Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 68.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]
18-10-2012 01:01:00

Deze week weer eens wat anders dan een design opdracht; we gaan commentaar leveren op de designs van anderen! Wizards heeft met Return to Ravnica een fantastische set afgeleverd, maar natuurlijk kan alles beter. Daarom de vraag:

Welke kaart uit RTR hadden ze beter niet kunnen printen?

Alles draait om de toelichting, de kaart en de redenen die je aandraagt zijn geheel naar eigen inzicht. Is het de naam, het powerlevel, de flavor, de impact op Draft/Standard/Legacy, de art, schending van de color pie? Is de kaart te sterk, te zwak, stom om mee/tegen te spelen of is het een gemiste kans en hadden ze de kaart anders moeten uitvoeren? Welke kaart had je liever niet in RTR gezien?!

*Noem 1 (één) kaart, en gebruik {=linkjes}.
*Toelichting in maximaal 300 woorden.
*Wat is er mis met deze kaart?

De winnaar is diegene wiens argument mij het meeste aanspreekt!

Ter inspiratie mijn eigen inzending:
Towering Indrik hadden ze niet moeten printen. Giant Spider zit al sinds mensenheugenis in de core set, was de core set survivor tot M12, en helaas hebben ze hem in M13 de bons gegeven. Dan is het kwetsend en ongepast om hem in RTR te reprinten, maar dan met een suffe naam. Arme reuzenspin... :'(


De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (63)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]
18-10-2012 08:45:00

Jace, Architect of Thought mochten ze wel weg laten van mij. tuurlijk hij past prima in het verhaal maar dit wel de 4e Jace wie er print is. Naast Garruk is deze planswalker wel genoeg versies van. toon ook wat liefde voor nieuwe planeswalkers of de onder belichte.

18-10-2012 09:02:00

ik vind zelf wel dat Vraska the Unseen eruit mag. natuurlijk het is fijn een nieuwe planeswalker maar;
1 ik vind het zielig tegenover andere guilds, ik hoop niet dat hierdoor golgari meer gespeeld word dan andere.
2 ik vind dat het verhaal achter haar totaal niet connectie heeft met andere verhalen.

18-10-2012 09:07:00

Ik vind dat ze Rites of Reaping niet hadden moeten printen. Al in Eventide hebben ze Cankerous Thirst geprint. Een vergelijking:
- Beide multicolored zwart/groen
- Beide uncommon
- Beide geven een +3/+3 en een -3/-3 effect voor zwarte + groene mana.
- Cankerous Thirst is instant terwijl Rites of Reaping sorcery is.
- Cankerous Thirst is 4 mana terwijl Rites of Reaping 6 mana kost.

Het meest storende vind ik niet dat Cankerous Thirst beter is, maar vooral dat hij uitdagender is om te spelen. Hij is instant en vraagt daarom meer van de timing van de speler. Daarnaast heb je altijd de keuze om hem niet voor beide abilities te gebruiken of zelfs in een monocolored deck te spelen (hoewel dat niet echt aan te raden is). Dat maakt de kaart veel interessanter... en ook zeker niet overpowered zoals de prijs van Cankerous Thirst al aangeeft.

18-10-2012 09:20:00

Ik irriteer me al van het begin af aan dood aan Vitu-Ghazi Guildmage.
Toen ik hem zag dacht ik: cool, tokens maken en kopiëren. De eerste ability kost 6 mana en poept een 3/3 centaur, de ability zelf is niet verkeerd voor een uncommon. Dan kijk je verder en staat er een verdomde 4 mana ability die tokens kopieert!

Waarom eerst je 6 mana ability en daarna je 4 mana ability Wizards! Why? Als neat-freak/lichtelijk autistisch persoon irriteer ik me er dood aan.

18-10-2012 09:28:00

ik zeg Counterflux die kaart is zo'n onzin, een counter kaart die niet te counteren valt met overload als je die op 1 dag zo mag spelen dat deze kaart volledig tot zijn recht komt en dus niet neerkomt op een iets moeilijkere te casten cancel wegens RUU dan denk ik dat het wachten op dat moment niet echt waard is geweest in alle 100 voorgaande potjes waar het niet nodig was.

BB@RT (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2012 09:38:00

Nou ik ga toch voor Sphinx’s Revelation en in zekere zin ook zijn Rakdos tegenhanger hoewel de orginele van die niet zo recent zijn herdrukt.

Het is niet dat ik het een slechte kaart vind, het is alleen dat hij totaal neit mythic aanvoelt. De bedoeling van Mythic is om een effect of een creature te printen wat een soort wauw-factor heeft. Ze hadden hier veel beter een rare van kunnen maken. Zeker omdat dit in feite een Blue Sun’s Zenith en een random betaal X, krijg x-3 leven effect. 2 effecten die we afgelopen 2 blocken maar vaak genoeg hebben gezien. Als rare zou deze dus precies op zijn plek vallen, maar in plaats daarvan vult hij een mythic-slot in de set. De Rakdos variant (Rakdos’s Return) heeft bijna hetzelfde (soort Blightning maar net anders) maar dat is tenminste nog 4 blocks geleden sinds we die gezien hebben.

Voor de rest is het beter niet kunnen printen van kaarten altijd discussie, het openbreken van bepaalde formats is juist wat de metagame in beweging houdt en het spel niet te eentonig laat worden.

18-10-2012 09:45:00

Ik mag weer meedoen mensen ^^ Yup, welkom terug! Mededeling boven je pp is verwijderd - Dustin.

Van mij hadden ze Azor’s Elocutors weg mogen laten. Waarom? Omdat alternative wins zuigen, daarom. Deze kaart zorgt er in zijn eentje voor dat het hele doel van het spel verandert. Je probeert namelijk als controller gewoon op hetzelfde aantal levens te blijven staan, en je tegenstander wordt direct gedwongen all-out offense te gaan.
Het wordt hierdoor gewoon een spel van wie heeft de meeste en dikste beesten; er komt geen strategie meer aan te pas. Dat op zich is niet zo erg, maar dan zou het wel een Rakdos-achtige kaart moeten zijn, en niet een Ffing Azorius kaart.

Bovendien is één alternative win per set wat mij betreft meer dan genoeg, en die vinden we in Vraska. Die is dan ook een Mythic, en vind ik daarom veel beter passen. 2 Planeswalkers is niet heel veel ofzo, dus Vraska laat je erin. Dus knikker je deze eruit.

18-10-2012 10:11:00

Voor mij: Mind Rot. Deze kaart is al vaak geprint, oa. een paar maanden geleden nog in . De kaart past niet in de set. Discard is ook niet speelbaar in de set. Met geweldige kaarten als Assassin’s Strike en Drainpipe Vermin haal je het gewoon niet om op handsize te spelen. Bovendien als je tegen Golgari speelt mik je scavenge kaarten de grafbak van je tegenstander in. Het is gewoon een compleet willekeurige reprint in de set.

18-10-2012 10:54:00

Er zit een kaart in het blok, daar heb ik ondertussen wel genoeg van. Niet alleen is het de zoveelste reprint, het is ook nog een absurd sterke kaart. Je legt hem praktisch voor niets neer, maar de mogelijkheden die hij heeft zijn ronduit absurd.
Ik kan het alleen maar over Mountain hier hebben.

Nergens is in Magic deze kaart zo vaak gereprint als welke andere dan ook. Forest, nee, Island ook niet. Allemaal minder vaak geprint. Wat als Black Lotus zo vaak was gereprint, hadden we dat leuk gevonden? Nee.

Ok, zeg je nu, de kaart is dan wel vaak gereprint, maar zo sterk is hij ook weer niet. Het tegendee zal ik bewijzen. Deze kaart is ongelimiteerd in elk deck te spelen, van T2, tot Vintage. Ongelimiteerd zeg ik jullie, en kijk eens wat voor plays hij kan maken: Legacy Goblins speelt deze kaart. Beurt 1 fetchlandje, ja hoor, Mountain, bam daar is hij, eerste kaart die wordt opgezocht. Hoppa, gooit even een Goblin Lackey neer, alsof het niks is. En van daaruit escaleert het alleen maar. Komt dat door de Lackey, misschien, maar die Lackey was er niet zonder Mountain. Tijdje geleden in T2 Wolf Ramp? Beurt 2 een Rampant Growth, en daar kwam dan een Mountain aanzetten. Gelukkig maar dat we tegenwoordig Farseek hebben waar we ook een shockdual mee op kunnen zoeken, anders was het helemaal te zot voor woorden. Mono rood Burn? Draait bijna alleen maar om die vervloekte Mountains.

Ik wil dat Magic een divers spel wordt en elke kaart een kans verdient. Mountain heeft zijn kans gehad, tijd om hem door te geven. Om af te sluiten een quote:

"Wist je dat je maar 2, ja 2! Mountains nodig had om die Ash Zealot te casten. Veels te OP!" - Barack Obama

18-10-2012 10:58:00

Nou...

Leuke picks tot dusver.
Ik ga toch voor Axebane Stag.
Plain vanilla beestje. Sure, decent in limited.
Maar het is een 7 mana 6/7 ELK!
Grizzly Bears eten elk! Jungle Wurm's eten elk!
Dit is gewoon een Pillarfield Ox.. mischien beter, maar bloody hell wat lame!...
"So how did you die?"
"A cow sat on me..."
"how lame!"
"but it was the size of a skyscraper!"
"oh... still lame though"

Bloody hell, probeer je deze battle eens in te beelden...
Utvara Hellkite vs Axebane Stag
Een leider van DRAKEN, wiens aanzicht angst als de dood inboezemd!
Tegen.... een hert.... (beter bekend als.. jawel, draken voer!!)
Wie wint?... het hert.............

Premium lid Mel (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2012 12:34:00

Met veel van de hier bovenstaande antwoorden ben ik het eens, maar Supreme Verdict krijgt mijn stem.
Ik speel voornamelijk casual mulitplayer. Zelf hou ik van counterspells en de rol van counterspells in het spel. Ik vind dan ook dat voor alles een oplossing moet zijn, zeker voor gamechanging effecten. Wanneer iets niet te counteren is moet daarvoor extra betaald worden zoals bij Urza's Rage. Een niet te counteren beest, of destroy kaart vind ik prima, maar een kaart die zoveel inpact kan hebben op het spel, daar moet naar mijn mening een antwoord op zijn.

18-10-2012 14:44:00

Ik ga voor Armada Wurm. Met het beest zelf is weinig mis. Het probleem van Armada Wurm is de rarity. Armada Wurm had rare moeten zijn en neemt als mythic kostbare designspace in beslag. In het bijzonder heeft Armada Wurm eigenhandig een spell in Selesnya kleuren weten te voorkomen. Wat had ik graag een dergelijke spell gezien. Denk maar eens aan: Put X/X White and Green Centaur Tokens onto the battlefield and gain life. Een dergelijke spell mis ik nu en dat allemaal dankzij een *** wurm.

18-10-2012 15:27:00

De kaart die ik ga noemen is al wel eerder genoemd maar nog niet aangedragen. Het gaat om Ash Zealot. Op zich een prima kaart, dubbel rood met first strike en haste. Hij past alleen helemaal niet in de set.

1. Bij welke guild hoort deze kaart? Ik zou zeggen Boros, dat past het beste bij zealots die tegen het kwaad vechten. Iets voor de volgende set dus.
2. Zijn tweede ability. Waar in deze set worden kaarten uit de graveyard gespeeld? Of ik heb iets gemist, of deze kaart hoort helemaal niet thuis in Ravnica.
3. Ze zegt dat ze een mace in het hoofd van een necromancer gaat schuiven, maar heeft een zombie vast. Het plaatje past dus ook niet bij de flavor of andersom.
4. Necromancers spelen helemaal geen spells uit een graveyard. Die brengen beesten van de graveyard naar play. Hij doet dus wel de speler pijn die Think Twice flashbacked, maar niet de speler die Griselbrand Reanimate in beurt 1. Ben je nou tegen necromancers of niet?

Samengevat; Wat wil deze kaart nou eigenlijk precies doen in Ravnica?


Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2012 18:14:00

Ik ga voor Batterhorn.Dit omdat deze eigenlijk niet in een guild past, Rakdos zal eerder gaan voor Rakdos Charm, als het aankomt op artifact-destroy, en Izzet zal gaan voor Smelt of Vandalblast. Verder zijn er naast Smelt en Vandalblast natuurlijk nog 2 andere mono rode artifact destroy kaarten
Ancient Grudge
Torch Fiend

In principe is het een Vexing Devil + Smelt in een maar dan voor 5 mana. voor 5 mana kan je ook alle artifacts destroyen.

18-10-2012 18:19:00

Ik ga voor Mana Bloom. Met het weghalen van Llanowar Elves en de intrede van Arbor Elf, slaat deze "rare" bloem compleet de plank mis. Het maakt je beurt niet veelzeggend en niet rendabel om hier je mana in te gooien. Dit is hooguit een lelijke Enchantress-achtige trigger, wat totaal niet in Ravnica past. Oh en we maken hem nog slechter door het maar 1x per beurt te mogen doen. Also, alternatieven.

Edit: Yay! Ik doe weer eens mee

18-10-2012 18:36:00

De kaart die het spel eigenlijk genereert tot een stom spelletje pesten is Dark Revenant. Als je die kaart een keer gecast hebt, daarna doodgaat, komt hij bovenop je library. elke keer weer pak je dus deze kaart, in het begin prima, maar hoe verder het spel, hoe groter de creature's mogen worden.
Als je tegenstander een keer weet hoe er vanaf te komen, blijf je elke keer deze kaart pakken. Totaal nutteloos dus.

Dan had ik er liever een regel op de kaart bijgeschreven dat hij echt undyïng was, elke keer opnieuw te casten, maar dan voor 2 mana meer, met elke keer een +1+1 counter meer.

18-10-2012 18:44:00

Ik stoor me maar aan bijna geen enkele kaart echt in deze set maar het verbaast me dat Aquus Steed nog niet genoemd is.

Toen ik hem voor het eerst zag vroeg ik me af waar je deze kaart voor wilt gebruiken in limited/draft, zijn kost is vrij duur zijn body erg matig dus hij zal het wel van zijn ability moeten hebben toch?

-2/-0 voor 3 mana en tappen, prijzg, maar eens kijken of het van pas komt.

Tegen gewone attacks is zijn body zwak en -2/-0 weinig spectaculair, en hij komt pas beurt 4 neer.
Leuk tegen evasion/flying? -> je zit al in de kleur met relatief veel flyers (Tower drake, Runewing, Hover barrier, flash draakje, vassal soul etc.)
Leuk voor combat tricks misschien of andere evasion? vele andere blauwe/izzet/azorius kaarten vervulden deze rol al beter voor mij. En je tegenstander ziet dit natuurlijk al aankomen en bekijkt altijd wel even zijn opties voor hij combat ingaat.
Ergste aan deze kaart? het is een uncommon..
Powerlevel van de gemiddelde uncommon zit hier zeker boven en ik ben dan ook nooit blij om deze te openen.

Verder vind ik dit een geweldige set , dus dit soort rants heb ik gelukkig niet echt voor andere kaarten.

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2012 19:24:00

Ik erger me aan Dreadbore. Een destroy-planeswalker kaart was wel een keer te verwachten, maar ik had hem liever niet gezien.

a) In mijn ogen zijn er genoeg manieren om van planeswalkers af te kunnen komen (aanvallen met critters, direct damage op je oppo redirecten om nog maar niet te spreken van counter en "destroy target permanent"-achtige effecten).

b) Flavorwise vind ik ook niet dat Planeswalkers ge-destroyed behoren te kunnen worden. Ze houden op met loyaal zijn (geen loyalty-counters meer), maar gaan niet 'kapot'.

c) En als er dan toch een destroy planeswalker moet komen vind ik niet dat die guild-geliëerd behoort te zijn. Sloop dus die guild-sign er vanaf.

d) En als het dan toch bij een guild moet horen om een planeswalker te kunnen mollen, hoort dat in mijn nederige opinie niet in Rakdos. Die houden wel van stuk, maar zijn niet slim genoeg om iemand als een planeswalker te kunnen handlen. Stop dat dan in Dimir en maak de kaart . Rood is van direct damage en sloopt dus beestjes en spelers en kan artifacts aan diggelen rammen. Zwart sloopt beestjes. Groen sloopt artifacts en enchantments en wit sloopt tegenwoordig bijna alles, maar dan wel tijdelijk. Maar blauw kan niks slopen (wel bouncen en counteren natuurlijk). Ik zeg: geef blauw wat sloopliefde en had dreadbore in Dimir gestopt (en dus in Gatecrash).

Doorkeeper zou overigens een mooie 2e zijn geweest. Je gaat Mike Wazowski toch geen eigen kaart geven??

Premium lid Nevyn (51) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2012 22:09:00

Ik nomineer Firemind’s Foresight. Deze kaart heeft een leuk idee... maar komt niet tot zijn recht, vooral vanwege zijn hoge manacost:

1) Ik wil het niet spelen in limited, veel te duur, te weinig instants die nuttig zijn om op te zoeken (in ieder geval niet voor deze mana!) en het neemt waardevolle ruimte in die ik liever gebruik voor iets dat direct mijn board positie kan verbeteren.

2) Trouwens, waarom alleen maar instants? De Firemind kan toch wel meer verzinnen met zijn geniale drakenhoofdje? Als het ook sorceries kon zoeken dan was het een stuk interesanter geweest.

3) Ik wil het ook niet spelen in standard, wel iets beters/sterkers te doen, zeker met 7 mana.

4) Ik wil het ook niet spelen in EDH, waar het in de meeste gevallen draait om grote spreuken en niet instants van 1, 2 of 3 mana. Hoewel er wel leuke interacties te vinden zijn, maar wederom kan ik iets beters doen met 7 mana in EDH.

5) Het is niet estetisch! Je mag een instant van 3, 2 en 1 mana zoeken, dat is bij elkaar 6 mana... maar het kost 7! Ok, ok het mag iets kosten voor het opzoeken misschien, maar dit is in mijn ogen geen estetisch design.

Het enige dat voor deze kaart spreekt is dat het zelf een instant is. Alé, dat is hem dan gegund, maar toch had ik Firemind’s Foresight liever gezien als een 6 mana kaart, of een kaart die ook sorceries kon zoeken, eventueel dan op sorcerie speed. Zoals het nu is, heeft het een mooie art, is het idee leuk, maar daar houd het op. De speelbaarheid is naar mijn mening beneden peil.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2012 22:38:00

De kaart die ik onnodig vind is:

Geen één! Alle kaarten zijn met een reden geprint en het is aan ons zo creatief mogelijk om te gaan met de nieuwe gegeven schatten en reprints/look-a-likes. Misschien dat sommige wat minder super zijn dan andere, maar allemaal kunnen ze van waarde zijn in een boosterdraft en dus allemaal onmisbaar.


Mijn algemene gedachte over dit soort vragen

bob Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2012 23:30:00

Vind het eigenlijk een best decent gedesignde set, maar als er iets gezegd moet worden. ( de meeste goede opties zijn al genoemd ), had ik de naam van Niv-Mizzet, Dracogenius veranderd. ik vind dracogenius persoonlijk een wat kinderachtig achtervoegsel voor een spel dat normaal gesproken zo'n stijl heeft ;P

19-10-2012 01:32:00

Ravnica was al eerder een mooie set, en nu opnieuw ben ik er heel blij mee.
Ik waardeer de cycles: elk Guild heeft een keyrune, een charm, een mage en een baas. Elke kleur heeft wat creatures en wat spells. Dat geldt ook voor de guilds. Enkele losse artifacts en ten slotte de landjes: basic land, shockland en gates.... En een enkele losse Grove of the Guardian die ik niet snap...
Hij irriteert me. Begrijp me niet verkeerd, het is een leuke kaart. Niet overpowered, speelbaar casual, sfeerverhogend... Maar hij irriteert toch. Ik wil deze kaart graag nominerenvoor deze prijsvraag vanwege de onrust in mijn hoofd, maar nog liever gun ik deze kaart 4 vriendjes.

Sorry Grove!

Bosma (14) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-10-2012 09:55:00

Net zoals een ander heb ik gekozen voor Aquus Steed.

Mijn reden is echter heel anders.

Toen ik de kaart zag waren mijn plannen voor een deck meteen klaar. In combinatie met Second Wind, en ander untap mogelijkheden, valt deze namelijk uitzonderlijk te combineren met Phantasmal Mount... sterker nog, als je deze combineert met Inside Out, een combo van slechts drie kaarten, kan je een beestje van jezelf flying geven, en zo over de vijand heen vliegen.
Terwijl je al zijn beesten vernietigd met de Aquus Steed, Second Wind, Inside Out combi natuurlijk, een combinatie van slechts 3 kaarten. Dit alles aangespekt met een Adaptive Automaton... en je hebt je eerste blauwe HORSE deck gebouwd, want een Steed is immers een Horse. Dat moet wel toch?

Horse Decks zijn in de loop van de eeuw al meerdere malen gemaakt. Een rode variant rondom de schattige Dwarven Pony, maar ook een zwart/groene sacrifice variant met Tarpan, Sacred Prey en Black Carriage (aangespekt met Workhorse), ook wel de Godfather variant genoemd. Maar een blauwe variant? Nee, dat werkte niet. De enige horse die je had was immers Phantasmal Mount.

Je snapt hoe blij ik was toen ik de kaart Aquus Steed las. Zelfs de crappy ability paste geheel in het concept van crappy horse decks. Maar toen...

Toen zag ik dat het geen horse was.

Het is een beast. Type beast. Welke gek maakt er nou een beast van? Beast Horse, oke, maar een beast?! Dit is zo... ik heb hier gewoon geen woorden voor. Dit is de grootste gruweldaad sinds het uitbrengen van double sided cards, nog gruwelijker dan het veranderen van de layout van artifacts, nog erger dan Jace 2.0. Dit is...

Gewoon verkeerd…

En dat mijn vrienden, is waarom Aquus Steed de slechtste design keuze ooit is.

19-10-2012 10:32:00

Ik ga voor Aerial Predation deze dient om flyers uit te schakelen... echter vanwege de 2 extra levens die je krijgt betaal je plots een mana meer waardoor deze eigenlijk even duur of duurder wordt dan de meeste azorius flyers... underwhelming dus, ze hadden echt wel eens wat creatiever mogen zijn, er zijn zo'n mooie rare destroys geprint... waarom eens niet jezelf uitleven en eens een speelbare groene anti-flyingkaart?

19-10-2012 11:44:00

My vote goes to Cancel

Hij had van mij part gecancelt worden voor deze sets.
Laaste sets blijft hij maar terug komen, maar ik vind dat hij niks met ravnica temaken heeft, het is gewoon een slot vervullend ding.
Plus dat hij in draft en in Constructed niet van toe passing komt, om play te zien zonde dus! Laat Cancel maar gewoon bij Core sets blijven, en niet meer in dit zort sets!

Greetz Patrick

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]