Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Een van de minst gewaardeerde kaarttypes is wel het enchantment, en dan specifiek het aura. Logisch, een aura nodigt uit tot een 2-voor-1 in jouw nadeel: als het geenchante permanent wordt gesloopt (eventueel in reactie op het casten van het aura), dan ben je meteen 2 kaarten kwijt. Uitzondering zijn natuurlijk de removal-aura's zoals Pacifism, Lignify en Claustrophobia. Toch print Wizards elke set wel weer nieuwe positief bedoelde aura's, met elke keer nieuwe trucjes om zo'n ding speelbaar te maken.
In AVR zit nauwelijks removal, dus is het veiliger om een aura te spelen op een van je eigen beesten. In ROE zat Totem Armor, wat het gevaar van destruction (maar niet van bounce!) omzeilde. En oh ja, in die set zat ook Eldrazi Conscription, die zo krachtig was dat zijn directe impact wel compenseerde voor het risico van kaartnadeel, zeker in combinatie met Sovereigns of Lost Alara. In M12 zat weer zo'n vergelijkbaar erg krachtig aura: Angelic Destiny met een Rancor-achtige clausule. Speaking of which, Rancor zit weer in M13!
Na deze veel te lange introductie snap je natuurlijk al waar ik naar toe wil:
Design een aura voor !
*De kaart moet in een core set passen, dus niet overpowered/unhinged.
*Het is geen multicolored set, dus houd het bij voorkeur mono colored!
*Naar keuze rare of mythic.
*Enchantment - Aura, met enchant creature.
*Moet een positief effect hebben, dus geen removal-aura's zoals Pacifism.
*De kaart moet daadwerkelijk gespeeld gaan worden; geef eventueel aan op welk formaat (Commander, Standard, Legacy, Draft) je design gericht is.
*Vermeld naam, mana cost, rules text, en alles wat verder van toepassing is.
*Flavortext is optioneel.
*Zorg dat alles op een kaart past.
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op.
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Pants, U
Enchantment - Aura
Enchant Sponge
Blue creatures you control get +1/+1.
Sorry, kon het niet laten.
Spirit of the Hero
Enchantment - Aura
Enchant creature
For each other creature you control that shares a creature type with enchanted creature, both that creature and enchanted creature gets +1/+1.
At the beginning of your upkeep, if Spirit of the Hero is in your graveyard, you may return it to your hand.
Een goede niet-Eldrazi Conscription Aura moet terug kunnen keren uit de graveyard. Een Aura die dat doet moet flavorwise dan een geest zijn die af en toe de bezoeker van het graf van de Hero nog binnentreedt om van de bezoeker een nieuwe Hero te maken. Een Hero maakt het hele team beter, en dat is een typisch witte ability. En witte kaarten gaan vaak van de graveyard naar de hand of battlefield.
Deze Aura past in elk (Standard) witte Tribal deck. Hij is Rare omdat alle witte Mythics al gespoiled zijn.
Taunt of the Lavamancer
Uncommon
Target creature gets +1/+1 and gets , Exile two target cards from your graveyard from the game: Enchanted creature deals 2 damage to target creature or player
Zoals je ziet een mooie knipoog naar Grim Lavamancer, heb de castingcost met verhoogd, omdat ik een extra bonus wilde toevoegen. Deze kaart zou toegesplitst kunnen worden in standard en modern. Met name in Modern is Grim Lavamancer momenteel erg sterk en een alternatief voor die kaart zou niet misstaan!
Flame-halo 2R
Enchantment - Aura
You may play Flame-halo from your graveyard.
Enchanted creature gets +1/+0 and first strike.
Whenever enchanted creature leaves the battlefield, that creature deals damage equal to its power to target creature.
Allemaal positieve effecten, het enige wanneer je er niets aan hebt is als de getargette creature in response wordt weggehaald, maar daarna is het allemaal win win
volgens mij ook niet te overpowered.
en in welk formaat dit gespeeld zou worden... standard en misschien modern....
Knowledge of Possibility
Enchantment - Aura
If it's. your turn, enchanted creature gains +2/+0 and gains vigilance.
If it's not your turn, it gains +0/+2 and can block an additional creature.
"More important than power is knowing when not to use it. Of course, this rule doesn't apply if you can use your power constantly and without break."
De kaart kan in elk format gespeeld worden, hoewel hij misschien iets te duur is voor legacy.
----
Erasure
Enchantment — Aura
: Target player puts the top X cards of his or her library into his or her graveyard, where X is equal to enchanted creature's power.
: Attach Erasure to target creature you control.
"Let me help you get some thoughts out of your head."
- Jace Beleren
----
Simpel maar elegant, kan zichzelf beschermen door naar andere creatures te springen. Is bedoeld als limited bom, waar hij een spel onder de goede omstandigheden snel kan beëindigen. gezien hij niet vanaf het begin gevaarlijk is kon ik de converted mana cost laag houden.
Primordial Savagery
Enchantment- Aura (Rare)
Flash
Enchant Creature
When Primordial Savagery enters the battlefield enchanted creature gets +2/+2 until end of turn.
Enchanted creature gets +1/+1 and has hexproof and trample.
Ik dacht laten we het 2 voor 1 probleem met aura's op een andere manier oplossen dan Rancorachtige manieren. Als ze op instantspeed gecast kunnen worden is 2 voor 1en al een stuk minder waarschijnlijk. Zeker als de kaart zelf hexproof geeft. In feite is deze kaart een soort van geupgrade versie van Vines of Vastwood. Een instant pompspell disguised as an Aura. Het lijkt me een prima kaart voor weenie deckjes.
Ajani's Blessing
Enchantment - Aura
Enchant creature
Exalted
Enchanted creature has exalted and lifelink.
: Return Ajani's Blessing to it's owners hand.
Het idee van deze kaart is dat je een 'hero' aanwijst. Door Ajani's Blessing terug naar je hand te halen en te herspelen kun je een nieuwe hero aanwijzen en tegelijkertijd beschermt het tegen removal. Exalted is een belangrijk mechanic in M13 en lifelink zorgt ervoor dat je ook daadwerkelijk met je hero wil aanvallen (je gaint meer levens dan wanneer je blockt dankzij exalted). Design is gericht op Standard.
O ja, en lifelink gaat goed samen met de ultimate van Ajani, Caller of the Pride.
@Bruxonn, als ik de krachten van jouw Aura altijd zou laten gelden, geeft het +2/+2, vigilance en de ability om een extra creature te blocken. Een soort blauwe Serra’s Embrace dus.
Voor die korte tijd dat M12 en M13 samen in Standard zitten:
4x Sun Titan
4x Phantasmal Image
4x Animate Reflection
Party time! =D
De kaart is vergelijkbaar met Image. Hij is lastiger 1-on-1 te verwijderen, maar makkelijker te 2-for-1en. Je kan hem op een creature van je opponent gooien, wat mogelijk interessante gameplay oplevert.
Vind de flavor best gaaf. Je betovert (enchant) de reflectie van een enchanted creature. Naam als throwback naar Animate Dead, Animate Wall, Animate Land, Animate Artifact.
Ja eigenlijk zou het "enchant non-vampire creature" moeten zijn =(
Na een Mythic witte aura, nu een zwarte. Met veel functies, en een nieuwe mechanic waardoor hij Mythic waardig is en recyclebaar.
Odric's Faith
Enchantment - Aura
Enchant creature
Creatures you control get +2/+2 and have first strike as long as enchanted creature and at least two other creatures are attacking.
If Odric's Faith would be put into a graveyard from the battlefield, if it isn't attached to a creature, you may attach it to an attacking creature instead.
"We are undefeatable as long as we have faith!"
--Odric, Master Tactician
TOELICHTING:
De naam en flavour text van deze kaart verwijzen naar de flavour text van Odric, Master Tactician. Beide abilities doen ook iets wat geweldig in de flavour van Odric, Master Tactician past.
Mag het design wel multicolored zijn i.v.m Nicol Bolas, Planeswalker?
Ja, als je een verdraaid goede reden hebt om een Mythic multicolor te maken, dan mag dat!
Ik was van plan om een aura te maken gebasseerd op mijn favoriete enchantment Circle of Flame. Het idee erachter was dat het vuur door alles heenbrandde, ook andere planes, en dat enchanted creature zo weer terug het spel in te sneaken was. Dit werd wat te complex, maar vond het hele 'sneaking about' idee wel goed genoeg om te bewaren.
Chosen by the Rift
Legendary Enchantment - aura
Chosen of the rift stays attached to enchanted creature in all zones except the library and its owners hand.
: exile enchanted creature. You may use this ability when Chosen by the rift is in any zone.
: return enchanted creature to the battlefield under its owners control. Use this ability only if it has been exiled.
"One doomed soul is chosen by the rift and not even death will free it from its embrace to carry out its vengeance." - Old planeswalker saying
M13 is weer een core set, en veel planeswalkers zitten er weer in. Planeswalkers zijn eigenlijk wel een beetje creature, maar een stuk krachtiger... maar wat zit er tussen de planes? dat is de rift, en waarom kan de rift geen champion kiezen die het tegen de planeswalkers op gaat nemen? Ze komen immers alleen maar langs banjeren wanneer het ze zint, beetje gaatjes in het gordijn te prikken...
De enchantment geeft planes-walking achtige abilities, maar zijn gefocussed op exile (the rift), en het terug keren daarnaar. Legendary omdat het een vrij uniek fenomeen dient te zijn, en meerdere in play zou wel erg sterk zijn, aangezien je er zo goed als niet vanaf kan komen (nevermind dat de rift meer gaten in het gordijn zou prikken dan de planeswalkers als het een battaljon aan soldaten zou kiezen!). Wint niet alleen de game, maar heeft hele goede synergie met een hoop.
PS: return to owners control omdat je anders natuurlijk heel makkelijk beestjes kan jatten... wat niet de bedoeling is van deze kaart!
Kiki's Soul
Enchantment - aura
enchant creature
Enchanted creature has: '': exile target creature, then put a copy into play under your control. At end of turn sacrifice the token and return the exiled creature to the battlefield under it's owners control.'' .
~ My soul got caught by an Aura creator - Kiki-Jiki, mirror breaker~
Wings of Destiny
Enchantment - Aura - Mythic
Enchant creature
When ~ enters the battlefield attached to a creature you control, draw a card.
When ~ enters the battlefield attached to a creature you don't control, gain control of that creature.
Enchanted creature has flying and "When this creature deals damage to a player, draw a card."
Dragoncoat
Enchantment
Dragoncoat can't be countered.
Enchanted creature has hexproof.
Put a copy of dragoncoat unto the battlefield you may choose a new target for it.
If you control more than 5 creatures destroy all dragoncoat's.
'Only a true mind can control this.' Jace Beleren
Moet de kaart puur positief zijn, of zou iets als Yavimaya’s Embrace ook mogen?