[COLUMN] BoaB – Angelic Might, Deel 3
Hallo allemaal en welkom bij alweer het derde en laatste deel van de serie columns waarin ik van het Avacyn Restored Intro Pack ‘Angelic Might' een respectabel en budget casual deck probeer te maken. Zie hier en hier voor deel 1 en deel 2.
Zoals je in de voorgaande delen kunt lezen, verbeter ik het deck al spelenderwijs. Ik speel telkens 5 potjes, maak een aantal aanpassingen, speel weer verder, enzovoorts. Om het deck budget te houden voeg ik geen kaarten van meer dan ±3 euro toe.
Ik ben deel 2 geëindigd met de volgende lijst:
Angelic Might v1.4 |
|
//Lands (23) 4 Evolving Wilds 11 Forest 7 Plains 1 Swamp //Creatures (27) 4 Avacyn’s Pilgrim 4 Doomed Traveler 4 Borderland Ranger 2 Emancipation Angel 4 Fiend Hunter 4 Geist-Honored Monk 1 Herald of War 1 Goldnight Redeemer 3 Angel of Glory’s Rise //Other 4 Mulch 2 Rampant Growth 4 Unburial Rites Ik heb zo m'n bedenkingen of 4 Unburial Rites niet wat veel is maar dat zullen de volgende potjes wel uitwijzen.
|
Game 21 t/m 25 |
|
Game 21 tegen Fiery Dawn Ik mulligan een hele trage hand met 2 Angel of Glory’s Rise, 1 Geist-Honored Monk , 1 Unburial Rites en 3 land en ook Max mulligant. Beurt 2 speel ik een Mulch die mij 2 Plains oplevert en een Borderland Ranger gaat naar m'n graveyard. Daarna volgen bij mij 2 Borderland Rangers en een Avacyn’s Pilgrim terwijl Max een Riot Ringleader en een Goldnight Commander speelt. In beurt 5 besluit ik niet aan te vallen met m'n Rangers omdat ik verwachtte dat Max een Thatcher Revolt had en ikzelf had een Angel of Glory’s Rise op hand die mijn Humans weer terug kon brengen. De volgende beurt cast Max inderdaad een Thatcher Revolt en ik neem 15 schade van de tokens terwijl mijn Borderland Rangers de Riot Ringleader en Goldnight Commander chumpen. Mijn Angel of Glory’s Rise brengt vervolgens 3 Borderland Rangers terug waardoor ik opeens 6 land op hand heb. Helaas heeft Max een Zealous Conscripts die mijn Angel of Glory’s Rise overneemt en door de +1/+1 van de Goldnight Commander word ik door mijn eigen Angel van 5 naar 0 geschopt. Een cru einde maar ik kon gelukkig wel weer m'n Angel of Glory’s Rise in actie zien. Game 22 tegen Fiery Dawn Ik hou een twijfelachtige hand met 2 Geist-Honored Monk, 1 Angel of Glory’s Rise, 1 Unburial Rites, 1 Doomed Traveler en 2 land. In de eerste beurten kan ik wat schade doen met 2 Doomed Travelers want Max vindt pas in beurt 4 een tweede landje voor Kruin Striker. In beurt 5 heb ik het geluk dat ik een vijfde landje trek voor een Geist-Honored Monk. Deze neemt 2 Spirit tokens met zich mee en is daardoor meteen 5/5. Max heeft nog een Pacifism voor mijn dikke Geist-Honored Monk maar scoopt als hij in beurt 6 nog steeds geen derde land heeft gevonden. Ik eindig met Angel of Glory’s Rise en Unburial Rites op hand. Game 23 tegen Fiery Dawn Max en ik mulligannen allebei (ik had geen Forest op hand) en ik begin vervolgens goed met achtereenvolgens Avacyn’s Pilgrim, Mulch en Borderland Ranger die mijn mana in orde maken voor de rest van de game. Bij Max gaat het weer niet lekker; o.a. vanwege een gebrek aan Plains verschijnt pas in beurt 3 een Kessig Malcontents. Die trade de beurt erop met mijn Borderland Ranger (wanneer ik kan traden dan doe ik dat i.v.m. de Angel of Glory’s Risen in mijn deck). Ik ga rustig door met Borderland Ranger #2 en Avacyn’s Pilgrim #2 (ik heb nu wel érg veel mana) en een Geist-Honored Monk. Beurt 6 heeft Max nog steeds geen Plains gevonden en scoopt hij. Ik eindig met een Emancipation Angel op hand die daar het hele potje al zat. Jammer dat Max alweer door manaproblemen moet opgeven, zo kom ik niet echt achter de zwakke plekken van mijn deck. Game 24 tegen Fiery Dawn Ik ben genoodzaakt 2x een mulligan te nemen bij gebrek aan een Forest. Uiteindelijk neem ik maar genoegen met 4 land en een Angel of Glory’s Rise. Max vliegt dit keer uit de startblokken met een Elite Vanguard en Gather the Townsfolk terwijl ik mijn mana opbouw met Rampant Growth en Mulch die een Fiend Hunter in m'n graveyard legt. Beurt 4 heeft Max geen land terwijl ik met 5 land op hand zit. Beurt 5 vindt Max een derde land voor zijn Riot Ringleader maar ik denk te kunnen stabiliseren door een goed getopdeckte Geist-Honored Monk. Niets is minder waar want Max tapt 3 mana voor de grote boeman: Thatcher Revolt. Ik word van 6 naar 0 geschopt en eindig met een Angel of Glory’s Rise op hand. Game 25 tegen Fiery Dawn Wéér mulligan ik omdat er geen Forest bij mijn eerste 7 zat. Beurt 2 levert een Mulch mij een Evolving Wilds op terwijl Unburial Rites, Goldnight Redeemer en Borderland Ranger naar m'n graveyard gaan. Een Borderland Ranger die ik op hand had gaat vervolgens op zoek naar een Plains, aan Max' kant verschijnen een Kruin Striker en een Riot Ringleader. Beurt 4 flashback ik de Unburial Rites en reanimate daarmee Goldnight Redeemer die mij 2 levens geeft. Max speelt een Goldnight Commander terwijl ik een Plains tekort kom voor de 2 Fiend Hunters, Herald of War en Emancipation Angel die ik op hand heb. Max heeft daarna nog een Goldnight Commander en begint aan te vallen. De beurt erop vind ik mijn tweede Plains en besluit Fiend Hunter op één van de Commanders te spelen uit angst voor een Thatcher Revolt. De volgende beurt speelt Max een Thatcher Revolt én een Gather the Townsfolk waardoor ik voor 50 wordt aangevallen. Mijn teruggehouden blockers kunnen daar niet tegenop. Zijn Kruin Striker was trouwens 13/6 trample geworden, wel gaaf. Dat waren geen potjes waar ik tevreden over kan zijn. 3 potjes verlies ik redelijk kansloos en ik win er 2 doordat Max mana screwed is. Ik kom vooral wat snelheid tekort en ben redelijk vaak flooded. Met een kaartje dat ik nu 4x ga toevoegen denk ik dit te kunnen verhelpen.
|
Aanpassingen |
|
ERIN: 4 Faithless Looting Vier kleuren in een deck zonder duallandjes is nogal een stretch maar met 4 Evolving Wilds, 4 Borderland Ranger, 4 Mulch en 2 Rampant Growth denk ik dat het te doen moet zijn. Faithless Looting doet meerdere dingen voor mijn deck: hij dumpt dikke beesten en Unburial Rites in m'n graveyard (zie hoe vaak ik met deze kaarten op hand eindigde de afgelopen 5 games), kan me excess land laten discarden en kan ook fixen waar nodig. Bovendien kan ik ‘m flashbacken als ie door toedoen van Mulch in m'n graveyard is gekomen. Ik denk dat de voordelen opwegen tegen het splashen van een vierde kleur. ERIN: 1 Angel of Glory’s Rise Nu ik 4 Faithless Looting speel, is het minder erg om met een Angel of Glory’s Rise op hand te beginnen omdat je ‘m kunt discarden als 7 mana nog ver weg is. Met een vierde Angel of Glory’s Rise heb ik bovendien meer kans op de plays waarmee ik m'n potjes wil winnen, namelijk een Angel of Glory’s Rise spelen/reanimaten die een heleboel Humans uit m'n graveyard terugbrengt. ERUIT: 2 Emancipation Angel Zoals ik in deel 2 al zei is Emancipation Angel in het juiste deck een prima kaart maar dit is niet het juiste deck voor Emancipation Angel. Het is geen Human voor Angel of Glory’s Rise, het is geen goed reanimate target en ik haal niet graag dingen terug naar mijn hand met als gevolg dat ik game 23 en 25 Emancipation Angel de hele tijd op hand hield. ERUIT: 1 Herald of War Het zat eraan te komen maar daar gaat ie dan. Herald of War is zonder Avacyn, Angel of Hope gewoon niet zo'n geweldige kaart en ik breng het aantal Angels na deze ronde terug tot 4 wat ‘m nog minder bruikbaar maakt. Het is ook geen geweldig reanimate target dus genoeg reden om Herald of War eruit te halen. ERUIT: 1 Goldnight Redeemer In de laatste game reanimatete ik al in beurt 4 een Goldnight Redeemer maar echt indrukwekkend was ie niet. Op sommige momenten zou hij me misschien veel levens kunnen gainen maar dat is tot nu toe niet gebeurd en het deck heeft inmiddels veel betere dikzakken om te spelen/reanimaten. Dan nog een verandering in de mana base als gevolg van het toevoegen van Faithless Looting: ERIN: 2 Mountain ERUIT: 1 Forest ERUIT: 2 Plains Netto er dus één landje uit omdat ik de vorige potjes redelijk vaak flooded was. Ik ga 2 Mountains spelen omdat ik me kan voorstellen dat ik af en toe een vanuit mijn hand gespeelde Faithless Looting direct wil flashbacken. Ik ben me er trouwens van bewust dat m'n deck nu in principe een budgetversie is geworden van decks die je in Innistrad Block Constructed wel eens tegenkomt. Je kunt dit lame vinden maar als je een deck rond Angel of Glory’s Rise maakt, kom je nou eenmaal uit bij kaarten als Mulch, Unburial Rites en Faithless Looting. En hoewel ik dit geen Angel deck meer zou noemen, heb ik wel bepaalde subthema's doorgezet die je ook terugziet in de eerste lijst zoals reanimation (Angel of Glory’s Rise, Defy Death) en Humans. Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak. Max had er bijvoorbeeld een deck rond Herald of War van gemaakt, maar ik zie niet in hoe je zijn ability echt relevant kan laten zijn zonder Avacyn, Angel of Hope. Een straightforward Angel deck (wat het dan naar mijn mening is) vind ik in ieder geval niet interessant en vandaar mijn keuze voor Angel of Glory’s Rise & friends. Hiermee zijn we inmiddels aangekomen bij versie 1.5, en ik geloof dat dit wel eens de uiteindelijke versie kan zijn:
|
Angelic Might v1.5 |
|
//Lands (22) 4 Evolving Wilds 10 Forest 2 Mountain 5 Plains 1 Swamp //Creatures (24) 4 Avacyn’s Pilgrim 4 Doomed Traveler 4 Borderland Ranger 4 Fiend Hunter 4 Geist-Honored Monk 4 Angel of Glory’s Rise //Other (14) 4 Faithless Looting 4 Mulch 2 Rampant Growth 4 Unburial Rites 5 games om het te testen!
|
Game 26 t/m 30 |
|
Game 26 tegen Bound by Strength Ik mulligan mijn eerste 7 want naast 3 Forest had ik geen fixers. Max begint met Llanowar Elves en Runeclaw Bear, ik met Doomed Traveler en Mulch die mij een Swamp en een Mountain geeft, Faithless Looting en Fiend Hunter gaan naar m'n graveyard. Dan cast ik de Faithless Looting die ik op hand had en discard daarmee nóg een Faithless Looting en een overbodige Forest terwijl ik een Geist-Honored Monk bijtrek. Max valt aan met z'n Runeclaw Bear maar heeft in beurt 4 nog geen Island om iets blauws te spelen. Aan mijn kant volgt een Borderland Ranger die een beurt later samen met Doomed Traveler doodgaat dankzij een Joint Assault van Max. De Geist-Honored Monk die ik vervolgens speel is alsnog meteen 4/4 dankzij de Spirit token van Doomed Traveler (synergie!). Acidic Slime berooft me van Plains #2. Balen want ik had nog een Monk op hand. Mijn 5/5 Monk ruilt de volgende beurt met Acidic Slime. Terwijl bij Max Tandem Lookout en Wingcrafter pairen met zijn Elves en Bear, vind ik weer een tweede Plains voor mijn tweede Geist-Honored Monk, maar Max heeft er een Ice Cage voor. Dan neem ik een risicootje door Mulch te spelen in de hoop op een landje en misschien Angel of Glory’s Rise maar ik vind geen land waardoor ik niet genoeg mana meer heb voor Unburial Rites die Geist-Honored Monk terug had kunnen brengen. Dat had ik beter op safe kunnen spelen… Tussendoor doen mijn vliegende Spirits nog wel wat schade. De beurt erop haal ik alsnog een tweede Monk terug en Max' Deadeye Navigator beantwoord ik door Unburial Rites te flashbacken en Fiend Hunter terug te halen. Max scoopt vanwege mijn enorme board presence. Dat ging best aardig, alleen jammer dat ik geen Angel of Glory’s Rise zag. Game 27 tegen Slaughterhouse Ik mulligan een hele slechte hand met 6 land en 1 Mulch (what are the odds?) en hou een riskante hand met 1 Forest en 1 Rampant Growth on the draw. Tot mijn grote ergernis trek ik de eerste 5 beurten geen land bij waarop ik scoop. Zo mulligan je een hand met 6 land en vervolgens trek je helemaal geen land… Ik leg m'n deck maar eens uit (manier van je deck randomizen, niet vertellen hoe je deck werkt ) in plaats van losjes te schudden. Game 28 tegen Slaughterhouse Eindelijk gaat een game eens precies zoals ik dat graag wil zien. Ik hou een hand met maar één land (Mountain) maar heb 2 Faithless Looting voor kaartselectie. De eerste levert me meteen een Evolving Wilds op en ik discard Fiend Hunter en Unburial Rites. Max begint ondertussen langzaam met alleen een Reassembling Skeleton in de eerste drie beurten. Beurt 4 speel ik een Avacyn’s Pilgrim en flashback ik Faithless Looting, waarmee ik Geist-Honored Monk en nog een Unburial Rites discard (gaaf). De beurt erop breng ik de Geist-Honored Monk terug door Unburial Rites te flashbacken en speel ik nog een Doomed Traveler. Aan Max' kant zijn dan Bloodflow Connoisseur en Pitchburn Devils verschenen. Beurt 6 maak ik dan eindelijk de gedroomde play: ik flashback een tweede Faithless Looting, discard Angel of Glory’s Rise en een derde Geist-Honored Monk, en flashback vervolgens een tweede Unburial Rites. Angel of Glory’s Rise neemt een Geist-Honored Monk, Fiend Hunter en 2 Avacyn’s Pilgrim met zich mee. De Fiend Hunter haalt Max' Bloodflow Connoisseur weg. Een 12/12 Monk en 2 Spirit tokens vallen vervolgens aan en Reassembling Skeleton chumpt de Monk. Max probeert nog terug te komen met Olivia Voldaren maar beurt 7 kan ik een tweede Angel of Glory’s Rise hardcasten en aanvallen met 2 Monks die 13/13 zijn, Angel #1, 3 Spirit tokens en 1 Doomed Traveler. Max kan het nog overleven maar besluit logischerwijs te scoopen. Game 29 tegen Fiery Dawn Ik hou een prima hand en fix de eerste beurten mijn mana met Evolving Wilds, Rampant Growth en Borderland Ranger. Max start goed met achtereenvolgens Elite Vanguard, Gather the Townsfolk, Kessig Malcontents en Goldnight Commander, maar ik heb beurt 4 al een Geist-Honored Monk. Een Fiend Hunter verwijdert vervolgens de gevaarlijke Goldnight Commander en Avacyn’s Pilgrim en Doomed Traveler maken mijn Geist-Honored Monk, die aanvalt, nog wat dikker (vigilance is erg nice hier). Max voegt op zijn beurt een Riot Ringleader aan zijn legertje Humans toe. Beurt 6 heb ik weer een mooie play: ik speel Faithless Looting, discard Angel of Glory’s Rise en Unburial Rites, en flashback Unburial Rites waardoor Angel of Glory’s Rise en Borderland Ranger terugkomen. Geist-Honored Monk is dan 8/8 geworden en komt samen met 2 Spirit tokens door om Max naar 2 te brengen. Max speelt nog een Kessig Malcontents om 5 schade te doen en valt met alles aan maar weet dat dit geen zin heeft. Weer een mooie win, terwijl Max ook prima begon. Game 30 tegen Fiery Dawn Ik hou een riskante hand met een Forest als enige landje en Avacyn’s Pilgrim. Dit pakt prima uit want ik speel achtereenvolgens de Pilgrim, Borderland Ranger, Mulch (2 Borderland Ranger, Unburial Rites, Mulch) én Rampant Growth, dit allemaal nog voor beurt 4. Max start ook prima met Elite Vanguard, Kruin Striker en Gather the Townsfolk. Beurt 4 heb ik weer een Geist-Honored Monk, Max volgt met Goldnight Commander. Ik heb opnieuw een Fiend Hunter voor Goldnight Commander (samen met Thatcher Revolt toch wel de angel -niet Angel- in z'n deck) en ik speel nog een Doomed Traveler en Avacyn’s Pilgrim. Een 7/7 Geist-Honored Monk en 2 Spirit tokens vallen aan. Beurt 6 denkt Max niet meer tegen mijn boardpositie op te kunnen en geeft hij op. 4-1 in de laatste 5 matches, en de ene loss kwam door mana screw. De Faithless Lootings hebben het deck een stuk beter gemaakt en de mana is op één game na geen probleem geweest. Verder heb ik 2x de play gemaakt die ik graag wilde maken dus ik denk dat ik tevreden kan zijn. Graag had ik nog wat meer potjes gespeeld om een nog beter beeld te krijgen van de uiteindelijke lijst maar daar was helaas geen tijd meer voor in verband met verhuisperikelen. Wellicht dat een paar Maul Splicers het deck dan nog hadden gehaald ten koste van Doomed Traveler, maar versie 1.5 speelt zo ook prima. Wat betreft het budget: het deck bevat 8 goedkope rares en voor de rest allemaal betaalbare commons en uncommons. Voor mensen die op zoek zijn naar een niet al te duur deck dat ook nog eens kan winnen is het daarom wel een aanradertje. Ook niet onbelangrijk: ik vind het een erg leuk deck om mee te spelen vanwege de variatie (je zoekt de juiste landjes, je drawt, je discard, je reanimate, je speelt dikke beesten, enz.).
|
Als geld geen probleem is… |
|
Dan ben je een gezegend mens. Nee, even zonder gekheid, er zijn een aantal kaarten die het deck waarschijnlijk wat sterker zouden maken maar daarvoor zul je wel wat dieper in de buidel moeten tasten. Cavern of Souls, Clifftop Retreat, Razorverge Thicket, Sunpetal Grove Het is redelijk lastig om de juiste aantallen van deze kaarten te bepalen, zeker omdat Clifftop Retreat en Sunpetal Grove slechter worden naarmate je minder basic land speelt. Maar in de juiste combinatie zullen deze landjes je mana base er waarschijnlijk wat beter op maken. Huntmaster of the Fells Deze kaart zou je absoluut in een niet-budget versie van het deck willen spelen. Naast dat ie van zichzelf gewoon al heel goed is (het prijskaartje is er met een reden), is het een prima reanimate target en natuurlijk een Human voor Angel of Glory’s Rise. Falkenrath Aristocrat Deze kaart zie je in een aantal decks met Angel of Glory’s Rise gespeeld worden maar is wat mij betreft minder een vereiste dan Huntmaster of the Fells. Falkenrath Aristocrat is een goede beater, werkt goed samen met Humans en werkt in die zin goed samen met Angel of Glory’s Rise dat hij je Humans sact om later weer terug te kunnen brengen. En eigenlijk is dat het wel… Je kunt natuurlijk kaarten als Griselbrand en Elesh Norn, Grand Cenobite gaan spelen als reanimate targets maar dan wijk je wel redelijk af van het Angel of Glory’s Rise-plan.
|
Afsluitende woorden |
|
Hopelijk is jullie het lezen van deze reeks BoaB-columns goed bevallen. Het heeft me aardig wat tijd gekost maar al met al was het leuk om een keer te doen. Zo leuk zelfs dat ik al voorzichtig ben begonnen met de voorbereidingen van een nieuwe reeks waarin ik het Slaughterhouse deck wil gaan verbeteren (wil je me aan kaarten helpen neem dan even contact met me op ), maar die columns kunnen nog even op zich laten wachten aangezien mijn speelmaatje Max in Den Haag woont en ik in Tilburg. Ik sluit ook niet uit dat ze er helemaal niet komen, je weet immers maar nooit. Ik hoor graag wat jullie van de uiteindelijke lijst en van deze columns in het algemeen vinden. Huib
Reacties
(15)
Wel leuk dat je deck success heeft. Vind het alleen wel jammer dat je uiteindelijk de reanimate kant bent opgegaan. Maar goed.
Eerlijk gezegd had ik me ook graag iets meer aan het Angelthema gehouden, maar ik kon dus geen manier bedenken waarop zoiets niet zou uitmonden in een deck dat wint door simpelweg dikke flyers te spelen. Als jullie wél een idee hebben hoe je dit zou kunnen omzeilen zonder het Angelthema geweld aan te doen, dan hoor ik dat graag.
Is dat niet meestal zo met een Angel Deck? Winnen met grote fliers that is. Ramp met je kleine creatures naar Herald en gebruik eventueel Travel Preparations. Dingen zoals Mausoleum Guard vinden het niet erg om mid-late game met een discount gecast te worden. Tevens beschermt de Guard je lifetotal best wel goed, als alternatief kan je altijd een Travel op beide tokentjes gooien. Gelukkig is Geist-Honored ook een Human.
Mooi om te zien hoe faithless looting het hele deck bij elkaar bracht. Het random discarden van mulch was niet genoeg om je met enige regelmaat de plays te geven die je wilde, nu lukt dat wel.
Ik vroeg me tijdens het lezen van sommige games af of het niet nuttiger is enkel potjes te weergeven in je verslaglegging waarbij beide decks in actie te zien zijn. Als één persoon vast blijft zitten op 1 land de eerste 3 beurten dan gooit dat vaak het hele ''gezonde'' spelverloop overhoop (afgezien van of die persoon niet beter had kunnen mulligannen dan). Je zou af kunnen spreken dat er gratis gemulligand mag worden voor een X aantal keren zodat beide spelers in ieder geval een goed potje Magic kunnen spelen en niet zitten te wachten tot ze überhaupt iets kunnen casten. Natuurlijk snap ik dat het ook iets zegt over de opbouw van het deck als je regelmatig mana screwed, mana flown of color screwed bent en de conclusies die je daaruit trekt kan je dan ook zeker vermelden (bijv. ''Ik merkte dat ik regelmatig op een T1 mountain hoopte maar deze slechts minder dan de helft van de tijd in mijn openingshand zag.''). Ik zou het persoonlijk alleen een stuk leuker vinden om - in de gameverslagen zelf - te lezen over de acties/interacties die er plaatsvinden en niet dat iemand voor de 3e keer mana problemen heeft. Dat is mijn belangrijkste feedback punt. Verder is het nog steeds een fijne column om te lezen (ik houd wel van je no-nonsense schrijftstijl). Wel had ik stiekem gehoopt dat je een originelere route in was geslagen dan een Unburial Rites/Faithless Looting deck maar originaliteit heeft aan de andere kant misschien niet altijd de prioriteit... Dat je er lol in hebt is het belangrijkste en dat blijkt wel uit het lezen van deze toffe column WE WANT MORE!
@ G ''Soratami'' H: Natuurlijk win je met een Angel deck meestal door grote flyers, maar ik vind dat er dan nog een ander aspect aan het deck moet zitten wat het leuk maakt om mee te spelen. Verder blijft het probleem van Herald of War dat de discount zelden nuttig is. Dat heb ik in al die potjes wel ondervonden. @ Beeblz: Je hebt wel een punt wat betreft de potjes waarin één van ons mana screwed is, maar ik laat die games liever niet weg omdat, zoals je zelf al aangeeft, het wel iets zegt over het functioneren van je deck. Ik zou dan bijvoorbeeld een game extra kunnen spelen om zo'n 'verloren' potje goed te maken, maar meestal heb ik na 5 games waarvan een paar met mana screw sowieso al de behoefte om iets te veranderen. Mooi dat mijn schrijfstijl je in ieder geval bevalt.
Zo zou ik het Angelic Might deck ongeveer maken: [ hier ]. Gisela, Blade of Goldnight is dan wel niet budget, maar ik heb er twee uit een booster getrokken dus het zou zonde zijn om hem niet te spelen. Bovendien doe je met een Increasing Savagery op een Gisela meteen 20 schade.
Leuk om de ontwikkelingen te zien. Eerlijk gezegd vind ik de plays van het Fiery Dawn deck cooler tot op heden. Aggro met Synergy Als het mijn deck was hetwaarsch mono white gemaakt en evt Rood als ik toevallig Gisela had. Je hebt ook in standard genoeg goede weenies zoals Elite Vanguard. Honour the pure en later Mirran Crusader/Silver Paladin. Colour/Mana Screws zijn juist bij dit soort decks nogaleens aan de orde. Ooh ja die Gheist Honoured Monk vind ik wel super gaaf.
volgens mij zou je als je dan toch rood splashed net zo goed meteen de helft van het rood-witte deck er als creatures in kunnen smijten 4 x dat beest wat +1/+1 aan creatures geeft 4 x de haste soulbound creature 2 x de haste permanent overnemer zou best wel eens hard kunnen gaan.
Misschien als je toch meer op humans zou willen richten een Dearly Departed erin stoppen en zien of je hem kan saccen
Grappig dat je dat zegt want die heb ik inderdaad even serieus overwogen, alleen heeft Dearly Departed tegen zich dat het zelf geen Human is die ik kan reanimaten met Angel of Glory’s Rise en de meeste Humans zijn nog steeds niet heel indrukwekkend met een +1/+1 counter erop. Ik richt me nu meer op gewoon zo veel mogelijk creatures (met ETB-triggers) tegelijk reanimaten met AoGR, wat een kaart als Geist-Honored Monk ook weer beter maakt.
misschien is het juist een voordeel dat die niet gereanimeerd kan worden zodat die lekker voor counters kan zorgen. qua prijs past die ook wel in het deck. Zou leuk zijn als je dan ook nog eens Thatcher Revolt speelt met goldnight commander etc
Ja goed, maar dan ga je echt een totaal andere kant op met het deck. Angel of Glory’s Rise wordt dan stukken minder effectief en die wil je wel blijven spelen om niet helemaal af te drijven van het oorspronkelijke Angelthema.
daar heb je een goed punt verder vond ik je colum wel heel leuk om te lezen, ik zag dat je nu met slaughterhouse bezig bent. zelf draai ik hier ook een variant van maar dan iets drastischer blauw/zwart ik heb hem ook gepost op standard deck discussie maar kreeg geen reacite daarop.
|