Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar creatures die in principe zichzelf vanuit de graveyard naar de battlefield terug zouden kunnen halen, zoals Sharuum the Hegemon. Normaal gesproken kan sharuum zichzelf natuurlijk niet returnen, maar wanneer je deze met Flash in het spel brengt lukt dit wel. Eerst zal namelijk de hele Flash moeten worden afgewerkt en gaat sharuum naar de grafbak, waarna de trigger van sharuum op de stack gaat en zij een legaal doel is voor de trigger. Als je dat aan het eind van de tegenstanders beurt doet heb je dus eigenlijk een 5/5 flyer die niet gecounterd kan worden en direct kan aanvallen in jouw beurt voor een luttele twee mana. Niet verkeerd dacht ik zo.
Ik ben dus op zoek naar creatures waarmee dit trucje uitgehaald kan worden. Bladewing the Risen, Bloodline Necromancer en natuurlijk Sharuum the Hegemon heb ik al gevonden. Tot dusver lijkt Sharuum the Hegemon het beste aangezien het de meest lompe is, maar wellicht heb ik creatures die aan mijn criteria voldoen gemist in mijn zoektocht. Mijn vraag aan jullie is of jullie wellicht andere creatures kennen die ik zou kunnen gebruiken.
als ik de combo goed begrijp, zou ik denken aan:
Karmic Guide als je echo-cost kunt betalen de beurt erna, maar dat lijkt me niet het meest zinvolle gebruik van je Karmic Guide
Phyrexian Delver als je 5 levens kunt missen, maar 2 mana plus 5 levens voor een vanilla 3/2 op instant speed lijkt me ook wat overpriced.
Je hebt de combo zeker begrepen, gezien je suggesties. Dit is inderdaad het soort creature waarna ik op zoek ben!
Ik was Karmic Guide helemaal vergeten, hoewel een niet counterbare 2/2 flyer met pro black en soort van haste niet slecht is voor 2 mana, breekt de echo hem wel op helaas. Phyrexian Delver is inderdaad niet echt de moeite waard om vijf leven voor te betalen naast de kosten van flash. Dan is Bloodline Necromancer altijd beter als 3/2 met lifelink en zonder een berg leven als extra cost.
Tot dusver blijft sharuum de meest indrukwekkende voor trucs met Flash, hoewel Bladewing the Risen opties geeft tot een soort ouderwets dragon reanimate plan met flash als extra truc.
Is het voor casual commander? dan zou je ook het volgende kunnen doen (als je groep het toestaat):
stop Arcane Savant (legal in commander) in je deck en leg een instant apart waarmee je hem zelf kunt reanimaten. kies je bijvoorbeeld voor Miraculous Recovery dan komt hij als een 4/4 in het spel.
in zijn ability staat alleen dat het een kaart moet zijn die je hebt gedraft, dus je bent dan afhankelijk van of je medespelers akkoord gaan met deze opzet.
Je zou ook kunnen overwegen om creatures met undying of persist in het spel te brengen met Flash.
Met name Vorapede en Woodfall Primus vind ik dan wel geschikte kandidaten.
Het is niet helemaal waar je naar zocht, maar wellicht zijn het toch goede opties.
Om daarop voort te bouwen, Worldspine Wurm wint best vaak het spel voor je met flash.
Het is voor een casual deckje, maar geen commander. In commander lijkt het me niet echt indrukwekkend, plus dat in een deck van honderd kaarten die specifieke twee kaarten beide voor handen hebben niet vaak voor zal komen. En er zijn betere dingen om naar te tutoren.
De undying en persist (in mindere mate) luitjes zijn inderdaad prima. Vorapede is heerlijk lomp, en Geralf’s Mindcrusher zorgt direct al voor een mill van 10 kaarten. Flayer of the Hatebound heeft ook in interessant etb effect.
Worldspine Wurm lijkt de overtreffende trap te zijn wat betreft power in het spel cheaten met Flash. Die wil ik proberen, maar ik ben bang dat deze wellicht wat te veel van het goede is. We zullen zien of mijn speelmaten het kunnen waarderen als ik rond hun tweede beurt 3 5/5 tramplewormen heb liggen die direct kunnen beginnen met schoppen.