Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De prijsvraag van deze week is bedacht door Leslie, waarvoor hartelijk dank! En omdat Dustin deze week op vakantie is, zal Leslie ook de beoordeling voor zijn rekening nemen Daarom deze week (en volgende week, als Toby de prijsvraag doet) een extra regel: alleen een plaatje inzenden volstaat niet, geef je kaart ook in tekstvorm weer.
Binnenkort komt de nieuwe set Theros uit. Volgens de spoilers en artwork zal de setting geïnspireerd zijn op de Griekse mythologie en zullen er grote klassieke monsters ronddwalen. Verzin zelf een groot flavorvol mythisch monster die in deze setting zou kunnen passen! Een voorbode/voorbeeld hiervan is de recent uitgebrachte Colossal Whale.
De kleur maakt in dit geval niet uit, maar maak 't niet meer dan twee-kleurig. Waarschijnlijk onspeelbaar in Limited en Modern, maar in Commander/casual een monster om terecht bang van te worden om z'n mythische/epische uitstraling.
Design een groot Mythic mythisch monster dat in Theros zou kunnen passen!
*Moet in (de setting van) Theros passen, maak hem niet Unhinged
*Converted Mana Cost minstens 6, maximaal twee kleuren. Geef 'm een bijpassende power/toughness.
*Mythic, doet iets flavorvols wat klopt bij z'n omvang
*Laat mij 't gevoel krijgen dat ik me nietig voel als ik 'm lees
*Vermeld naam, mana cost, abilities, et cetera.
*Zorg dat alles op een kaart past
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten (en geef ook de tekstversie weer!)
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden
*Tip: bestudeer de artwork van Theros ter inspiratie!
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Leslie.
Pegasus, bringer of thunder and lightning
Legendary creature - Pegasus
Flying, islandwalk
When Pegasus enters the battlefield or attacks it deals 3 damage to each creature target player controls
: Pegasus deals 5 damage to target creature.
: draw a card.
5/7
Iedereen kent Pegasus wel, het paard met vleugels. Pegasus ontstaan uit een liefde tussen Poseidon en Medusa. Vaak wordt hij beschreven als een puur wit paard en aangezien hij "zoon" is van poseidon lijkt wit/ blauw me vrij ideaal. Zeker aangezien hij later, wanneer hij de berg Olympus bereikt zonder Bellephoron, door Zeus wordt aangesteld als bliksemdrager.
Vandaar ook zijn abilities met damage. Een bliksem drager moet wel in staat zijn om wat schade aan te richten bij simpele beweging (EtB, attack) en als hij iemand focust mag het toch net ietsje meer zijn.
Ook zou pegasus de hippocrene hebben geschapen, de paardenbron. Een mythische bron die een bron voor inspiratie zou zijn (een kaartje rapen ^^) .
mijn kaart heeft wat nieuwe arts van de set in zich waaronder de goden en nieuwe super/creature types
7 BB
servant of Erberus
Haste, Protection from creatures, Hexproof, Fading 2
Whenever "Servant of Erberus comes into play exile all other nonland permanents you control
Unearth 5 BB
Flavor text=
"That's why they call Erberus the goddess of death"
ik heb de kaarten van de set gebestudeerd en dit is eruit gekomen, hoop dat ik win
PS:
remove moet exile zijn, foutje
Selene, the eternal Maiden mythic rare
Legendary Creature - Moonfolk Goddess
Flying.
Creatures you control has X+/0+ equal to the power of Selene, the eternal Maiden.
: Return a land you control to its owner's hand: Reveal any numbers of cards form your hand, until end of this turn, Selene, the eternal Maiden gain X+/0+ equal to the number of cards you reveal this way.
2/6
Deze kaart is een powerhous omdat, Selene al jou creature's al standard 2+/0+ geeft. Met haar Abillity kan ze zelf alleen maar sterker worden voorbeeld: jij revealt 4 kaarten, krijgen ze 6+/0+ er bij. Heb haar de type Moonfolk gegeven omdat ik denk dat ze terug komen in deze set, Waarom past het bij Selene?.
Selene is de eeuwige maagd , en de godin van de Maan.
Klein dochter van Gaia, en in het verhaal is nooit achter gekomen of ze ook kinderen heeft gekregen vandaar de eeuwige maagd
Dat is wat ik weet van haar deel dan uit de Griekse mythelogie.
Myklos, Soul's Tormentor 4BB
Legendary Creature - Avatar [Mythic]
Whenever a permanent would be put onto the battlefield, exile it instead.
"She looked upon our world and deemed it filth."
7/4
_______________________________________________________
Het concept van een Griekse godheid die op aarde neerdaalt en, in essentie, onze vordering als een ras universeel stopt als straf is voor mij een heel tof concept. Myklos is erg los gebaseerd op de Griekse Furies (zie link), en het straffen is hierbij vormgegeven als het stoppen van progressie. Ik koos voor een symmetrisch effect omdat het mij te sterk lijkt als eenzijdig effect.
De keuze voor permanents is omdat ik groot voorstander ben van de filosofie dat elke kaart een antwoord heeft. 4 toughness is zodat Eternal formats iets meer problemen hebben (omdat Lightning Bolt daar de meest voorkomende vorm van removal is), maar standard heeft Mizzium Mortars etc.
Er is weinig waarvan ik mij meer nietig voel als speler dan een hand vol kaarten die ik niet kan spelen, so there we go. Jeej.
hier
Cave Hydra
mythic - Zombie Hydra
whenever cavewurm blocks or is blocked destroy target non-zomby, non-vampire creature.
Whenever a human is destroyed that way cave wurm gets +3/+3, deathtouch and trample.
'one wrong turn here and you'll end up as dinner' dwarf miner
9/9
gebaseerd op het gespoilerde vechten tegen de hydra deze is een pittige tegenstander en doet de tegenstander er 2x over nadenken om een human (hero?) te leggen. hij doet pas echt schade als je tegen hem op botst (per ongeluk of niet...). Enkel zombies en vampiers lust hij niet.
Wou hem vanwege de effecten eerst monozwart maken maar een hydra moet bijna iets groen hebben... kon er naast de deathtouch ook meteen trample en kan je helemaal maffe dingen doen in combat, zeker als je hem zelf wat humans toeschuift.
Plaatje:
Kentri, Swift Hunter
Legendary Creature - Manticore (THSM)
Trample, Haste, Wither (This deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters.)
Whenever Kentri, Swift Hunter attacks and isn't blocked, you may have it deal damage equal to its power to any creature. If you do, prevent all combat damage Kentri, Swift Hunter would deal this turn.
"Inescapable. Inexplicable"
-----------
Hoewel de manticore strikt genomen niet uit Griekenland kwam, kennen we dit beest wel via de Grieken. Ook van dit beest zijn er meerdere versies mogelijk. Pegasus en Minotaurus waren oorspronkelijk namen voor een individueel beest, maar zijn in Magic namen voor een soort.
Trample is groen, Haste is rood, Wither past in beide kleuren. Zijn laatste ability is erg naar in combinatie met Wither. Deze ability target niet, waardoor ook nare hexproof beestjes ten prooi kunnen vallen aan Kentri. Het altijd de prooi kunnen vangen, is gebaseerd op Laelaps. hier)
De naam overigens kwam uit Google Translate vallen als Griekse vertaling voor "sting". De Manticore had immers in sommige verhalen de staart van een schorpioen. Dit is dan ook de reden voor Wither. Het gif maakt andere beesten steeds zwakker.
Het mooie van dit beest in Commander is dat je de ene tegenstander aan kan vallen en vervolgens een beest van de ander kan slopen. Dit kan voor mooie situaties zorgen.
Griffa, night's deathbringer
Creature - Spirit Griffin (THSM)
Shroud, Flying, Vigilance
Whenever Griffa, night's deathbringer would leave the battlefield due to any effect, exile it instead and return it to the battlefield under your control, then, gain 5 life and draw a card.
"Once she died in a cruel war, now she will haunt us forever"
9/6
Uitleg:
In limited onspeelbaar, Maar in commander is ze geweldig. 12 mana is dan niet moeilijk, en er zijn maar weinig mogelijkheden om hiervan af te komen. Natuurlijk werken truucjes als ensnaring bridge nog steeds, en ook pacifism kan nog het spel in getruukt worden om hierop te leggen. Verder kan dit ook tegen je keren door kaarten als Bribery in commander.
Leuk, maybe, monsterlijk, zeker, moeilijk om van af te komen, dat mag wel voor 12 mana. Het wint in ieder geval niet op zichzelf het spel.
Ik dacht even checken of niemand Talos heeft gebruikt. Helaas is die al gedaan, maar verschil is behoorlijk groot tussen die en mijn inzending. Hierdoor besloten hem toch maar te posten
Ik heb hier iets gevonden over Talos. Dit sprak mij best wel aan en vandaar mijn inzending. Dat opwarmen en doodknuffelen vond ik wel vrij uniek en dat heb ik laten terugkomen in mijn ontwerp. Verder spreekt alles voor zich.
Talos
Legendary Creature - Giant
Deathtouch
: Put a heatcounter on Talos
: Talos deals damage to target creature equal to the number of heatcounters on it.
‘Soon you will give your last hug.' Medea
1/10
Om maar meteen een kaart te maken met een van de nieuwe keywords ( hier ):
Perseponos, Death Reign
Legendary Creature - Hydra (Mythic)
: Monstrosity X. (If this creature isn't monstrous, put X +1/+1 counters on it and it becomes monstrous.)
When Perseponos, Death Reign becomes monstrous, destroy each other nonland permanent with converted mana cost X or less.
8/8
Plaatje:
Atlas
Creature - Giant (THSM)
Indestructible
When Atlas enters the battlefield, exile all lands from the battlefield.
When Atlas leaves the battlefield, return the exiled cards to the battlefield under under their owners' control.
: Return Atlas to its owner's hand. Activate this ability only any time you could cast a sorcery. Any player may activate this ability. 5/7 (P/T)
Motivatie: Atlast was een van de titanen en moest als straf voor zijn opstandigheid tegen Zeus het hemelgewelf op zijn schouders torsen. Herakles verzocht Atlas om drie gouden appels van de hesperiden op te halen. In ruil daarvoor moest Herakles het hemelgewelf in de tussentijd van hem overnemen. Ik verwerk dit alles in deze kaart door alle land te laten verdwijnen op het moment dat Atlas in het spel komt. Immers iemand anders moet dan de last overnemen. Zodra Atlas weer uit het spel verdwijnt, komt het land weer terug. De drie mana staat symbool voor de drie gouden appels.
Nog net voor de valreep een inzending!
Als afbeelding:
hier
Als tekst:
Kosmopton, Genesis Walking
Legendary Creature – Beast Avatar (THRM)
Vigilance, reach
: Add fourteen green mana to your mana pool.
When Kosmopton enters a graveyard from anywhere, its owner shuffles it into his or her library.
[14/14]
Toelichting:
Kosmopton is onlosmakelijk verbonden met de (fictionele) oermythe van Theros. Uit hem vloeidde alle groene mana voort: alle groene mana die nu nog aanwezig is, zijn restanten van zijn tijd in onze multiverse. In zijn eigen multiverse, echter, is hij maar slechts de Llanowar Elves onder de goden. Het is niet alleen de schaal van deze kaart zelf die je klein laat voelen, maar ook de gedachte uit wat voor wereld hij wel niet moet komen!
Design-technisch: Wizards schijnt geen mana-makers meer te willen die meer produceren dan ze kosten. Ik heb gekozen voor 14, omdat alles wat je helpt Emrakul, the Aeons Torn meer dan één beurt ‘sneller' te krijgen al snel unfun kan worden. Stats en mana cost natuurlijk voor beeldrijm gekozen.
Vigilance voor attacken én mana-maken. Reach, omdat ‘ie gigantisch is, en omdat het een van de meer ‘harmonieuze' groene abilities is.
Hij shufflet je graveyard in om twee redenen: voor de esthetische implicatie dat goden niet sterven maar simpelweg voor onbepaalde tijd verdwijnen, maar ook om het moeilijker te maken deze het spel in te cheaten (om vervolgens je andere dure dingen naar binnen te poepen).
Kosmopton betekent trouwens ‘de heelal-ogige'.
Succes en veel plezier nog iedereen! (: Succes Leslie met jureren!
Ik las mijn inzending nog eens en zag er 'cave wurm' staan, uiteraard moet dit cave Hydra zijn, wou hem eerst de naam 'cave wurm' geven, en an een soort overblijfsel van de hydra laten zijn (enkel de kop) maar dat vond ik het wat te ingewikkeld maken allemaal
Graeae, Eye and Tooth
Legendary Creature - Horror [Mythic]
Pay 3 life: Graeae gets +3/+3 until end of turn. Use this ability no more than twice each turn.
BBB, T: Target player discards 3 cards.
Sacrifice another creature: Target player loses 3 life.
[3/3]
Drie enge oude vrouwen die samen ruzie maken over het oog dat ze delen. Degene die het in handen heeft bepaald wat er gaat gebeuren. Misschien op het eerste oog (no pun intended) niet een episch monster, maar doe ze niet af als ongevaarlijk want dan zul je erachter komen waartoe ze in staat zijn.
Hoewel ons uitdrukkelijk beloofd was dat het hotel internet zou hebben, zit ik al 3 dagen zonder, en het voelt extreem gehandicapped... ik zit nu in een crappy internet cafe met trage verbinding en een Cyrillisch toetsenbord, dus het lukt me helaas niet om de resterende plaatjes zichtbaar te maken. Ik hoop dat een andere moderator nog kan inspringen
Veel plezier, ik heb mooie inzendingen gezien!
Groetjes uit een erg warm en enigszins primitief Macedonië!
Goeiemiddag allen!
Bij deze prijsvraag had ik zelf het idee dat de richtlijnen redelijk beperkt zouden zijn en de inzendingen daardoor makkelijk te beoordelen zijn. Ik kon het niet méér mis hebben; ik heb 't erg lastig gehad met 't beoordelen van jullie ontwerpen!Helaas heb ik de afgelopen dag geen toegang gehad tot internet, hierdoor moest de uitslag even op zich wachten. Als compensatie heb ik dus de tijd (veel tijd!) genomen om voor iedere inzending een stukje te schrijven, op volgorde van tijdstip van inzenden. Mijn excuses voor de 'wall of text', maar ik ben zó te spreken over de inzendingen dat ik er ook graag moeite voor doe om het zo compleet mogelijk te bespreken.
Voordat ik overga naar de vermeldingen wil ik aankaarten dat 't mij opvalt dat veel van jullie onderschatten dat 'enters the battlefield'-effecten enorm makkelijk te misbruiken zijn. Uiteraard moet je inzending minimaal een converted manacost van 6 hebben maar dat moet niet de reden zijn dat je zomaar extreem sterke triggers op een creature mag plaatsen. Van 'exile all graveyards & hands' tot 'gain control of all creatures', '10 damage to all other creatures', 'whenever this leaves, return it to the battlefield (+ lifegain/carddraw)', 'exile all lands', ik ben altijd bang voor laffe reanimate/put on the battlefield truukjes. Een mooie manier om dit te voorkomen is om 'enters the battlefield' te vervangen voor 'when you cast'. Op deze manier beperk je de manier waarop een kaart broken kan worden. Dat terzijde zal ik dit niet betrekken bij de beoordeling van de prijsvraag van deze week.
Let's-a-go!
Peanut's 'Gorger of Worlds':
BAM! De eerste inzending was voor mij meteen spot-on. Hoewel hij een gaaf effect heeft in de trend van Colossal Whale, ben ik van mening dat een 9-mana 7/9 islandwalk niet voldoende is om werkelijk waar achterover te vallen. Natuurlijk is het 'discard hand' effect enorm verwoestend maar gezamelijk blocken is nog steeds prima haalbaar, daardoor weet ik niet of ik de tweede trigger nog zo eng vind.
Bjorn's 'Cerberus':
Heel gaaf; als hij doorkomt ben je zowat meteen dood, maar dat kost dan wel net even dat beetje extra mana. Als je wél besluit te blocken dan scheurt hij iedereen kapot. Een eng beest wat 't mythische gevoel prima vastlegt. Ik mis alleen écht iets bijzonders wat 'm op doet vallen. Ik heb enorm brakke herinneringen aan een uitgaansplek dat dezelfde naam heeft als jouw inzending. Maar *ahum*, laten we verder gaan.
Cafeïnewarrior's 'Eater of Planes':
Een flinke demon! Heel gaaf om een demon te zien die de zielen van je opponent's handlangers preventief verwijdert. Al met al een redelijk vlak design zonder verder evasion, (zelfs geen flying?), en de kicker lijkt iets 'out of place'. Een goed concept maar de uitvoering voelt niet 'af' aan.
Maraxus's 'Charybdis, The Ocean's Mouth':
Wat een geweldige naam! Ik ben sowieso erg te spreken over de moeite die jullie gestoken hebben in het uitzoeken van mythische wezens en hun achterliggende verhalen/flavor. Ik denk inderdaad dat je aangepaste wording beter is dan je originele idee. Ik vind het idee van een gapend gat in zee wat alles opslokt een enorm eng idee; ik heb een flinke angst voor monsters uit de zee, en deze kaart beeld dat naar mijn idee goed uit. De flavor voelt ook juist, niet té episch maar juist meer verhalend.
Eduard's 'Sire':
Leuk bedacht dat je iets kan verleiden en 't op die manier even over kan nemen. Ik weet alleen niet zo goed of ik voor 3 mana instant een creature jatten niet iets té vind. Vigilance en lifelink is 1 op 1 niet overdreven maar in multiplayer kan dat nog best voor overdreven gamestates zorgen. Een hele moeilijke kaart om te beoordelen. Ik heb het gevoel alsof er iets mist hoewel ik dat niet echt kan benoemen.
Kjell's 'Stheno, the Fierce Eyed':
Maar natuurlijk, Gorgons! Als ze in het spel komt kijkt ze dus eerst even goed rond, gezien iedereen zal verstenen in haar aanwezigheid. Heel gaaf gevonden, Medusa heeft inderdaad zussen. De protection vind ik erg tof, de deathtouch voelt dan weer een beetje dubbelop aan. Natuurlijk komen er nieuwe creatures in het spel; had het dan niet tof geweest als ze die ook aan kon kijken (á la Xathrid Gorgon)?
Joost's 'Empusa':
Wederom een dodelijke verleidster! Ik heb er nooit bij stilgestaan dat 't effect van je keyword daadwerkelijk in zwart past. Uiteraard ken ik het in rood en blauw, maar bijna niet als mono-zwart effect. Het voelt niet raar of awkward aan, hooguit dat je er meteen mee mag aanvallen. Ik val alleen nog niet achterover gezien ik eerder bang ben voor datgene wat je van mij jat om mij er zelf mee aan te vallen.
Sang Hun's 'Demusa, the Dreaded':
Een variatie op Medusa, welk op een of andere manier alle creatures in elementals kan veranderen. Opzich is haar effect heel naar, aan de andere kant is ze zelf maar 2/4. Hierdoor kan ik niet echt zeggen dat ik er bang van zou worden.
Jasper's 'Suraci, the Living Sun':
Ik ben heel blij dat er een Phoenix bij de inzendingen zit! Hij sloopt als eerste alle kleinere creatures, daarna valt hij meteen aan als 6/6 flyer! Mocht hij dan alsnog dood gaan dan komt hij waarschijnlijk volgende beurt weer terug. Ik weet niet of ik overtuigd ben gezien hij m'n opponent ook elke keer 5 damage doet. Toffe punchline als flavor!
Imahilus's 'Minotaur of the Maze':
Hey, een Minotaur! Volgens Wizards zullen er op Theros inderdaad Minotaurs voorkomen. Hoe kan het ook anders dat hij met een geluksmuntje ronddwaalt. Ik ben alleen bang dat ik m'n angst niet af kan laten hangen van deze geluksfactor, helemaal omdat ik evenveel kans heb dat m'n creatures unblockable worden als dat ze dood gaan. Daarintegen is het wel een lompe vent, alleen één die niet echt dodelijk overkomt. Wat mij betreft had het 'flip a coin'-effect twee nare effecten mogen hebben. Nu is hij soms goed… En dat maakt 'm echt minder eng.
Shazu's 'Talos, Decatitanos':
Een tien-mana-tien-tien die 10 damage doet, hoe symmetrisch. Ik ben van mening dat Wizards met Darksteel Colossus een trend heeft gezet met grote op het oog onoverwinnelijke creatures die in elke kleur gespeeld kunnen worden. Ik neem aan dat je 'm daar op gebaseerd hebt? Wederom vind ik deze lastig te peilen; hij sloopt wel alles wat 'm eng doet lijken, aan de andere kant is het niet lastig om 'm te chumpblocken/tijd te winnen omdat hij geen evasion heeft.
Itachi's 'Hades':
Mooi om te zien dat je met Magickaarten heel dichtbij 't origineel kan komen qua flavor/functie-vertaling. Helaas heb ik geen internet tot m'n beschikking bij het typen, 't liefst zou ik steeds uit willen zoeken of jullie inzendingen kloppen naast de originele personages. Z'n 'enters the battlefield'-effect zal zeer weinig doen, hoewel 't zou kunnen kloppen bij het originele verhaal denk ik dat het een weinig zeggend effect is. In ieder geval niet iets om bang van te worden. Zeven mana voor een 7/6 shadow is redelijk normaal, en de token zorgt voor een beetje verdediging. Wederom lastig in te schatten!
Wackywong's 'Mnemosyne':
Zo! Simpel en direct, in your face! Weinig flavor naar mijn idee, eerder gewoon een lekkere opvolger van dikke creatures zoals Regal Force. Het probleem met zulke designs is dat dit in principe in elke set zou kunnen passen, hierdoor voelt hij niet mythisch en als iets wat voornamelijk in Theros past. Z'n naam daarintegen past dan weer wel, maar ik weet niet of dat 'm nou meteen een mythische persoonlijkheid geeft.
Jop's 'Oidípous, King of Thebes':
Hoewel deze qua flavor enorm gaaf is ben ik niet echt onder de indruk van z'n verschijning. Een 5/5 vanilla is tegenwoordig niet echt eng, en 't idee dat hij waarschijnlijk maar één creature zal destroyen maakt dat ik 'm incompleet vind, zeker niet mythisch. Een 5/5 human is dan wel weer een flinke titaan. Eentje die de hele dag door iedereen geblocked kan worden - of gewoon lekker een paar keer doorkomt zonder al te veel consequenties.
Nick's 'Hydra Overlord':
Hey, een Hydra! Hoewel hij echt imposant is met alles wat hij doet, vind ik 'm wat overdreven. Even in het kort; voor 7 groen, 3 rood en twee kleurloos een 12/12 trample, protection from white / black / blue. Als hij damage krijgt, prevent die damage en stop er zoveel +1/+1 counters op én maak een Legendary kopie met hetzelfde aantal counters. Er is een grens waarop een monster heel gevaarlijk aanvoelt of overkill is. Bovendien, en dat is misschien wel wat ik 't meest belangrijk vind voor deze prijsvraag; hij voelt door z'n titel 'Overlord' niet speciaal aan.
Tom's 'Augur Griffin':
Griffins! Heel toevallig ben ik zeer recent Griffin Canyon gaan spelen, en bedacht ik mij dat er de laatste tijd weinig Griffins te spotten zijn. Dit is een Griffin die ik graag zou zien! In ruil voor verdediging verkrijgt de controller kennis en als je niet meteen aanvalt zal die kennis flink tegen je gebruikt worden. Zelf heeft hij vigilance, dus zal hij wel flink kunnen knokken maar behoud je voldoende verdediging. De hogere toughness houdt 'm in leven dus hij zal je daadwerkelijk aan kaarten helpen. Enige minpuntje wat ik kan verzinnen is dat hij niet Legendary is, maar of dat de pret moet drukken? Wat zou ik hier namelijk dolgraag een Commander-deck omheen bouwen.
Johannes's 'Colossal Titan':
Een ware titaan! Mooi vormgegeven en niet té lomp (ok, hij is 11/11), maar er is nog voldoende ruimte voor interactie. Ik heb hier weinig aan toe te voegen, je hebt het kollosale naar mijn mening goed uitgebeeld. Hij is niet scherp geprijst maar voelt wel wit en flavorvol mythisch.
André's 'Pegasus, Bringer of Thunder and Lightning':
Ik ben inmiddels bij de achttiende inzending, en dit is pas de eerste Pegasus!. Ik spot verwijzingen naar Island Sanctuary! Hoewel ik 't tof vind om een donder & bliksem Pegasus te zien ben ik bang dat direct damage doen voor mij net iets off-color is. Het idee dat hij meteen 3 schade op alle creatures doet tezamen met z'n attack trigger zou naar mijn mening voldoende moeten zijn. Z'n activated ability lijkt daardoor erg onnodig. Hij neigt veel meer blauw te zijn dan wit, het enige dat ik echt wit kan noemen is dat het een Pegasus is. Hierdoor voelt hij iets uit (kleur)balans.
JVE's 'Servant of Erberus':
Hoewel je geprobeerd hebt een creature te maken wat iemand in twee klappen dood zou moeten krijgen (18 damage), denk ik dat dit niet de manier is. Ik ben er niet helemaal uit waarom het een Elite Creature 'Head' is én een vrouw. Je inzending voldoet inderdaad aan de omlschrijving dat ik er bang van moet worden, maar ergens voelt je ontwerp iets te gemaakt.
Patrick's 'Selene, the Eternal Maiden':
Toevallig zou dit de perfecte aanwinst zijn voor m'n Commander deck! Leuk dat je inspeelt op de Kamigawa moonfolk, ik vind 'm alleen absoluut niet blauw aanvoelen. Ergens vind ik powerboost gelijk aan het aantal kaarten in hand perfect in blauw passen, maar om dat nou op alle creatures te doen zonder duidelijke (flavor)reden…
Dark Jjay's 'Myklos, Soul's Tormentor':
De flavor van de kaart is erg eng en past goed bij wat je kaart probeert te vertellen. Naar mijn mening vind ik dat een mythisch wezen juist in de combat moet laten zien wat hij waard is. Hoewel z'n effect erg dramatisch is vrees ik dat hij enorm makkelijk te slopen is (7/4 vanilla) en dus niet doorkan als iets waar bang word omdat je 'm toch niet in zal zetten in de combat. Ik ben niet zo gek op kaarten die een passief spel promoten.
Tim's 'Cave Hydra':
De tweede Hydra! Ergens voelt hij aan als Engulfing Slagwurm, maar dan wat meer omslachtig. Ik zie dat hij origineel een Wurm was, en dat voelt qua flavor toch wel beter aan dan Hydra. Je zegt dat hij alleen echt schade doet als je tegen 'm op botst, daarintegen mag je wel een non-Zombie, non-Vampire kiezen om te destroyen die buiten het gevecht staat? Dit is een geval van 'ik laat 'm wel doorkomen, dan doet hij niets', Bushido-stijl.
Conuinctio's 'Kentri, Swift Hunter':
Waarom zou je zeven damage aan je opponent willen prevent om een (hexproof) creature te slopen? Rood/groen heeft naar mijn idee echt een hekel aan opponent's lifetotal en zal alles op alles zetten om dat laag te houden. Wat betreft de flavor ben je spot-on, ik vind het een hele mooie kaart maar ik ben niet overtuigd dat hij mij dood wil krijgen. Ik zal 'm gewoon altijd proberen te (chump)blocken en gewoon wat trample damage nemen.
Leroy's 'Griffa, Night's Deathbringer':
Oei! Twaalf mana, makkelijk te reanimaten en een hele makkelijke manier om infinite te gaan. Gewoon een kaart met een sacrifice-effect erbij (bijvoorbeeld Viscera Seer) erbij en je gaat helemaal los. 9/6 shroud/flying is opzich best eng te noemen maar daarmee zal men waarschijnlijk nooit iets gaan doen omdat dat niet het interessante is aan je inzending. Een snellere ban waardig dan Griselbrand.
Danny's 'Talos':
Heel leuk gevonden! Een gigant die zulke warme knuffels geeft dat je levend verbrand wordt. Lekker. Ook hier is het probleem dat hij mij niet op mn tenen laat lopen… hij heeft echt geen mythische body waarvan ik echt bang kan worden, en dat terwijl hij is! Dit is een kleurencombinatie die voor mij altijd een signaal is van gevaar voor m'n leven. In jouw geval dus niet, slechts voor m'n creatures. En dat vind ik dan weer minder erg.
Jos's 'Perseponos, Death Reign':
De derde Hydra! Zal dit de Hydra zijn waardoor ik in paniek raak? De eerste inzending die gebruikt maakt van de spoilerde 'monstrosity', en hoe! Deze hydra draagt een Gaze of Granite bij zich, en met genoeg mana zal hij alles in z'n omgeving kapot maken. Een vanilla 8/8 opzich is niet heel impressive maar door die 6 mana wel snel te casten. Daarbij is de beurt erop een flinke kans dat hij meer koppen krijgt en alles op z'n pad kapotmaakt en waarschijnlijk héél veel damage zal doen. Je maakt goed gebruik van monstrous en er is een goede reden dat hij zwart/groen is. Een heel simpel en elegant ontwerp maar wel genoeg diepgang.
Patrick's 'Atlas':
Hoe kunnen we een mythologische prijsvraag hebben zonder een titaan zoals Altas te noemen? Qua flavor en vorm vind ik 'm erg mooi uitgevoerd, ik ben alleen bang dat men meer zal goochelen met z'n triggers (een sacrifice-effect zal er voor zorgen dat al het land permanent ge-exiled is). Ik vind je vertaling van Altlas naar kaartvorm erg doeltreffend.
CryptoRedentor's 'Kosmopton, Genesis Walking':
Ik heb nog nooit gehoord van dit mytische wezen en voordat ik je omschrijving las was ik al verkocht door z'n gigantische verschijning! Fijn dat je niet hoeft te kiezen tussen het aanvallen en tappen voor mana, iets wat niet vanzelfsprekend voorkomt. Alsnog ben ik bang dat hij weinig 'edge' heeft, hij is namelijk enorm traag en niet zozeer een waar gevaar in de combat. Aan de andere kant is het lomp om er zomaar trample op te plakken. Ik kan me voorstellen dat 't lastig was om er wat van te maken, toch denk ik dat je ontwerp heel compleet aanvoelt.
Luc's 'Graeae, Eye and Tooth':
Zie ik nu goed dat je negen keer '3' voor laat komen? Negen is ook weer 3x3… inception. Het discarden van drie kaarten is waar ik m'n angst het meeste op baseer, niet zozeer de body. Ik moet zeggen dat Graeae mij doet denken aan de vroegere creatures in magic zoals Demonic Hordes en Rag Man etc., veel abilities die wat willekeurig aanvoelen en daardoor zoals je zelf al zegt makkelijk onderschat kunnen worden. Een last-minute inzending, maar naar mijn mening een hele gave!
*Zucht*… Dat was het dan, m'n beoordelingen voor de prijsvraag van deze week. Ik doe geen countdown, maar wat mij betreft hebben de volgende vier inzendingen een gedeelte tweede plek;
Maraxus's 'Charybdis, The Ocean's Mouth': Ik heb een grote angst voor alles-opslokkende wezens, vooral op zee. Bah, ik krijg er een naar gevoel bij. Gezien de art-work van Theros zou ik zo'n zeemonster als dit best kunnen verwachten.
Tom's 'Augur Griffin': Ik hoop heel erg dat Wizards de Griffins terug zal brengen in Theros, en dan het liefst in de vorm zoals jij 'm gemaakt hebt. Imposant, intelligent en groots.
Johannes's 'Colossal Titan': Eigenlijk heel voordehandliggend maar zo ongelofelijk spot-on. 't Zou me niets verbazen dat Theros een variant op deze Titan zal bevatten.
CryptoRedentor's 'Kosmopton, Genesis Walking': Een monsterlijke verschijning die m'n opponent de mogelijkheid geeft zo'n beetje alles te doen wat hij wil, en dat terwijl ik met een 14/14 vigilance te maken krijg die m'n flyers uit de lucht kan slaan. Jep, eng.
Jos z'n 'Perseponos, Death Reign' is wat mij betreft de absolute winnaar! Deze Hydra doet álles zonder dat er een woord teveel aan vuil gemaakt wordt; Hij is groot en relatief goedkoop om mee te beginnen, wordt alleen maar groter en tijdens die groeispurt sloopt hij m'n hele hebben en houden… Hij is gevaarlijk zonder dat hij oneerlijk aanvoelt, de manacosts zien er heel redelijk uit. Kortom; m'n favoriet!
Allen hartelijk bedankt voor jullie inzendingen! Nogmaals mijn excuses dat het even op zich heeft moeten wachten. Hopelijk heb ik het goedgemaakt met m'n overdreven uitgebreide uitslag.
Met vriendelijke groet,
Leslie
Gefeliciteerd!
Toby's extra feedback
Wil je ook feedback, lemme know
Imahilus: leuk! Dit soort defensieve kaarten zie je niet veel in rood, behalve op hogere rarities zoals Slumbering Dragon. Niet helemaal eens met Leslie, een dubbelzijdig zwaard maakt het juist eng voor beide spelers, maar dat was misschien niet helemaal de opdracht. Goede flavor, goed uitgewerkt, leuke gameplay volgens mij. Wel is dit geen mythic. Dit is 100% een rare.
Johannes: Leuke flavor, maar geen witte ability. Wit heeft Amrou Kithkin, dat grotere creatures niet kunnen blocken. Deze ability is groen, Aura Gnarlid, Champion of Lambholt etc. De first strike flavor is ook een beetje off, qua gameplay is het spannender zonder en dikke huid wordt meestal gedaan door toughness en/of regenerate. Zou een leuke groen/witte kaart zijn zonder first strike?
leroy: Shroud wordt niet meer gebruikt, en Shroud/Hexproof is sowieso geen zwarte of witte ability. Je trigger heeft toch echt een 'at the beginning of the next end step' nodig, anders ga je veel te makkelijk infinite. Is het trouwens een trigger (whenever) of een replacement effect? (instead).
De naam past ook niet op de kaart met die mana cost XD
Patrick: Leuke laatste ability, maar waarom naar hand en niet kapot? Nu komt ie de volgende beurt gewoon weer om de landen + 3 weg te halen. Ook de indestructible is denk ik too much in combinatie met de land denial. Met die 2 veranderingen denk ik een leuke griefer kaart.
Ik snap de flavor echter totaal niet. Je zou verwachten dat juist zonder Atlas de wereld in elkaar stort?
Itachi: Hoezo zit Shadow in Theros? Momenteel zijn nog niet alle mechanics gespoiled dus je mag zelf een returning mechanic bedenken, maar dat moet je dan wel een goede reden geven. Niet echt een spannende kaart, 2 vanilla bodies om mee te beaten.
Bjorn Siemons: Vind de double strike een beetje dubbelop (haha), zowel die als de laatste ability zeggen allebei "must be chumped". Stel je komt door, is de laatste ability dan niet irrelevant omdat je de opponent toch doodslaat? Daarnaast, als de laatste ability af kan gaan want de opponent kan niet chumpen, doet die ability dan nog wel iets nuttigs? Wat schiet je af als blijkbaar niks kon blocken? Balefire Dragon heeft grondcreatures om te branden. De abilities zijn afzonderlijk van elkaar leuk, en de kaart leest leuk, maar ik ben bang dat in de praktijk de abilities niet tot hun recht gaan komen, dat de laatste ability veredelde flavor text gaat zijn. In deze kaart had veel meer potentie gezeten als je de abilities zo op elkaar afstemd dat er interessante keuzes en interessante board states uit komen.
Daarnaast, wat heeft deze kaart met 3-koppen flavor te maken?
eduard: creatures overnemen puur voor verdediging... heeft niet echt een kleur op het moment, dus rood/wit is een interessante daarvoor. Daardoor heeft de kaart echter 2,5/3 witte abilities en 0,5/3 rode abilities, dus je zou eigenlijk 1 van de keyword abilities rood willen laten zijn. of een mana cost zoals {Dragon Broodmother} zou ook werken. Misschien zou de ability alleen sorcery-speed geactiveerd kunnen worden om de kaart te balanceren?
Oh wacht, nu ik je commentaar herlees, is het de bedoeling dat de gestolen creatures ook nog haste hebben en kunnen aanvallen? Dat maakt het een heel andere kaart dan wat er nu staat en hoe ik m beoordeel XD
Patrick Saadhoff: totaal geen blauwe kaart, misschien als je de bonus alleen aan flying creatures geeft. Het revealen is ook een beetje gek als je er geen qualifier aan hangt (reveal lands, reveal blue cards). Revealen op zichzelf is niet echt een substantial cost dus waarom niet gewoon simpel counten dan.
Inquisitor’s Flail bijvoorbeeld, "if CARDNAME would deal damage, it deals triple that damage instead".
Double Strike is voor 2 hoofden, Hound of Griselbrand.
Damn, dat is veel lof van Toby =P
En again, een rare.. ja, mischien ook wel. De opdracht was wel een heel imposant beest maken (*kuch* Furyborn Hellkite is dan wel mythic.. vind het zelf ook meer een rare..)
@ Lesie: jemig.. feedback overkill? I dunno, erg imposant om te zien dat je ook echt in-depth feedback hebt voor iedereen! Zonder je te herhalen!.... impressive
Uiteraard ook gratz aan de winnaar, en de honorary mentions =)
Drats dat ik niet tot die 2e groep behoor =P
Vond beesten je labyrinth ingooien een leuk idee, en mooi en uniek voor rood, apparently not good enough!
Bedankt voor commentaar. Ik zie nu pas dat ik creature ipv creature or player heb neergezet. Helaas te weinig tijd gehad om het goed uit te werken. Bedankt voor leuke commentaar.
Feli aan de winnaar