Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi iedereen,
Ik ben de laatste tijd druk bezig aan m'n Zur the Enchanter commander deck. Met een voltron-achtige commander is het natuurlijk belangrijk om m in het spel te krijgen en dus heb ik de volgende vraag; wat zijn manieren om je commander veilig te kunnen casten? Uiteraard Cavern of Souls en ik ben voornamelijk op zoek naar manieren om dat landje tevoorschijn te halen of andere manieren om counters voor te zijn. Ik heb tot nu toe het volgende:
Tolaria West
Expedition Map
Grand Abolisher
Ik speel al redelijk wat discard spells om van counters af te komen en ook een paar kaarjes als Peek en dergelijke om te kijken of de kust veilig is. Hebben jullie meer ideeën om m'n commander (nagenoeg) gegarandeerd in het spel te krijgen? Ik heb al wat geprobeerd met Silence en Orim’s Chant, maar ik wil het liefst iets in de vorm van een permanent zodat het 'herbruikbaar' is en dat dus ook de beurten ervoor betaald kan worden zodat ik met 4 landjes gelijk Zur kan casten
Oh ja, het moet natuurlijk wel binnen de kleuren
~Leroy
EDIT: vraag me niet hoe deze hier komt, ik zou zweren dat ik dit in het commander gedeelte gepost had (misschien heeft t iets te maken met dat ik werd uitgelogd tijdens het verwoorden van m'n vraag)
Zelf counters spelen?
Counterbalance
Erayo, Soratami Ascendant
Ertai, Wizard Adept
Glen Elendra Archmage
Dat is denk ik wel het meest gangbare rijtje (ben mogelijk nog iets vergeten)
Even sideprotection Kira, Great Glass-Spinner zou je dan ook niet moeten vergeten
Ik zoek eigenlijk meer dingen zodat ik geen mana open hoef te laten zodat ik m zo snel mogelijk in het spel kan leggen. Zoiets van turn 1 Expedition Map, turn 2 Cavern of Souls zoeken. Turn 4 Cavern of Souls droppen en Zur spelen. Of bijvoorbeeld turn 3 Tolaria West transmuten voor Cavern of Souls. Ik heb al creatures zoals Mother of Runes en Spellskite en dergelijke maar da's alleen voor spot-removal. Ik heb op dit moment meer problemen met counters. Als ik tegen control decks (Sygg, River Cutthroat, Wydwen, the Biting Gale, Edric, Spymaster of Trest enzo) speel dan is het lastig. Als ik iets langer wacht met Zur te casten met een counter backup, dat heb ik grote kans dat m'n counter ook gecounterd wordt.
@Martijn, Glen Elendra Archmage zou nog een optie kunnen zijn, maar de andere zijn niet echt handig denk ik. Counterbalance is veel te random in EDH, zeker zonder Sensei’s Divining Top. Erayo duurt te lang om te flippen en Ertai is gewoon te duur, dan kan ik net zo goed een normale counter gebruiken.
Defense Grid werkt meer tegen. Ik kan weliswaar Zur casten, maar daarna gaat het wel erg tegenwerken. ik heb iets van 25 Instants in m'n deck zitten ofzo.
Teferi, Mage of Zhalfir is een beetje het zelfde idee als Grand Abolisher, maar is wel erg duur
Ik heb Weathered Wayfarer gevonden, ik denk dat ik die eens ga testen Misschien een beetje lastig vanwege het ''only if an opponent controls more lands than you." gedeelte, maar ik kan het misschien als reactie op m'n eigen fetchland spelen ofzo.
Ik denk dat je je niet puur op Cavern of Souls moet richten, ik ga er toch vanuit dat er in je speelgroep redelijk wat nonbasic land removal gespeeld word, en Cavern of Souls is een target die redelijk hoog op mijn lijst zal staan tegen Zur the Enchanter.dec
Ik speel met dit deck alleen online 1vs1. Vrijwel elk dek heeft idd Wasteland en Tectonic Edge (en soms Dust Bowl) maar ik zal Cavern of Souls pas droppen als ik Zur wil casten die zelfde turn
Even voor het gemak: hier is de lijst die ik gebruik. Ik moet alleen nog een plek vinden voor Weathered Wayfarer.
Heb je al gedacht aan wat ramping? Als je hem snel speelt, hebben de meesten nog niet de kans om zich klaar te zetten voor een counter en als dat toch gebeurt, speel je hem direct terug.
Je kan hem bvb in beurt 2 krijgen:
T1: Eender welk dual landje dat je untapped in spel krijgt met zwart in (bvb Godless Shrine), Blood Pet
T2: Een tweede land, Lotus Petal, sac de petal en de blood pet en gebruik je twee landen voor Zur the Enchanter. Als je hem zo snel in het spel krijgt, zal hij meer niet dan wel gecounterd worden.
En anders gewoon droge ramp om hem beurt 3 of 4 te spelen. Wordt hij gecounterd, dan speel je hem beurt 4 of 5.
edit: Het hoeft zelfs niet per se een dual land zijn op t1.