Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dimir is een lastig guild: het scoorde slecht op de Prerelease, en het heeft de minst duidelijke identiteit. Ja, het heeft het keyword Cipher, maar hun winstplan lijkt half mill, half agressie te zijn. De flavor van Cipher spreekt me wel aan: Dimir doet sneaky dingen, je weet nooit waarvandaan ze nu weer aanvallen. Een Cipher spell komt uit het niets: er is geen mana getapt, geen kaart uit de hand fysiek op de stack gelegd, zomaar opeens prikt iemand je in de rug en krijg je een spell voor de kiezen. Vanzelfsprekend zijn de spells relatief duur voor wat ze doen, aangezien je geacht wordt die spell later nog herhaaldelijk gratis te kunnen casten. Toch zien de meeste spells er verre van aantrekkelijk uit...
De promo foil voor Dimir was Consuming Aberration; een kaart die millt en die goed samenwerkt met Cipher, omdat je daardoor voortdurend spells cast en je tegenstander dus efficiënt uit kunt millen. Maar was het niet veel cooler geweest als de promo een Cipher spell was geweest?!
Design een rare Cipher spell als promo voor Dimir!
*Moet geprint kunnen worden in Gatecrash
*Is een rare sorcery met Cipher
*Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de andere promo foils
*Maakt zo veel mogelijk speler types enthousiast om Dimir te gaan spelen op de Prerelease of tijdens draft (denk aan Timmy, Johnny, Spike)
*Past flavorwise bij Dimir (meer info: hier )
*Vermeld naam, mana cost, rules text, eventueel flavor text
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Cutpursing
Sorcery
Target opponent discards a card and you draw a card.
Cipher
Toelichting: een combinatie van Last Thoughts en Mental Vapors. Jij drawt en je tegenstander discard, dat is typisch Dimir. Naam is gebaseerd op Dimir Cutpurse. Clean en simpel design.
I dunno about flavour, ik zie dimir als de slimme backstabber. Want je moet nooit iemand zomaar in de rug steken, straks pakken de azorius je nog! En ik zal mijn design dan ook hierop baseren.
Na Stab Wound en Assassin’s Strike, nu ook:
Backstab
Sorcery - rare
Destroy target creature, it can't be regenerated. If a creature is destroyed this way, its controller puts the top X cards from his or her library into their graveyard, where X is that creatures toughness.
Cipher.
"With gorgon poison coursing through your veins, your secrets will leave your lips as silently as dust settles on the floor." - Lazav
(indien de reminder tekst erop moet, past de flavour niet.. dus indien de reminder tekst mandatory is, zie de flavourtekst als aparte tekst die niet op de kaart staat).
Removal is altijd leuk (naja, voor jou dan), en voor een guild van rogues en assassins (en spies) is iemand in de rug steken dan ook vast een koud kunstje. Door een creature uit de weg te halen, kan je zijn geheimen de grafbak in sturen. En het opent het pad voor de toch wel relatief zwakka rogues die guild dimir rijk is. De horrors zoals de huidige promo worden blij van kaarten in de grafbak, al met al.. een kaart waar ik in limited blij van word.
Removal die je potentieel een 2e keer kan casten? nice. In ieder geval forceert hij wel je tegenstander om te reageren, zoals een promo hoort te zijn imo.
Soort van Paranoid Delusions meets Nightveil Specter.
Doet vrij weinig op een Invisible Stalker, al wat leuker op een Keymaster Rogue, erg lekker met een Shadow Slice.
Wat is vaak miste was een goed beestje om de cypher door te krijgen. Vandaar deze variant:
Mind Corruption
Target player puts the top 5 cards of his or her libary into his or her graveyard. If a creature card is put into the graveyard this way put a 1/1 black and blue bat with flying and deathtouch onto the the battlefield.
Cypher
"We do not speak of the Dimir. But by the screams in the night, we know they are there." - Centaur Guard.
Rare - Sorcery
Polluted Grounds
Target player searches his or her library for a basic land card, reveals it and then exiles it.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of this card without paying its mana cost.)
"Poison someone is the last thing I'd do, Poison many on the other hand."—Lazav
Toelichting:
deze kaart heb ik bedacht omdat hij super samenwerk met Balustrade Spy en met Consuming Aberration want hoe minder lands er in de library van de tegenstander zitten hoe gunstiger je Spy of je Aberration uitpakt.
MvG,
Thomas van der Aa
Dit is wat ik de ultieme Cipher Enabler vind en dat is wat de Dimir zeker nodig hebben. Dan heeft hij zelf ook nog Cipher.
Stuur je tegenstanders beest naar de 'nachtelijke' kant van Ravnica, waar hij door de trauma's voorlopig niks meer kan uitvoeren, of je stuurt je eigen "agent" naar de realm om een sneaky passage te vinden en je te hepen met winnen. Je hebt zelfs de mogelijkheid om je tegenstander er even te laten visiteren, zijn brein zal dat niet op prijs stellen.
Vooral de mogelijkheid om opties te hebben op een Cipher-kaart zou de mechanic stuk meer Dimir en speelbaar maken. De eerste modus maakt hem ook nog eens leuk voor EDH, waar je zo'n shiny promo maar al te graag wil spelen.
Doppelganger's Breath
Sorcery - Rare
Exile target creature card in an opponent's graveyard. Put a token onto the battlefield that's a copy of that card.
Cipher
'The voices in the house of Dimir are well known for their ability to take the identity of others. They speak with ciphered messages in order to recognize allies.'
Gebaseerd op Stolen Identity en Dimir Doppelganger geeft deze kaart je kans op erg leuke tokens, met millen in het achterhoofd.
Ook doet deze kaart denken Lazav.
Haunting Dead
Sorcery
Return target creature card from a graveyard to the battlefield under your control.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of this card without paying its mana cost.)
"Who would have thought once dirty work would come back to haunt him"
------------------------------------------------------------------------------------
Dimir gebruikt de andere guilds geheimen en contracten om tegen zich te keren.
cypher is idd. een beetje underpowered volgens mij zou deze kaart het intressant maken om te spelen:
magic touch - rare
draw a card, draw an extra card for each card your opponent has put into his graveyard this turn. then discard cards equal to the number of card you got minus 1.
cypher
ik vind mill een leuke strategie, dus bij deze iets dat je daarmee extra voordeel geeft , wel oppassen dat je jezelf niet leegdrawed
Horrifying Cure
Sorcery -
Exile target card in a graveyard, then put a X/X black and blue horror creature token with flying onto the battlefield where X is the card's converted manacost.
Cipher
Toelichting: een Cipher kaart voor elk type speler en strategie. Zowel voor combo, control als beatdown! Als je op de Pre-release of draft wil millen met Dimir kan je dankbaar gebruik maken van deze Cipher kaart in combinatie met Undercity Informer en Sage’s Row Denizen. Wil je meer control spelen, combineer dan deze kaart met removal en counters op de tegenstander zijn dikke bommen. Wil je snel beaten? Dan combineert deze kaart goed met de unblockable en intimidate creatures van de set om snel een groot leger op te bouwen.
Ik zag deze foto vandaag op internet, en kon het niet laten.
Twee effecten (millen + creature krijgen) voor een kaart lijkt mij typisch Timmy.
Een Johnny kan proberen zijn eigen Misthollow Griffin te exilen.
Een Spike ziet voor eenmalig twee mana potentieel elke beurt een 2/2 creature verschijnen.
Een Timmy/Johnny wil deze toevoegen aan zijn Undead Alchemist deck.
Een Timmy/Spike ziet eindelijk een mill kaart die bescherming biedt tegen Rakdos Cackler
Een Johnny/Spike kan eindelijk zijn Diregraf Captain in een competitief deck stoppen.
Een Timmy/Johnny/Spike probeert of millen met damage valt te combineren met behulp van Jace’s Phantasm.
En een Vorthos ziet met het plaatje toch duidelijk gelijkenissen met een Zombiefilm. Alleen is hier de I-Phone de externe BRAAAAINS geworden. Door Jace geintroduceerd in Ravnica!
Neural Exposure
Sorcery [Rare]
Search your library for a card and reveal it. You lose life equal to its converted mana cost.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of this card without paying its mana cost.)
Sabotage
Sorcery - Rare
Target player skips his or her next draw step.
Cipher (you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of this card without paying its mana cost.)
"I doubt the Boros can appreciate our subtlety"
- Unknown Dimir Agent
Als de Guild van secrecy en covert services is sabotage natuurlijk right up their Tin Street Alley! Geen letterlijke sabotage (artifact-hate is niet echt of ), maar het saboteren van het plan van de tegenstander. Hoewel je je tegenstander hiermee volledig kan uitsluiten, denk ik toch dat de kaart niet OP is. Hij heeft een CMC van (en komt dus laat), én je hebt een creature nodig, én die moet combat damage doen. Ook geeft de kaart geen board-presence oid (houdt bv. geen aanvallen tegen). Tegelijkertijd moet het (vanwege het lock-down potentieel) zowel Johnny's als Spike's aantrekken. Timmy's moeten vooral de flavor kunnen waarderen van een sneaky guild als de Dimir.
Toelichting:
"House Dimir: My Secrecy. My Advantage" hier eerste woorden omvatten alles.
"In cryptography, a cipher is an algorithm for performing encryption or decryption" aldus wikipedia hier. Daar komt de naam en het artwork vandaan. Extra kaarten spelen vanuit je library en daardoor je tegenstander nog meer pijn doen/millen.
"at random from your library" ben ik zelf nog nooit tegengekomen dus is wellicht een leuke feature.
dimir's nightmare
UB2
sorcery
destroy target creature
cipher
moet wel toegeven dat een kaart die kwa powerlevel ook maar een klein beetje in de buurt komt van de andere pre release kaarten, nooit goed genoeg kan zijn om mij te overtuigen dimir te spelen, dus ik kan naar mijn mening nooit aan alle eisen van de prijsvraag voldoen
Appetite for the Weak
Sorcery -
Look at the top five cards of your library. You may reveal a card with Cipher from among them, then play that card without paying its mana cost. Put the rest of the cards on the bottom of yor library in any order.
Cipher
Het is bekend dat de Dimir in elk systeem wel zwakke punten vinden waar ze op in kunnen werken. Zo ook bij deze kaart. Zodra er een beest is dat doorkomt, zullen de Dimir dat steeds meer gaan uitbuiten, door meer kaarten met Cipher op datzelfde beest te gooien.
Even een vraagje over het maken van die kaarten... waar en hoe krijgen jullie het voor elkaar om zulke vette perfecte kaarten te fabriceren??
Ik heb 3 dagen zitten zwoegen in photoshop om alles zo netjes mogelijk te krijgen (lettertypes / kleuren / symbolen etc....) doen jullie dit ook zo of is er een ander truukje??
Lolzors! Op internet is alles te vinden, ook programma's om kaarten te maken: hier
Succes!