Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Een van de minst gewaardeerde kaarttypes is wel het enchantment, en dan specifiek het aura. Logisch, een aura nodigt uit tot een 2-voor-1 in jouw nadeel: als het geenchante permanent wordt gesloopt (eventueel in reactie op het casten van het aura), dan ben je meteen 2 kaarten kwijt. Uitzondering zijn natuurlijk de removal-aura's zoals Pacifism, Lignify en Claustrophobia. Toch print Wizards elke set wel weer nieuwe positief bedoelde aura's, met elke keer nieuwe trucjes om zo'n ding speelbaar te maken.
In AVR zit nauwelijks removal, dus is het veiliger om een aura te spelen op een van je eigen beesten. In ROE zat Totem Armor, wat het gevaar van destruction (maar niet van bounce!) omzeilde. En oh ja, in die set zat ook Eldrazi Conscription, die zo krachtig was dat zijn directe impact wel compenseerde voor het risico van kaartnadeel, zeker in combinatie met Sovereigns of Lost Alara. In M12 zat weer zo'n vergelijkbaar erg krachtig aura: Angelic Destiny met een Rancor-achtige clausule. Speaking of which, Rancor zit weer in M13!
Na deze veel te lange introductie snap je natuurlijk al waar ik naar toe wil:
Design een aura voor !
*De kaart moet in een core set passen, dus niet overpowered/unhinged.
*Het is geen multicolored set, dus houd het bij voorkeur mono colored!
*Naar keuze rare of mythic.
*Enchantment - Aura, met enchant creature.
*Moet een positief effect hebben, dus geen removal-aura's zoals Pacifism.
*De kaart moet daadwerkelijk gespeeld gaan worden; geef eventueel aan op welk formaat (Commander, Standard, Legacy, Draft) je design gericht is.
*Vermeld naam, mana cost, rules text, en alles wat verder van toepassing is.
*Flavortext is optioneel.
*Zorg dat alles op een kaart past.
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op.
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Een nieuwe groene Aura waarmee de kracht van de (slag)wurm van toepassing is! Je wordt zo groot als Reach en zo sterk als een wurm (+0/+6). Andere beesten vinden de slagwurm een moraalboost en HUPPA! Gaan ervoor.
Reflective Rage
Exalted
Whenever enchanted creature attacks alone, put a token into play that's a copy of enchanted creature tapped and attacking.
~This is my fight, mine and mine alone.
Exalted is weer terug in M13, maar wie is er nou zo dom om alleen het gevecht aan te gaan met een horde creatures van je tegenstander. En op wie kan je nou beter vertrouwen in een gevecht dan jezelf?
@LotZ: de bedoeling is echt een enhancer voor je eigen creatures, geen Mind Control-achtigen.
@Peanut: Ik neem aan dat je bedoelt ": Green creatures you control other than enchanted creature get +X/+X until end of turn."?
Want zoals het er nu staat krijgt het enchanted creature zelf ook de bonus van die ability als hij groen is.
Ah, naamgenoot (mijn echte naam is ook Jelle ) Ja dat klopt. We hebben zoveel creatures bedacht afgelopen prijsvragen dat ik de wording soort van verkeerd hebt geschreven! Niet erg, ik kan toch niet winnen nog Scherp opgemerkt!
@ dustin. Hmm, dan heb ik dat verkeert begrepen. Dan is mijn inzending dus loos helaas.
Shawl of Ancestry -
Enchantment - Aura (rare)
Enchant creature
Enchanted creature has flying and lifelink.
When enchanted creature dies, put a 1/1 Spirit token onto the battlefield and attach Shawl of Ancestry to it.
"In it lies the faith of a thousand clerics."
Vergeten te vermelden dat mijn inzending een RARE is, beter lezen Kevin...
Rancor is één van de eerste kaarten waar ik mee speelde waar ik echt een enorm "WOW!"-gevoel bij had. Ik begreep niet waarom het een common was en geen rare. Die kaart was awesome!!
Ik vind het nog steeds een rare-effect (en geen uncommon, wat Rancor nu in is), dus zou er een mooie rare-cycle van moeten worden gemaakt. Which I did!
Jammer genoeg mag ik maar 1 kaart inzenden, dus dat wordt de zwarte:
Ik heb ook blauw (Morgue), rood (Envy) en wit (Pride) gemaakt. Die post ik na afloop (wat moet ik er anders mee ).
Zof's Legacy
Enchantment - Aura (mythic)
Enchant creature
: Enchanted creature gets +3/+1 until end of turn.
If Zof's Legacy is put into the graveyard from the stack, you may pay . If you do, creatures you control get +X/+X until end turn.
Als deze Aura niet resolvet, bijvoorbeeld omdat iemand mijn creature als reactie doodschiet, dan treedt de laatste ability in werking. Kan ik natuurlijk ook zelf doen
Deze kaart is speelbaar in elk format waar Zof Shade ook speelbaar is. Misschien wel in meer.
Whoops, ben wat vergeten te adden bij de 1e ability van mijn inzending 'Chosen by the rift'.
Hoort te zijn:
: exile enchanted creature. You may use this ability when Chosen by the rift is in any zone.
Mischien beter balanced zoals hij was, maar mist dan een deel van de flavour die ik em wou geven.
Gefixed! - Dustin.
Ik heb mij voor deze Aura geïnspireerd op de krachten van Ajani.
Ajani heeft altijd al voor lifegain gestaan. Vandaar de lifelink.
De vigilance en de +1/+1 counter zijn geïnspireerd op Ajani Goldmane en op de nieuwe Ajani van M13.
Het voordeel van de +1/+1 counter is dat deze blijft liggen wanneer de aura afgeschoten wordt.
Aura's die zo maar uit je graveyard terug naar je hand gaan zoals Rancor heb ik altijd overpowered gevonden. Ik vind dus dat er een voorwaarde voldaan moet zijn om een aura terug te krijgen (zoals bij Dragon Breath) Een typische voorwaarde in wit is het aanvallen met meerdere creatures (zie Windbrisk Heights en de nieuwe Odric, Master Tactician in M13). Vandaar de laatste ability van mijn kaart.
Wat een leuke prijsvraag !
Het is niet makkelijk geweest om een leuk Aura te maken heb ik gemerkt.
De vraag: Mag het design wel multicolored zijn i.v.m Nicol Bolas, Planeswalker? vond ik zeer interesant om mee te pakken.
En dat Dustin groen licht heeft gegeven dat het mag, alleen om een zeer sterke reden, heb ik dat ook gedaan ! ik moet het nog even uploaden en dan posten hier ^^
Hier is die dan !!
Het idee ? simpel !
Waarom een Aura sterk maken terwel er al zo veel goede zijn ?
Meeste probleem licht bij de Mana kost . Nou dankzij deze kan het heel snel!
Nu weet ik dat met die Eldrazi ding GoodGame is maar daar is deze niet voor bedoelt
de Aura Swap is al een oudere Abillity Arcanum Wings
Ik vind 'm ook vet gedesigned, maar aura swap is nou niet iets dat we terug zullen zien in coresets.
sudden light
enchantment - aura, mytic rare
you may cast sudden light from your graveyard
flash
enchanted creature get +2/+2 and has lifelink
T: sacrifice enchanted creature
op instant speed creatures lifelink geven speelbaar: zeker.(draft, standaard)
Inspiration
Enchantment - Aura
Whenever enchanted creature deals combat damage to a player, put a loyalty counter on target planeswalker or remove a loyalty counter from target planeswalker.
If enchanted creature is blue, it becomes unblockable and gains hexproof.
"With a few inpiring whispers, you can make soldiers more loyal, or disloyal than money ever could" - last words of Vedalken spies' training.
Een combinatie van Curiosity, Clockspinning en Invisible Stalker. Er zijn niet veel kaarten die rechtstreeks interageren met planeswalkers. (Despise is zo'n uitzondering). Ik mis dat toch veel. Een planeswalker is altijd een beetje een 'loner'-kaart. Ze komt op de battlefield en doet gewoon haar ding tot er eens wat damage doorkomt en ze haar loyalty counters verliest. Ze zijn wat geïsoleerd van de interactie met andere kaarten. Deze kaart laat je toe om je planeswalker sterker te laten zijn dan hij is, doordat hij op het veld komt naast een creature met deze aura. En niet alleen dat, je kan hiermee een planeswalker in multiplayer ook gemakkelijker onrechtstreeks raken door met enchanted creature een onverdedigde speler te raken en dan een planeswalker van een andere speler te 'softpingen'. Aangezien er in M13 weer een planeswalker voor elke kleur komt, lijkt deze interactie goed te passen in de set.
Verdant's Breath
Enchantment – Aura
Whenever Verdant's Breath comes into play or leaves play put two 1/1 green saproling creature tokens into play.
Enchanted creature gets +3/+3 and has trample.
Whenever enchanted creature becomes the target of a spell or ability, return Verdant's Breath to it's owner's hand.
--------------------
Gebaseerd op Rancor, die je terug naar je hand mag nemen. Alleen gaat Verdant's Breath terug naar je hand als het enchanted creature getarged wordt. Ik ben ervan overtuigd dat je hier leuke dingen mee kan doen!!
Daarnaast zijn saprolings altijd leuk in een core set. Onze grote vriend Verdant Force heeft zichzelf ook al een paar keer laten zien in een coreset, en zijn hete adem in je nek is iets waar je haren van overeind gaan staan...
Plan Ahead
Aura - Rare
Enchant Creature
If Plan Ahead leaves the battlefield, draw a card.
If enchanted creature leaves the battlefield, put a token into play. That token is a copy of enchanted creature.
"Any victory should be celebrated. Any loss is a calculated risk."
Deze kaart doet in het extreme wat Dustin in het begin heeft uitgelegd: het zorgt ervoor dat het niet meer 2 tegen 1 is als je het beest vernietigd/bounced.
Oorspronkelijk was het enkel voor als het beest/enchantment in de graveyard kwam, maar nu ook voor bounce/flicker effecten, zodat je er eventueel ook een deck mee zou kunnen maken.
De kaart heeft altijd een andere kaart nodig om mee te werken (zonder kill/bounce/flicker is hij eigenlijk een beetje waardeloos). Daarom kost hij "maar" 2 blauwe.