Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 121.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
24-10-2013 11:04:00

De prijsvraag van deze week is bedacht en wordt beoordeeld door CryptoRedentor, waarvoor hartelijk dank!

Op de NederMagic-weetjes pagina (een aanrader, overigens: hier) staat onder andere het volgende:

Een aantal kaarten hebben dezelfde naam als een serie, namelijk:
- Apocalypse
- Conflux
- Cold Snap
- Future Sight
- Morningtide
- Onslaught
- Planar Chaos
- Prophecy
- Time Spiral
- Torment
- Visions

Op Conflux na verwijzen deze kaarten niet echt naar de set: naar de mechanics noch de flavor. Maar met zoveel expansions die we nu hebben gehad, kunnen wij wel wat beters bedenken!

Design een kaart met een naam van een overgebleven Expert expansion!

- Oftewel, design een kaart met een van deze namen:
# Arabian Nights
# Antiquities
# Legends
# The Dark
# Fallen Empires
# Homelands
# Ice Age
# Alliances
# Mirage
# Weatherlight
# Tempest
# Stronghold
# Exodus
# Urza's Saga
# Urza's Legacy
# Urza's Destiny
# Mercadian Masques
# Nemesis
# Invasion
# Planeshift
# Odyssey
# Judgment
# Legions
# Scourge
# Mirrodin
# Darksteel
# Fifth Dawn
# Champions of Kamigawa
# Betrayers of Kamigawa
# Saviors of Kamigawa
# Ravnica: City of Guilds
# Guildpact
# Dissension
# Lorwyn
# Shadowmoor
# Eventide
# Shards of Alara
# Alara Reborn
# Zendikar
# Worldwake
# Rise of the Eldrazi
# Scars of Mirrodin
# Mirrodin Besieged
# New Phyrexia
# Innistrad
# Dark Ascension
# Avacyn Restored
# Return to Ravnica
# Gatecrash
# Dragon's Maze
# Theros

*Type, kleur en rarity naar keuze, maar geen Plane-kaarten/Vanguards. Let er bovendien op dat sets ouder dan Shards of Alara nog geen mythic rare hadden.
*De kaart moet passen in de set waar hij naar wordt vernoemd. Een kaart genaamd 'Dark Ascension' (uit het Innistrad blok) mag dus niet iets met Unleash (een mechanic uit Return to Ravnica) doen.
*Zorg dat je kaart duidelijk verwijst naar de set waar hij uitkomt, of een gebeurtenis in die set, in flavor en/of mechanics. In de set Conflux kwamen de vijf kleuren samen, wat ook op de kaart wordt geillustreerd. Het had bijvoorbeeld ook een kaart mogen zijn die iets deed met landcycling of de verschillende mechanics in Shards of Alara.
*Zorg dat de naam van de kaart ook slaat op het effect van de kaart. Maak dus geen kaart genaamd 'Invasion' waarvan het effect niets met een invasie te maken heeft.
*Licht toe waarom je kaart verwijst naar de set EN waarom de naam van de kaart klopt met het effect van de kaart. De totale toelichting mag maximaal 250 woorden zijn.
*Niet overpowered of Unhinged.
*Als je een vraag hebt over of je design wel of niet aan de regels voldoet, PM mij (CryptoRedentor) gerust!
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten (let op: plaatjes worden donderdag en maandag zichtbaar gemaakt, vrijdag t/m zondag is Dustin offline vanwege GP Antwerpen)

Nog een tip: je kan veel informatie en representatieve kaarten van een set vinden op wiki.mtgsalvation.com!

Ter inspiratie mijn inzending:



Future Sight was een set waarin vaak werd verwezen naar dingen die er nog niet zijn of waren in Magic, zoals Steamflogger Boss ook doet. Misschien dat ze ooit iets zullen doen met Cities? De spreker in de flavor text heeft in elk geval met zijn 'future sight' de volgende stad al gezien en weet dus precies hoe hij zijn voordeel kan benutten wanneer die stad er daadwerkelijk is. Dus de kaart gebruikt een gimmick van de set en de naam klopt met het effect.

Ik heb dus trouwens een kaart ontworpen uit een van de sets die NIET mag. Kijk goed in de lijst welke sets wel mogen.


En nogmaals: bij twijfel, PM mij (CryptoRedentor) gerust.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

CryptoRedentor.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-50 (52)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
25-10-2013 16:59:00

woord vergeten:

* of zijn BETER dan met deze

25-10-2013 17:47:00

@Roel 'TheFrog' van Lin: Leuke kaart, alleen hij bestaat min of meer al en zit ook in Fifth Dawn: Fist of Suns.

25-10-2013 20:54:00

Ik ga voor Mercadian Masques




Mercadian Masques Rare


Enchantment - Aura

Enchant Creature has.
At the beginning of your upkeep you may have this creature become a copy of a creature in play, and its a Shapeshifter as additional creature type.


Omdat in de naam van MM de woord Mask in voor komt, heb ik daar om heen een kaart gemaakt, elke beur kan hij of zij een andere form aan geven dus ook andere creature worden. een sort kameleon, wat echt in die tijd gepast heeft. daarom heeft het door deze makser ook de additonal creature typoe Shapeshifter. dus heeft hij of zei geen form.

25-10-2013 22:00:00

Verbazend dat niemand deze keuze heeft gemaakt.. Dan doe ik het maar?

------------------------------

Arabian Nights
Sorcery –
Whenever you cast Arabian Nights, each player resets their life total and puts all cards back in their owner's libraries. Restart the game and remove Arabian Nights from the game.
Flavour: "Have I not dreamed this once already?" – Taysir

------------------------------

Deze kaart slaat flavorwise op "The Thousand-fold Refraction of Rabiah", de uitleg voor het fenomeen van de 1001 nachten. Dit is onder andere terug te zien in de flavortekst, waarin de planeswalker Taysir (wie zich in Rabiah bevond) aangeeft dit te merken.

Qua mechanics sluit de kaart vooral aan op de kaart Shahrazad, een mooie aanvulling zijnde op deze iconische kaart. Een CMC van 6 is misschien wat te makkelijk, maar daarintegen wist WOTC nog niet precies wat ze aanmoesten met MTG (wat Shahrazad al laat zien) en juist daarom past het zo goed in de set (let op: de kaart verwijdert geen tokens - een bewuste fout).

Ook past de naam bij de kaart zelf, al is het behalen van 1001 games niet realistisch (en dat houd ik maar zo).

Succes iedereen, ik ga weer verder met tentamenstof!

26-10-2013 00:17:00



Legions was honderd procent Creatures, dus waarom niet daar een handig effect mee? Morph om de kaart makkelijker in het spel te sneaken maar hoeft niet per se broken te zijn en past in de set zelf. Laat de legioenen maar komen!

27-10-2013 21:48:00

Net als anderen kies ik ook mijn "eerste set." Die is bij mij niet zo duidelijk aangezien ik in het Tempest seizoen mijn eerste booster kreeg, wat een Mirage booster was. Maar mijn keuze valt (dus) op:

hier

Mirage betekent luchtspiegeling, dus moet de kaart iets doen wat (magische) luchtspiegelingen kunnen. Ik heb hier het effect van een luchtspiegeling gebruikt dat men zich in/achter een luchtspiegeling kan verstoppen. Maar dat is natuurlijk alleen effectief op grotere afstand.

In Mirage vielen mijn twee mechanismes op: Flanking en phasing. Het eerste mechanisme kan ik in mijn kaart gebruiken door het effect alleen te laten werken als het creature snel genoeg is. Alleen creatures met flanking zijn dat, want flash en haste bestonden nog niet.
Het tweede mechanisme gebruik ik door creatures zich onzichtbaar te laten maken (phase out.) De eerste ability van mijn kaart refereert dan aan het verassend uit de luchtspiegeling verschijnen van de krijger, die dus al slaat voordat de vijand gevechtsklaar is.

Het viel mij ook op dat de creatures met flanking verder nauwelijk static abilities hadden, maar activated abilities om ze first strike, trample, enz. te geven. Dat doet mijn enchantment dus ook. En ja, de set heeft ook genoeg multicolored kaarten om het multicolored zijn van Mirage te rechtvaardigen.

27-10-2013 22:08:00

Gatecrash
Sorcery

Destroy up to two target gates and/or creatures with defender.

"Walls are the only things that can't be outnumbered. Thats why we take down as many as possible." - Tajic, blade of the Legion

Je sloopt gates en de beesten die hem verdedigen: het idee van Gatecrash. Ook al is het crashen van de gates meer iets voor de guildless op ravnica, toch is het voor het Boros-legioen, dat liever snel aggro kills maakt, behoorlijk irritant om doodleuk een muur tegenover je te hebben staan. Vandaar.

27-10-2013 22:21:00

Korte toelichting:

Het woord Exodus: Massaal vertrek, uittocht, uitgang.
Thema van de serie Exodus: Als je minder van iets hebt, mag je iets doen (Bijvoorbeeld de Keeper cycle met o.a. Keeper of the Beasts en de Oath cycle met o.a. Oath of Druids).
Wording gebaseerd op Dimensional Breach.

Plaatje:

27-10-2013 22:42:00

Mirage heeft natuurlijk nog de oude layout. Mijn plaatje nu dus ook...

28-10-2013 05:22:00

In het Tempest-Stronghold-Exodus block komen de eerste zwermen slivers voor, dus berg je maar! De serie Stronghold heeft dan ook een cycle Walls, in elke kleur een. Het leek me leuk daar een kaart bij te maken die zelf Stronghold heet, en dan een colorless wall is, maar die blijkt er ook al te zijn. Daarom een land.



Vanzelfsprekend is Stronghold in de oude layout, en het woord Defender bestond nog niet, daarom spreekt de card text over Walls.

Het is natuurlijk een erg uniek effect, vandaar rare. Maar overpowered vind ik hem niet, want hij is erg situationeel. ; zonder Walls in play is het een dode kaart.

Bart

28-10-2013 08:55:00

Heel veel Leuke inzendingen vindt ik

28-10-2013 10:50:00

Ja Patrick... waar blijft jouw inzending?

28-10-2013 11:09:00

de mijne?? die staat er al tussen

28-10-2013 14:41:00

Mocht het nog iets uitmaken, ik was nog iets vergeten in mijn ontwerp: Permanents verliezen de Snow supertype als ze geen frost counter meer hebben. Een klein detail maar toch.

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-10-2013 16:17:00

Worldwake

Enchantment

Multikicker

Worldwake enters the battlefield with X charge counters,
where X is each time you paid the kicker cost plus 1.

All lands become X/X green beast creatures and
lose their land types.

Uitleg:

Worldwake: De landen komen tot leven en verwoesten hun omgeving.
Oftewel wilde ik iets doen met een manier om massaal
landjes te animeren.

Omdat de landjes zelf zo wild worden kunnen de simpelste landjes
geen mana meer produceren, ze verliezen nl hun land types.

Alleen de nonbasic landjes zijn goed en speciaal genoeg, om
een deel van de awakening te kunnen weerstaan, en ondanks
dat ze tot leven komen nog steeds mana's kunnen produceren.

Een van de redenen om het zo te worden, is zodat de kaart
zeer veelzijdig en interessant wordt. Het dient als
winconditie, basic land-destruction, of juist om jezelf te
kunnen verdedigen tegen een onslaught van creatures.

Een andere reden is dat Armageddon effecten niet erg leuk
zijn, en meeste spelers toch wel non-basics spelen dus nooit
al hun mana's zullen verliezen.

29-10-2013 22:48:00

Oorspronkelijk had ik een andere idee, maar ik wist niet zeker of dat mocht. Ik vroeg het voor de zekerheid, en inderdaad mocht het niet. Maar CryptoRedentor was wel benieuwd naar wat mijn idee was. Die komt dus hieronder, bewust na de deadline:

Dark Ascension
Enchantment
At the beginning of your upkeep, put an ascension counter on Dark Ascension. Then Dark Ascension deals damage equal to the number of ascension counters on it to target creature an opponent controls and you gain that much life. If there are no legal targets, instead transform Dark Ascension and target opponent gains control of it.

---------------TRANSFORM-----------------

Avacyn Restored
Enchantment
Creatures you control are indestructible. (Lethal damage and "destroy" effects don't destroy them.)
"When the defence had been broken and the important helvault was cracked, Avacyn appeared and restored the balance on Innistrad."

De strijd tussen Garruk en Liliana vond ook plaats op Innistrad. Maar waar de curse op Garruk een kaart kreeg in Descent into Madness, kreeg de toenemende macht van Liliana dankzij de Veil geen kaart. Die kaart design ik dan bij deze, en het moet een tegenhanger zijn van Descent into Madness. De tegenhanger van descension is natuurlijk dark, aangezien Liliana dat is. Haar toenemende macht moet dus wel ten koste gaan van iets: Haar vijandelijke creatures.

Maar de macht van Liliana werd ietsje te groot: Zij kon uiteindelijk de Helvault breken, waardoor Avacyn vrij kwam en de kansen keerden. De kaart moet dus naar een tegenstander, die gedeeltelijk de bonus geeft van Avacyn, Angel of Hope.

Deze indenzing zou niet geldig zijn geweest, omdat op "Avacyn Restored" een maansymbool zou komen, die niet voor komt in de set Avacyn Restored.

30-10-2013 09:11:00

Leuke prijsvraag!
Ik mis de time spiral series in t overzicht.
Was er als voorbeeld express voor een kaartnaam gekozen die al bestond?

Wat komen er leuke kaarten langs. Goed bexig!

30-10-2013 13:28:00

Wanneer is de uitslag dan?

30-10-2013 13:43:00

@Henk D
Time Spiral, Planar Chaos en Future Sight bestaan al, dus die staan in het bovenste lijstje.

30-10-2013 23:04:00

Purple-One (Fallen Empires):
"Huh? Maar +1/+1 counters en -1/-1 counters heffen elkaar toch op?" Het was even graven, maar het lijkt er op dat die regel pas is ingesteld rond de tijd dat Time Spiral op de markt kwam, een lange tijd na Fallen Empires. Daarmee heb je een kaart gemaakt die iets doet wat Fallen Empires ook deed: een heleboel counters het spel in brengen Javelin counters, spore counters, cube counters, +2/+2 counters, het zat allemaal in Fallen Empires. Maar eigenlijk amper +1/+1 counters. Dit heeft het vreemde effect dat deze kaart misschien beter in andere sets dan Fallen Empires past, waar een kaart die simpelweg iets met ‘counters' zou doen een perfect fit zou zijn. Desalniettemin een interessante kaart, met een effect wat ik verwacht nog wel een keer in het echt tegen te gaan komen! Nou ja, behalve dat Wizards natuurlijk geen +1/+1 counters en -1/-1 counters in hetzelfde block laat voorkomen, en dat ze ook hebben besloten dat elk land iets met mana moet doen, maar iets met hetzelfde idee in elk geval. Elegante kaart, die we misschien nog wel gaan tegenkomen in een block waar hij heel goed past!

Niels S. (Coldsnap):
Een hele interessante mechanic! Enerzijds is het een dubbele Curse of Death’s Hold voor de prijs van één, maar anderzijds kost het je ofwel steeds meer mana, of elke beurt creatures. Hoeveel creatures heb je nog nodig als die van opponents zwakker worden? Een uitdagende afweging! Deze coldsnap veroorzaakt aan beide kanten een afname van activiteit, maar op een erg spannende manier. Daarnaast ademt het simpelweg de set Coldsnap, met het Snow supertype, snow mana en cumulative upkeep. Ze hadden wel een iets andere border, maar volgens mij is dat in Magic Set Editor zo te fixen. Mijn enige bezwaar is dat de kaart eigenlijk heel erg zwart is, aangezien je creatures van je opponents -2/-2 geeft en je zijn cumulative upkeep ook min of meer mag betalen met het saccen van creatures. Al is het natuurlijk lastig om van blauw af te stappen als je iets met ijs doet. Een naar mijn idee verrassend gebalancete kaart die de flavor van coldsnap (zowel de set als het fenomeen) op tafel brengt!
OEI! Ik zie zonet dat ik nog een bezwaar heb. Coldsnap staat helaas niet in de lijst van toegestane namen voor deze prijsvraag. Je inzending kan helaas niet kwalificeren. ):

Imahilus (Ice Age):
Het wordt me niet helemaal duidelijk of je het hier hebt over een upkeep-cost of een cumulative upkeep-cost. In eerste instantie dacht ik aan cumulative upkeep, aangezien een normale upkeep cost ook in Ice Age wordt geformuleerd zoals we het gewend zijn (bron: Binding Grasp). Maar in het geval van cumulative zou de ice age wel heel snel voorbij zijn (als je hem in beurt 7 zou spelen, zou je hem in beurt 10 saccen). Lezen we "Upkeep " als "At the beginning of your upkeep, sacrifice Ice Age unless you pay ", dan wordt het een ander verhaal. Dan zien we eigenlijk een soort Stasis, plus de flavor van een daadwerkelijke ice age, en minus de eigenaardige art Wat ik erg sterk vind aan het design, is dat je heel goed de top down flavor van een ice age weet te vangen DOOR gebruik te maken van snow-covered, iets bijzonders uit de set Ice Age. Ik vraag me af wat de kaart zou zijn geweest als je had gekozen voor een andere manier waarop de kaart verdwijnt dan (cumulative) upkeep, want dat zou deze kaart optillen van Stasis in een winterjas naar een unieke Magic-ervaring (:

Robert (Rise of the Eldrazi):
En óf dit een Rise of the Eldrazi is Met slechts een simpel en elegant beetje rules text weet je heel sterk niet alleen de flavor van de daadwerkelijke rise van de Eldrazi te verbeelden, maar ook nog eens een iconische mechanic uit de set ervoor te gebruiken in het saccen van Spawn tokens (met een knipoog naar Hand of Emrakul). Hoe goed je design ook past in het idee van de prijsvraag, dat neemt niet weg dat de kaart veel, VEEL te sterk is Met zijn vijftien mana is Emrakul, the Aeons Torn al een berucht monster. Als je er dan nog eens voor dezelfde prijs een gratis Kozilek, Butcher of Truth en een Ulamog, the Infinite Gyre bij krijgt, bespaar je al 21 mana met deze kaart. Daarboven op komt het feit dat je deze kaart makkelijker vier keer in je deck kan stoppen omdat hij niet legendary is, het card advantage geeft in dat je drie kaarten voor een krijgt en je met grappen als Brood Birthing en Emrakul’s Hatcher ruim voor beurt 8 aan acht tokens kan komen. Je design is erg flavorvol zonder veel tekst te gebruiken, wat een knappe prestatie is Maar het kan wel wat balancing gebruiken.

Andere (Guildpact):
Je weet heel goed de flavor van de guildpact te vangen! En dat met een haast unieke mechanic (de enige kaart die me zo snel hier aan doet denken, is Archangel of Strife). Je zou denken dat het stilstand in het spel brengt om aan beide kanten multicolored creatures (en andere permanents) protection from elkaar te geven, maar het geeft juist spannende situaties met meer evasion aan beide kanten en voorzichtig managen van je monocolored creatures. Ik heb het gevoel alsof er hele sterke dingen in dit design zitten, maar ze net een beetje awkward uit de verf komen: dat multicolor protection from multicolor krijgt is lang niet in elke match-up relevant, en ik heb het gevoel alsof disagreeën de kaart zou moeten counteren/opheffen in plaats van dat agreeën hem opnieuw instelt. Wat wel goed is, is dat de hybrid costs goed werken met welke guilds er in Guildpact zaten (Izzet (RU), Gruul (GR) en Orzhov (BW)). Ik had de mechanics het liefst even net anders gezien, maar zelfs zonder dat heb je een kaart gecreëerd die hele, HELE interessante situaties in EDH/Commander kan geven. Oh, maar als je iets doet met de helft, vermeld dan wel altijd even of dat rounded up of rounded down is (al is het wiskundig gezien in deze notatie rounded up, maar dat zal niet elke speler zien).

Rami Wohl (Worldwake):
Ik denk dat dit inderdaad de juiste kleuren zijn voor dit effect, althans, groen/wit doet me meteen denken aan Eladamri’s Call. Sterker nog, de cost voor deze kaart vind ik goed gekozen: een investering van drie mana geeft je vanaf beurt vier 1-drops, wat me net zo redelijk klinkt als vanaf beurt vijf 2-drops krijgen. Het spreekt bovendien voor je vaardigheden dat je er aan hebt gedacht ‘nonland' toe te voegen en het een legendary te maken. Wel had ik graag gezien wat de rarity was, dat had me kunnen helpen een oordeel te vellen over of de card advantage proportioneel is. En al had ik wel je toelichting nodig om te zien wat jouw interpretatie van een worldwake was, het is overduidelijk dat de kaart naar de set Worldwake verwijst. Ik denk dat menigeen Johnny blij wordt van deze kaart, vooral omdat ze creatures in alle kleuren mogen gebruiken, als ze maar dezelfde CMC hebben!

San (Return to Ravnica):
Hey hey hey, dat is natuurlijk niet wat we bedoelen met ‘Return to Ravnica' hè. Maar als je op een legitieme manier een andere wending aan de naam geeft, kan ik je alleen maar applaudiseren voor je creativiteit. Het is op zich waarschijnlijk dat als IEMAND planeswalker gaat ressurecten op Ravnica, het de Golgari zullen zijn. En al wordt er wel vermelding gedaan van een Gate, er is weinig wat expliciet lijkt in te spelen op de set RTR. Echter, er worden op deze kaart maar liefst twee innovaties gemaakt op planeswalkers (ze reanimaten en hun loyalty counters extern beïnvloeden), en de mazzel is dat die innovaties het een tegenhanger maken van Dreadbore, waardoor de kaart wel IMPLICIET naar de set verwijst. Daarmee bedoel ik dat RTR niet is gemarket om planeswalker-innovaties, maar het er in lichte mate wel om bekend staat. Ik vind het bewonderingswaardig dat je op één kaart twee innovaties poneert die er haalbaar uit zien, en dat je met de hybrid cost de juiste hoeveelheid toegang geeft tot het reanimaten van planeswalker. Ik denk ook zeker dat deze kaart een plek zou hebben in de set. Maar al vind ik je draai aan de naam leuk en geslaagd, ik twijfel nog of het effect van de kaart voldoende verwijst naar de set (althans, voor mensen die de set alleen van horen kennen). Maar zelfs al zou je inzending niet voldoende aan de criteria voldoen, het is in elk geval een indrukwekkend design!

Wallie (Dragon's Maze):
Ik moet bekennen dat ik in deze kaart niet direct zie hoe dit verwijst naar de set Dragon's Maze, noch naar een echt drakendoolhof. Ik zie natuurlijk wel het Dragon-gedeelte, maar niet heel sterk het doolhof-aspect. Of is het into play komen van een draak het moment dat hij uit het doolhof ontsnapt? Ik zou het wel sip vinden als ‘ie net uit dat labyrinth is, om vervolgens aan het eind van de beurt te sterven Afijn, ik zie zo snel niet echt elementen uit de set Dragon's Maze naar voren komen, ook omdat er niet zo denderend veel draken in de set zaten. Maar misschien dat ik het met een toelichting wel in had kunnen zien. Wat ik wel interessant vind aan de kaart zelf, is dat het een enchantment is die op een eerlijke manier ‘acceleratie' geeft aan een Dragon-tribal deck. En laten we eerlijk zijn, Dragon-tribal blijft verdraaid cool klinken Maar dat brengt ons bij het interessantste punt aan deze inzending: wat we hier zien is een mechanic die Timmy's aandacht oproept (yay Dragon-tribal!) maar heel erg Spike is in de uitvoering (want Timmy wil zijn Dragons niet saccen, ook niet als dat betekent dat hij ze sneller op tafel kan krijgen, want wat is één keer aanvallen nou waard?). Dit zagen we ook in het echt nog gebeuren laatst: Gruul, een guild met grote creatures en één van de meest Timmy-esque guilds, heeft de heftig Spiky mechanic Bloodrush gekregen. Maar goed, om weer terug bij je inzending te komen: zonder toelichting lukt het me niet echt om je kaart binnen het kader van deze prijsvraag te plaatsen, maar ik hoop dat ik met deze analyse alsnog iets heb kunnen bijdragen aan je toekomstige designs!

wackywong (Ice Age):
Wat ik mooi vind aan je concept, is dat het niet alleen concentreert op het neerdalen van de ice age, maar ook op hoe het degenen die al zijn aangepast aan de kou (de permanents die al Snow zijn) er minder last van hebben. Dit geeft een interessante dimensie aan deze kaart en geeft mensen die met een Snow-deck tegen een niet-zo-Snow-deck spelen een overwegend voordeel. Het is ergens echter wel een beetje eigenaardig dat de ice age alleen diegenen treft die iets doen (tappen), al heeft dat natuurlijk te maken met de flavor die Wizards aan ijs toekent (het niet untappen). In het geheel geeft het mooi de transitie weer van hoe alles langzaamaan Snow wordt en zich aanpast aan de ijstijd, want als ik je kaart goed begrijp, worden niet-Snow permanents eenmalig gelongtapt, waarna zij als Snow permanents untappen en geen last meer hebben van de sneeuw. Het is daarom juist zo jammer dat deze kaart een Cumulative upkeep heeft: het heeft zoveel symbolische waarde dat alles langzaamaan Snow wordt, maar dat is vanwege de Cumulative upkeep alweer voorbij voordat het gebeurd is (en daarna wist het zijn sporen ook nog eens uit). Met een zwaar gekleurde cost van , weet ik niet of hij zichzelf per se zou hoeven te vernietigen (bovendien is het heftig gebruik van Snow al genoeg verwijzing naar Ice Age). Maar goed, het mag natuurlijk wel gezegd worden dat het zowel de eindigheid van een ice age goed verbeeld als dat het goed gebruik maakt van mechanics uit Ice Age en daarom perfect in de prijsvraag past! Ook bij deze inzending voor Ice Age vraag ik me af wat de kaart was geweest als hij iets anders dan Cumulative upkeep had, want ik zie een boel potentie!

arne (Planeshift):
Oh, Planeshift. Je bent niet de enige met nostalgie. Sterker nog, een van mijn eerste decks was het groen-wit-rode Planeshift-deck, met de enige echte Thornscape Battlemage! Maar goed, ik dwaal af. Je inzending heeft dat typische Planeshift-gevoel, in dat het multicolor is door van elke kleur een klein effect te kietelen. Al zie ik hier eigenlijk twee groene abilities en een rode, dus het kan de vraag zijn of de kaart wel wit moet zijn, maar Wizards maakt zichzelf vaak genoeg schuldig aan dat soort praktijken. Je kaart voelt Planeshift aan, maar eigenlijk zie ik weinig expliciete verwijzingen naar mechanics in Planeshift. Dat wil zeggen, als ik niet had geweten dat de kaart op Planeshift was gebaseerd, was ik er waarschijnlijk niet op gekomen. Bovendien denk ik dat je hier een ‘planeshift' uitbeeldt door een nonbasic land te veranderen in een basic land, met alle gevolgen van dien, maar ik weet het niet zeker: hier had wat extra toelichting misschien geholpen. Ik vrees dat je inzending niet expliciet genoeg is om te voldoen aan de criteria van de prijsvraag. Maar je kaart smelt haast samen met de set en geeft me een warm gevoel, en dat zijn een paar van de meest waardevolle dingen die je met een design kan bereiken.

mjavado (Ravnica, City of Guilds):
Toen ik deze inzending voor het eerst bekeek, was ik direct heftig, HEFTIG onder de indruk. Toen ik begon te denken "Nee joh, dit moet toch al bestaan?", wist Shazu me die vraag al direct te beantwoorden. En dat maakt het jureren van je inzending erg lastig. Want niet alleen kan ik moeilijk het product van een professioneel team van designers gaan bekritiseren, ik zie weinig wat verbeterd kan worden aan je inzending. Hoogstens dat het misschien iets explicieter naar de set Ravnica zou kunnen verwijzen, al is het lastig om naar alle vier de guilds te verwijzen in beperkte tekst. Ik vrees dat ik je inzending niet kan kwalificeren, want al heb je alle beste intenties, als ik inzendingen toesta die te dicht bij bestaande kaarten liggen, kan daar flink misbruik van worden gemaakt. Ik zal bekennen dat ik daar zelf in het verleden ook niet goed op heb gelet, ik probeer er zelf dus ook extra op te letten, want het blijkt tricky business. Maar wat je in elk geval wel in je broekzak kan steken: je zegt dat Wizards goed design heeft afgeleverd, maar je hebt in je eentje een rare bedacht die Wizards zelf in print hebben gebracht! En dat is toch knap!

Shazu (Saviors of Kamigawa):
Voor zover ik je werk heb gezien, begin ik in jou een echte Spike-designer te herkennen. En dat mag ook wel: als je een echte GP-ganger bent, weet je nou eenmaal wat goede kaarten zijn en hoe ze werken. De vorige keer dat ik iets van je jureerde, gaf ik je de wazige kritiek dat de kaart niet echt bijzonder genoeg aanvoelde, en dat voel ik nu ook een beetje. Maar ik besef me nu dat dat waarschijnlijk te maken heeft met dat ik heel erg een Timmy ben en van Timmy/Johnny-esque kaarten hou. Dus waar ik instinctief misschien over je inzending heen zou kijken, zie ik bij nadere inspectie dat je een heel erg potente invulling hebt gegeven aan de enige echte Saviors of Kamigawa, die ook niet iets anders dan een flink goede kaart voor een lage (Human Soldier – achtige) cost. Bovendien verwijs je onmiskenbaar en passend naar het Kamigawa-block, al zie ik zo snel niet iets wat uniek aan de set Saviors is. Zelfs al valt het niet in het spectrum van kaarten die mij aanspreken (wat noch aan jou, noch aan mij ligt), dit is niets anders dan een uitstekend design.

~Jop~ (Alara Reborn):
Mja. Wat kan ik zeggen? Fantastisch design. Wat betreft de prijsvraagcriteria: door Cascade op je kaart te gooien, weet iedereen die ooit Cascade heeft gezien dat dit iets met Alara Reborn te maken heeft, aangezien de mechanic (ondanks zijn populariteit) uniek was aan de set. En als je dan eenmaal denkt aan Alara Reborn, en je ziet de casting cost, dan denk je aan Child of Alara. En wat kan deze kaart doen met Child of Alara? Juist, opnieuw geboren laten worden. Het is uitzonderlijk hoe alles in je kaart meewerkt om in zo weinig tekst je precieze verhaal te vertellen, en dat zonder flavor text! Wat betreft het design: is misschien wat duur voor een narrow Obzedat’s Aid, maar ten eerste wordt dat gecompenseerd met Cascade en ten tweede maakt de restrictie niets uit in Alara Reborn omdat alles toch multicolor is, waardoor zelfs de restrictie verwijst naar de set. Door zijn volledigheid past je kaart perfect binnen de prijsvraag.
EDIT: Eigenlijk zie ik nu pas dat de kaart een instant is, waar ik sorcery zelf beter zou vinden passen. Maar goed, dat is dan ook het enige.

kjell (New Phyrexia):
Je kaart vangt uitstekend dat beklemmende gevoel van New Phyrexia wat ik zo heerlijk vind. Je hebt niet eens de hybrid mana nodig om de verwijzing te snappen: de Artifact Horrors, het feit dat ze Infect hebben en het effect van deze kaart vertellen het verhaal. Ik neem trouwens aan dat je Horror artifact CREATURE tokens, bedoelt, want gewoon artifacts met infect zijn misschien niet zo spannend, en zullen ook niet zo snel 0/1 hebben. Wat ik echter misschien iets te beklemmend vind, is het power level van deze kaart tegenover de cost. Je verwoest alle creatures en krijgt er zelf tokens voor terug, waarmee het niet alleen een Wrath of God+ is, maar het aantal creatures wat je er aan overhoudt ook nog eens groter gelijk is aan wat je had. Maar het zijn maar 0/1tjes, toch? Nou ja, het zijn 0/1-tjes met INFECT, waardoor een simpele Intangible Virtue ze al flink gevaarlijk maakt, vooral gezien hoe de opponents geen verdediging meer hebben. En met grappen als Cathars’ Crusade gaat het al helemaal hard. Ik vrees dat de kaart misschien iets te veel game-ending potential heeft voor een rare sorcery die je kan casten voor (+ vier leven). Jammer, want hij past perfect binnen de prijsvraag-criteria!

Peter Bode (Exodus):
Hey, daar zullen we Buyback hebben! Op een kaart die natuurlijk een instant is. Buyback is ongeveer zo expliciet een verwijzing als je kan krijgen naar de set Exodus, naast het subthema van balanceer-effecten zoals die van Oath of Scholars en Keeper of the Beasts. De manier waarop je het woord ‘exodus' kiest te verbeelden, vind ik echter lastig om in te komen. In het Nederlands kennen we natuurlijk het woord Exodus vooral inderdaad als de naam van het tweede boek van het Oude Testament (ik heb het gelezen trouwens, er zaten mooie verhalen in maar ik kon niet echt wennen aan sommige van die instructie-teksten). Maar in het Engels betekent het woord ‘exodus' vooral gewoon een uittocht of emigratie van een grote groep mensen. Bij San kon ik de draai die hij gaf aan de naam wel waarderen, omdat zijn interpretatie nog steeds sterk binnen de toon van zijn set was. Echter, als je een kaart maakt over de bijbelse Exodus, dan wordt het lastig om te zeggen dat het goed binnen de MTG-set Exodus valt, wat een van de eisen was. Maar voor de keuze die je hebt gemaakt, vind ik dat je een kaart hebt gemaakt die een leuke dimensie geeft aan de planning voor alle spelers en die precies goed op uncommon zit (en uncommon is de moeilijkste rarity om precies goed op te zitten). Bovendien vind ik het creatief dat je Ertai, en dus de MTG multiverse, toch een beetje erin weeft. Het grootste probleem is dat de gekozen toon voor mij te veel buiten die van de set Exodus valt, want verder vind ik het een leuke uncommon!

Roel ‘TheFrog' van Lin (Fifth Dawn):
Helaas, je inzending is een beetje verdoemd door het feit dat Fist of Suns al bestaat. Ik kan je inzending helaas niet kwalificeren, want als kaarten kunnen winnen die veel op bestaande kaarten lijken, kan daar flink misbruik van worden gemaakt. Jammer, want ik vind het een slim en creatief idee om met Sunburst om te gaan, dat ook nog eens interessant kan uitpakken in andere sets! Nou ja, en bovendien vind ik het een gewaagde keuze om een zonsopgang, de Fifth Dawn, uit te beelden met een artifact. Een hele interessante inzending, maar eentje die ik helaas niet kan goedkeuren voor deze prijsvraag. Maar als je de capaciteit hebt om op dezelfde ideeën als Wizards te komen, dan kijk ik uit naar je volgende inzendingen!

Toby (Fifth Dawn):
Alles wat gezegd kan worden over wat er klopt aan je inzending, heb je al gezegd. Van een top-down perspectief vraag ik me af of enchantment de juiste keuze is voor een ‘gebeurtenis' als de fifth dawn, maar ik denk dat het vanuit een bottom-up design wel te rechtvaardigen is. De verwijzing naar zowel de set Fifth Dawn als de gebeurtenis zijn duidelijk, maar de kaart blijft inderdaad interessant in elke multicolor situatie. Dat wil niet zeggen dat het minder interessant is in Fifth Dawn zelf, omdat creatures daar misschien al Sunburst hebben, juist niet! Meerdere copies van Sunburst stacken (meen ik), en de set is er natuurlijk op gebouwd om het meeste uit Sunburst te halen. Daarmee heb je een kaart gemaakt die het domain-achtige plezier van Fifth Dawn ook naar andere decks brengt, wat inderdaad zorgt voor een boel interessante deckbouw-dynamiek!

Patrick Saadhoff (Mercadian Masques):
Je hebt met deze kaart een leuk maskerspel gemaakt! Je ability geeft perfect de flavor weer van het constant kunnen veranderen van maskers, en daarmee vormen. Wat ik wel lastiger vind, is om bij je kaart iets te ontdekken wat heel uitgesproken Mercadian Masques is. Nu is dat natuurlijk lastig, omdat MM geen keywords of ability words had, maar misschien had je iets kunnen doen met het thema van andere creatures recruiten, iets wat veel voorkwam in de set Mercadian Masques. Je hebt uiteindelijk dus een kaart gemaakt die een leuke dynamiek heeft en die een eerlijke cost heeft (al is het misschien de vraag of het niet volstaat om de kaart alleen blauw te maken), maar waar ik helaas net iets te weinig in herken van de set Mercadian Masques. Wel een leuk, flavorvol design, dus blijf zo doorgaan!

~Crusifix (Lookky)~ (Arabian Nights):
Haha, toen ik je inzending zag, wist ik PRECIES welke kaart dit op gebaseerd was. Ik wist misschien even niet meer de naam uit mijn hoofd, maar ik zag de art zo voor me. En inderdaad, met jouw kaart ben je terug gegaan naar de tijd waar Shahrazad nog geprint werd. Daarmee heb je twee bijzondere dingen bereikt met je inzending: ten eerste heb je iets gedesigned wat direct doet denken aan Arabian Nights, wat knap is als je bedenkt dat er nog niet zo iets als een set focus of set-specifieke keywords was in die tijd. Ten tweede heb je een bijzondere invulling gegeven aan de prijsvraag, door in te spelen op wat in die tijd nog normaal was. Deze twee dingen heb je al zo'n beetje bereikt met enkel het woord ‘Restart'. Maar goed, Shahrazad is gebanned om een reden. En al heeft Karn Liberated misschien wel een mechanic met restart, het is er eentje die ‘garandeert' dat het spel snel voorbij is, waar deze kaart ‘garandeert' dat het allemaal nog wel even gaat duren. Ik vind dat je heel leuk op de prijsvraag hebt ingespeeld, maar het ligt me net iets te dwars met de regel ‘Niet overpowered of unhinged.' Jammer, want ik kan je inzending wel waarderen. Mits nog van toepassing, succes met je tentamen!

Peanut (Legions):
Kijk, dit is een man die zijn sets kent! Legions was de eerste set die voor 100% uit creatures bestond. Het kon dus eigenlijk ook niet anders dan dat de kaart Legions een creature was die om creatures gaf. En deze invulling geeft meteen ook het idee van legioenen weer! Wat deze kaart vervolgens apart zet van een simpele Crusader of Odric, is het feit dat het de herkenbare mechanic Morph gebruikt. Al is het misschien de vraag hoe een heel leger in één Morph-shell gaat passen. Het enige wat voor mijn gevoel ontbreekt, is een tribal aspect: het eerste waar ik zelf aan denk bij Legions is tribal. Bovendien zijn zowel als misschien toch wel hoge prijzen voor een Crusader of Odric met first strike. Misschien dat hij zelf ook een paar creature tokens erbij had kunnen maken voor die prijs? Of misschien dat je voor die prijs een leuke tribal bonus erbij zou kunnen krijgen? Ik heb het gevoel alsof dit design de eerste helft is van een flink coole Legions-kaart: dat wil zeggen, de kaart past al heel goed, maar ik heb het gevoel alsof er net een kleinigheid ontbreekt. Ik ben benieuwd wat voor invulling je hier aan zou hebben gegeven!

Johannes (Mirage):
Ik ben stiekem wel blij dat ik je transform-kaart moest uitsluiten, want wat een coole kaart heb je bedacht. Ik moet een beetje giechelen bij het woord flanking, en het wordt er niet minder op wanneer ik dan ook nog eens phasing erbij krijg. Mirage is een van de sets waar ik zelf niet mee te maken heb gehad: flanking ken ik vooral van mijn slechte ervaringen met Sidewinder Sliver (ik zou kunnen zeggen dat ik een grafhekel heb aan die kaart, maar dat zou overbodig zijn, want ik heb een grafhekel aan alle Slivers), en ik vermaak me als ik lees hoe berucht verwarrend phasing was in zijn tijd. Niet alleen vind ik het leuk dat je toch gebruik maakt van die mechanics, je doet het ook nog eens op een manier die inderdaad de voordelen van een mirage uitbuit, in een stijl die past bij de set. Ik zou zelf bij een luchtspiegeling eerder denken aan illusies, waar deze kaart misschien meer gebruik maakt van de woestijn, maar ik kan me prima vinden in je interpretatie. Vette inzending!

Bruxonn (Gatecrash):
Net als San, geef ook jij een net iets andere wending aan de betekenis van de naam van de set, maar wel op een manier die nog steeds binnen de toon van de set valt. En ook hier kan ik die creativiteit wel waarderen. Ik zou bij een Gatecrash zelf eerder aan Gruul denken dan aan Boros, maar ik kan me prima voorstellen dat ook Boros tot dit soort acties in staat zou zijn. Wizards heeft geen kaarten geprint die het spelen van Gates tegenwerkt, omdat ze juist stimulans nodig hadden, maar dat is misschien een erg technisch detail. Bovendien wordt er ingespeeld op een defender subthema, terwijl defender een subthema van Return to Ravnica was en niet zozeer van Gatecrash. Dit zijn allemaal kleine dingetjes, maar ze tellen op tot een design wat net niet lekker natuurlijk aanvoelt. Bovendien zijn ze bij Wizards niet zo fan van Stone Rain, en ik weet niet hoe er gereageerd zou worden op een dubbele Stone Rain voor meer, al is hij natuurlijk wel wat conditioneler. Maar al voelt het aan alsof de kaart net niet helemaal lekker op zijn plek is, het beeldt wel perfect een Gatecrash uit crasht ook daadwerkelijke gates: bravo dus dat jouw inzending een van de helderste verwijzingen is, als niet de helderste!

Jos van Schijndel (Exodus):
Hey, zelfs de art van je kaart heeft wel wat weg van Dimensional Breach! De wending die je hebt gegeven aan Dimensional Breach geeft niet alleen een hele interessante dimensie eraan, het speelt ook nog eens in op een van de sterkste thema's van de set Exodus: het balancen. En ik zie ook een echte exodus plaatsvinden in je kaart, want iedereen pakt de biezen. Waarom ze daarna een voor een weer terugkomen, is me echter nog niet helemaal duidelijk. Ik vind het knap hoe je ‘zomaar' een kaart hebt gepakt en er een echte Exodus-kaart van hebt kunnen maken. Het zit echter nog wel een beetje op de rand van of het niet te dichtbij de bestaande kaart ligt. En al snap ik de verwijzing naar de set Exodus, er is een goede kans dat ik niet aan de set Exodus had gedacht als ik de kaart zomaar tegenkwam. Het zit dus ook een beetje op de rand van of het voldoende naar de set verwijst. Ik denk dat die twee twijfels samen je net buiten de topdeelnemers van deze specifieke prijsvraag zet. Dat neemt echter niet weg dat ik je kaart supervet vind en ik er een deck mee wil maken.

Bartel (Stronghold):
Je kaart beeldt een echte stronghold uit, en zet de speler ook in een flinke stronghold. Prachtig eigenlijk hoe deze kaart je letterlijk je muren bij elkaar laat rapen en je er een kasteel van laat bouwen! En er zat een klein Wall-thema in Stronghold, dus ik vind het redelijk gerechtvaardigd. Ik weet niet helemaal zeker of ten tijde van de set Stronghold Wizards al de regel had dat landjes IETS met mana of landjes moet doen, dus ik weet niet zeker of dat voor deze prijsvraag zou tellen als een ‘design flaw' (al vind ik het zelf altijd maar de vraag in hoeverre ze zelf aan die regel voldoen met kaarten als Eye of Ugin). Wat ik echter wel een beetje een akelige gedachte vind, is dat ik vrees dat deze kaart toch misschien iets te potent is voor zijn cost. Dat wil zeggen, als je dit in een Wall-deck van een kleur naar keuze stopt, heb je voor de prijs van één land-drop iets wat je praktisch onverslaanbaar maakt, tenzij de opponent met land removal of een flinke berg creature removal komt. Want met overpoweren ga je er waarschijnlijk niet komen (want zelfs al heb je een creature met flink wat power, je hebt waarschijnlijk ook flink wat Walls om het op te vangen), noch met evasion, noch met infect, dus je opponent kan alleen nog maar met mill of alternate wins er komen. Het mooie aan Magic is dat op bijna elke situatie er wel een antwoord is. Bij deze kaart is dat voor mij de vraag. Bij een echte stronghold kan je op de muren blijven slaan tot ze stuk gaan, maar deze stronghold is van titanium! Je hebt wat mij betreft een van de meest flavorvolle inzendingen, dus ik ben benieuwd wat voor flavorvolle invulling je had kunnen geven aan je opponent een kans geven door je stronghold heen te komen!

leroy (Worldwake):
Tot slot een inzending die niet alleen aan de twee grootste criteria van deze prijsvraag sterk voldoet, maar ook nog eens een hele interessante kaart is. Het moge helder zijn dat Multikicker en (massale) land animation verwijzen naar de set Worldwake. Maar het voelt ook aan als een echte worldwake, als alle landjes opeens opstaan en beginnen te knokken. Groen/rood is hier de perfecte kleurcombo voor, en two-color maakt dat de kaart niet te vaak voorkomt en bijzonder blijft. Ik las er in eerste instantie overheen, maar het klopt inderdaad dat veel nonbasic lands nog wel mana kunnen blijven maken, aangezien hun mana ability niet is verbonden aan een basic land type. Enerzijds zou je kunnen zeggen dat het nog steeds oneerlijk is dat de owner van Worldwake zijn deck om deze situatie heen heeft kunnen bouwen en mana kan blijven behouden, maar anderzijds, het transformeert de hele betekenis van een landdrop. Of dat een thrilling new experience is, of juist het spel een beetje neerbrengt doordat spelers nog amper kunnen spelen wat ze pakken, zouden we in playtesting moeten zien. In elk geval een kaart die uitstekend flavorvol aan de prijsvraag voldoet!

Zo, dat was ieders commentaar! Toegegeven, het is niet gecheckt op spelling, want jullie zitten natuurlijk allemaal te wachten op de uitslag. Laat me allereerst herhalen dat ik aangenaam verrast ben door hoe goed de prijsvraag is opgepakt, hoe creatief sommige mensen zijn omgegaan met de interpretaties en hoe flavorvol bijna alle inzendingen zijn. Ik dacht dat het heel moeilijk zou worden om een winnaar te kiezen, omdat er meerdere inzendingen zijn die zo goed als perfect voldoen aan het idee van de prijsvraag. Deze inzendingen verdienen dan ook een uiterst eervolle vermelding: gefeliciteerd aan Shazu, Toby, Johannes en leroy!

Echter, één design springt er voor mij uit als een meesterwerk. Misschien dat sommigen het zullen zien als een ‘simpel idee', maar ik vind het juist briljant met welke simpliciteit deze kaart een verhaal vertelt, en dit vertelt het puur omdat het goed ontworpen is: elk facet van deze kaart klopt voor mij, en dat is bijzonder. En in wat voor gebied je ook te maken krijgt met design, of dat nou gaat om Magic-kaarten, gebouwen of fietspompen, dezelfde leus is eeuwig: "A designer knows he has achieved perfection, not when there's nothing left to add, but when there's nothing left to take away." Hartelijk gefeliciteerd aan ~Jop~, niet alleen met het winnen van de prijsvraag, maar ook met het afleveren van een design wat mij persoonlijk inspireert. Geniet van je prijs!

Aan alle andere deelnemers: het was me weer een eer en genoegen om voor jullie een prijsvraag te mogen bedenken en te jureren en ik ben blij dat de opdracht in de smaak viel. En al heb ik het druk met studeren in twee verschillende steden en werken in nóg twee andere steden (ik hoop dat jullie begrip hebben dat de jurering eventjes duurde), het enthousiasme dat ik in de inzendingen herken maakt het voor mij de moeite waard.

Mocht er iets zijn wat je me nog wil vragen of suggeren over je design, over de feedback of over mijn manier van jureren, vraag het me gerust, ik vind dat altijd een leuk gespreksonderwerp. Zo niet, dan zie ik jullie allemaal hopelijk weer bij de volgende prijsvraag. Succes en veel plezier!
Dylan

30-10-2013 23:15:00

Dylan, bedankt voor je enorm uitgebreide bespreking en het verzinnen van een erg mooie prijsvraag! En natuurlijk felicitaties aan ~Jop~ en de eervolle vermeldingen

30-10-2013 23:58:00

~Jop~, gefeliciteerd!

Dylan, wat leuk zo'n uitgebreid verhaal voor iedere deelnemer! Ja, ik heb een tap voor een colorless mana overwogen, maar ik vond hem zo al erg sterk. Mijn antwoord? Ja, Dwarven Demolition Team waarschijnlijk

31-10-2013 01:43:00

Gefeliciteerd!

Voor sommige sets was het nog best lastig omdat ze al een kaart hadden die de kern van de set weergeeft en bijna de setnaam heeft:

Fifth Dawn: All Suns’ Dawn
Planeshift: Planar Overlay
Mirage: Shimmer (deze kaart heette Mirage in design, naam was last minute veranderd)
Stronghold: Volrath’s Stronghold

En dan heb je natuurlijk nog foreshadowing:
Invasion: Invasion Plans

En aftershadowing:
Weatherlight: Skyship Weatherlight
Fallen Empires: Sarpadian Empires, Vol. VII

31-10-2013 02:43:00

~Jop~, gefeliciteerd!
Ik ben stiekem nog wel benieuwd hoe mijn transform-'inzending' wordt gewaardeerd. Al telt dat natuurlijk nauwelijks nog, nu ik niet zomaar een eervolle vermelding heb, maar een uiterst eervolle vermelding.

31-10-2013 10:40:00

Darksteel Relic was btw een leuke inzending geweest voor een kaart genaamd "Darksteel" XD

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]