Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De laatste mini-prijsvraag... het einde van een tijdperk... een stukje van de wereld houdt op met bestaan. In elke set zitten wel kaarten die alles beëindigen, zoals Wrath of God of End Hostilities. Als we ten onder gaan, dan nemen we de rest van de wereld mee!
Design een apocalyptische kaart!
*Geef aan voor welke bestaande set deze kaart bedoeld is
*Flavor past bij het einde van die wereld
*De kaart past in die set
*Rare
*Kaarttype naar keuze
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 182 woorden
Ultimate Command
Sorcery
Choose two:
-Put all Artifacts on the bottom of their owners libraries
-Put all Enchantments on the bottom of their owners libraries
-Put a number of -1/-1 counters on each creature equal to their toughness plus four
-Put all Planeswalkers on the bottom of their owners libraries
Was het niet ten tijde van dat indestructible officieel een keyword werd? (Ook al zijn de commands uit Lorwyn) Vandaar dat deze niets ontziende kaart eigenlijk, op lands na, van alles af kan komen en creatures ook echt naar de graveyard laat gaan, ook de indestructible ones. Tja, zo'n effect mag natuurlijk wel wat kosten...
Oh ja, en de 4 extra -1/-1 counters moeten ervoor zorgen dat globale effecten dit truucje niet verstieren.
Big Bang
Sorcery
Restart the game (Shuffle all cards from all zones into each players library, set each player's life total to 20, each player draws 7 cards, they may take mulligans again.)
"The end is just a new beginning"
Flavor text says it all.
Voelt meer mythic aan maar die hadden ze toen nog niet, dit was de laatste set met oude layout, einde van het verhaal op dominaria, einde van een era,begin van een nieuwe en een beetje in flavor van Karona, False God.
Exilic Cycle
Enchantment
Oracle text:
,: Destroy all nontoken creatures. They can't be regenerated. Shuffle Exilic Cycle into its owner's library.
flavor text:
"Clear the lands, change one's mind"
Het einde van een tijdperk voelt voor mij als een cyclus, daarom komt mijn kaart steeds weer terug. Het is een enchantment en geen sorcery, omdat het als een soort dreigement moet voelen
Succes met creëren allemaal!
Future sight was al raar. Er gebeurde vanalles. Deze kerel kan er ook wat van en skipt letterlijk zijn noodlot.
Edit: oh sh#t, verkeerde prijsvraag!
Meteor Rare *tijd lijn Planeshift*
Sorcey
Destroy all creatures, enchanments, artifacts, and non-basic lands, non of them cant be put back onto play this turn.
Heb bedacht om iets te laten zien voor dat Meteor Crater ontdenkt was, dus what happend voor dat die Crater er lag. Het had misschien iets eerder gekunt als set zijnde, maar besloten toch zo maarte doen
Ik vond de introductie van de wording van Banisher Priest leuk, maar ik heb deze nog niet gezien op mass-removal. Ik zou deze kaart in M15 stoppen in plaats van Perilous Vault als een verwijzing terug naar Zendikar, waar de Eldrazi opgesloten worden op Zendikar (Zie hier ). Anders dan bij Perilous Vault en bijvoorbeeld Oblivion Stone is dat deze kaart meteen werkt als hij het spel binnen komt. Hij is daarentegen niet permanent, want je kan de confinement opheffen en alles terug in het spel krijgen (en vandaar ook minder mana).
En de prijsvraag stopt nu, maar in de toekomst kunnen we de prijsvraag misschien nog wel terug verwachten. Dus permanent alles ten onder laten gaan is zonde, we kunnen beter de prijsvraag voor een tijdje "achter de tralies wegzetten"
The Apocalypse
Sorcery
Suspend 15 -
Whenever a permanent enters the battlefield, remove a time counter from the Apocalypse.
The apocalypse can't be countered.
Destroy all permanents.
--------
Deze kaart symboliseert ons eigen consumptiegedrag en de invloed daarvan op de aarde. Hoe meer wij consumeren, des te sneller zal ons einde nabij zijn. Natuurlijk kunnen wij dit remmen door minder te consumeren.
In een spelletje magic zal deze kaart ook voor moeilijke keuzes zorgen, want the Apocalypse is niet te stoppen.
Final Infestation
Enchantment
When Final Infestation enters the battlefield or a creature dies, put a -1/-1 counter on each creature.
At end of turn, if there are no creatures on the battlefield, sacrifice Final Infestation.
"Our latest plague feeds on the very flesh of the incompleat. It will not cease until all are gone, leaving the surface empty for our ascension." - Sheoldred.
Knight of the Apocalypse
Creature - Knight Spirit
Horsemanship, indestructible
Whenever Knight of the Apocalypse deals combat damage to a player, destroy all creatures. They can't be regenerated.
At end of turn, if Knight of the Apocalypse is the only creature on the battlefield, exile it.
1/2
De Knight of Apocalypse, een Squire die de Wrath of God met zich meedraagt. Dit beest is moeilijk te stoppen (al zijn er Path to Exile). Zodra hij een speler schade weet te doen, is het einde daar. Mocht er vervolgens niets meer over zijn om te straffen, dan gaat hij terug naar waar hij vandaan kwam. Zo is zelfs iets met Persist of Undying niet veilig, zolang zij een tweede leven hebben zal deze Knight niet rusten.
Night of the bat! - mythic. 5BBB
Return all vampire cards from your graveyard to play.
Then any player may tap any number of vampire creatures he or she controls.
For each vampire creature tapped this way he or she may exile a non-vampire creature in play and put a Bat token onto the battlefield with power and toughness equal to the number of Bats in play.
Flavour: Bats!!!
Bedoeld voor elk block dat veel vampieren bevat zoals Avacyn block.
Waar komt een Apocalyptische kaart anders uit dan uit de set: Apocalypse . En dan wel één die altijd gemist is:
Yawgmoth, Lord of the Wastes
Rare
Creature - Lord
x/x
When Yawgmoth, Lord of the Wastes comes into play, destroy all other creatures, They can't be regenerated. Then put a +1/+1 counter on Yawgmoth for each creature destroyed this way.
: Remove a +1/+1 counter from Yawgmoth, return target creature from a graveyard into play under your control. That creature becomes an horror in addition to it's other types.
''Death would have been a blessing... '' -Gerrard, to Hannah
Toen Yawgmoth aankwam in Dominaria tijdens de invasie vernietigde hij alle verdedigers ervan (vandaar ook zijn bijnaam) om ze om te zetten in Phyrexians (vandaar zijn ability). Deze creatures worden horrors omdat dat het Phyrexian creature type uit die set was. De kaart heeft maar ondanks het zwarte gevoeld van de kaart. Dit omdat in het invasion block nooit meer dan twee symbolen van dezelfde kleur op één kaart zaten. Ook is de kaart nog in de oude 'wording' en creature types om het beter te laten passen in de stijl. De flavour verwijst naar de verdedigers die omgevormd worden tot Phyrexians. En het is natuurlijk al een beetje een voorbode voor het gevoel dat bij Gerrard leeft en uiteindelijk leidt tot zijn laatste daad...
War of Legends
Sorcery
Exile target permanent, put a 5/5 colorless Spirit creature token onto the battlefield, then put a divinity counter on target permanent. It gains indestructible.
Epic (For the rest of the game, you can't cast spells. At the beginning of each of your upkeeps, copy this spell except for its epic ability.)
___
Deze kaart had in Saviors of Kamigawa gedrukt moeten worden. Hij is simpel, gaat duidelijk naar een "final battle" en aangezien de 5 kleuren allemaal intern verdeeld zijn in de verhaallijn van Saviors zou een 5 kleurenkaart mooi hebben gepast.
Set: Urza's Legacy (in plaats van Planar Collapse)
In het verhaal wordt een complete plane, Serra's Realm, opgeofferd om de Weatherlight van kracht te voorzien. (hier)
Deze kaart heeft een letterlijke Apocalypse als CiP effect, de destructie van de battlefield stelt de destructie van een plane voor. Wat er overblijft is krachtiger dan een Worn Powerstone, die maakt alleen colorless want die is worn.
Qua gameplay houd jij zelf dus 2 mana over maar je bent overgeleverd aan je topdecks, terwijl je opponent z'n hand mag behouden en daarmee misschien terug kan komen voordat jij de goede kaarten pakt.
Imahilus: goede flavor, mooi effect, simpel en elegant. Top!
Madnessman: je weet dat phasing (samen met banding) mijn minst favoriete mechanic is? Wel een creatieve vermijding van oorlog, maar geen echte ondergang.
Bruxonn: dat is nog eens een mooi en vreedzaam einde... mits de good guys vinden dat jij een good guy bent.
Jan: gaaf dat je erg nauwkeurig naar de definitie van een apocalyps hebt gekeken, en een passende en zeer speelbare kaart hebt gemaakt. Control decks hebben vaak meer land dan hun tegenstanders, dus dit is een erg mooie manier om dat voordeel nog verder uit te buiten... al geef je wel al je kaartvoordeel op dat je tot nu toe behaald hebt, en geef je je tegenstander een bult informatie over welke counterspells je hebt gepakt.
Kees: ook jij hebt het beroemde sprookjesboek erbij opengeslagen, en geeft de mythe erg mooi weer. Knap hoe je zo veel details hebt vertaald naar Magic termen! Probleem is wel dat deze kaart je meteen 20+ power geeft en dus meteen je tegenstander killt (na een beurt wachten of als je dingen haste kunt geven).
Rolf: het einde van de wereld zoals we die kennen, en een geheel nieuw begin. Maar als je dit ziet aankomen, zorg je voor een hoop leuke ETB triggers
Patrick Saadhoff: duidelijk waar die vernietiging vandaan komt, en de sporen die het zichtbaar heeft achtergelaten.
Jos: mooie verbetering/aanpassing van een bestaande kaart, met toegevoegde flavor!
LotZ: Pestilence, maar dan als kettingreactie... al voelt het wel erg sterk aan als een Damnation.
Andere: met recht een episch einde.
Toby: een apocalyps die al heeft plaatsgevonden in de wereld van Magic, perfect in een kaart samengevat. Maar wanneer wil je deze nu eigenlijk spelen?
De eervolle vermeldingen gaan naar Imahilus, Bruxonn en Jan, maar de winst is voor de met Bijbelse Hel en Verdoemenis dreigende Kees van Schijndel!
Excuses voor mijn rare reactie, er zal vast wel een reden zijn. *heeft niks gezegd*
@Sander v1.1: ik vind het geen bitchen, maar je wordt wel bij de andere 4 prijsvragen beoordeeld, dus het is niet alsof er volledig over je heen is gekeken.
Ik weet niet of er anderen zijn die aan alle 5 de prijsvragen hebben meegedaan ook 5 keer zijn beoordeeld, maar ik ben in ieder geval niet elke keer beoordeeld (net als jij 4 keer wel, geloof ik). Dustin heeft als uitgangspunt altijd gehad (and do correct me if I'm wrong Dustin): "Ik beoordeel iemand als het een type inzending is die nog niet voorbij is gekomen (of meer mensen als er tijd/energie voor is)."
Daarnaast kan je natuurlijk altijd vriendelijk vragen of je alsnog een beoordeling kan krijgen. Ook Toby (als design-goeroe) heeft dat vaak genoeg gedaan en vind dat (volgens mij) ook wel leuk.
Misschien moet je dat even proberen...
#Tobyfeedbackgevraagd xD
Ik ben ook niet alle 5 keer beoordeeld, jammer maar vaak slaat andere feedback ook wel op mijn inzending xD
Ja, dat had ik me helaas pas bedacht nadat ik had gepost, Jan. Daarom heb ik ook mijn vorige post aangepast.
Nogmaals, excuses voor mijn rare reactie.
Gelukkig heb je hem op tijd ge-edit, dus ik heb geen idee waar je het over hebt ^^
Ik ben begonnen, met 182.4 en daar heb ik iedereen feedback gegeven. Daarna besloot ik dat ik liever in 2 dagen alle prijsvragen nakijk, dan in 5 dagen alle prijsvragen én iedereen feedback geef.
En inderdaad, als ik een selectie maak, geef ik feedback op designs waarvan ik denk dat ik nuttige feedback kan geven
Bedankt voor de extra duidelijkhid. =)
Ik moet wel zeggen, dat ik nieuwsgierig ben naar wat jij en/of andere mensen die de kaarten hebben gejudged vinden van de kaart die ik hier heb gepost. (het feit dat ik dan geen feedback kreeg, zie ik sowieso als positief, want dat zou kunnen betekenen dat hij goed in elkaar zit)
Kees van Schijndel, gefeliciteerd en veel plezier met mini prijsvraag 183!
Ik wil ook wel graag feedback, want ik dacht dat mijn kaart wel redelijk nieuw was tussen al deze inzendingen.
@Danny: Als je dan referenties gebruikt waarom dan niet de Vogeltjesdans? (Dutch enough) Gemiste kans aangezien de Hokey Pokey een reprint is. Alternatief zou je het een nog belachelijker dansje moeten maken en dat spelers het achter elkaar moeten uitvoeren ipv tegelijkertijd, dan krijg je het rochambeau principe: de tweede persoon mag kiezen of ie ook de humiliation aan wil gaan of mag scoopen van de game. Lijkt me interessantere gameplay dan tegelijkertijd dansen want waarom zou je dat niet doen? Juist minder schaamte als je het samen doet, dus de kaart werkt z'n eigen doel tegen...
@Sander: Ik ben benieuwd naar hoe het er bij jou uitziet in de mockup want als ik het zo snel intyp in MSE past het totaaaaaal niet op een kaart in een acceptabel font. Dus je kaart doet veel te veel.
Daarnaast snap ik de 1ste ability niet echt icm de 3de? Bedoel je bij de 3rde misschien "noncreature nonland permanent" Nu is de 3de strictly better dan de 1ste.
En je hebt al zoveel tekst, waarom uberhaubt nog de "can't be regenerated" clause erop?
En het staat inelegant dat de kleur voor de 4de keus niks uit maakt. Je verwacht dat elke keuzes iets met de keuze doet op zo'n kaart.
Het basisidee (kies een kleur, kies dan iets van de volgende opties) is origineel en leuk, maar je uitwerking is dan gewoon veel te veel.
@Johannes: interessante kaart, je wilt eigenlijk een 7/1 hebben inderdaad. Of lekker een Become Immense of Invigorate of Gigantomancer (in-set) op je opponent's beest spelen. Misschien is het voor "each creature" wel te excessief en werkt het beter als je voor each player de creature met de hoogste toughness laat gelden?