal is zijn bloodline dood en heeft al jaren niet meer de wereld belopen, kan een legende achterlaten die mensen dusdanig bang maakt dat ze liever zelfmoord plegen dan de kans te lopen om voor eeuwig gemarteld te worden. Hoe groter de heritage, hoe groter de fear..

Dit kan in elke kleur wel redelijk gebruikt worden, rood zou richting 'wrath' kunnen gaan met heritage abilities die directe damage doen, +1/+1 counters geven. Blauw kan al oude magie via heritage unlocken, wit kan lord-buffs geven, of zoals het voorbeeld hierboven, de abilities van echte witte abilities verbeteren. Groen is vaak van beesten, en heritage zou ervoor kunnen zorgen dat een beest zijn familie meeneemt (hoe meer heritage, hoe groter de familie). The sky is the limit.

Ter verduidelijking van de mechanic, een voorbeeld situatie:
Ik heb een Doomed Traveler in mijn grafbak, en heb een Angel’s Mercy in mijn hand, en een White Knight in play. Ik heb 5 plains en heb een Leatherback Baloth tegenover me. De leven van mercy kan 2 klappen opvangen.. en vind ik riskant. Ik speel uit mijn hand de Duke's Debutant en betaal 2x de Heritage cost. Om dit te doen moet ik per heritage cost nog een witte kaart uit mijn grafbak en/of hand exilen. Ik kies hiervoor de Doomed Traveler uit mijn grafbak en de Angel’s Mercy uit mijn hand. De Duke's Debutant komt dus in play met 1+2 healer counters, en kan 3 damage preventen. Ik kan die Leatherback Baloth nu dus veilig gaan blokken met mijn White Knight.

25-5-2012 14:43:00

Thema Hide & Seek

Op het plane Hisek bevinden zich twee facties. De Hidden en de Seekers. De Hidden geloven dat oorlog gevoerd moet worden middels deceptie. De Hidden nemen daarom een wat afwachtendere houding aan. Wachtend op het juiste moment om toe te slaan vanuit het niets. De Seekers zijn het tegenovergestelde. Seekers geloven dat oorlog gevoerd moet worden middels brute kracht en zullen dus snel grote legers op de been brengen om de tegenstand te verpulveren. De Hidden zijn vertegenwoordigd in de kleuren Wit, Blauw en Groen. De Seekers zijn vertegenwoordigd in de kleuren Zwart, Rood en Groen.

Voorbeelden:





Ik introduceer in deze set twee passende nieuwe mechanics. De ability, die door de Hidden gebruikt wordt is 'Hide X'. Wanneer een creature met Hide blocked, dan triggered the ability en kunnen X creatures geexiled worden tot zijn/haar controller de creatures weer terug wenst te halen.

De ability die door de Seekers gebruikt wordt is 'Seek X'. Wanneer een creature met Seek aanvalt, dan triggered the ability en kan zijn/haar controller een creature met X manacost of minder op het battlefield plaatsen.

25-5-2012 15:19:00

het thema van mij schitterende idee is de society (de samenleving)

je hebt in deze set 2 hoofd groepen en wat bij groepen

de eerste hoofdgroep is de overheid: de overheid is vooral
de tweede hoofdgroep zijn de jongeren: de jongeren zijn vooral

de andere groepen zijn: school . extremisten , eco mensen , streng gelovigen en de scheepslieden .


de nieuwe keywords in mij set zijn:
Arrest X( target teenager can't attack or block for X turns)
Ruin X ( you may destroy X target permanents after that you have to arrest X teenagers for X turns, if you can't arrest X teenagers this effect doesn't work)


Bad cop

uncommon -human cop

Arrest 1

2/2




Super awesome teenager

if Super awesome teenager comes into play, you may put 2 red and black 1/1 meeloper tokens into play

Ruin 1

2/2

veel plezier met je draft alvast dustin.


PS: als ik iemand heb beledigd met mijn eco mensen sorry daarvoor dan dat was niet mijn bedoeling

25-5-2012 15:46:00

Hoe ga je de EO Jongerendag dan verwerken in jouw set?

En ja, ik vind 300 woorden wat weinig om mijn idee (eerste inzending) te plaatsen, maar ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat iedereen hele lange posts gaat neerzetten.

25-5-2012 15:49:00

het is een globaal idee ja

25-5-2012 15:58:00

Mijn idee: Wall-E world rocks!

Mechanics: Dirt en Fix!
Dirt houdt in dat er kaarten zijn met Dirt als subtype, en andere kaarten werken hier weer mee samen.
Fix houdt in dat sommige dingen kapot zijn, en dat ze gemaakt moeten worden voordat ze daadwerkelijk iets doen.
Qua kleur is Zwart de kleur die alles vies wil houden, Wit wil het schoonmaken, Blauw wil het terugbrengen naar vroegere glorie, Rood zegt opstoken en Groen zegt recyclen
Kaarten:

Reuse the Dirt
Tribal Sorcery - Dirt (Rare)

Return all Dirt permanents to their owners hands. Each player draws cards equal to the number of Dirt cards removed from his side of the battlefield this way.

"Why does this piece of dirt look like a land mine?" - Famous last words.

---------------------------------------------------------------------------

Fragile Slam Engine
Artifact Creature - Construct 7/7 (Uncommon)

Can't attack unless it has a fix counter on it.
At the beginning of your end step, if there are 2 or less Dirt permanents in play, put a fix counter on Fragile Slam Engine. If there are 5 or more, remove all fix counters from it.

Ik ga die card editor toch maar eens proberen denk ik

25-5-2012 16:30:00

Mijn tweede inzending: Een Planeswalker set! Niet steigeren nu, want common Planeswalkers passen echt in het verhaal en in de set.

Het multiversum blijkt verzonnen en gesimuleerd te zijn. Nee, niet door Wizards of the Coast, ik bedoel iets anders.
Een nieuwsgierige Planeswalker heeft ontdekt dat er een Plane bestaat die het Multiversum met alle andere bekende Planes simuleert, zoals we kennen van de film The Matrix. De Planeswalker kwam erachter hoe alle wezens in werkelijkheid in elkaar zitten, en dat zij allemaal de Planeswalker Spark kunnen krijgen! Als een creature "de spark" krijgt, houdt hij op te bestaan als creature en ondergaat iets vergelijkbaars als Neo in The Matrix. Inclusief nieuwe krachten de de mogelijkheid om alle Planes binnen te lopen enz.
Er komen dan ook kaarten die verwijzen naar de film The Matrix:

Red Pill
Sorcery (Uncommon)
Exile target creature. Its controller reveals top cards from his or her library until he or she reveals a Planeswalker card. That player puts that card onto the battlefield and all other cards revealed this way on the bottom of his or her library in a random order.
"But if you take the Blue Pill, you don't remember anything of this and wake up at home as usual."

Natuurlijk is er dan ook een Blue Pill die het omgekeerde doet, maar ik moet aan mijn voorbeeldkaarten-limiet denken.

De set draait dan ook vooral om Planeswalkers, die dan ook voorkomen in alle rarities. Om het niet overpowered te maken krijgen Common Planeswalkers dan slechts een keyword ability, uncommon Planeswalkers er twee, Rares er drie en Mythics er vier. Omdat ze ineens zo makkelijk te maken zijn, gaat het unieke eraf in de vorm van een keyword:

Recruiter
Planeswalker - Human Soldier
Nonlegendary (seeing other Planeswalkers sharing a subtype with this Planeswalker doesn't cause either to die.)
[-1]: Put a 1/1 white Human Soldier token on the battlefield.
[3]

Een heleboel bekende kaarten worden op deze manier verwerkt in Planeswalkers met hun loyality abilities, zoals de witte tokenmaker hierboven.

25-5-2012 19:53:00

Hoe zit het dan met de EO planewalker dag?

26-5-2012 00:33:00

Hoi,

Removal is leuk. Behalve als je eigen beestje eraan ten onder gaat. Maar indestructible, shroud, en andere fratsen zijn ook niet echt denderend (keywords die interactie ontnemen zijn erg stom). Zeg nou zelf, een Avacyn, Angel of Hope aan de overkant is gewoon niet zo leuk...

Zie hier, de oplossing:

Safeguard X (If this permanent would be destroyed or exiled, you may instead sacrifice X other permanent(s).)

Let's see it in action:



Dit is een van de keywords die in mijn eerste set zat. De kaart hierboven zat overigens niet in de set; ik had hem ontworpen alvorens ik besloot dat Safeguard een uitsluitend witte ability zou worden in mijn set (iedere kleur kreeg haar eigen keyword). Maar safeguard is geschikt om bij alle kleuren voor te komen.

Safeguard is een leuke ability - en dit is een feit, de ability is namelijk daadwerkelijk getest! - het is een soort indestructible, maar met een dure kost die je niet mag onderschatten. De ability voegt echt diepte in het spel. Wil je met 5 land in het spel je Phoenix redden? Heeft de tegenstander nog een removal op hand?

Safeguard opent de deuren voor enkele andere (sub)thema's:
> Aura's: Deze zijn opeens wél speelbaar! Zelfs in reactie op de Aura staat de tegenstander machteloos. Ook equipments worden blij van safeguard.
> "Sacrifice thema": Het moge duidelijk zijn dat het mogelijk is een leuk sacrifice thema met safeguard te maken. Een reprint van Hatching Plans is dan ook bijna verplicht in een set met safeguard!

"Story"
De flavor van een onstervelijke Phoenix lijkt mij overduidelijk. Safeguard komt voor op Angels, Spirits, Zombies, en allerlei andere beesten die maar niet dood willen gaan. Maar vergeet niet dat Safeguard ook op noncreatures kan. Dat grote magische kasteel in de verte kan best safeguard hebben.

Er is nog ruimte voor een tweede kaartje, en volgens mij had ik gelezen dat jullie vorige keer een tekort aan utility kaartjes hadden. Dit simpele kaartje zit in mijn nieuwste set, misschien heb jij er ook wat aan:


26-5-2012 02:18:00

De EO Planeswalkers dag lijkt mij een prima moment voor Recruiter om naartoe te Planeswalken.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]