Jareth, Leonine Titan (Commander)
Voor iedereen die Jareth, Leonine Titan speelt of wil spelen. Dit topic beoogt een verzameling te zijn van allerlei ideeen rondom de commander Jareth. Deel jouw visie of deckbeschrijving hier en help dit een interessant topic te worden voor een ieder die zich in wil lezen op deze commander voor zijn nieuwe deck of om zijn huidige tot een hoger plan te kunnen brengen.
Discussiepunten:
Ervaringen
Tips
Strategieen
Combos
Beoordeling
Decklijsten (gelinkt pls)
Etc.
Andere commander topics: hier
ps: evt. af en toe wat decktips als reactie zijn opzich niet verkeerd, maar help te vermijden dat alle posts teveel om het verbeteren één iemands deck draaien.
|
Sinds ik EDH heb leren kennen (lees: sinds ik het echt begon te spelen) vond ik een ding het mooiste aan EDH: de flavor. O.a. Magnus, voormalig powermoderator, heeft daarbij flink geholpen. Sindsdien heb ik decks gehad met Rith en Jhoira, maar Jareth, Leonine Titan vind ik toch echt het leukst. Hij is niet goed, niet supersterk, maar de flavor aan de kaart: geweldig! Hierbij wil ik dus ook graag delen met welke kaarten Jareth prettig samenwerkt! Let wel: mijn lijst is compleet oude lay-out , dus er kunnen vast wat verbeteringen in voor mensen die ook graag met de nieuwe lay-out spelen Mijn Jareth-lijst is gebaseerd rondom de sterkste ability van Jareth: de mogelijkheid tot protectie. Of dat nu letterlijk "protection from..." is, of indirecte protectie: je tegenstander gaat het moeilijk krijgen bij je te komen! Hieronder mijn lijst met toelichting van de kaartkeuzes: Academy Rector > Een prima kaart: houdt de tegenstanders even op afstand zodat jou niks overkomt/kan stiekem wat levens weghalen voordat hij doodgeblockt wordt/iets blockt met dodelijke afkomst of je hem sacrificet aan een High Market. Hij kan leuke dingen zoeken zoals Aurification e.d., wat weer verdere protection biedt! Afterlife > Omdat er in oude lay-out zo weinig removal is, is dit een prima kaart in mijn lijst. Kan alles zonder protection slopen qua beesten, maar geeft je er wel een klein snoepje voor terug: niet te overpowered, maar wel leuk! Akroma, Angel of Wrath > Een van de bommen van het deck - en nog thematisch ook! Akroma’s Vengeance > Mocht het niet lekker lopen: slopen die hap! Mocht het wel lekker lopen: een kaart pakken waar je (hopelijk) wel wat aan hebt is altijd goed. Arrest > Pacifism's grote broer. Erg handig om vervelende Commanders uit te schakelen! Aura of Silence > Vertraagt je tegenstander hopelijk goed genoeg. Op het moment dat hij het wel kan gaan betalen, blaas je hem gewoon op! Aurification > Prima tuinhek om vervelende beesten uit je buurt te houden. Pas wel op: er komt geheid een horde tegelijk op je af! Balancing Act > Een prima kaart tegen o.a. Kemba, Kha Regent-decks (en soortgelijken). Werkt ook lekker als het jou gewoon wat tegenzit met je draws! Beacon of Destiny > Is noh niet echt de beste kaart uit het deck gebleken, maar werkt erg goed met kaarten als Mother of Runes, Unquestioned Authority en andere geintjes. Beloved Chaplain > Past precies in de flavor van het deck en is een betere blocker dan je zou denken, aangezien niemand hier removal op wil spelen Blessed Wind > Perfect tegen lifegain-decks of om jezelf te redden! Blinding Angel > Prima defence, zolang ze doorkomt. Blinding Light > Crackdown, anyone? Breath of Life > Een prima recursion-spell, mocht er iets belangrijks gesneuveld zijn. Chastise > Een van de weinige creature-removals die ik kan spelen. Chieftain en-Dal > Sterker dan men denkt, zeker i.c.m andere kaarten in het deck. Cho-Manno, Revolutionary > Geen uitleg nodig lijkt me. Cleansing Meditation > Prettige enchantment-removal, zelfs zonder de threshold. Commander Eesha > Geen uitleg nodig, gewoon een betere Beloved Chaplain! Crackdown > De combo is al genoemd, maar ook zonder de combo houdt deze kaart de tegenstander wel even op een afstand. Crawlspace > Zeker leuk i.c.m Commander Eesha en andere protection-geintjes! Dawn Elemental > Geen uitleg nodig! Decree of Justice > Prima kaart, niet echt nodig om uit te leggen! Deserted Temple > Ik draai nog wel een paar landjes die baat hebben bij deze kaart, dus waarom ook niet? Disenchant > Simpel maar doeltreffend! Divine Sacrament > Een paar extra damage mag er altijd wel in, lijkt me zo. Enlightened Tutor > Belangrijke ondersteuning, aangezien ik minimale carddraw heb. Eternal Dragon > Heerlijke kaart om mee te mana-rampen! Exalted Angel > Gewoon een beater, 1 van de weinige die mij nog wat teruggeeft ook! False Prophet > Kom maar! Fight or Flight > Leuk om de helft plat te leggen, maar nog leuker om er psychologische spelletjes mee te spelen.. Flooded Strand > Gewoon, omdat het kan? Forbidding Watchtower > Prima kaart, zorgt voor defence zelfs als je niks kan doen! Fountain Watch > Bleek meerdere malen een onmiskenbare kaart - ik speel genoeg arti/enchantments en past ook nog in het thema. Glorious Anthem > Prima kaart. Glory > Moest erin, hoort gewoon bij het thema. High Market > Just in case er getucket of overgenomen gaat worden. Ivory Mask > Blijf van me af! Karmic Guide > Ik snap nu waarom de zo duur was - wat een goede kaart! Kan meestal belangrijke dingen terughalen, en heeft een prima protection! Knighthood > Heerlijk om toch net even die voorsprong te nemen in een token-war! Kor Haven > Thema, anyone? Lieutenant Kirtar > Een van de mindere kaarten in het deck, maar kan soms ook weer prima uit de strijd komen. Twijfelgeval. March of Souls > het is toch leuk om alles 1/1 te maken? Memory Jar > Beste carddraw die ik kan hebben in mijn deck - heeft zich al meerdere malen bewezen. Mother of Runes > Doet gewoon precies wat je wilt! Noble Purpose > Lifegain is altijd fijn, en wordt een sterke beater met Opalescence! Opalescence > Met zoveel enchantments is dit gewoon leuk. Werkt prima samen met Fountain Watch - shroudmannen zijn gewoon erg sterk! Pacifism > Flavoooor! Pariah > Altijd goed met een Commander Eesha of Unquestioned Authority of.. Alles met protection eigenlijk? Petrified Field > Mocht je iets belangrijks kwijt zijn geraakt - of als je gewoon nog een keer wilt Wastelanden! Pianna, Nomad Captain > Beste battlecry die er is, 'nuff said 25 Plains > Onmiskenbaar in het deck. Replenish > Zorgt voor veel interactie, en ook met weinig in je grave zorgt het voor leuke situaties. Reverent Mantra > Wederom een van de mindere kaarten, maar kan goed uit de bocht komen als je tegenstander all-in gaat. Reya Dawnbringer > Gewoon een prima beest! Rishadan Port > Lekker pesten, altijd leuk! Rout > Beste boardsweep die er is, heeft me al meerdere malen gered. Secluded Steppe > Nooit erg om deze late-game te pakken. Het is gewoon een upgrade van die saaie Plains...! Sigil of the New Dawn > Twijfelgeval, gebruik hem minder vaak dan dat ik voor ogen had. Silver Seraph > To win games, you must connect. Dat kan met 1/1 mannen, maar ook met wat grover geschut! Sword of Fire and Ice > Ik mag wel wat power spelen, vind ik zo met mijn restrictie Passen gelukkig precies in het thema! Sword of Light and Shadow > Ik mag wel wat power spelen, vind ik zo met mijn restrictie Passen gelukkig precies in het thema! Swords to Plowshares > Beste removal die ik beschikbaar heb. Temple of the False God > Heerlijke kaart, vangt de extra commander-kosten op en boost lekker voor de wat grotere effecten. Tower of the Magistrate > Perfect om equipments af te straffen of je permanents te beschermen tegen andere dingen. True Believer > Thema <3 Unquestioned Authority > Meer thema! Valor > Prima kaart, zowel op het veld als eronder. Vengeful Dreams > Goedkope mass-removal? Prima, zolang ik Valor of Glory op hand heb al helemaal niet erg! Wasteland > Hey, dit is ook een beetje bescherming! Wave of Reckoning > Beter dan ik eerst dacht - mijn beesten sterven er zelden aan terwijl bij de tegenstander(s) alles zowat aan duigen ligt. Windborn Muse > Early Ghostly Prison - count me in! Windswept Heath > Again, omdat het kan. Wing Shards > Mensen willen altijd wel eerst even wat spelen voorsat ze aanvallen - dit vangt dus heel wat klappen op! Wrath of God > Waarom zou ik deze niet spelen..?
|
|
Het deck speelt erg lay-back: mensen laten je meestal maar even links liggen als ze horen dat je alleen oude lay-out speelt. Niemand wordt in eerste instantie bang van een Fight or Flight of een Divine Sacrament, tot het te laat is. Je verstopt je in je bunker en vangt alle klappen op, terwijl Jareth, Leonine Titan wat damage wegprikt zonder tegengehouden te kunnen worden. Het is een leuk deck met veel interactie, maar het moet natuurlijk wel je speelstijl zijn. Het deck is hier te vinden. Heeft er iemand anders ook een EDH met Jareth, Leonine Titan en hoe bevalt dat? Hoe maak jij gebruik van zijn ability of is hij meer een bijkomstigheid?
Reacties
(2)
Originele commander, kan me voorstellen dat die onderschat wordt. Ook al is hij eigenlijk alleen maar defensive van zichzelf, dat doet die dan ook wel goed. Maar tegen evasion doet die niks en de meeste stampers die op je afkomen hebben dat vaak wel. De volgende kaarten lijken me dan wel broodnodig in een Jareth deck: Condemn Exile Wing Shards Soul Snare Path to Exile Swords to Plowshares Archon of Justice Twilight Shepherd Btw, een Vow of Duty op je jareth en je hebt elke beurt 6/9 unblockable die je nog steeds als def kan blijven gebruiken. Je kan er daarnaast ook nog een andere creature mee afhouden.
Ik zat zelf ook te denken om een EDH deck te maken met Jareth, Leonine Titan en Give No Ground gevolgd door Surestrike Trident je blockt een aantal creatues met jareth, krijgt +7/+7 voor elk, en vervolgens gebruik je de equip om super veel damage te schieten verder probeer je daar nog wat omheen te bouwen met wat defensive dingen en grote white creatures
|