Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 78.3

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
27-12-2012 11:29:00

Design een mechanic en Prerelease promo voor Gruul
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text

Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (30)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
27-12-2012 13:13:00

Ook de Gruul zijn in deze serie aan het slopen geslagen met hun nieuwe keyword Pillage:

27-12-2012 15:08:00

Gruul was natuurlijk altijd van de dikke beesten en de bloodthirst, dus om dat nog is een keer groter en sterker te maken:

Borborygmos, the unleashed
Legendary Creature — Cyclops (mythic)
Each creature you control has brawl 1 (when this creature attacks put a +1/+1 counter on it)
Each creature you control with a +1/+1 counter on it has trample
6/7

27-12-2012 15:40:00

Gruul Smash-Clan
Creature - Human (Rare)
3/1

Suicide 4 (whenever this creature becomes blocked, you may sacrifice it. If you do, it deals 4 damage to defending player and the creature that blocked it.)



Het idee achter de Gruul is dat er geen idee achter zit. Je loopt op een tegenstander af en slaat tot of jij of hij dood is.
Het is overigens bij de nonrares de bedoeling dat de Suicide lager is dan hun power, anders suicide je bijna altijd, en wordt het te OP

27-12-2012 16:51:00

Burning-Tree Slayer

Creature - Centaur Warrior

Instigate (Whenever a creature an opponent controls dies, put a +1/+1 counter on this creature).

, : Burning-Tree Slayer fights target creature.

3/3

Uitleg: instigate betekent zoveel als 'opruien' of 'ophitsen'. Ik zag het zo voor me dat als er een creature bij de tegenstander wordt gedood, de Gruul nog bloeddorstiger (bloodthirst! ) worden. Een beetje wat je in films ziet, denk aan de dwerg Thorin Oakenshield die in The Hobbit de arm van de grote orgg Azog eraf hakt waarna alle dwergen weer enthousiast op de orggs inhakken. De fight ability van deze kaart past natuurlijk goed bij instigate.

27-12-2012 17:15:00

Battle Shout (niet te verwarren met Battle Cry, ugh -_-) omdat Gruul luid, groot en intimiderend is.

Deze Cave Cyclops zal je waarschijnlijk helpen om veel schade door te drukken. Dat ene vervelende beest dat nog zou kunnen blocken tap je en de weg is een heel stuk vrijer.

27-12-2012 18:57:00

Gruul is een guild zonder eenheid, maar met een heleboel clans. Veel beesten die zich groot en sterk genoeg vinden, willen dan ook een eigen clan leiden. Om dat te representeren, heb ik de volgende mechanisme bedacht:

Melancholic (this creature cannot attack the same player or planeswalker as another creature with greater power.)

Dit is inderdaad nadelig om te hebben, maar dit laat ruimte aan deze guild om extra grote creatures te hebben, waar deze guild juist om draait. Zo kan een Timmy lekker stompy decks bouwen zonder dat ze te sterk worden.

Maar een minotaur die zich niet laat binden aan een clan, probeert toch nog eenheid in de guild te brengen:

Clanless Minotaur
Creature - Minotaur Warrior
At the beginning of combat, you may pay . If you do, the power of each creature you control becomes X until end of turn.
5/5

27-12-2012 19:31:00

Rood en groen...
Groen is groot, rood ook best wel. Groen is savage, rood is cruel.
Simple enough.

Raze X: When this creature attacks, you may sacrifice any number of lands. This creature gets +X/+X for each land sacrificed this way and trample untill end of turn.

Savage Behemoth
Creature - Beast - rare
Raze 3: When this creature attacks, you may sacrifice any number of lands. This creature gets +3/+3 for each land sacrificed and trample untill end of turn.
When Savage Behemoth deals combat damage to a player, gain control of up to two target lands that player controls.
5/5

---

"A monster is terrorising our nation! Oh.. nevermind.. its gone..."


Big, likes to thrash the world and claims new land to do its thing with.

27-12-2012 21:00:00

Son of Gruul

Legendary creature - Beast (rare)
5/5

Reckless (Whenever a land is put into a graveyard from the battlefield, creatures you control get a +1/+1 counter)

Whenever Son of Gruul deals combat damage to a player, that player sacrifices a land.

Sacrifice a land: creatures you control get +1/+1 and trample until end of turn.


Gruul is groot, sterk en banjert overal over- en doorheen.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-12-2012 21:42:00

Borborygmos, the released
Legendary Creature- Cyclops
Trample
Defile 3 (When Borborygmos, the Released enters the battlefield, sacrifice a creature, if the sacrificed creature had flying, Borborygmos, the Released deals 3 damage to each creature with flying, if it didn't had flying, Borborygmos, the Released deals 3 damage to each creature without flying)

5/4

28-12-2012 03:32:00

Gruul is gebouwd op 2 principes:

1. Het recht van de sterkste.
2. De kracht van de natuur.

De Savage ability probeert deze 2 principes samen te voegen in een ability, geïnspireerd door No Quarter:

Savage (Whenever this blocks or becomes blocked by any creature, destroy the creature with lesser power)

In tegenstelling tot No Quarter kijkt deze ability pas bij resolutie, dus beide spelers hebben de mogelijkheid om combat truukjes toe te passen.
Het recht van de sterkste uit zich door het power matters thema.
Het verkiezen van de natuur boven de beschaving komt naar voren door 'versimpelen' van gevechten, het gaat niet om allemaal moeilijke abilities, maar puur om de power. Andere kaarten zoals Muraganda Petroglyphs en Burning-Tree Shaman proberen dit conflict ook op deze manier uit te drukken, hoe minder ability text, hoe 'beter', hoe 'natuurlijker'.

Deze ability is perfect voor rood/groen, omdat deze ability synergy heeft met:

- Trample (werkt super goed samen met deze ability, en is primair groen en secundair rood)
- Fatties (green is king in this)
- High power / low toughness (red is king in this)
- Combat tricks (rood en groen zijn meester in power pumping)
- Flowstone / Blood Lust
- Provoke / must block / must be blocked effecten van groen
- Must attack effecten van rood

Vandaar ook deze promo card:



Bolrac is 1 van de tribes volgens de Planeswalker's Guide: hier
Volgens de backstory zijn Gruul leaders ook constant aan het vechten, ook onderling. Ze moeten constant hun kracht bewijzen.

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-12-2012 10:17:00

Charge! We'll see what happens next.



Skullcrusher

Creature - Giant [Rare]

Headfirst (When this creature becomes blocked, flip a coin. If you win the flip it deals damage to defending player equal to its power. If you lose the flip, put a -1/-1 counter on it.)

"They said use your head didn't they?"

[6/6]

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-12-2012 11:48:00

Bloodthirst was Gruul-mechanic uit het oorspronkelijk Ravnica-block. En zelfs zo goed ontworpen dat het terug is gekomen in een Core set. Ik vind het een bijzonder charmante mechanic die erg bij Gruul past. Pas als er damage is gedaan (blood is vergoten), komt er een bonus.

Daarom heb ik de mechanic Spoil bedacht (als in, the "Spoils of War". Als je (combat) damage hebt gedaan, hebben creatures met Spoil een handige ETB-extra.

Het wordt zo verwoord:

Spoil (when this creature enters the battlefield, if an opponent was dealt combat damage this turn.......)

En wat er dan gebeurt kan van alles zijn. Het uitdelen van damage (rood), het destroyen van artifacts (rood en groen), het opzoeken van land en in play liggen (groen). Die laatste mogelijkheid heb ik gebruikt voor de Prerelease-promo:



Goedkoper en sterker dan bijv. Farhaven Elf omdat het een rare is en omdat er een voorwaarde aan hangt. Zeker met de grote critters die Gruul heeft is wat acceleratie wel handig.

Als Timmy eenmaal door heeft dat deze jongen kan helpen om snel mana op tafel te krijgen, gaat hij er heel blij van worden (I know, because I'm (part) Timmy!).

28-12-2012 11:52:00

Keyword:
Rage (You may cast this spell for its rage cost. If you do, it gains haste. Sacrifice it at the beginning of the next end step.)

Kaart:
Animated Ruins

Creature - Elemental 4/4

Rage
When Animated Ruins dies, search your library for a basic land card and put that card onto the battlefield tapped. Then shuffle your library.

Flavor text: The Selesnya contract the Izzet to animate the ruins left by rumbling slums and banish them to the wastes to make room for vegetation. The Gruul adopt them and send them back to the city for vengeance.




De flavor text refereert natuurlijk naar die van Rumbling Slum.

28-12-2012 13:36:00

Spoil is dus een ability word, geen keyword =(

28-12-2012 14:52:00

Utmungr Channeler

Creature – Centaur Shaman

Trample

Roar 5 (Whenever this creature attacks, it gains +5/+0 until the end of turn)

, Sacrifice a land you control: put a 3/2 red and green Hydra Token into play. This token has haste, trample and Roar 3.

4/4

"The land answers his call with the primal force of rumbling thunder"

Mipie (80) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-12-2012 20:25:00




Mijn idee voor een Gruul mechanic is simple.. Haste for all.
aldoende de mechanic "Rush".

Rush (a creature with rush may attack as though it had haste. if a creature with rush attacks, each creature you control has haste till end of turn.)

29-12-2012 10:37:00

Gruul Blood Chieftain

Creature - Giant Warrior

Trample

Uproot 2 (whenever this creature deals
combat damage to a player, return up to
two target lands to their owners hands)

Whenever Gruul Blood Chieftan deals combat
damage to a player, sacrifice a land.

7/7

_____________________________________

De gruul doen maar een ding: dingen slopen en
dan vooral de mooie gebouwen en landen van
ravnica. Een mechanic met land destructie leek
me gepast. Deze mechanic moet wel voorzichtig
behandeld worden op kleine creatures.

29-12-2012 22:35:00

VLAM!

Mechanic: Furor (Discard a land card: This creature gets +2/+2 until end of turn. Use this ability only once each turn.)

Promo:

Skavla Channeler 2RGG

Creature - Giant Druid

Trample

Whenever Skavla Channeler blocks or becomes blocked, you may search your library for a Forest or Mountain card, reveal it, and put it into your hand. If you do, shuffle your library.

5/4



_________________________________________________________

Goed, eerst over Furor. De Gruul zijn ge-flavored als een all-in combat guild, en ik wilde dit graag laten zien in een mechanic dat dus in combat werkt. Het probleem is dat je vaak tegen problemen aanloopt op lagere rarities, maar bij Furor is dit op te lossen door de commons iets duurder te maken (zodat ze niet TE sterk zijn in limited). Een voorbeeld zou een 2RG 2/2 zijn met Furor. Op hogere rarities is dit te combineren met evasion etc.

De ability zelf komt voort uit de rode mentaliteit dat korte-termijn gewin belangrijker is dan lange termijn plannen. Groen leverde hierbij het boosten in zowel power als toughness. De keuze om landen te discarden is omdat je zo meer spanning creëert, en zodat je late-game landen nuttig kan gebruiken. Verder heb ik ook een zwak voor suicide-achtige decks (mijn lievelingsdeck was een Standard deck waarin ik won met Devastating Summons en Goblin Bushwhacker).

De promo is voortgekomen uit mijn wens om een duidelijke enabler te hebben voor decks die Furor gebruiken. Ik denk dat het (net zoals de Selesnya hebben gedaan vorig blok) wenselijk is om standaard een top-end enabler te hebben voor je deck. Verder zorgt z'n dikke lijf voor de nodige bommig-heid.

30-12-2012 00:21:00

Gruul: de 'anti-guild' die er op gericht is alles, maar dan ook alles, te SLOPEN! Verwoesting omzetten in (meer) brute kracht: dat is waar het om draait bij mijn mechanic.

Mechanic:
Ransack X (Whenever a source you control causes a permanent to be destroyed, you may pay . If you do, put X +1/+1 counters on target creature.)

Promo als afbeelding:



Promo in tekst:
Raging Chieftain

Creature - Giant Warrior (Rare)

Trample, hexproof
Ransack 2 (Whenever a source you
control causes a permanent to be
destroyed, you may pay . If you do,
put two +1/+1 counters on target
creature.)

[6/5]

Toelichting mechanic:
Als Gruul-speler wil je rammen en slopen. Het maakt niet uit of je nou creatures sloopt, artifacts of lands sloopt (wat rood graag doet) of zelfs enchantments sloopt (wat groen graag doet), en of je dat nou middels combat, spells of abilities doet. Ik overwoog eerst alleen op creatures te laten triggeren, maar dat oogde me iets te zwart (al is het ook vrij groen). En zoals ik zei: verwoesting is verwoesting, alles mag stuk!

Hoewel in eerste instantie mijn ability automatisch zou triggeren, is er een manacost ingevoerd ter balancing. Er is gekozen voor de fixed cost van : een fixed cost om overzicht op je mana te kunnen houden (heb je twee permanents met Ransack X, dan weet je dat je vier mana open moet houden als je verwacht dat er één ding stuk gaat), kleurloze mana om het splashbaar te maken (want RTR is een 'gold block', dus kaarten moeten veelkleurige speelstijlen aan kunnen). De X slaat op hoeveel counters je krijgt, wat dus wel kan verschillen: Ransack 1 voor commons, Ransack 3+ voor de mythic-richting.

Toelichting promo:
Tja, heeft de promo uitleg nodig? Een typische powergamer-Timmy promo, die met een dik trample lichaam alles gaat slopen en daardoor alleen nog maar dikker wordt. Rechttoe-rechtaan, zoals Gruul hoort te zijn! En groen permitteert hexproof, wat natuurlijk essentieel is als je een groot beest wil bouwen. Het antwoord als je tegen deze promo speelt? Met grotere beesten blocken! Of gewoon sneller zijn, en als dat niet lukt, slimmer zijn...



Succes iedereen in deze inspannende wedstrijd! (:

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-12-2012 16:10:00

Nummer 4: Gruul. Leuke kleurtjes, zeer aggresief ingesteld.

Gruul is vooral aanvallend, verwoest alles, maar plundert ook, en omdat Gruul toch wel dikke dingen wil doen is mana toch wel belangrijk. Daarom een mechanic wat bijna perfect op commons past:

Plunder X (whenever this creature deals combat damage, add X, or to your mana pool, in any combination of colors you choose.)

Tja, wat kan ik zeggen. Plunder 1 past ideaal op iedere 2-drop. De mechanic werkt goed samen met land sacrificing. Je moet toch aan je mana komen . En je kan altijd nog een mythic maken met Plunder X en X the power bijv. Werkt dus ook goed samen met burnspells met een X-cost. Of met de volgende promo:

Borborygmos enraged

legendary creature - cyclops (rare)

Plunder X (X in this case is the amount of lands attacked opponent controls)

: deal 1 damage to target creature, for every two times you activate it this turn after its third, sacrifice a land.

: Put a +1/+1 counter on target creature and untap it.

5/5

Tja, Borborygmos is krachtig, maar wel groot en duur. Als je hem eenmaal hebt en hij ligt een beurtje kan hij heel hard gaan slaan, of schieten. Icm de manaboosts van plunder kan je eigenlijk wel gokken dat je gaat verliezen als deze ligt en er niks tegen kan doen. de untap ability is ook een leuke ability die hem ook een goede matchup geven tegen andere aggrodecks, om stevige blockers te maken. Timmy word in ieder geval wel verleid om Gruul te gaan spelen als hij deze ziet.

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-12-2012 12:02:00

De Gruul doen mij denken aan de Barbarians zoals je die in andere games ook tegenkomt; grote, brute beesten die geweld niet uit de weg gaan.
Een eigenschap die veel van deze krijgers hebben, is dat ze hun tegenstanders uitdagen en proberen angst aan te jagen door hun war cries. Daarom deze mechanic:

Taunt X (When this creature attacks, it must be blocked by at least X creatures, if able. All creatures blocking this creature get -0/-1 until end of turn.)

Must be blocked is een redelijk groene ability, waar de toughness-reductie meer naar het rode neigt. Voor dit laatste heb ik gekozen, omdat het ten eerste wellicht voor te stellen is dat je minder op je hoede bent wanneer je bang bent, maar wel nog net zo fanatiek durft te vechten (geen power-reductie dus) en ten tweede kun je er door de must block misschien een 2-for-1 uitslepen.

Daarnaast lijkt het wel een beetje op Provoke, maar functioneert toch redelijk anders. Je zet je tegenstander op een andere manier voor het blok (no pun intended). Valt hij in zijn beurt aan, dan kunnen jouw dikke beesten dat waarschijnlijk wel afslaan. Houdt hij blockers voor jouw beurt, dan heeft hij niet meer vrije keuze of en hoe te blocken.

Aangezien een hoge X de game te veel kan buigen, lijkt me Taunt 1 geschikt voor de (un)commons, Taunt 2 goed voor rares en Taunt 3 voor die ene of twee mythics.
Ook moet de ability niet al te vroeg te spelen zijn, want als je tegenstander maar 1 creature heeft met toughness 1, dan kan het gauw afgelopen zijn, vandaar lijkt een manacost van minimaal 3 of 4 voor Taunt-creatures me fair.

Tenslotte nog de promo:

Rubblebelt Barbarian -
Creature - Human Warrior - Rare
Trample
Taunt 2 (When this creature attacks, it must be blocked by at least 2 creatures, if able. All creatures blocking this creature get -0/-1 until end of turn.)
, : Target creature without Taunt gets Taunt 1 until end of turn.
5/4

Hij is een goede vechtersbaas, die veel tegenstanders naar zich toelokt. Als deze echter te zwak zijn, zal hij alsnog doorstomen naar de planeswalker tegenover je.
In tegenstelling tot andere Gruul kan hij meer dan alleen dingen kapotslaan. Hij kan ook de tijd nemen om een ander zijn Taunt-skills te leren, zij het voor een beurt (leren = moeilijk, zeker voor Gruul).

1-1-2013 00:40:00

Bodin Barbarian Hero
Legendary Troll Barbarian

flach, haste

If a creature is put in to the graveyard that Bodin damaged this turn. You may return Bodin to your hand from anywhere.

Bezerk(This creature can not block. if this creature is blockt it gets +2/-2 and Double strike until end of turn)

5/3

1-1-2013 12:38:00

# dat moest dus zijn "can't block"

1-1-2013 17:27:00

Mechanic Leech[cost]: You may play this card for its leech cost if an opponent lost life this turn.
In Gruul wil je agro spelen en elke keer hakken en doorpakken. Dikke creatures zo snel mogelijk spelen wil je het liefst. Zo kan dat met leech.

Bloodcrazed Berserker
Creature - Beast
Trample, haste
Leech
Bloodcrazed Berserker attacks each turn if able.
[5/3]

1-1-2013 22:31:00

Promo:



Mechanic:
Smash X (Whenever this creature causes a permanent to be destroyed, put X +1/+1 counters on it.)

Motivatie mechanic:
Gruul clans plunderen alles wat los en vast zit. Een mechanic die creatures sterker laat worden als er dingen kapot gaan, ligt dan ook voor de hand. Elke keer als een creature met smash iets kapot maakt, dan wordt deze sterker. Dit soort kaarten kunnen dus ook met extra abilities geprint worden. Bijvoorbeeld een common met smash die een artifact kapot kan maken als etb trigger.

Motivatie promo:
De promo houdt het simpeler en richt zich voornamelijk op het kapot maken van creatures, maar daar zijn Gruul goed in en dit creature dus ook.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]